euhm zwets, dat argument kan niet in een m/v discussie met een v.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe is het anders dan wanneer hij er psychisch last van krijgt als zijn vrouw het wel wil houden?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:33 schreef Iphone4-appeltaart het volgende:
[..]
Het is de waarheid ga je nog inhoudelijk reageren of moet je je eerst even inlezen?
Ik vind het flauw om te doen alsof de vrouw een hormonale beslissing maakt. Toen ik 12 weken zwanger was en twee echo's had gezien ging ik anders tegen het concept 'ongeboren vrucht' aankijken. Dat was niet alleen gevoelsmatig. Ik was ook beter op de hoogte, begreep beter dat een kindje bij 12 weken in aanleg al 'af' is en alleen nog maar groter en sterker hoeft te worden. Deze zwangerschap voelde ik rond die termijn het kindje zelfs al voor de eerste keer.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:30 schreef chacama het volgende:
[..]
Dit denk ik dus ook. En ondanks dat TS het behoorlijk ruk heeft geformuleerd, kan ik me zijn frustratie ook voorstellen. Er waren duidelijke afspraken. Maar doordat zijn vrouw nu -onder invloed van hormonen en onbekende gevoelens- het niet meer wil, is er dus een probleem.
Die 'gradatie-verschillen' zijn bij 'gezonde' kinderen alleen wél wat kleiner...quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:40 schreef just me het volgende:
En ik weet dondersgoed dat er behoorlijke gradaties zijn in het down sysndroom!!
Ja, en zou jij het risico nemen? DIt is verdomme net Russisch Roulette.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:40 schreef just me het volgende:
[..]
![]()
het is de waarheid omdat het jouw waarheid is?
Heel toevallig werk ik op een basisschool en wij hebben een kindje op school gehad met het Down syndroom, hij kon fietsen, hij kon overblijven,hij kon eten zonder kliederen, hij kon zelfs naar het toilet gaan en ook zelf zijn handen wassen, hij kon vrijwel alles wat zijn klasgenootjes ook deden.
En ik weet dondersgoed dat er behoorlijke gradaties zijn in het down sysndroom!!
? je bedoeld dat je van elke beslissing spijt kan krijgen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat kan
Maar als dát überhaupt een overweging is, dan zul je eigenlijk elke beslissing moeten laten.
Dat is toch precies hetzelfde voor TS...quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:43 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
? je bedoeld dat je van elke beslissing spijt kan krijgen?
ja natuurlijk kan dat, maar in dit geval is het erg duidelijk dat de vrouw van TS compleet tegen haar gevoel in zal moeten gaan.
Wat op de lange termijn gewoon problemen gaat opleveren.
Lijkt me trouwens dat de relatie sowieso niet meer goed komt wat er ook besloten wordt.
Het is de natuur klojo, als jij niet om kunt gaan met onzekerheden in het leven wat voor vent ben je dan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:42 schreef Iphone4-appeltaart het volgende:
[..]
Ja, en zou jij het risico nemen? DIt is verdomme net Russisch Roulette.
Pardon? Je leven wordt verknalt? Een kind waar je nooit plezier van zult hebben? Denk dat je nooit meer liefde kan krijgen als ouder zijnde dan van een kind met het Down syndroom! En er zijn zat instellingen waar het op latere leeftijd naartoe kan om 'op zichzelf' te wonen onder begeleiding, en daarbij hoeft het niet de meeste zware vorm te krijgen, en kan het naar school enz.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.
Dus er zijn jaarlijks 30.000 vrouwen die later allemaal compleet in de vernieling liggen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:43 schreef DeZoektocht het volgende:
[..].
Wat op de lange termijn gewoon problemen gaat opleveren.
en daarom mijn laatste regel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is toch precies hetzelfde voor TS...
Vergelijk een VMBO'er met een VWO'er en ik ben benieuwd of je hetzelfde concludeert.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die 'gradatie-verschillen' zijn bij 'gezonde' kinderen alleen wél wat kleiner...
Ja dat snap ik, maar dit is noujuist net iets wat de mens wél enigzins in de hand heeft, dus neuk natuur in de kont en red jezelf?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:44 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Het is de natuur klojo, als jij niet om kunt gaan met onzekerheden in het leven wat voor vent ben je dan?
Onzin... Op het moment dat je vertelt krijgt dat je kindje (misschien) Down heeft, stort je wereld aardig in elkaar.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:44 schreef ymme het volgende:
Het had mij echt helemaal niets uitgemaakt.
Ik ben super gelukkig met mijn zoon. En die heeft geen down.
Hij lijkt 100% gezond, maar dit kan altijd nog veranderen, door ziektes en/of een ongeluk bijvoorbeeld.
Je weet het in het leven nooit!
En de mensen met down (waaronder ook een baby van 7 maanden) zijn mij ook heel erg naar het hart. En natuurlijk zie ik de beperkingen van deze mensen, maar vooal van wat ze WEL kunnen. En hoe ze genieten van de kleine dingen in het leven. Zouden wij soms nog een voorbeeld aan moeten nemen.
Het is ook zijn kind hoor. En bekijkt zij het van zijn kant?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:45 schreef Plums het volgende:
TS moet even begrijpen dat zijn vrouw waarschijnlijk vol moedergevoelens zit nu. Moederliefde is een heel sterk gevoel. Je moet het ook echt van haar kant bekijken, dat doe je nu niet geloof ik. Het is haar kíndje, zoiets doe je niet zomaar 'ff laten aborteren'. Toen ik voor die keuze stond heb ik me toch wat afgejankt..![]()
Lees even terug wat ik geschreven heb... als je niet zwanger bent dan denk je er anders (lees makkelijker) over dan als je wel zwanger bent!quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:42 schreef Iphone4-appeltaart het volgende:
Ja, en zou jij het risico nemen? DIt is verdomme net Russisch Roulette.
romantisch.. maar helaas zijn niet alle mensen met Down de zogenaamde 'knuffel-mongolen'.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:44 schreef ymme het volgende:
Het had mij echt helemaal niets uitgemaakt.
Ik ben super gelukkig met mijn zoon. En die heeft geen down.
Hij lijkt 100% gezond, maar dit kan altijd nog veranderen, door ziektes en/of een ongeluk bijvoorbeeld.
Je weet het in het leven nooit!
En de mensen met down (waaronder ook een baby van 7 maanden) zijn mij ook heel erg naar het hart. En natuurlijk zie ik de beperkingen van deze mensen, maar vooal van wat ze WEL kunnen. En hoe ze genieten van de kleine dingen in het leven. Zouden wij soms nog een voorbeeld aan moeten nemen.
Wat loop je nou te zoeken joh?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus er zijn jaarlijks 30.000 vrouwen die later allemaal compleet in de vernieling liggen?
Dat moet zij ook doen uiteraardquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is ook zijn kind hoor. En bekijkt zij het van zijn kant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |