abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85975691
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:16 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je koppeling slopen wel te vermijden is door te zorgen dat je al een beetje snelheid hebt voordat het touw strak komt te staan. Moet je wel een heel stevig touw hebben uiteraard. Ik denk dat de conifeer inderdaad vaster staat dan je wellicht denkt maar ik denk dat ook de kracht van een auto in zijn eerste versnelling onderschat wordt. Het blijft inderdaad wel oppassen dat het touw met of zonder een stuk boom er aan tegen je auto aan knalt.
Oh ja.....leuk.....een lang touw eromheen en dan snelheid maken.
Ik zeg dat 60/80 per uur wel genoeg moet zijn....toch?

Vergeet de filmpjes niet!!!!!!
pi_85975708
Als ik zie hoeveel moeite een tractor kan hebben, gaat een auto zeker niet lukken :N :D
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:16 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je koppeling slopen wel te vermijden is door te zorgen dat je al een beetje snelheid hebt voordat het touw strak komt te staan. Moet je wel een heel stevig touw hebben uiteraard.
Wat?! :')
Heb je al eens een auto gesleept waarbij de kabel even slap kwam te hangen?
pi_85975731
En dan wortels hebben die om een water/gas/electra/CAI leiding gegroeid zijn :D
pi_85975753
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:31 schreef Juup© het volgende:
En dan wortels hebben die om een water/gas/electra/CAI leiding gegroeid zijn :D
of door een rioolbuis :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_85975758
Gaat heel goed met een auto hoor, je moet natuurlijk het touw niet onder aan de stam plaatsen maar een meter erboven. Dan trekken en 1 iemand die met de schop bij de boom staat wortels door te steken en ze gaan er zo uit.
pi_85975774
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:33 schreef Buikboor het volgende:
Gaat heel goed met een auto hoor, je moet natuurlijk het touw niet onder aan de stam plaatsen maar een meter erboven. Dan trekken en 1 iemand die met de schop bij de boom staat wortels door te steken en ze gaan er zo uit.
een conifeer buigt lekker mee. schiet het touw los en dan krijgt de man met de schep nog ff een knal na door de boom die terugveert :')
pi_85975872
Ehmm onze buurman heeft zo'n speeltje en die wilde toch echt liever een tractor bestellen...

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 2 september 2010 @ 08:48:20 #33
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_85975914
Ik zou gewoon lekker een schep pakken :) Have fun :+
Frysk bloed tsjoch op!
pi_85975957
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:48 schreef iFries het volgende:
Ik zou gewoon lekker een schep pakken :) Have fun :+
+ bijl voor de dikkere wortels in de grond
  donderdag 2 september 2010 @ 09:17:43 #35
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_85976461
Daar hebben we tegenwoordig een volg topic knopje voor ;)

[ Bericht 100% gewijzigd door Ml-etje op 02-09-2010 09:22:19 ]
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  Forum Admin donderdag 2 september 2010 @ 09:18:16 #36
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_85976479
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:29 schreef Piles het volgende:
Als ik zie hoeveel moeite een tractor kan hebben, gaat een auto zeker niet lukken :N :D
[..]

Wat?! :')
Heb je al eens een auto gesleept waarbij de kabel even slap kwam te hangen?
Tja. Je creëert op die manier wel een hoop momentum. Als je al wat voorwaartse beweging hebt dan helpt de massa van de auto ook mee met het trekken en komt de kracht dus niet op je koppelingsplaten te staan. Het is alleen wat moeilijk controleerbaar maar die boom gaat er geheid uit. Of je touw / auto breekt. Dat kan ook. Het gevaar komt daarna. Wat gebeurt er met het touw en eventuele resten boom als de boel is losgetrokken..
pi_85976502
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Tja. Je creëert op die manier wel een hoop momentum. Als je al wat voorwaartse beweging hebt dan helpt de massa van de auto ook mee met het trekken en komt de kracht dus niet op je koppelingsplaten te staan. Het is alleen wat moeilijk controleerbaar maar die boom gaat er geheid uit. Of je touw breekt. Dat kan ook.
of je ontzet je auto (total loss)

niet iets wat ik zou proberen :N
pi_85976530
Zelfs met een vrachtwagen trekker gaat t wat lastig;)
  Forum Admin donderdag 2 september 2010 @ 09:21:17 #39
Heeft een huisje.
pi_85976537
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:19 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

of je ontzet je auto (total loss)

niet iets wat ik zou proberen :N
Ik ook niet. :)
Overigens kan een auto best een hoop hebben aan z'n trekhaak.
pi_85976591
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ik ook niet. :)
Overigens kan een auto best een hoop hebben aan z'n trekhaak.
klopt, maar ik ken ook de filmpjes van auto's welke vastzitten in modder/sneeuw en waarbij er een deel van de achterkant afkomt als een andere (sterkere) auto ze eruit probeert te trekken....
pi_85976601
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:20 schreef Vinz0r het volgende:
Zelfs met een vrachtwagen trekker gaat t wat lastig;)
Mwah ik heb de rommel er hier uit getrokken met een 9 tons shoveltje en die had werkelijk geen centje pijn.
  Forum Admin donderdag 2 september 2010 @ 09:27:06 #42
Heeft een huisje.
pi_85976646
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:24 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

klopt, maar ik ken ook de filmpjes van auto's welke vastzitten in modder/sneeuw en waarbij er een deel van de achterkant afkomt als een andere (sterkere) auto ze eruit probeert te trekken....
Die filmpjes heb ik ook wel eens gezien.
Vaak zijn de sleepkabels dan niet goed bevestigd en al zeker niet aan een degelijke trekhaak.
  donderdag 2 september 2010 @ 09:30:00 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_85976716
Mijn moeder wilde ook eens een struik uit de tuin krijgen. Wortels waren al aardig doorgehakt en lagen vrij. Maar er zat nog een stukje vast. En inderdaad: ook de koppelingsplaten doorgebrand (of zoiets?).
pi_85976740
anders de bomen omzagen en de stronken weghalen met een boomstronkhakselaar (de huur bij Boels bijvoorbeeld)?
pi_85976757
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:30 schreef Leipo666 het volgende:
anders de bomen omzagen en de stronken weghalen met een boomstronkhakselaar (de huur bij Boels bijvoorbeeld)?
Kun je beter een goed machine nemen om ze er uit te trekken denk ik, als je toch gaat huren :)
pi_85976929
Als er geen beplanting voor terugkomt maar een hek dan: tot de grond aan toe afzagen en een stobbenfrees huren.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_85976969
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_85977025
quote:
Op donderdag 2 september 2010 07:53 schreef Kriebbel het volgende:
Denk er wel om dat het touw (al dan niet inclusief een gedeelte van een tak) los schiet, het richting je auto (ruit) vliegt.

Er is al eens iemand hier op Fok! geweest die zo ook schade opgelopen heeft :D
Dat had mijn opa ook. Hij moest bij mijn moeder de conniferen eruit trekken. Die struiken hebben beste wortels..
Opa had net een nieuwe mercedes... Hij trekken en flink gassen, BOEM tinkeldetinkel :o

Ik heb mijn Opa nog nooit zo hard en veel horen vloeken, nu is het natuurlijk een hilarisch familie-verhaal :) ..

Ik zou zeggen kijk uit!! En graaf ze zo ver mogelijk uit. Verder kun je ook nog een mini-graafmachine huren.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_85977306
Gewoon doen. Touwtje om je trekhaak binden, niet aanspannen en dan ineens plankgas wegrijden! ^O^
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_85979560
Zorg gewoon voor:

Een scherpe spade
Een scherpe bijl
Een sterke kettingzaag, met een oude ketting

En dan zaag je eerst alle coniferen af op 1 meter boven de grond, en de grootste takken aan de onderzijde zaag je ook weg, zodat je goed kan werken.
daarna graven om de stam heen, en elke wortel die je tegen komt steek je af. Lukt het niet met de spa, dan neem je de bijl. Is de wortel te dik, neem je de kettingzaag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')