De huur is steevast omhoog gegaan en ligt rond de 400 euro. Wij zelf hebben betere woningen gezien voor de zelfde kosten. We hebben ook steevast geklaagd bij de bouwvereniging waar we het huis van huren maar goed we zijn dus bij het ooitje genomen zoals ik lees dat is dan mooiquote:Op donderdag 2 september 2010 13:34 schreef exlurker het volgende:
De huurprijs zal ook wel in verhouding staan met de kwaliteit van de woning, bij zoveel gebreken en een eventuele te hoge huur kan je als je er niet mee eens bent een klacht indienen bij de huurcommisie. Die oordeeld dan of de huur terecht is. Ben bang dat er nu niet zoveel meer tehalen valt.
Je gedachten zullen snel veranderen wanneer ik je het volgende duidelijk heb gemaakt. Toen ik net geboren was kwam de melding dat ze de douche gingen renoveren in deze tijd konden we echter bij niemand anders terecht voor een douche en dat is toch wel nodig bij een pasgeboren baby. Dit hebben we namelijk ook gemeld aan de eigenaar. Deze kwamen met de oplossing de douche te laten zitten (een douche uit de oorlogstijd) goed dachten we het renoveren komt later wel. Nou niet dus en nu zitten we nog steeds met dezelfde douche en het is echt geen pretje. De CV was ook na een jaar niet meer in orde na talloze reparaties is vorig jaar iemand langs geweest om een nieuwe ketel te plaatsen. Bovenal is het dus geen pretje maar we wachten op de vergoeding want we zitten best krap bij kast. Elk dubbeltje moeten we herzien.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:39 schreef PasMaNNi het volgende:
Huurhuis van 400 euro en dan klagen dat je teveel betaald? lol.....
Een normaal huis kost wel 700 a 1000 euro.. Dus hoe gaan jullie dat doen dan? (Als je hier weg moet) De vergoeding zal niet structureel zijn.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:48 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Je gedachten zullen snel veranderen wanneer ik je het volgende duidelijk heb gemaakt. Toen ik net geboren was kwam de melding dat ze de douche gingen renoveren in deze tijd konden we echter bij niemand anders terecht voor een douche en dat is toch wel nodig bij een pasgeboren baby. Dit hebben we namelijk ook gemeld aan de eigenaar. Deze kwamen met de oplossing de douche te laten zitten (een douche uit de oorlogstijd) goed dachten we het renoveren komt later wel. Nou niet dus en nu zitten we nog steeds met dezelfde douche en het is echt geen pretje. De CV was ook na een jaar niet meer in orde na talloze reparaties is vorig jaar iemand langs geweest om een nieuwe ketel te plaatsen. Bovenal is het dus geen pretje maar we wachten op de vergoeding want we zitten best krap bij kast. Elk dubbeltje moeten we herzien.
De deur valt uit elkaar en hoort bij het onderhoud van de bouwvereniging inclusief de CV-ketel, ramen en douche. De rest moeten we zelf onderhouden en dat is dan ook gebeurt.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:46 schreef brulaap112 het volgende:
Raar verhaal.. Je noemt 18 jaar 'even'? Je had tijdens de huurperiode het achterstallig onderhoud moeten aankaarten bij de Huurcommissie. Dit kan je alsnog doen, maar ik denk niet dat ze retroactief een schadevergoeding toewijzen.
Het klinkt wel alsof het dingen zijn die je zelf kan oplossen (nieuw slot op je deur?). Dat is je eigen taak dan ook.
Ik zou gewoon gaan klagen bij de Huurcommissie die kunnen voorstellen de huur te verlagen tot het onderhoud gedaan is. Over het verlaten van je woing kan nog heel veel tijd gaan (jaren). Ze moeten eerst officieel je huur opzeggen meestal krijg je dan nog een jaar de tijd om te verhuizen.
Edit: En 400 euro is inderdaad niks! Is dat inclusief?
Ja slimmerik, zie de rest van mijn post. Eerste hit op google geeft het volgende:quote:Op donderdag 2 september 2010 13:51 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
De deur valt uit elkaar en hoort bij het onderhoud van de bouwvereniging inclusief de CV-ketel, ramen en douche. De rest moeten we zelf onderhouden en dat is dan ook gebeurt.
Zo krap zitten we ook niet we kunnen 300 euro extra wel aan de kant schuiven maar dan moeten we wel veel bezuinigen op het luxe (uitgaan etc.). Maar we gaan al bijna nooit uit, 2 keer in de maand is al veel (met een gezin van 4 personen (ouders, mijn broer en ik).quote:Op donderdag 2 september 2010 13:50 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Een normaal huis kost wel 700 a 1000 euro.. Dus hoe gaan jullie dat doen dan? (Als je hier weg moet) De vergoeding zal niet structureel zijn.
Bij het volgend huis zullen we erachter aangaan. We weten vrij weinig van de regelgeving maar ik zag vandaag dit subforum.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:54 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Ja slimmerik, zie de rest van mijn post. Eerste hit op google geeft het volgende:
Wat kan ik doen bij achterstallig onderhoud aan mijn huurwoning?
Zit u al weken met een daklekkage, vallen de raamkozijnen van ellende uit elkaar, heeft u uw woningbouwvereniging of huisbaas al dertig keer gebeld en is uw geduld op? Wacht niet langer en kom in actie:
voer zelf de reparatie uit of laat hem uitvoeren, en dien de rekening later in bij uw verhuurder of verreken de kosten met de huur;
eis de nakoming van de onderhoudsverplichting van uw verhuurder bij de kantonrechter op straffe van een dwangsom;
vraag de kantonrechter om een gedeeltelijke ontbinding van de huurovereenkomst zodat u minder of geen huur hoeft te betalen tot de gebreken verholpen zijn;
vraag bij ernstige klachten een tijdelijke huurverlaging via een onderhoudsprocedure bij de Huurcommissie;
meld ernstige gebreken aan de gemeente (de dienst Bouw- en Woningtoezicht). De dienst kan de verhuurder dwingen het probleem te verhelpen. De huurder kan dan een tijdelijke huurverlaging afdwingen. De dienst kan ook zelf een aannemer inschakelen en later de rekening indienen bij de verhuurder.
Eeehhmmmm.....quote:Uiteindelijk hebben we het huis uitgeleefd, qua onderhoud niet onderhouden maar wel schoongemaakt natuurlijk.
10 jaar hebben we netjes om het jaar het huis geverfd en er zijn 2 keer nieuwe meubels erin gekomen. De keuken hebben we netjes opgeschuurd en de schuur een beurt gegeven zelfs de voor en achterdeur zijn al een aantal keren in lak en verf gegaan. De laatste 8 jaar heeft de gemeente de bouwplannen steeds medegedeeld (volgend jaar gaan jullie weg etc.) en dus hebben we het onderhoud laten zitten. Zou jij geld uitgeven wanneer je uit het huis moet?quote:
Maar nu ben je ineens zeker dat jullie weg gaan en nog een mooie bonus ook. Logisch.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:19 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
10 jaar hebben we netjes om het jaar het huis geverfd en er zijn 2 keer nieuwe meubels erin gekomen. De keuken hebben we netjes opgeschuurd en de schuur een beurt gegeven zelfs de voor en achterdeur zijn al een aantal keren in lak en verf gegaan. De laatste 8 jaar heeft de gemeente de bouwplannen steeds medegedeeld (volgend jaar gaan jullie weg etc.) en dus hebben we het onderhoud laten zitten. Zou jij geld uitgeven wanneer je uit het huis moet?
Woningbouwcorporatie, het verven buiten hebben we gedaan na het vele geklaag maar goed er valt dus niet veel te doen. Het is ons duidelijk bedankt voor de hulp.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:27 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Maar nu ben je ineens zeker dat jullie weg gaan en nog een mooie bonus ook. Logisch.
Is het een woningbouwcoorporatie of een particulier?
Het lijkt me dat buiten schilderen de taak is van de verhuurder. Als het tocht omdat het huis gewoon een ouder huis is is dat niet zijn probleem en zijn jullie zelf verantwoordelijk voor het opstoken tot 25 graden. Verven woonkamer is jullie pakkie aan, nieuwe keuken verhuurder. Klein/groot onderhoud snap je? Als hij zou moeten renoveren, dubbel glas aanbrengen oid, kan hij ook de huur verhogen.
