abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85983041
Hoi mensen,

18 jaar geleden zijn mijn ouders verhuisd naar een huurwoning alles zag er goed uit. Ze hoorden even later dat ze weer (een paar jaar later) moesten verhuizen. Uiteindelijk hebben we het huis uitgeleefd, qua onderhoud niet onderhouden maar wel schoongemaakt natuurlijk.

Volgend jaar moeten we eruit (dit is door een kennis die in de gemeentelijke politiek zit gezegd). We zouden dan een vergoeding krijgen, helemaal top dus.

Wat ik nu eens wil weten, we hebben al 5 jaar geklaagd over de kozijnen van de ramen waardoor tocht door het hele huis ontstaat, ook de voordeur voldoet immers niet meer (een schop en de deur zwaait open). Vorig jaar is er schimmel ontstaan door het gevolg van de tocht en vochtigheid.

Zelf hebben we geprobeerd alles met kit en verf af te werken maar dat is ook niet echt gelukt. Er bleven vochtplekken bij de ramen ontstaan.

Maar nu komt het:
Leuk dat we een vergoeding krijgen wat eigenlijk niet veel is want we hebben waarschijnlijk jaren teveel betaald aan het gas dat door ons gestookt is omdat het echt koud is in het huis. 's Winters stond namelijk de verwarming op een graad of 25 :Y Kunnen we nog iets extra's regelen, omdat onze bouwvereniging nalatig is/was?

Met vriendelijke groeten,

FA
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
pi_85983419
De huurprijs zal ook wel in verhouding staan met de kwaliteit van de woning, bij zoveel gebreken en een eventuele te hoge huur kan je als je er niet mee eens bent een klacht indienen bij de huurcommisie. Die oordeeld dan of de huur terecht is. Ben bang dat er nu niet zoveel meer tehalen valt.
pi_85983523
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:34 schreef exlurker het volgende:
De huurprijs zal ook wel in verhouding staan met de kwaliteit van de woning, bij zoveel gebreken en een eventuele te hoge huur kan je als je er niet mee eens bent een klacht indienen bij de huurcommisie. Die oordeeld dan of de huur terecht is. Ben bang dat er nu niet zoveel meer tehalen valt.
De huur is steevast omhoog gegaan en ligt rond de 400 euro. Wij zelf hebben betere woningen gezien voor de zelfde kosten. We hebben ook steevast geklaagd bij de bouwvereniging waar we het huis van huren maar goed we zijn dus bij het ooitje genomen zoals ik lees dat is dan mooi :r
pi_85983599
Huurhuis van 400 euro en dan klagen dat je teveel betaald? lol.....
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
pi_85983806
Raar verhaal.. Je noemt 18 jaar 'even'? Je had tijdens de huurperiode het achterstallig onderhoud moeten aankaarten bij de Huurcommissie. Dit kan je alsnog doen, maar ik denk niet dat ze retroactief een schadevergoeding toewijzen.

Het klinkt wel alsof het dingen zijn die je zelf kan oplossen (nieuw slot op je deur?). Dat is je eigen taak dan ook.

Ik zou gewoon gaan klagen bij de Huurcommissie die kunnen voorstellen de huur te verlagen tot het onderhoud gedaan is. Over het verlaten van je woing kan nog heel veel tijd gaan (jaren). Ze moeten eerst officieel je huur opzeggen meestal krijg je dan nog een jaar de tijd om te verhuizen.

Edit: En 400 euro is inderdaad niks! Is dat inclusief?
pi_85983880
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:39 schreef PasMaNNi het volgende:
Huurhuis van 400 euro en dan klagen dat je teveel betaald? lol.....
Je gedachten zullen snel veranderen wanneer ik je het volgende duidelijk heb gemaakt. Toen ik net geboren was kwam de melding dat ze de douche gingen renoveren in deze tijd konden we echter bij niemand anders terecht voor een douche en dat is toch wel nodig bij een pasgeboren baby. Dit hebben we namelijk ook gemeld aan de eigenaar. Deze kwamen met de oplossing de douche te laten zitten (een douche uit de oorlogstijd) goed dachten we het renoveren komt later wel. Nou niet dus en nu zitten we nog steeds met dezelfde douche en het is echt geen pretje. De CV was ook na een jaar niet meer in orde na talloze reparaties is vorig jaar iemand langs geweest om een nieuwe ketel te plaatsen. Bovenal is het dus geen pretje maar we wachten op de vergoeding want we zitten best krap bij kast. Elk dubbeltje moeten we herzien. ;)
  donderdag 2 september 2010 @ 13:48:19 #7
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_85983890
400 euro voor een huurhuis veel vinden?

Dat betaal je op veel plaatsen al voor een iets ruimere studentenkamer..

Ik denk overigens dat je, als 't echt zo schrijnend is/was, ergens in die 18 jaar even bij wat instanties aan de bel had moeten trekken in plaats van wachten tot jullie er uit moeten..
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_85983891
dus ik betaal mee aan jouw sociale huur en jij loopt te klagen dat het niet goed is?! :r
pi_85983948
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:48 schreef FurtiveAffaire het volgende:

[..]

Je gedachten zullen snel veranderen wanneer ik je het volgende duidelijk heb gemaakt. Toen ik net geboren was kwam de melding dat ze de douche gingen renoveren in deze tijd konden we echter bij niemand anders terecht voor een douche en dat is toch wel nodig bij een pasgeboren baby. Dit hebben we namelijk ook gemeld aan de eigenaar. Deze kwamen met de oplossing de douche te laten zitten (een douche uit de oorlogstijd) goed dachten we het renoveren komt later wel. Nou niet dus en nu zitten we nog steeds met dezelfde douche en het is echt geen pretje. De CV was ook na een jaar niet meer in orde na talloze reparaties is vorig jaar iemand langs geweest om een nieuwe ketel te plaatsen. Bovenal is het dus geen pretje maar we wachten op de vergoeding want we zitten best krap bij kast. Elk dubbeltje moeten we herzien. ;)
Een normaal huis kost wel 700 a 1000 euro.. Dus hoe gaan jullie dat doen dan? (Als je hier weg moet) De vergoeding zal niet structureel zijn.
pi_85983981
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:46 schreef brulaap112 het volgende:
Raar verhaal.. Je noemt 18 jaar 'even'? Je had tijdens de huurperiode het achterstallig onderhoud moeten aankaarten bij de Huurcommissie. Dit kan je alsnog doen, maar ik denk niet dat ze retroactief een schadevergoeding toewijzen.

Het klinkt wel alsof het dingen zijn die je zelf kan oplossen (nieuw slot op je deur?). Dat is je eigen taak dan ook.

Ik zou gewoon gaan klagen bij de Huurcommissie die kunnen voorstellen de huur te verlagen tot het onderhoud gedaan is. Over het verlaten van je woing kan nog heel veel tijd gaan (jaren). Ze moeten eerst officieel je huur opzeggen meestal krijg je dan nog een jaar de tijd om te verhuizen.

Edit: En 400 euro is inderdaad niks! Is dat inclusief?
De deur valt uit elkaar en hoort bij het onderhoud van de bouwvereniging inclusief de CV-ketel, ramen en douche. De rest moeten we zelf onderhouden en dat is dan ook gebeurt.
pi_85984107
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:51 schreef FurtiveAffaire het volgende:

[..]

De deur valt uit elkaar en hoort bij het onderhoud van de bouwvereniging inclusief de CV-ketel, ramen en douche. De rest moeten we zelf onderhouden en dat is dan ook gebeurt.
Ja slimmerik, zie de rest van mijn post. Eerste hit op google geeft het volgende:

Wat kan ik doen bij achterstallig onderhoud aan mijn huurwoning?
Zit u al weken met een daklekkage, vallen de raamkozijnen van ellende uit elkaar, heeft u uw woningbouwvereniging of huisbaas al dertig keer gebeld en is uw geduld op? Wacht niet langer en kom in actie:

• voer zelf de reparatie uit of laat hem uitvoeren, en dien de rekening later in bij uw verhuurder of verreken de kosten met de huur;
• eis de nakoming van de onderhoudsverplichting van uw verhuurder bij de kantonrechter op straffe van een dwangsom;
• vraag de kantonrechter om een gedeeltelijke ontbinding van de huurovereenkomst zodat u minder of geen huur hoeft te betalen tot de gebreken verholpen zijn;
• vraag bij ernstige klachten een tijdelijke huurverlaging via een onderhoudsprocedure bij de Huurcommissie;
• meld ernstige gebreken aan de gemeente (de dienst Bouw- en Woningtoezicht). De dienst kan de verhuurder dwingen het probleem te verhelpen. De huurder kan dan een tijdelijke huurverlaging afdwingen. De dienst kan ook zelf een aannemer inschakelen en later de rekening indienen bij de verhuurder.
pi_85984112
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:50 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Een normaal huis kost wel 700 a 1000 euro.. Dus hoe gaan jullie dat doen dan? (Als je hier weg moet) De vergoeding zal niet structureel zijn.
Zo krap zitten we ook niet we kunnen 300 euro extra wel aan de kant schuiven maar dan moeten we wel veel bezuinigen op het luxe (uitgaan etc.). Maar we gaan al bijna nooit uit, 2 keer in de maand is al veel (met een gezin van 4 personen (ouders, mijn broer en ik).
pi_85984183
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:54 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Ja slimmerik, zie de rest van mijn post. Eerste hit op google geeft het volgende:

Wat kan ik doen bij achterstallig onderhoud aan mijn huurwoning?
Zit u al weken met een daklekkage, vallen de raamkozijnen van ellende uit elkaar, heeft u uw woningbouwvereniging of huisbaas al dertig keer gebeld en is uw geduld op? Wacht niet langer en kom in actie:

voer zelf de reparatie uit of laat hem uitvoeren, en dien de rekening later in bij uw verhuurder of verreken de kosten met de huur;
eis de nakoming van de onderhoudsverplichting van uw verhuurder bij de kantonrechter op straffe van een dwangsom;
vraag de kantonrechter om een gedeeltelijke ontbinding van de huurovereenkomst zodat u minder of geen huur hoeft te betalen tot de gebreken verholpen zijn;
vraag bij ernstige klachten een tijdelijke huurverlaging via een onderhoudsprocedure bij de Huurcommissie;
meld ernstige gebreken aan de gemeente (de dienst Bouw- en Woningtoezicht). De dienst kan de verhuurder dwingen het probleem te verhelpen. De huurder kan dan een tijdelijke huurverlaging afdwingen. De dienst kan ook zelf een aannemer inschakelen en later de rekening indienen bij de verhuurder.
Bij het volgend huis zullen we erachter aangaan. We weten vrij weinig van de regelgeving maar ik zag vandaag dit subforum.
  donderdag 2 september 2010 @ 14:13:45 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_85984731
quote:
Uiteindelijk hebben we het huis uitgeleefd, qua onderhoud niet onderhouden maar wel schoongemaakt natuurlijk.
Eeehhmmmm.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_85984913
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Eeehhmmmm.....
10 jaar hebben we netjes om het jaar het huis geverfd en er zijn 2 keer nieuwe meubels erin gekomen. De keuken hebben we netjes opgeschuurd en de schuur een beurt gegeven zelfs de voor en achterdeur zijn al een aantal keren in lak en verf gegaan. De laatste 8 jaar heeft de gemeente de bouwplannen steeds medegedeeld (volgend jaar gaan jullie weg etc.) en dus hebben we het onderhoud laten zitten. Zou jij geld uitgeven wanneer je uit het huis moet?
pi_85985166
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:19 schreef FurtiveAffaire het volgende:

[..]

10 jaar hebben we netjes om het jaar het huis geverfd en er zijn 2 keer nieuwe meubels erin gekomen. De keuken hebben we netjes opgeschuurd en de schuur een beurt gegeven zelfs de voor en achterdeur zijn al een aantal keren in lak en verf gegaan. De laatste 8 jaar heeft de gemeente de bouwplannen steeds medegedeeld (volgend jaar gaan jullie weg etc.) en dus hebben we het onderhoud laten zitten. Zou jij geld uitgeven wanneer je uit het huis moet?
Maar nu ben je ineens zeker dat jullie weg gaan en nog een mooie bonus ook. Logisch.

Is het een woningbouwcoorporatie of een particulier?

Het lijkt me dat buiten schilderen de taak is van de verhuurder. Als het tocht omdat het huis gewoon een ouder huis is is dat niet zijn probleem en zijn jullie zelf verantwoordelijk voor het opstoken tot 25 graden. Verven woonkamer is jullie pakkie aan, nieuwe keuken verhuurder. Klein/groot onderhoud snap je? Als hij zou moeten renoveren, dubbel glas aanbrengen oid, kan hij ook de huur verhogen.
pi_85985290
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:27 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Maar nu ben je ineens zeker dat jullie weg gaan en nog een mooie bonus ook. Logisch.

Is het een woningbouwcoorporatie of een particulier?

Het lijkt me dat buiten schilderen de taak is van de verhuurder. Als het tocht omdat het huis gewoon een ouder huis is is dat niet zijn probleem en zijn jullie zelf verantwoordelijk voor het opstoken tot 25 graden. Verven woonkamer is jullie pakkie aan, nieuwe keuken verhuurder. Klein/groot onderhoud snap je? Als hij zou moeten renoveren, dubbel glas aanbrengen oid, kan hij ook de huur verhogen.
Woningbouwcorporatie, het verven buiten hebben we gedaan na het vele geklaag maar goed er valt dus niet veel te doen. Het is ons duidelijk bedankt voor de hulp. ^O^

PS: Wij hebben gesproken met een medewerker van de corporatie. De politieke kennis heeft de directeur gesproken.
  donderdag 2 september 2010 @ 15:33:10 #18
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_85987368
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:54 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
• voer zelf de reparatie uit of laat hem uitvoeren, en dien de rekening later in bij uw verhuurder of verreken de kosten met de huur;
• eis de nakoming van de onderhoudsverplichting van uw verhuurder bij de kantonrechter op straffe van een dwangsom;
• vraag de kantonrechter om een gedeeltelijke ontbinding van de huurovereenkomst zodat u minder of geen huur hoeft te betalen tot de gebreken verholpen zijn;
• vraag bij ernstige klachten een tijdelijke huurverlaging via een onderhoudsprocedure bij de Huurcommissie;
• meld ernstige gebreken aan de gemeente (de dienst Bouw- en Woningtoezicht). De dienst kan de verhuurder dwingen het probleem te verhelpen. De huurder kan dan een tijdelijke huurverlaging afdwingen. De dienst kan ook zelf een aannemer inschakelen en later de rekening indienen bij de verhuurder.
achteraf kan je de koe in de kont kijken ..

TS en zijn fam heeft bewijs van communicatie (bel tijden, kopie-en van brieven etc?)
dan heb je een poot om op te staan. maar verwacht niet dat je eind van de maand alles geregeld hebt

Daarnaast, te weinig geld is een stukje prioriteiten stellen Als iedereen er thuis op los smst, belt en rookt etc .. dan verbras je heel snel veel geld
ik heb een woninglast van 700+ met mijn gezin en ik kom rond met een basis salaris en we kunnen lekker op vakantie etc ..
Maar ja als TS in de winkel staat en naar huis belt om te vragen wat tie nu moest halen .. tja .. dan gaat het geld hard.

[ Bericht 0% gewijzigd door mr4hughz op 03-09-2010 12:31:17 ]
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
pi_85988817
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:33 schreef mr4hughz het volgende:

[..]

TS en zijn fam heeft bewijs van communicatie (bel tijden, kopie-en van brieven etc?)
dan heb je een poot om op te staan. maar verwacht niet dat je eind van de maand alles geregeld hebt

Daarnaast, te weinig geld is een stukje prioriteiten stellen Als iedereen er thuis op los smst, belt en rookt etc .. dan verbras je heel snel veel geld
ik heb een woninglast van 700+ met mijn gezin en ik kom rond met een basis salaris en we kunnen lekker op vakantie etc ..
Maar ja als TS in de winkel staat en naar huis beld om te vragen wat tie nu moest halen .. tja .. dan gaat het geld hard.
Komt mij bekend voor deze handeling. Alleen het sms'en, bellen doe ik niet en mijn broer/vader/moeder ook niet. Roken doen mijn ouders alleen en dat gaat best snel. Heb ook gezegd dat ze moeten stoppen voor de gezondheid van beide maar goed ze geven geen gehoor. Verder eten we bijna geen snoepgoed meer voorheen had ik en mijn broer dat wel maar daar zijn we inmiddels vanaf. :9
pi_86017130
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:33 schreef mr4hughz het volgende:

[..]

Maar ja als TS in de winkel staat en naar huis beld om te vragen wat tie nu moest halen .. tja .. dan gaat het geld hard.
beld... :'( _O- :D :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:48:50 #21
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_86018181
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:16 schreef FurtiveAffaire het volgende:

[..]

Komt mij bekend voor deze handeling. Alleen het sms'en, bellen doe ik niet en mijn broer/vader/moeder ook niet. Roken doen mijn ouders alleen en dat gaat best snel. Heb ook gezegd dat ze moeten stoppen voor de gezondheid van beide maar goed ze geven geen gehoor. Verder eten we bijna geen snoepgoed meer voorheen had ik en mijn broer dat wel maar daar zijn we inmiddels vanaf. :9
wat ik bedoel is dat je eens sterk naar je uitgave patroon moet kijken.
voorbeeldje van de volgende user die ik maar ff quote

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:17 schreef HSG-BOMBER het volgende:
beld... :'( _O- :D :')
Kijk hij betaalt 100,- per maand ofzo 8)7 8)7 :X alleen voor beetje gsmetje (vanaf zijn Iphone 4).. heeft wellicht nog wat extra uitgegeven om dat kreng in handen te hebben .. voor een gadget wat ook nog kan bellen... hij zal als een gek sms-en of bellen of beide dus de rekening zal wellicht hoger zijn ..
zit lekker te internettten (flat-fee?) .. maar ja met een abbo van 7,- en een simple gsm had tie wellicht ruim 1200 per jaar kunnen besparen (of meer) want dan moet je nog die applicaties hebben die ook wellicht wat kosten .. en je belt + smst meestal over je belbundel heen..

Ach je moet ff weten waaraan je geld uitgeeft, kijk zo'n gsm is leuk maar als het alleen maar stoer doen is en voor de rest heb je er niks aan dan een beetje spelen en nog meer geld uitgeven .. dan is het zonde.

Ik geef dat geld liever uit aan mijn gezin en ga bv lekker naar pretpark/dieren tuin .. heeft iedereen plezier .. maar ja anderen zijn erg egoistisch ..
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
pi_86053234
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:48 schreef FurtiveAffaire het volgende:

[..]

Daar begon het al met fout gaan. Je bent als huurder namelijk ook verplicht de verhuurder mogelijkheid te geven om onderhoud uit te voeren.
pi_86054303
Ik vind het knap dat een net geboren baby überhaupt dingen kan melden en dat je tot je 10de het onderhoud van het huis hebt gedaan vind ik ook erg knap.
Jij als kind bent geen partij in deze, laat het aan je ouders over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')