abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86985846
Overigens hoeft het niet alleen maar rozegeur en maneschijn te zijn hoor. Heb ook verschillende verhalen gelezen en filmpjes op youtube gezien van mensen die een wat minder prettige bijna dood ervaring hadden. Het is volgens mij maar net wat je creeert voor jezelf.
  woensdag 29 september 2010 @ 23:42:42 #27
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_87005539
Ja, serieuze onderzoeken tonen zelfs aan dat ongeveer de helft een nare BDE heeft gehad.
De tegenpool dus, in vrijwel alle opzichten.

Uit diezelfde onderzoeken blijkt overigens ook dat van alle mensen die 'terugkomen' uit zo'n zogenaamde circulatiestilstand maar zo'n 10 procent een BDE kan melden.
Het overgrote deel ervaart dus helemaal niets, of kan het zich simpelweg niet meer herinneren.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 29 september 2010 @ 23:52:06 #28
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_87005863
Wat daarbij nog wel interessant is;
voor vrijwel iedereen die het heeft meegemaakt is het letterlijk a life changing experience...

Zelfs de meest hardnekkige atheisten bekeren zich meteen na zo'n ervaring, blijkbaar...
pi_87013129
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:04 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Als het mogelijk zou zijn een tijdreiziger te ontmoeten die een paar honderd jaar uit de toekomst komt, zou ik hem of haar maar 1 brandende vraag willen stellen: Is het paranormale in jullie tijd eindelijk wetenschappelijk bewezen??
Wat is paranormaal? Waar leg je die grens tussen wat paranormaal en wat normaal is? :P De enige vraag die je kan stellen is in hoeverre het woord "para" is komen te vervallen ;)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_87013212
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:42 schreef DO2 het volgende:
Ja, serieuze onderzoeken tonen zelfs aan dat ongeveer de helft een nare BDE heeft gehad.
De tegenpool dus, in vrijwel alle opzichten.
Vreemd. Mijn bronnen vermeldden juist dat slechts een heel klein deel van de BDE ervaarders dit als een nare ervaring heeft ervaren.

quote:
Uit diezelfde onderzoeken blijkt overigens ook dat van alle mensen die 'terugkomen' uit zo'n zogenaamde circulatiestilstand maar zo'n 10 procent een BDE kan melden.
Het overgrote deel ervaart dus helemaal niets, of kan het zich simpelweg niet meer herinneren.
Eh, hoe weet je dan dat er een BDE heeft plaatsgevonden? De enige die dat kan vertellen is de persoon die het overkomt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 30 september 2010 @ 12:01:09 #31
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_87015641
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:47 schreef vogeltjesdans het volgende:

Eh, hoe weet je dan dat er een BDE heeft plaatsgevonden? De enige die dat kan vertellen is de persoon die het overkomt.
Ja, zo vinden die onderzoeken ook plaats.
Ze ondervragen simpelweg mensen, na ( bijvoorbeeld ) een hartstilstand.

Hier kan je het een en ander lezen over een vrij bekend onderzoek gedaan door een Hollander.
pi_87027705
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:01 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ja, zo vinden die onderzoeken ook plaats.
Ze ondervragen simpelweg mensen, na ( bijvoorbeeld ) een hartstilstand.

Hier kan je het een en ander lezen over een vrij bekend onderzoek gedaan door een Hollander.
Dus als iemand een hartstilstand heeft gehad en geen BDE, bestaat het fenomeen niet?

:') 2
  donderdag 30 september 2010 @ 17:57:22 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87029653
Ik heb zo'n tunnelvisie.. dat ik de tunnel niet eens zie.

/grapje
The truth was in here.
pi_87029679
Niet iets met bijna dood, maar ik heb een x een out of body experience gehad.
  donderdag 30 september 2010 @ 19:50:19 #35
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_87034103
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dus als iemand een hartstilstand heeft gehad en geen BDE, bestaat het fenomeen niet?

:') 2
Hoe kom je daar nu bij?
Die onderzoeken bevestigen juist dat het fenomeen wel degelijk bestaat.
pi_87034283
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:57 schreef Bastard het volgende:
Ik heb zo'n tunnelvisie.. dat ik de tunnel niet eens zie.

/grapje
Har har har!! Zolang je het licht aan het eind maar wel ziet, dan moet alles wel goed komen, jongen! Hier *schouderklop*
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:27:17 #37
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_87058919
De enige keren dat ik door een tunnel ga en in een compleet andere wereld terecht kom is als ik DMT rook. Het zit allemaal in je kop, met DMT komt het eruit. Als je bijna dood gaat komt het er soms ook uit, vandaar die tunnelvisie.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_87067513
Goed topic,

Ik heb een keer een bijna dood ervaring meegemaakt. Ik heb niet echt de hemel of wat dan ook meegemaakt alleen maar die cliché tunnel met licht. Wat mij ook zeer bijstaat is dat het eerst heel warm voelde door het licht van de tunnel, maar steeds kouder werd. De tunnel ging van wit/gelig naar blauw. En net voordat ik de tunnel doorwas werd ik wakker in het ziekenhuis.
Voor 14,99 kan hier jouw opmerking staan!
Of je kan het heel lief vragen.
pi_87068495
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:03 schreef internal het volgende:
Goed topic,

Ik heb een keer een bijna dood ervaring meegemaakt. Ik heb niet echt de hemel of wat dan ook meegemaakt alleen maar die cliché tunnel met licht. Wat mij ook zeer bijstaat is dat het eerst heel warm voelde door het licht van de tunnel, maar steeds kouder werd. De tunnel ging van wit/gelig naar blauw. En net voordat ik de tunnel doorwas werd ik wakker in het ziekenhuis.
Dat was waarschijnlijk het gevoel dat je terugkwam?
pi_87068520
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:50 schreef DO2 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij?
Die onderzoeken bevestigen juist dat het fenomeen wel degelijk bestaat.
Huh? :{ O ja. Nou ja, dan heb ik niks gezegd.
pi_87074003
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:37 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat was waarschijnlijk het gevoel dat je terugkwam?
Ik geloof dat het meer het gevoel was dat ik aan het wegvallen was.
pi_87074683
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:12 schreef internal het volgende:

[..]

Ik geloof dat het meer het gevoel was dat ik aan het wegvallen was.
Wegvallen van waar je eigenlijk naar toe wilde bedoel je?
pi_87093767
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:30 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wegvallen van waar je eigenlijk naar toe wilde bedoel je?
Nee meer als in dat ik bijna was gestorven. Het koude gevoel was dat mijn leven bijna voorbij was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')