Nee de IB-groep controleert aan de hand van hun eigen gegevens. In principe moet je dan een halve maand terug betalen aan de IB-groep, ik weet echter niet hoe streng ze zijn, maar ik acht de kans groot dat je gewoon een boete krijgt.quote:Op donderdag 2 september 2010 10:10 schreef Ad_rem het volgende:
Ik begrijp dat wanneer je tot en met augustus staat ingeschreven moet je studentenov voor de 5e werkdag van september (7e) het product moet opzeggen. Maar kun je dan ook nog zonder boete reizen tot de 7e? Zo niet hoe groot is de kans dat je boete krijgt, ik moet volgende week ook nog mee reizen en dan heb ik die 68 euro er al bijna uit. IB moet dit dus aan de hand van gegevens van NS controleren (omdat ns zelf geen boete geeft)?
Nee, niet van de bankrekening!quote:Op donderdag 2 september 2010 14:21 schreef Ad_rem het volgende:
Geld vanaf, als in van je bankrekening? Ik heb toch maar kaartje gekocht.. Ga t opzeggen bij duo. Dan maar die gratis 40% kortingskaart aanvragen.
Dat lijkt me nogal sterk, dat zou betekenen dat je een dubbele boete krijgt.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:13 schreef gohan16 het volgende:
Je kunt een naheffing=boete krijgen van de bus/metro maatschappij of NS.
quote:Stopzetten
Wanneer stopzetten?
Zet je studentenreisproduct op tijd stop. Op tijd is vóór of op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.
LET OP: Je mag gedurende deze vijf werkdagen niet met je studentenreisproduct reizen. Doe je dat wel, dan kan het OV-bedrijf je een boete opleggen.
2 verschillende dingenquote:Te laat
Als je je studentenreisproduct te laat stopzet, kost je dat ¤ 68,- per halve kalendermaand.
Die halve maand gaat in na de vijfde werkdag van de eerste kalendermaand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Stop je je studentenreisproduct na de vijftiende, dan moet je ¤ 136,- betalen. Voor elke volgende halve kalendermaand, gerekend vanaf de eerste en de zestiende dag van de maand, wordt de schuld ¤ 68,- hoger.
Dat snap ik, daarop is mijn vraag hoe jij dat ziet gebeuren?quote:Op donderdag 2 september 2010 16:49 schreef gohan16 het volgende:
Ik bedoelde daarmee een boete achteraf.
Iemand?quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:39 schreef Rick_ het volgende:
Ik snap er niets meer van en zit met een soortgelijk probleem.
Ik heb bij DUO aangegeven mijn OV reisproduct te willen laten stoppen. Ik heb dit op internet geregeld halverwege augustus. Ik kreeg van DUO bericht dat ik 6 (of 7) september mijn reisproduct zelf nog van mijn chipkaart moest verwijderen. Dit heb ik gedaan volgens de website van de chipkaart. Ik heb afgelopen maandag dus mijn product van mijn chipkaart afgehaald bij een ophaalpunt. Ik kreeg een bon dat 0 van 4 producten waren afgehaald. Ik deed alles volgens de instructies dus ik dacht dat het dan wel zou kloppen.
Nu stap ik gisteren de bus in en check in met mijn chipkaart omdat daar nog tegoed op stond, ik zou dus moeten betalen in de bus zonder korting oid. Ik stap uit de bus en check dus ook uit. Ik zag toevallig dat dit ritje mij geen euro had gekost. Dus ik vreesde al het ergste. Ik loop vervolgens naar een NS medewerker en hij kon mij vertellen dat er gewoon een reisproduct nog opstond. Ik vreesde dus ook voor de boete van 68 euro per halve maand. Nu bekeek ik gisteren de website van de chipkaart en ik zag dat er technische problemen waren met het erafhalen van je reisproduct. ik moet het na 15 september nogmaals proberen.
( http://www.studentenov-chipkaart.nl/Stopzetten, stap 2)
Mag / kan ik nu nog gewoon gratis reizen doordeweeks? Uiteraard ga ik het na 15 september nog een keer naar een ophaalpunt. Volgens mijn gegeven op www.ov-chipkaart.nl heb ik namelijk nng steeds een reisproduct. Zelfs als ik doordeweeks wil betalen voor de bus, dan is dit theoretisch niet mogelijk met mijn chipkaart. En de conducteur aan wie ik het vroeg vertelde mij dus dat ik nog een geldig reisproduct heb. Ik ga in de periode tot 15 september voordat ik de trein instap inloggen op www.ov-chopkaart.nl om te kijken of ik nog recht heb om te reizen, anders koop ik uiteraard gewoon een kaartje.
Waarop basseer je deze bewering? Ik heb nog nooit gehoord dat je achteraf een naheffing krijgt. Is dit gebasseerd op eigen ervaring of van horen zeggen?quote:Op woensdag 15 september 2010 23:06 schreef GlowMouse het volgende:
Je loopt kans om achteraf een boete te krijgen omdat je geen geldig reisproduct hebt, maar omdat je helemaal niet kunt betalen (hij gebruikt je abo) denk ik dat je onder zo'n boete uitkomt, als je hem al krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |