abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86011300
Dit vind ik een mooie uitspraak om over te discussiëren, zo denk ik er namelijk over.
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:34:52 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_86011328
goed topic

ben het met je eens
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_86011359
Of we zijn stiekem allemaal robots. En onze schepper is Willie Wortel.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_86011370
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
Dit vind ik een mooie uitspraak om over te discussiëren, zo denk ik er namelijk over.
En nu?
pi_86011394
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:37 schreef Keltie het volgende:

[..]

En nu?
Behoor JIJ je mening te geven, zo werkt dat op een forum.
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:41:01 #6
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86011435
De mens schiep god naar zijn gewenste evenbeeld idd.
Intelligent, but fucked up.
pi_86011458
De stelling nodigt niet echt uit om zwaar te discussiëren. Veel verder dan een simpel "(niet) mee eens" kom je d'r niet mee.

Je zou kunnen proberen een bredere onderbouwing te geven.

Oh ja, ik ben het er mee eens. ;)
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_86011657
Het gaat om offeren.

Alle religies waren geweldadig, in die zin dat een gemarginaliseerd iemand of iemand die anders is (handicap, homo, ...) geofferd wordt om de rust in de groep terug te brengen.

Eénmaal de persoon geofferd wordt verdwijnt het geweld en brengen de goden rust.

In die zin heeft de mens God geschapen.
Maar God heeft onze cultuur geschapen, want alle culturen berustten op een moord (een offer).

Het Christendom heeft de religie ontmaskerd en gaat niet langer in op het offeren van een slachtoffer, maar beschermd hem.
pi_86011675
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:42 schreef mazeind het volgende:
De stelling nodigt niet echt uit om zwaar te discussiëren. Veel verder dan een simpel "(niet) mee eens" kom je d'r niet mee.

De mens heeft zichzelf ooit een god aangepraat.
Ik begrijp het wel, want geloof geeft houvast en hoop voor veel mensen, maar het beste geloof blijft nog altijd in jezelf geloven.
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:54:50 #10
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86011696
Well, obviously!

Moet daar nog over gediscussieerd worden dan?

* DustPuppy roept iets over 'intentional stance' en 'hyperactive agency detection'.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:19:32 #11
307093 Fellows
Never again.
pi_86012258
Eens!
when the records ends you won't be seeing me again, and then you know,if it was worth it
pi_86012259
Tja het scheppingsverhaal he... Op de eerste dag bedacht de mens God opdat zij beschermt werden door een onzichtbare vriend die hen tegen al die andere goden (onweer, regen, bliksem, vuur, zon en andere onverklaarbare zaken.) zou beschermen _O-

Zo is "discriminatie" de beschermgod van de allochtonen.. Indien zij zich bedreigt voelen roepen zij direct "discriminatie" ;)
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:20:58 #13
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_86012292
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:42 schreef mazeind het volgende:

inderdaad.
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:23:34 #14
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_86012364
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:53 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel, want geloof geeft houvast en hoop voor veel mensen, maar het beste geloof blijft nog altijd in jezelf geloven.
Onzin. Geloof wordt gebruikt als houvast in slechte tijden en om onverklaarbare dingen te kunnen verklaren ("wonderen"). Hoe verklaar ik, bijvoorbeeld, dat ongenezelijk zieke mensen toch beter worden door in mijzelf te geloven? Niet.
pi_86012533
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:23 schreef Keltie het volgende:

[..]

Onzin. Geloof wordt gebruikt als houvast in slechte tijden en om onverklaarbare dingen te kunnen verklaren ("wonderen"). Hoe verklaar ik, bijvoorbeeld, dat ongenezelijk zieke mensen toch beter worden door in mijzelf te geloven? Niet.
Das gods wil, daar doe je niets tegen he...

Maar omdat ongenezelijke zieken mensen ineens beter worden hebben ze dat aan een god te danken?
Nee, dankzij de medicijnen, doktoren en herstel van het eigen lichaam.
pi_86012879
Deze uitspraak is van Feuerbach. Feuerbach
The view from nowhere.
pi_86012896
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:53 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Sinds de mens rechtop loopt (en misschien zelfs daarvóór nog) heeft 'ie geloofd in een bepaalde vorm van hogere macht dan hemzelf.
De Inca's, de Noormannen, de Oude Grieken, de Egyptenaren, de Romeinen. Momenteel (op de kosmische kalender beschouwd een speldenprik in de geschiedenis) is die ene Almachtige God de hype, over tweeduizend jaar gelooft men wellicht in de Grote Mier.

Point being: de mens creëert al duizenden jaren zijn eigen goden.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:50:46 #18
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_86012980
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:31 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Das gods wil, daar doe je niets tegen he...

Maar omdat ongenezelijke zieken mensen ineens beter worden hebben ze dat aan een god te danken?
Nee, dankzij de medicijnen, doktoren en herstel van het eigen lichaam.
Maar hoe zit dat dan met gevallen waarbij de artsen het opgegeven hebben?
En de mensen die niet meer kunnen lopen maar naar het zien van een huilend Mariabeeld een marathon winnen? :')
Onverklaarbaar, daar kunnen mensen niet mee omgaan.
pi_86013167
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:50 schreef Keltie het volgende:

[..]

En de mensen die niet meer kunnen lopen maar naar het zien van een huilend Mariabeeld een marathon winnen? :')
Dat is de kracht van het denken. Als je maar lang genoeg tegen jezelf zegt dat je hoofdpijn hebt dan krijg je het op zeker. En artsen zijn ook maar gewoon mensen die het mis kunnen hebben.

De mens kán veel meer dan hij denkt en sommigen putten die kracht uit een God en anderen misschien wel door Star Wars. Beide fictie mi, maar als het werkt, mooi toch.
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
pi_86013172
quote:

[..]

Een Mariabeeld gaat echt niet vanuit zichzelf huilen hoor, daar is echt een mensenhand aan te pas gekomen.
Tuurlijk gebeuren er onverklaarbare dingen, dat is dan een wonder maar geen hand van god.
pi_86013179
quote:

[..]

1. artsen zijn niet onfeilbaar
2. veel van dat soort situaties zijn doorgaans medisch volledig verklaarbaar gebleken óf
3. aantoonbaar gevalletje van 'aanstelleritis' in combinatie met een chronisch gebrek aan aandacht
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:05:01 #22
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_86013279
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:59 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Een Mariabeeld gaat echt niet vanuit zichzelf huilen hoor, daar is echt een mensenhand aan te pas gekomen.
Dat zeg jij. Ik was er niet bij dus ik weet het niet.
quote:
Tuurlijk gebeuren er onverklaarbare dingen, dat is dan een wonder maar geen hand van god.
Jij noemt het een wonder. Iemand die naar de kerk gaat ook maar dicht dat toe aan God.
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:07:08 #23
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_86013348
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:00 schreef mazeind het volgende:

[..]

1. artsen zijn niet onfeilbaar
2. veel van dat soort situaties zijn doorgaans medisch volledig verklaarbaar gebleken óf
3. aantoonbaar gevalletje van 'aanstelleritis' in combinatie met een chronisch gebrek aan aandacht
Vaticaan heeft een instelling/ raad die wonderlijke genezingen bestudeerd.
Nadat zij er klaar mee zijn gaat de case nog langs verschillende medische types en uiteindelijk word bepaald of het een wonder is of niet. Daar gaan ze vrij zorgvuldig mee om, zo'n onderzoek is ook niet in 3 maanden afgerond. Het fijne weet ik er niet van, aangezien ik niet kerkelijk aangelegd ben maar ik viel pasgeleden midden in een docu die dit behandelde..
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:08:50 #24
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_86013384
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:59 schreef Parlay het volgende:

[..]

Dat is de kracht van het denken. Als je maar lang genoeg tegen jezelf zegt dat je hoofdpijn hebt dan krijg je het op zeker. En artsen zijn ook maar gewoon mensen die het mis kunnen hebben.

De mens kán veel meer dan hij denkt en sommigen putten die kracht uit een God en anderen misschien wel door Star Wars. Beide fictie mi, maar als het werkt, mooi toch.
Ik vind alles prima. Ik vind de hedendaagse tendens (alle religies afdoen als sprookje) onfatsoenlijk en van weinig respect getuigen.
Ik geloof, persoonlijk, niet echt maar ik vind het een leuk onderwerp om over na te denken en te babbelen :)
pi_86013549
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:08 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik vind alles prima. Ik vind de hedendaagse tendens (alle religies afdoen als sprookje) onfatsoenlijk en van weinig respect getuigen.
Ik geloof, persoonlijk, niet echt maar ik vind het een leuk onderwerp om over na te denken en te babbelen :)
Ik doe het niet af als een sprookje hoor, ik heb respect voor iedereen en hun denkwijzes, maar gebasseerd op feiten en bewijs is mijn mening dat er geen god bestaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')