Wat is paranormaal? Waar leg je die grens tussen wat paranormaal en wat normaal is?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:04 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Als het mogelijk zou zijn een tijdreiziger te ontmoeten die een paar honderd jaar uit de toekomst komt, zou ik hem of haar maar 1 brandende vraag willen stellen: Is het paranormale in jullie tijd eindelijk wetenschappelijk bewezen??
Vreemd. Mijn bronnen vermeldden juist dat slechts een heel klein deel van de BDE ervaarders dit als een nare ervaring heeft ervaren.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:42 schreef DO2 het volgende:
Ja, serieuze onderzoeken tonen zelfs aan dat ongeveer de helft een nare BDE heeft gehad.
De tegenpool dus, in vrijwel alle opzichten.
Eh, hoe weet je dan dat er een BDE heeft plaatsgevonden? De enige die dat kan vertellen is de persoon die het overkomt.quote:Uit diezelfde onderzoeken blijkt overigens ook dat van alle mensen die 'terugkomen' uit zo'n zogenaamde circulatiestilstand maar zo'n 10 procent een BDE kan melden.
Het overgrote deel ervaart dus helemaal niets, of kan het zich simpelweg niet meer herinneren.
Ja, zo vinden die onderzoeken ook plaats.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Eh, hoe weet je dan dat er een BDE heeft plaatsgevonden? De enige die dat kan vertellen is de persoon die het overkomt.
Dus als iemand een hartstilstand heeft gehad en geen BDE, bestaat het fenomeen niet?quote:Op donderdag 30 september 2010 12:01 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, zo vinden die onderzoeken ook plaats.
Ze ondervragen simpelweg mensen, na ( bijvoorbeeld ) een hartstilstand.
Hier kan je het een en ander lezen over een vrij bekend onderzoek gedaan door een Hollander.
Hoe kom je daar nu bij?quote:Op donderdag 30 september 2010 17:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus als iemand een hartstilstand heeft gehad en geen BDE, bestaat het fenomeen niet?2
Har har har!! Zolang je het licht aan het eind maar wel ziet, dan moet alles wel goed komen, jongen! Hier *schouderklop*quote:Op donderdag 30 september 2010 17:57 schreef Bastard het volgende:
Ik heb zo'n tunnelvisie.. dat ik de tunnel niet eens zie.
/grapje
Dat was waarschijnlijk het gevoel dat je terugkwam?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:03 schreef internal het volgende:
Goed topic,
Ik heb een keer een bijna dood ervaring meegemaakt. Ik heb niet echt de hemel of wat dan ook meegemaakt alleen maar die cliché tunnel met licht. Wat mij ook zeer bijstaat is dat het eerst heel warm voelde door het licht van de tunnel, maar steeds kouder werd. De tunnel ging van wit/gelig naar blauw. En net voordat ik de tunnel doorwas werd ik wakker in het ziekenhuis.
Huh?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:50 schreef DO2 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij?
Die onderzoeken bevestigen juist dat het fenomeen wel degelijk bestaat.
Ik geloof dat het meer het gevoel was dat ik aan het wegvallen was.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat was waarschijnlijk het gevoel dat je terugkwam?
Wegvallen van waar je eigenlijk naar toe wilde bedoel je?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:12 schreef internal het volgende:
[..]
Ik geloof dat het meer het gevoel was dat ik aan het wegvallen was.
Nee meer als in dat ik bijna was gestorven. Het koude gevoel was dat mijn leven bijna voorbij was.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wegvallen van waar je eigenlijk naar toe wilde bedoel je?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |