het kan gebeuren dat als je niet ver genoeg aantrekt, hij maar netaan stil blijft staan. Als je dan van de auto bent weggelopen, en remmen net wat meer afkoelen of een zuchtje wind oid, kan hij dan ineens wel wegrollen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:07 schreef errrbek het volgende:
Ik had vanmorgen een behoorlijke discussie met een maat van me over het aantrekken van de handremHij zei dat ik de handrem niet ver genoeg aantrok bij het parkeren en ik vind eigenlijk van wel. Je moet in mijn optiek niet alle kracht van de wereld willen gebruiken om dat ding aan te trekken. Hij was van mening dat je 'm zo ver mogelijk moet aantrekken, omdat het anders geen effect heeft. Is er wat dat betreft een verschil tussen oude en nieuwe auto's? Moet je de handrem bij oude auto's vol aantrekken en bij nieuwe is dat niet nodig?
Gewoon normaal aantrekken, anders forceer je de boel. Als je de handrem altijd gebruikt, vriest deze bij een fatsoenlijke auto echt niet vast. Bovendien heb je hem dan vaak al los door even wat harder te trekken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:25 schreef mylifeisgrey het volgende:
voor het fabeltje dat door parkeerschade de versnellingsbak gemolt kan worden:
lijkt me dat als de versnellingsbak het aan kan om de automobiel voort te bewegen(meestal het doel bij autos), parkeerbotsingen van andere autos tegen de stilstaande auto in versnelling die versnellingsbak dan ook niet kunnen mollen.
dan gaat de motor wel meedraaien of wielen slippen, ruim voordat de versnellingsbak ergens kapot gaat
Zelf meegemaakt dus geen fabeltjequote:Op vrijdag 3 september 2010 12:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is september![]()
Gebruik mijn handrem altijd, ook in de winter, nog nooit vastgevroren. Volgens mij is het een fabeltje.
Afgelopen winter had mijn vorige auto twee maanden buiten gestaan in de sneeuw en kou met aangetrokken handrem en toen ik terugkwam zat de zaak ook vast. De remblokken waren aan de remschijven geplakt. Doorheen getrokken en daarna de hele tijd een tsjik tsjik geluid en een trilling bij het rijden.quote:Op zaterdag 4 september 2010 03:37 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Zelf meegemaakt dus geen fabeltje![]()
1e keer vol door de handrem heen getrokken, niet slim maar er was niks kapot. 2e keer werkte dat zelfs niet en moest ik wachten totdat hij ontdooit was door de warmte van de uitlaat.
Wat zou daar fout aan moeten gaan?quote:Op zondag 5 september 2010 08:28 schreef Googolplexian het volgende:
Handrem + versnelling.
Hoe dan ook niet in z'n vrij laten staan met parkeren ... weet niet wat voor 'n pipo je les van hebt gekregen maar in z'n vrij laten met parkeren gaat een keer fout.
Terwijl juist in de bergen zo is dat je daar de auto in de versnelling moet zetten bij het parkerenquote:Op zondag 5 september 2010 10:28 schreef Biogarde het volgende:
Dat je het bij lessen moeten doen is puur en alleen omdat je bepaalde vaste handelingen doen moet voor je 'mag' wegrijden.
Want zodra je je rijbewijs hebt doe je dat nooit meer![]()
Handrem is leuk wanneer je op de K2 woont of op de Pyreneeën.
Ja, maar dan zou je psychisch sneller geneigd zijn je handrem te gebruiken. Al kom ik daar nooit met een auto.quote:Op zondag 5 september 2010 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Terwijl juist in de bergen zo is dat je daar de auto in de versnelling moet zetten bij het parkeren
Je heb dus wel een mening, maar weet niet waar je het over hebt. Eigenlijk meer een vrouwenkwaal.quote:Op zondag 5 september 2010 10:43 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, maar dan zou je psychisch sneller geneigd zijn je handrem te gebruiken. Al kom ik daar nooit met een auto.
Dat je je auto onderaan een heuvel van een lantaarnpaal of kinderwagen mag plukken wanneer de handremkabel een keertje breekt.quote:Op zondag 5 september 2010 08:33 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Wat zou daar fout aan moeten gaan?
Ik heb met rijles juist geleerd dat je wél de knop in moet drukkenquote:Op zondag 5 september 2010 17:57 schreef Tarabass het volgende:
Het schijnt ook beter te zijn om de handrem aan te trekken zonder de knop in te duwen. Is dat dan zo?
Ok ... dus je beweert dat remmen op de achterwielen (blokkeren) je auto achtestevoren zet?quote:Op zondag 5 september 2010 17:54 schreef 2cv het volgende:
Die eeuwige in-de-versnelling-of-op-de-handrem-discussie weer
Een handrem heet officieel geen handrem maar een parkeerrem. Een rem die gebruikt wordt bij het parkeren. Het is meestal geen noodrem. Als jij op je rempedaal trapt en er gebeurt niets en je moet dan nog eens aan de handrem gaan trekken dan ben je al aan de late kant zeg maar. Je gaat dus flink hard aan die rem trekken, maar die rem werkt op de achterwielen. resultaat: je achterwielen blokkeren en je auto staat achterstevoren (of ligt in de sloot, is om een boom gevouwen of is met de portieren fraai tegen de achterbumper van je voorligger aan gezet of ...). Bij mijn auto is de handrem toevallig ook een noodrem (heeft te maken met het type remsysteem wat er onder zit) en werkt daarom ook op de voorwielen. Ik kan bij 80km/u ook rustig aan de handrem hengsten. Resultaat: 2 zwarte strepen op de weg maar m'n auto heeft niet de behoefte om om te draaien terwijl ik dat niet wil. Sloten, bomen en bumpers van voorliggers worden dan ook niet geraakt. tenminste niet omdat ik aan de handrem heb getrokken.
Ik beweer het niet, het is zo.quote:Op zondag 5 september 2010 17:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ok ... dus je beweert dat remmen op de achterwielen (blokkeren) je auto achtestevoren zet?
En dat blokkerende voorwielen je auto recht laten gaan?
Een kennis van mij heeft dit getest met 100 km/u op de snelweg. Resultaat was dat de wielen ineens blokkeerde (of de remmen ineens pakte, het is maar hoe je het ziet), de auto begon te tollen om vervolgens na een paar keer over de kop geslagen te hebben op zijn dak in de berm tot stilstand kwam. Hij praat er nu nog moeilijk door..quote:Op zondag 5 september 2010 17:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ok ... dus je beweert dat remmen op de achterwielen (blokkeren) je auto achtestevoren zet?
En dat blokkerende voorwielen je auto recht laten gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |