abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:54:44 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86033547
http://earthquake.usgs.go(...)uakes/at00353174.php

Twitter #Earthquake: http://twitter.com/#search?q=%23earthquake

Da's nogal een grote, en Christchurch is niet bepaald een kleine stad.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86033572
Er is serieus een stad die Christchurch heet? :')

OT; Een behoorlijk pittige aardbeving :X
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:59:15 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86033762
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:55 schreef Brawler het volgende:
Er is serieus een stad die Christchurch heet? :')
Yep: http://bit.ly/du5WQg
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86034072
Net al even breaking news op CNN.
Maar ze hadden verder nog geen informatie. :{
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:09:59 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86034250
http://news.blogs.cnn.com(...)ts-near-new-zealand/

Nu ook op CNN.

TheNewsBlotter

UPDATE: USGS has lowered the magnitude to a 7.2 and the distance from ChristChurch is 30 km (19 miles). #NZ #Earthquake

7.2 is natuurlijk nog steeds een klapper.... maar op 30 km afstand is dat beter voor ChCh dan de eerder genoemde 4 miles/7km.
-
pi_86034627
Het lijkt ernstig te zijn.

Op twitter worden veel meldingen gemaakt van gebouwen die ingestord zijn. :{
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:22:25 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86034829
Het was ook ong. 4:35 uur 's ochtends daar.... dus dat zou wel eens een geluk bij een ongeluk kunnen zijn, omdat de meeste kantoorgebouwen leeg zijn. Daarentegen zat vrijwel iedereen thuis...... Er is geen stroom, en de tweets komen van mensen die een werkende mobiele telefoon hebben.

Het zal even afwachten worden tot de lokale pers ter plekke operationeel is, maar ik denk dat de gehele Nieuw Zeelandse pers - waar het nu 5:22 is ten tijde van deze post - intussen wakker gebeld is. :P
-
pi_86035081
quote:
A powerful earthquake has rocked Christchurch, and aftershocks are ongoing.

The power appears to have been knocked out across much of the city.

The quake has been felt through much of the South Island.

It struck just before 5am this morning.

A massive 7.4 magnitude earthquake has hit New Zealand's South Island, causing widespread damage and cutting power.

The quake was centred 30km west of Christchurch and 33m underground. It hit at 4.35am and there have been many reports of damage.

It was felt widely across the South Island, including Christchurch and Timaru, and there have also been reports of the quake being felt as far as Wellington. Several aftershocks have been felt.

Colleen Simpson said everyone was out in the street in their pyjamas looking scared and worried. There was no power and the mobile network was failing.

"Oh my God. There is a row of shops completely demolished right in front of me," she said.

Simpson and her young family were heading to her sister's house, where there was still power, so everyone could be together.

Kevin O'Hanlon, from Mairehau in Christchurch, said it was unbelievable.

"Just unbelievable. I was awake to go to work and then just heard this massive noise and, boom, it was like the house got hit. It just started shaking. I've never felt anything like it."

Christchurch Press chief reporter Kamala Hayman said power was out in many southern suburbs.

"The first shake tipped books and glasses off our shelves and we are still getting sizeable aftershocks."

Ryan Shaw, in Christchurch, said "TV fallen off cabinet, books, pot plants everywhere and I'm very shaken."

More to come.
http://www.stuff.co.nz/th(...)e-rocks-Christchurch
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_86035343
Maar hoor aan de andere kant weer dat er geen slachtoffers gevallen zijn? Geen noemenswaardige schade?

Irri die verschillende info :+
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_86035399
Volgens CNN geen slachtoffers
pi_86035667
Ja lekker altijd.

De ene meld dat de hele stad in puin ligt.
De andere meld dat het wel mee valt.
:P
pi_86036025
Als alles mee'valt' ligt het alsnog in puin :X
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:56:27 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86036299
Eerste plaatjes via Twitter laten voornamelijk puin zien.... lijkt alsof er dus wel e.e.a. aan schade is.

Ook een 5.7 naschok geregistreerd.
-
pi_86036301
Als alles in puin ligt, valt het niet mee.
Life is Music
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:20:54 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_86037240
Nieuw Zeeland is natuurlijk duizend keer beter ontwikkeld dan andere plekken waar tsunami's vaak voorkomen. Het zijn bepaald geen houten hutjes die meteen meegesleept worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:23:47 #16
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86037349
NZ slaapt nog, nog geen breaking news hier op tv... bij RechtseDirecte is alles nogmaal, ik ben er dwars doorheen geslapen maar woon ook 600 km zuidelijker
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:29:59 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86037627
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
NZ slaapt nog, nog geen breaking news hier op tv... bij RechtseDirecte is alles nogmaal, ik ben er dwars doorheen geslapen maar woon ook 600 km zuidelijker
Ik vroeg me inderdaad al af hoe ver de zuidelijke punt was.... 600 km voel je inderdaad niet, dat zou hetzelfde zijn als een aardbeving in SF voelen in LA.
-
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:36:47 #18
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_86037931
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
600 km zuidelijker?? waar woon je dan? Bluff :P

-edit.. ik haal Christchurch en Dunedin door mekaar :P
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:41:06 #19
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86038108
nee Edendale dus je was goed.
nieuws rapporteert nu schade, CHCH vliegveld gesloten en veel naschokken
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:42:11 #20
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86038151
"significant damage" reported
state of emergency afgekondigd
pi_86039187
Foto's

Kon me al niet voorstellen dat dit geen gevolgen zou hebben
pi_86039628
Hmmmm... Toch niet zo best.

http://www.stuff.co.nz/4095395/Earthquake-hits-the-South-Island Foto's met toch wel veel gesloopt huizen.
Leaf
pi_86039800
http://www.stuff.co.nz/na(...)ke-hits-South-Island

Stroom uit in de stad, ziekenhuis heeft het druk, vliegveld tijdelijke gesloten.
Leaf
pi_86039982
pi_86041062
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:34 schreef Saphia het volgende:
Volgens CNN geen slachtoffers
Dat valt mee met dat geweld.
  zaterdag 4 september 2010 @ 06:36:17 #26
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86052728
het is nu bijna 12 uur later, de state of civil emergency is afgekondigd in Christchurch (CHCH) en nu pas wordt de schade duidelijk.
Rioleringen en waterleidingen zijn kapot, diverse gebieden zitten nog zonder stroom.
Diverse gebieden in CHCH staan blank omdat de hoofdwaterleidingen gesprongen zijn.
In Christchurch CBD zijn een paar branden uitgebroken door gebroken gasleidingen en het "aan en uit gaan " van de stroom.
Vele mensen zijn dakloos en worden elders opgevangen.Veel buitenlandse toeristen hebben geen familie welke hun op kan vangen en moeten dus in overige plaatsen onder gebracht worden. Teinverkeer ontregeld in een groot deel van het Zuider Eiland,
CHCH internationaal vliegveld is nog steeds gesloten muv militaire hulp zoals generatoren wat op dit moment ingevlogen wordt.
Brandweerlieden vanuit het gehele Zuider eiland worden op dit moment gemobiliseert om over 2 dagen als "relief crews" het van de plaatselijke brigades over te nemen.
Maar "overall" goede response van de hulpverleningsdiensten, maar vergeet niet, wij hier zijn er in zekere mate op voorbereidt......its not if the big one comes (and it wasn't this one !!) but when it comes
  zaterdag 4 september 2010 @ 06:41:29 #27
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86052739
als zout in de wonden, er is ook nog een vliegtuig neergestort aan de westkust van het Zuider eilland met 9 doden..
pi_86069268
Pfoe. Nu beelden op het NOS journaal, toch behoorlijk wat schade.
Leaf
  maandag 6 september 2010 @ 07:56:11 #29
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86116120
oke, dan even een update....
de Canterbury regio wordt nog steeds heen en weer geschud door naschokken, Zondag middag nog een van 5 op de R.S. en vandaag rond het middaguur nog eentje van 4.5 op de R.S.
link met laatste naschokken
Nog steeds een hooop mensen die het moeten doen zonder water en nog zo'n 1000 huizen zonder electriciteit.
ongeveer 100,000 huizen zijn beschadigd, soms is de schade vanaf de buitenkant niet eens zichtbaar maar kan de fundering beschadigd zijn.
link met laatste fotos van het grote opruimen
Het leger is ook ingeroepen om te helpen met o.a het eerste opruimen maar ook met het handhaven van de orde tijdens de nachtelijke avondklok (en nee, plunderaars mogen niet neergeschoten worden, in NZ mag het leger niet ingezet worden tegen zijn eigen burgers)
Op vele plaatsen nog problemen met kapotte riolen en daardoor kans op infecties en uitbreken van bijv. diarree etc.
Ook zijn op diverse plaatsen langs de kust in Christchurch huizen onbewoonbaaar geworden omdat de kracht van de aardbeving het grondwater omhoog heeft geperst en funderingen zijn verzwakt.
Brandweer heeft veel werk met HAZCHEM calls, incidenten waarbij chemische middelen zijn gelekt en evt. vermengt met andere middelen, deze gevallen kwamen vooral vandaag aan het licht nu de eerste mensen weer terugkeren naar hun werk.
kortom, het ergste is nog lang niet over
  maandag 6 september 2010 @ 23:17:49 #30
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86149088
vannacht zijn er weer zware naschokken geweest, sommige meer dan 5 op de R.S.
http://www.geonet.org.nz/earthquake/quakes/recent_quakes.html
universiteiten zijn gesloten dus studenten hebben zich verenigd via Facebook en roepen alle studenten op om naar de ergste gebieden te komen om te helpen met het opruimen, er marcheert een leger van vrijwilligers door de straten!!
pi_86150102
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
universiteiten zijn gesloten dus studenten hebben zich verenigd via Facebook en roepen alle studenten op om naar de ergste gebieden te komen om te helpen met het opruimen, er marcheert een leger van vrijwilligers door de straten!!
Ergens ook wel logisch natuurlijk, maar toch een mooi initiatief. :)
  Moderator dinsdag 7 september 2010 @ 16:37:56 #32
8781 crew  Frutsel
pi_86169286
quote:
Opnieuw zware naschokken in Christchurch
Inwoners van de Nieuw-Zeelandse stad Christchurch zijn vandaag opnieuw opgeschrikt door een reeks zware naschokken, na de aardbeving van zaterdag, die grote schade aanrichtte in de grootste stad op het Zuidereiland. De twee zwaarste naschokken hadden een kracht van 5,4 op de schaal van Richter.

Bijna twee derde van de 160.000 woningen in en rondom Christchurch raakten in meer of mindere mate beschadigd door de aardbeving van afgelopen weekeinde, de zwaarste in tachtig jaar in Nieuw-Zeeland. Dinsdag werden delen van het stadscentrum weer vrijgegeven door de autoriteiten.

De geologische dienst GeoNet registreerde in de nacht van maandag op dinsdag meer dan twaalf naschokken. De autoriteiten hebben eerder al gewaarschuwd voor de mogelijkheid van naschokken met een kracht van 6,0 op de schaal van Richter.
  Moderator dinsdag 7 september 2010 @ 22:07:44 #33
8781 crew  Frutsel
pi_86183642
Zojuist wederom een flinke naschok...vermoedelijk 5.0 - 5.5
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:28:28 #34
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86184727
quote:
LATEST: The most strongly felt and damaging aftershock since Saturday's major earthquake has hit Canterbury this morning, causing fresh damage to buildings, affecting power, and sending residents out into the streets.
A magnitude 5.1 aftershock - initially estimated at as powerful as 6.1 - hit Canterbury at 7.49am at a depth of 6km.
People rushed from hotels and inner city businesses, and power was out in parts of Christchurch.
Christchurch resident Abbie Rilkoff said she felt the aftershock more strongly than Saturday's quake.
"It was really scary. That one did more to our house than the big one, all the glasses moved from the shelves."
Fiona Fidow said it was the only shock since the big quake that felt as violent and frightening as the first. It was a very sharp shake. Colleen Simpson said "I'm bloody terrified, all over again."
The emergency centre at the city's art gallery was evacuated after the aftershock, Christchurch City Council spokeswoman Diane Keenan said.
"Everyone is really shaken, I'd say it's pretty serious. The power went off but some of the traffic lights are working again now." "The jolt was absolutely huge. A really big, stiff jolt. And it was vertical, rather than side to side like the first one. If you were in a car the road moved up and down."
In the Millennium Hotel a staff member is stuck in a service lift and people are standing outside the building.
At the historic Press building staffers are huddled outside under umbrellas.
At several hotels the power cut out and lifts stopped working, with people taking the stairs to leave the buildings.
A Stuff reporter in Christchurch said there was a "sudden jolt" and cracks appeared in her hotel room wall, and her power went out. On Cathedral Square, staff at the Heritage Hotel have been banging on each occupant's door telling them to quickly leave their rooms and assemble downstairs.
It is the latest in a series of more than 100 aftershocks which have rocked Canterbury since a 7.1 earthquake caused major damage to Canterbury and Christchurch.
Just this morning, Geonet reported a 3.7 aftershock at 6.09am; a 3.5 quake at 6.22am; and a 4.1 quake at 7.42 am, all 20km south-east of Darfield near the original quake's epicentre.

SCHOOLS REMAIN CLOSED
bron:stuff.co.nz

Dit dus
pi_86194380
quote:
Beving Nieuw-Zeeland kost miljarden

WELLINGTON - De schade van de zware aardbeving die zaterdag het zuiden van Nieuw-Zeeland trof, loopt in de miljarden. Het ministerie van Financiën schatte de schade woensdag op circa 2,25 miljard euro.

Tot nog toe werd gedacht dat de verwoestingen met 1 miljard euro hersteld zouden kunnen worden. Het ministerie stelt echter dat de uitkeringen van verzekeringen, individuele herstelkosten en de uitgaven van de overheid om onder meer wegen en rioleringen te repareren, samen een twee keer zo groot bedrag zullen vormen.

De omvang van de schade werd de afgelopen dagen steeds duidelijker. Door de zware beving raakte bijna twee derde van de 160.000 woningen in en rondom Christchurch, de zwaarst getroffen stad, beschadigd. Zeker 430 woningen en zeventig gebouwen moeten worden gesloopt. In de stad is de noodtoestand uitgeroepen, die nog zeker een week van kracht zal blijven.

Door de aardbeving met een kracht van 7,1 op de schaal van Richter, de zwaarste in Nieuw-Zeeland in tachtig jaar, raakten slechts enkele mensen ernstig gewond. Nieuw-Zeeland wordt elk jaar getroffen door 14.000 aardbevingen. De meeste richten weinig tot geen schade aan.
In het land gelden zeer strenge bouwvoorschriften.
Het blijft bijzonder dat er geen doden zijn :)
  woensdag 8 september 2010 @ 09:18:34 #36
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_86194641
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:06 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Het blijft bijzonder dat er geen doden zijn :)
Idd heel bijzonder, maar er gelden daar ook strenge bouwvoorschriften en dat werpt duidelijk z'n vruchten uit.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 11:53:42 #37
8781 crew  Frutsel
pi_87163465
Zojuist een ondiepe beving van 5.2 bij Christchurch

Kans bestaat dat instabiele gebouwen nu alsnog instorten? :{
Geen idee hoever ze daar inmiddels zijn met de sloop/wederopbouw
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:17:02 #38
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87182010
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:53 schreef Frutsel het volgende:
Zojuist een ondiepe beving van 5.2 bij Christchurch

[ afbeelding ]

Kans bestaat dat instabiele gebouwen nu alsnog instorten? :{
Geen idee hoever ze daar inmiddels zijn met de sloop/wederopbouw
vrijwel alle onstabiele gebouwen zijn direkt gesloopt, er is m.i. dan ook weinig kans op verdere grote schade door deze naschok.
Ik was 10 dagen terug nog in CHCH en buiten de CBD (waar de meeste oude gebouwen stonden) en Kaipoipoi is er weinig te zien van de schade.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')