achteraf kan je de koe in de kont kijken ..quote:Op donderdag 2 september 2010 13:54 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
• voer zelf de reparatie uit of laat hem uitvoeren, en dien de rekening later in bij uw verhuurder of verreken de kosten met de huur;
• eis de nakoming van de onderhoudsverplichting van uw verhuurder bij de kantonrechter op straffe van een dwangsom;
• vraag de kantonrechter om een gedeeltelijke ontbinding van de huurovereenkomst zodat u minder of geen huur hoeft te betalen tot de gebreken verholpen zijn;
• vraag bij ernstige klachten een tijdelijke huurverlaging via een onderhoudsprocedure bij de Huurcommissie;
• meld ernstige gebreken aan de gemeente (de dienst Bouw- en Woningtoezicht). De dienst kan de verhuurder dwingen het probleem te verhelpen. De huurder kan dan een tijdelijke huurverlaging afdwingen. De dienst kan ook zelf een aannemer inschakelen en later de rekening indienen bij de verhuurder.
Komt mij bekend voor deze handeling. Alleen het sms'en, bellen doe ik niet en mijn broer/vader/moeder ook niet. Roken doen mijn ouders alleen en dat gaat best snel. Heb ook gezegd dat ze moeten stoppen voor de gezondheid van beide maar goed ze geven geen gehoor. Verder eten we bijna geen snoepgoed meer voorheen had ik en mijn broer dat wel maar daar zijn we inmiddels vanaf.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:33 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
achteraf kan je de koe in de kont kijken ..
TS en zijn fam heeft bewijs van communicatie (bel tijden, kopie-en van brieven etc?)
dan heb je een poot om op te staan. maar verwacht niet dat je eind van de maand alles geregeld hebt
Daarnaast, te weinig geld is een stukje prioriteiten stellen Als iedereen er thuis op los smst, belt en rookt etc .. dan verbras je heel snel veel geld
ik heb een woninglast van 700+ met mijn gezin en ik kom rond met een basis salaris en we kunnen lekker op vakantie etc ..
Maar ja als TS in de winkel staat en naar huis beld om te vragen wat tie nu moest halen .. tja .. dan gaat het geld hard.
beld...quote:Op donderdag 2 september 2010 15:33 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
achteraf kan je de koe in de kont kijken ..
TS en zijn fam heeft bewijs van communicatie (bel tijden, kopie-en van brieven etc?)
dan heb je een poot om op te staan. maar verwacht niet dat je eind van de maand alles geregeld hebt
Daarnaast, te weinig geld is een stukje prioriteiten stellen Als iedereen er thuis op los smst, belt en rookt etc .. dan verbras je heel snel veel geld
ik heb een woninglast van 700+ met mijn gezin en ik kom rond met een basis salaris en we kunnen lekker op vakantie etc ..
Maar ja als TS in de winkel staat en naar huis beld om te vragen wat tie nu moest halen .. tja .. dan gaat het geld hard.
wat ik bedoel is dat je eens sterk naar je uitgave patroon moet kijken.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:16 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Komt mij bekend voor deze handeling. Alleen het sms'en, bellen doe ik niet en mijn broer/vader/moeder ook niet. Roken doen mijn ouders alleen en dat gaat best snel. Heb ook gezegd dat ze moeten stoppen voor de gezondheid van beide maar goed ze geven geen gehoor. Verder eten we bijna geen snoepgoed meer voorheen had ik en mijn broer dat wel maar daar zijn we inmiddels vanaf.![]()
Kijk hij betaalt 100,- per maand ofzoquote:
Daar begon het al met fout gaan. Je bent als huurder namelijk ook verplicht de verhuurder mogelijkheid te geven om onderhoud uit te voeren.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:48 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Je gedachten zullen snel veranderen wanneer ik je het volgende duidelijk heb gemaakt. Toen ik net geboren was kwam de melding dat ze de douche gingen renoveren in deze tijd konden we echter bij niemand anders terecht voor een douche en dat is toch wel nodig bij een pasgeboren baby. Dit hebben we namelijk ook gemeld aan de eigenaar. Deze kwamen met de oplossing de douche te laten zitten (een douche uit de oorlogstijd) goed dachten we het renoveren komt later wel. Nou niet dus en nu zitten we nog steeds met dezelfde douche en het is echt geen pretje. De CV was ook na een jaar niet meer in orde na talloze reparaties is vorig jaar iemand langs geweest om een nieuwe ketel te plaatsen. Bovenal is het dus geen pretje maar we wachten op de vergoeding want we zitten best krap bij kast. Elk dubbeltje moeten we herzien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |