abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:45:02 #1
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_86025724
Even een vraagje! Hoop dat sommigen dit weten.

Ik ben van mijzelf midden/donkerblond. Om even de precieze kleur aan te geven hier een foto waar ik veel uitgroei had en dat is dus me eigen haarkleur:

Mijn haar is door verven en behoorlijk oplichten door de zon nu zo blond als op deze foto:

Nou wil ik dus mijn haar verven in de kleur van mijzelf. Nou krijg je met verf natuurlijk nooit exact dezelfde kleur als je van jezelf hebt, maar ik wil gewoon er zo dicht mogelijk bij in de buurt komen zodat ik het hopelijk kan laten uitgroeien en ik vanzelf me eigen haarkleur weer krijg.
Maar als ik dit bij de kapper laat doen, ben ik dik in de 60 euro kwijt. Dat geld kan ik op dit moment niet echt missen :') Dus ik wil graag zelf verf kopen uit de winkel en zelf verven.
Nou is mijn vraag, of jullie misschien weten of de kans bestaat dat het groen of oranje gaat uitslaan, of dat dat risico minimaal is.
Ik heb vaak mijn haar van lichtblond naar bruin geverfd en andersom, en het is tot nu toe nooit groen of oranje geworden. Maar ik heb dit ook tot nu toe altijd bij de kapper laten doen.

Dus hoop dat jullie hier verstand van hebben en mij tips kunnen geven!
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_86025890
Waarom? Dat 2e is toch veel mooier?
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_86025936
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:49 schreef 9611Niels het volgende:
Waarom? Dat 2e is toch veel mooier?
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:52:34 #4
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_86026019
Ik vind het té blond. Wil liever wat natuurlijk blond zijn en dat zal in de zomers wel oplichten. Maar ik ben het verven ook gewoon zat.
pi_86026099
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:52 schreef VeerEli het volgende:
Ik vind het té blond. Wil liever wat natuurlijk blond zijn en dat zal in de zomers wel oplichten. Maar ik ben het verven ook gewoon zat.
Je bent het verven zat? Laat het dan gewoon zo.
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:55:32 #6
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_86026141
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:54 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Je bent het verven zat? Laat het dan gewoon zo.
Dat kan toch niet..Dan ga ik er straks als een pauper uitzien met de helft donkerblond haar en de onderkant lichtblond haar. Daarom wil ik het in me eigen kleur verven, zodat ik het dan kan laten uitgroeien en je amper kleurverschil gaat zien.
pi_86026148
Zonder flauwigheid:

Ik zou er toch de kapper naar laten kijken. Blond is lastig hoor. 60 euro is fiks, maar een pakje haarverf + 60 euro voor een reddingsactie van de kapper is fikser.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:58:57 #8
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_86026274
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:55 schreef _Arual_ het volgende:
Zonder flauwigheid:

Ik zou er toch de kapper naar laten kijken. Blond is lastig hoor. 60 euro is fiks, maar een pakje haarverf + 60 euro voor een reddingsactie van de kapper is fikser.
Haha dat is wel zo. En het is natuurlijk heel lullig om met je groene haarkleur naar de kapper te gaan om die het maar even te laten oplossen..
Maar ik kan die 60 euro nu gewoon niet missen en vind het ook gewoon belachelijk om zoveel geld uit te geven aan een ander haarkleurtje.
En net wat ik zeg, heb al zo vaak van blond naar bruin geverfd bijvoorbeeld en nooit wat gebeurd. En dat is een grotere overgang dan van lichtblond naar midden/donkerblond.. :P
pi_86026377
De kapper kan de kleur veel beter afstellen, mixed het zelf dus ik zou naar de kapper gaan, uit een pak is nooit natuurlijk, kleine kans dat je goed gokt...
Voices tell me I'm the shit.
pi_86026473
Bij de kapper zal het idd meer overeen komen met je echte kleur, maar als je het zelf doet zal het ook niet vreselijk afwijken.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:05:22 #11
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_86026565
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:03 schreef 9611Niels het volgende:
Bij de kapper zal het idd meer overeen komen met je echte kleur, maar als je het zelf doet zal het ook niet vreselijk afwijken.
Dat denk ik opzich ook niet, maar ik wil weten of er een grote kans bestaat dat het groen of oranje ofzo wordt.. :{
pi_86029973
TT aangepast, reacties verwijderd.
pi_86030670
Welnee, tuurlijk wordt dat niet groen. Gewoon een pakje overheen gooien van een goed merk, ik koop zelf enkel L'oreal preference of excellence. Kies daar gewoon een kleur die in de buurt komt van je eigen kleur - ik zou zeggen een 7-tint. Zorg dat je een kleur kiest zonder koper, maar gewoon goudblond oid (anders is het een erg fel resultaat).
En als je haar langer is dan je schouders en dik van structuur, kun je beter twee pakjes kopen.

gaat helemaal goedkomen hoor! Niet teveel zorgen maken en gewoon doen, met de verven van tegenwoordig kun je het zelf minstens zo goed als bij de kapper, daar zou ik me niet druk om maken. Ik heb het altijd zelf geverfd, van de gekste kleuren naar de mafste kleuren en het resultaat is eigenlijk altijd goedgekomen. Alleen van donker naar licht is niet altijd gemakkelijk om zelf te doen, maar aangezien je van licht naar donker wilt voorzie ik weinig problemen.
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:58:04 #14
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_86030935
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:51 schreef zoeperzazke het volgende:
Welnee, tuurlijk wordt dat niet groen. Gewoon een pakje overheen gooien van een goed merk, ik koop zelf enkel L'oreal preference of excellence. Kies daar gewoon een kleur die in de buurt komt van je eigen kleur - ik zou zeggen een 7-tint. Zorg dat je een kleur kiest zonder koper, maar gewoon goudblond oid (anders is het een erg fel resultaat).
En als je haar langer is dan je schouders en dik van structuur, kun je beter twee pakjes kopen.

gaat helemaal goedkomen hoor! Niet teveel zorgen maken en gewoon doen, met de verven van tegenwoordig kun je het zelf minstens zo goed als bij de kapper, daar zou ik me niet druk om maken. Ik heb het altijd zelf geverfd, van de gekste kleuren naar de mafste kleuren en het resultaat is eigenlijk altijd goedgekomen. Alleen van donker naar licht is niet altijd gemakkelijk om zelf te doen, maar aangezien je van licht naar donker wilt voorzie ik weinig problemen.
Ja dit dacht ik zelf ook al, maar omdat je wel eens van die verhalen hoort..
Maar zit hier in de buurt wel een winkel die echt kapperspul verkoopt, pakje verf is daar 10 euro.
Dus denk opzich dat zij ook wel goed advies kan geven. Dus ga dat maar doen denk ik!
pi_86032894
Je kan er ook lowlights (omgekeerde highlights zegmaar, donkerdere plukken) in laten zetten, een keer in de paar maanden en dan wordt het vanzelf je eigen kleur
pi_86033397
Ik heb ook donkerblond haar van nature, echt een rotkleur.
pi_86035670
Ik verf m'n haar al pakweg 12 jaar en voornamelijk zelf. Ik heb 1 keer gehad dat het groen werd, toen ging ik van blond naar pikzwart met hele goedkope verf, dat ging dus niet :') .

Ik verf het zelf van donkerblond naar "natuurlijk blond", ligt dicht bij mijn eigen kleur, net een tintje lichter. Ik doe dit met Kruidvat huismerk en dat gaat prima.

Heb trouwens ook eens hetzelfde gedaan als jij, blondeerde toen altijd mijn haar en er was daardoor niks meer van over. Toen heb ik het een tint donkerder gemaakt, was niet exact de kleur van mijn eigen haar, maar dichtbij genoeg om het onopvallend uit te laten groeien.

Zou je niet zo druk maken en het gewoon proberen, zo'n klein verschil kan bijna niet verkeerd gaan.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_86037342
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef electronique het volgende:
Je kan er ook lowlights (omgekeerde highlights zegmaar, donkerdere plukken) in laten zetten, een keer in de paar maanden en dan wordt het vanzelf je eigen kleur
Nah, bij een groot verschil echt niet hoor, dan is je haar pas je eigen kleur als lle haren je eigen kleur zijn dus je kunt het net zo goed in 1 keer verven.
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:29:46 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_86037612
Ik heb regelmatig last van het zelfde probleem van TS.
- zelf middenblond verven is niet zo mooi. Dat wordt een soort van egale helm en de middelblonde kleuren zijn vaak niet zo mooi vind ik. Vroeger had je een haarverf met meegeleverde "high lights". Daar bereikte ik altijd wel hele mooie effecten mee (vooral de combinatie kokosnoot-vanille was mooi)
- als je het zelf wilt doen, zou je highlights in je uitgroie en lowlights over je hele haar kunnen overwegen
- een kleur die bij mij wél mooi uitvalt, is vanille van nutrisse . Is in Nederland wel duur.
- durf je het zelf niet aan, dan zou ik toch voor de kapper gaan

[ Bericht 3% gewijzigd door Tinkepink op 03-09-2010 20:36:07 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_86046169
Over het algemeen geldt de regel dat als je van licht naar donker(der) wilt verven dat je haar dan echt wel groen wordt! Waarom? Omdat hoe lichter je haar is, hoe minder roodtinten er in zitten. Dus als je donkerder wilt zul je die roodtinten er ook eerst in moeten doen. Bij de kapper doen ze dat ook hoor. Dan gooien ze er eerst rood in wat er niet uit ziet, maar anders pakt de verf niet goed. Dat heeft verder helemaal niets te maken met kwaliteit van de verf. Dat is gewoon een stukje chemie. Als je trouwens echt kwaliteitsverf wilt dan ga je naar een kappersbenodigdhedenzaak en pak je niet die troep uit de drogist.
In de praktijk is het zo dat haar soms heel vreemd en onvoorspelbaar kan reageren. Dat kan goed uitpakken voor je, maar dat kan ook heel verkeerd aflopen. Als ik jou was zou ik het toch laten doen door iemand die er verstand van heeft. Als je er het geld niet voor (over) hebt zoek dan een kapstertje die 's avonds bij mensen thuis bijklust.
Of je probeert het desnoods eerst zelf en als het mis gaat kan je altijd nog een thuiskapster bellen.

(ex-kapster)
Nothing else matters †
pi_86046301
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:40 schreef Ravenous het volgende:
Over het algemeen geldt de regel dat als je van licht naar donker(der) wilt verven dat je haar dan echt wel groen wordt!
Nah, heb het talloze keren zelf gedaan en echt nooit last gehad van groen haar of een groene gloed hoor. De gloed is altijd warm goud of koper (afhankelijk van de kleur) gebleven. En troep van de drogist? Dat is wel erg cru gesteld, een pakje verf van een goed merk doet echt niet meer onder voor kappersverf.

TS wil slechts een tint of twee donkerder verven in natuurlijke tinten, dan zijn zulke drama-verhalen echt overdreven in mijn ogen hoor. Als ze van blond naar zwart wil, geef ik je gelijk en ga je beter naar een kapper, maar hiervoor... nah, als je niet zo'n onuitputtelijke bankrekening hebt zie ik geen reden om het niet gewoon lekker zelf te doen :)
pi_86055896
Ik verf mijn blonde haar al zo'n 20 jaar in allerlei tinten: van zwart, paars tot rood en bruin en heb nog nooit ook maar een zweem van groen gezien. En bij de kapper je haar laten verven is zonde van je geld (en tijd), behalve als je van donker naar licht wilt gaan, maar dat is bij jou niet het geval.
Als je niet ver van de huidige kleur afwijkt, dan kun je ook nog voor een semi-permanente kleur kiezen, maar ik vind dat altijd zonde van het geld en de moeite.
Ik zou trouwens vooral een stuk van mijn haar laten afknippen, dat ziet er meteen netter uit, vooral ook qua kleur. Je eigen kleur zou ik trouwens zeker niet donkerblond noemen.
pi_86058144
Mijn tip (na jarenlange verfervaring van blond tot rood tot zwart):
Ga toch naar de kapper.

Ik heb zelf 2 keer geprobeerd mijn geblondeerde haar donker te verven. De eerste keer pakte het gewoon helemaal niet. Ik had er bruine verf in gedaan, maar na 3 kwartier was er serieus NIKS veranderd.
Dat komt omdat er bijna geen pigment meer in je haar zit, en het pigment is hetgene wat je verft.

Later nog eens geprobeerd met spul uit een kapperswinkel, maar dat werd groen. Niet knalgroen natuurlijk, maar gewoon echt een groene glans, heel lelijk.

Bij de kapper kunnen ze het voorpigmenteren, zodat je knalrood/oranje haar krijgt, en vervolgens doen ze de verf eroverheen. Wel duurder inderdaad, maar dan weet je zeker dat het in een keer goed gaat.

Succes!

En ben benieuwd wat je gaat doen en hoe het wordt.
pi_86062692
Of je gaat naar brainwash toe, verven ze het voor 28 euro. Heb er prima ervaringen mee.
(geen spam hoor)
pi_86062999
Of laat het gewoon uitgroeien. Zo erg is dat toch niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')