abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86592670
Wat goed van Dana *O*
pi_86592674
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 21:00 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij als ouders mogen gewoon niet meer 'raar' doen.
Zingen, dansen, huppelen etc
Ik weet ook nog wel hoe ik dat vroeger vond :')
_O- Check!

Dana :') Wel knap dat ze het zo lang heeft volgehouden!
pi_86593021
quote:
Op zondag 19 september 2010 08:55 schreef freecell het volgende:
Dana :') Wel knap dat ze het zo lang heeft volgehouden!
Ze plast bijna nooit in dr slaap, dus daar hebben we dan in dit geval weer geluk mee gehad :D
pi_86593349
ik mag van selene wel zingen hoor :) okke keer! zegt ze dan 300 x

ze is gister vrij spectaculair gevallen en heeft een schaafwond psies onder der neus. en is verkouden. en was (verjaardagsfeestje met 30 man gister) totaal overprikkeld. we houden na vannacht dus maar ff een uitrustdagje.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86601952
Dana wel knap dat je het zo lang hebt volgehouden zeg!

Vanmorgen naar Sesamstraat in het theater geweest en Linde vond het helemaal fantastisch. Ze zat met open mond te kijken. De voorstelling is zo leuk, echt een aanrader.

En we vonden het zo leuk dat we bij thuiskomst meteen kaarten hebben gekocht voor de voorstelling van O+ buurman & buurman O+ voor volgend jaar april :D
  zondag 19 september 2010 @ 20:16:15 #216
144006 chacama
Ondernemend!
pi_86611334
Wat klinkt dat goed Stiemie.

Dana, wat knap meisje.

Selene, rustig aan.

En Maud sluit aan in de rij van hoesters en proesters. Weer een diepe hoest. De ventolin dus maar voor de zekerheid weer tevoorschijn gehaalt en d'r hoger laten slapen. Vannacht heeft ze bij me geslapen vanaf 4 uur nadat ze zich had wakker gehoest.

ticootje hoe is het met het slapen van Jen?
pi_86615051
Drama weer. :(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86615136
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:25 schreef Ticootje het volgende:
Drama weer. :(
bah.. het leek zo goed te gaan althans een paar keer
pi_86615332
Op dit moment is alles drama. Echt alles. Dus ook slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86615943
Tico, wat balen zeg!

Sesamstraat theater, dat klinkt wel leuk :) Wij gaan 6 oktober naar Woezel en Pip. Duurt 50! minuten. Ben benieuwd of Dana dat volhoud

Beterschap Maud!

Selene, doe je een beetje voorzichtig!! ;)

En heeft er iemand nog tips voor peuterpubertijd buien?
Ik weet soms echt niet zo goed hoe ik het beste op zoiets kan reageren hoor. :@
Ze luister echt helemaal niet op zo'n moment. Kijkt je hondsbrutaal aan en doet het tegenovergestelde van wat je vraagt. Als ze dr zin niet krijgt is het echt enorm hard huilen en zeuren.
Ik probeer rustig te reageren, ga op mn knieen zitten zodat ik dr recht in dr ogen kan kijken en vertel dr dan dat ik daar niet van gediend ben..maar dat helpt niet. Ik word boos, maar dat helpt niet en lijkt het nog erger te maken. En dr negeren werkt maar heel soms.

Dus, alle tips zijn welkom :D
Ik denk trouwens dat dit mijn straf is voor alle keren dat ik heb geroepen dat Dana zoiets nooit doet en Dana zo'n makkelijk en lief kindje is en Dana zo goed luisterd :D :@ _O-
pi_86619754
Een tip: negeren. Werkt hier het beste. Erin meegaan of er juist tegenin gaan levert hele toneelstukken op }:|

Oh en heeeeel consequent zijn. Een keer toegeven zorgt dat de volgende driftbui drie keer zo lang duurt omdat ze hoopt dat het weer werkt :X

Mijn vriend gaat trouwens binnenkort een cursus opvoeden volgens de gordon-methode doen. Gewoon om te kijken hoe dat is en of we er iets aan kunnen hebben. Vind het zo leuk dat hij dat gaat doen!
pi_86626200
Negeren en consequent zijn, oke ..aan dat laatste moet echt gewerkt worden geloof ik. Na een hele dag van driftbuien ben ik soms wel wat minder consequent ja

Wat leuk zeg :) ben benieuwd wat hij ervan vindt!
pi_86626477
In sommige dingen ga ik mee (er loopt hier u een peuter in zijn 'piemaama' omdat hij vandaag zijn pyjama niet uit wilde doen. Nou, we hoeven nergens heen voorlopig, best prima)
Andere dingen dus echt NIET en dan ook consequent niet. Geen speelgoed in bed (ik wil slapen 's nachts ;) ) en hij wilde net op de tafel gaan zitten en dat doen we dus ook echt niet :X

Hier zijn we officieel slaapje-loos. Resultaat: ventje met wallen die overal om huilt. Bij de vorige slaapjesminderingen duurde het ongeveer twee à 3 weken :X Geen zin in.
pi_86626518
Negeren... consequent zijn idd hier ook de beste manieren...
Als Koen iets heel graag wil wat niet mag en daardoor een driftbui krijgt: afleiden met wat anders wat hij leuk vind. Dat wil ook nog wel eens werken.

Simmu, is Selene alweer een beetje uitgerust?

Stiemie, wat leuk dat je man die cursus gaat doen! Hopelijk hebben jullie er wat aan! Wanneer gaat de cursus van start?
  maandag 20 september 2010 @ 08:58:23 #225
11682 Moonah
Jolie femme
pi_86626755
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
En dr negeren werkt maar heel soms.

Vooral met negeren moet je heel consequent zijn. Dan zul je zien dat het gedrag eerst erger wordt, maar op den duur verbetert. Logisch ook, je kind probeert immers eerst nog haar zin te krijgen, maar hé, mama reageert niet. Huh, tikje harder dan maar, want ze heeft daar ook vaak wél op gereageerd. Oh, ze reageert nog steeds niet, hup, ander middel in de strijd, kijken wat ze nu gaat doen. Etcetc. Als jij bij bepaald gedrag dat je niet wenselijk vindt consequent negeert wordt het uiteindelijk minder. Maar als je er niet consequent in bent blijft je kind in verwarring, want je bent dan niet voorspelbaar. Het lastige is om uit te vogelen waar je afwijzend op reageert en welk gedrag je gaat negeren. Succes!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 20 september 2010 @ 09:01:48 #226
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86626818
Consequent ben ik niet denk ik. Wat ik hier lees van wat jullie kindjes niet mogen dat laat ik dus allemaal toe. (nja het meeste) Ik wil geen agressief gedrag natuurlijk maar van leuning hangen, tafel zitten of gaan spelen tijdens het eten maak ik geen probleem, misschien dat 't daarom ook niet zo erg botst. Ze wordt alleen boos als ik geen zin heb in 't helpen met een DS spelletje waar ik niets van af weet :') Maar negeren doe ik weleens, als ze bijvoorbeeld heel bijdehand doet dat 't bijna brutaal wordt.
  maandag 20 september 2010 @ 09:02:01 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_86626820
Oh jongens, mijn kind zit nu trouwens te oefenen op de basisschool! :o
Hij zei dat hij het wel een beetje spannend vond, maar ook leuk.
En hij hoefde níet te huilen bij het afscheid! *O* Ik heb dus braaf mijn tranen weggeslikt. :D
  maandag 20 september 2010 @ 09:05:09 #228
11682 Moonah
Jolie femme
pi_86626887
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:01 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar negeren doe ik weleens, als ze bijvoorbeeld heel bijdehand doet dat 't bijna brutaal wordt.
Dat is dus juist gedrag dat ik accuut de kop indruk. Ik wil gewoon pertinent niet dat Thies een brutale mond heeft. Zeuren daarentegen is uitermate geschikt om te negeren. ;) Dat doet hij dus ook nauwelijks omdat hij weet dat het geen effect heeft.
pi_86626930
Wat leuk Stiemie!

Negeren lijkt inderdaad het beste te werken, ik ben er nog niet zo goed in... Heb er zelf een handje van om terug te gaan mopperen als Mirte in zo'n drein bui is.
Mevrouw is vanmorgen volgens mij ook met het verkeerde been uit bed gestapt...
Fake it till you make it...
pi_86627020
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:02 schreef Moonah het volgende:
Oh jongens, mijn kind zit nu trouwens te oefenen op de basisschool! :o
Hij zei dat hij het wel een beetje spannend vond, maar ook leuk.
En hij hoefde níet te huilen bij het afscheid! *O* Ik heb dus braaf mijn tranen weggeslikt. :D
Oh wat spannend zeg Moonah! Laat je weten hoe het gegaan is en hoe hij het vond?

Sommige dingen mogen hier gewoon niet. En dat levert dan inderdaad strijd op: aan tafel blijven tot iedereen klaar is (wel rekening met de kinderen houdend natuurlijk), niet brutaal doen, elkaar niet slaan, je eigen rommel (met hulp) opruimen etc. Als ik ergens 1 keer aan toegeef (bv ze hoeft een keer niet te helpen met opruimen), dan wordt het de keer daarop vaak drama.
  maandag 20 september 2010 @ 09:13:35 #231
298315 SacreCoeur
pi_86627047
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:05 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat is dus juist gedrag dat ik accuut de kop indruk. Ik wil gewoon pertinent niet dat Thies een brutale mond heeft. Zeuren daarentegen is uitermate geschikt om te negeren. ;) Dat doet hij dus ook nauwelijks omdat hij weet dat het geen effect heeft.
Maar wat versta jij onder brutaal? Je hebt namelijk (vind ik) 2 vormen, bijdehand brutaal (dat is niet schelden etc, bedoelen ze vaak niet eens verkeerd) & je hebt gewoon lelijk brutaal. (agressief gedrag, schelden, onaardig)
Bij 't eerste zeg ik er liever van wat & negeer het.
  maandag 20 september 2010 @ 09:26:21 #232
11682 Moonah
Jolie femme
pi_86627285
Ik vind brutaal gedrag duidelijk uitdagend. Grenzen zoekend. En dat kan allerlei vormen aannemen. Ik ben in dat geval ook erg duidelijk in het aangeven van de grens. ;)
Onaardig of boos doen dat mag van mij. dat zijn gevoelens die geuit mogen worden, mits niet grof.
pi_86627826
Maar wat nou als je dr negeerd en ze je dan aangaat kijken en bewust dingen doet die niet mag..gooien met dingen/ met dr hand in dr beker met drinken enz enz. Dat kan ik toch niet negeren?

Oh, en ik besef me nu, nu ik erover aan het nadeken was toen ik deze adviezen las dat de laatste 3 driftbuien waarschijnlijk zijn ontstaan door inconsequent of onduidelijk gedrag vanuit onze kant :@
Wat stom dat je dat op het moment zelf niet ziet zeg! |:(
Naja beter opletten dus ~O>

Ow en brutaal is hier me op een bepaalde manier aankijken en op een bepaalde toon praten. Ik ben echt niet streng op dat gebied maar er zijn wel grenzen hoor.
Schelden doen de meeste kindjes op deze leeftijd sowiezo niet neem ik aan :)
  maandag 20 september 2010 @ 09:56:06 #234
298315 SacreCoeur
pi_86627956
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

Schelden doen de meeste kindjes op deze leeftijd sowiezo niet neem ik aan :)
Nou zeg dat maar niet te snel. Soms zie ik buiten weleens kindjes van een jaar of 4/5 buitenspelen (alleen! dat ik al denk van, waar zijn de ouders?) en vervolgens hoor ik dingen uit hun mond komen waarvan mijn oren zelfs gaan klapperen.
pi_86628015
Linde scheldt wel graag hoor. Nou ja schelden.... Dan ben ik een stomme of domme mama of Esmee is dom en stom. Dat mag ze van mij dus niet zeggen. Wel als grapje (als ik bv iets laat vallen ofzo), maar niet gewoon omdat ze boos is en een reactie wil.

Als ik het negatieve gedrag negeer en ze doet echt iets dat ze niet mag, dan krijgt ze 1 waarschuwing (Linde niet met je hand in je beker, dan wordt alles vies.) doet ze het wee, dan volgt weer een waarschuwing (Linde je mag niet met je hand in je beker had ik toch gezegd. Als ik zie dat je het nog eens doet, ga je maar even op het matje zitten) en bij de 3e keer gaat ze dan op het matje voor de balkondeur zitten. Maar buiten deze waarschuwingen om krijgt ze helemaal geen aandacht voor wat ze doet.
  maandag 20 september 2010 @ 10:07:39 #236
11682 Moonah
Jolie femme
pi_86628202
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Maar wat nou als je dr negeerd en ze je dan aangaat kijken en bewust dingen doet die niet mag..gooien met dingen/ met dr hand in dr beker met drinken enz enz. Dat kan ik toch niet negeren?

Dit valt onder het uitproberen waar mama dan wél op reageert.
Dus ik zou daar toch zo min mogelijk aandacht aan besteden. De rommel van de beker stilzwijgend opruimen, of Dana zonder iets te zeggen een doekje in haar hand geven en verder gaan met je eigen bezigheden (zogenaamd!!!!!). Later zou ik er op terugkomen, als ze bv om drinken vraagt, en dan duidelijk maken dat er geen bekers mogen worden omgegooid.

Oh en schelden, tja, 'stomme mama' heeft hij wel eens gezegd. Dat wil ik dus niet hebben. Hij mag zeker boos op me zijn, maar dan zonder dergelijke taal. Maar ik heb zo'n braaf kind, ik zeg dan 'Uh!' met een streng gezicht, en dan komt hij 'Sorry mama' zeggen. :D Het komt dus ook nauwelijks voor, gelukkig.

*zucht, het is pas 10 uur.... ;)
pi_86628254
Ja bij Linde werkt het helaas niet om te negeren. En nu zeker niet want dan zit er een klein kaboutertje naast dat het ook nog eens nadoet }:| Het matje werkt dan geweldig. Vooral om haar even uit haar boze bui te halen.
  maandag 20 september 2010 @ 10:14:43 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_86628370
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:10 schreef Stiemie het volgende:
Ja bij Linde werkt het helaas niet om te negeren. En nu zeker niet want dan zit er een klein kaboutertje naast dat het ook nog eens nadoet }:| Het matje werkt dan geweldig. Vooral om haar even uit haar boze bui te halen.
Oh ja, ik denk dat het zeker scheelt als er een kleintje bij is. Thank God heb ik er maar één. :D
Maar als ik jouw verhalen zo lees ben jij hardstikke consequent. Toch?
pi_86628424
Oke thnx voor de tips. Ik ga het proberen!
Ik zien u in elk geval waar het fout gaat en ik denk dat het veel scheelt als ik zelf duidelijk ben.

En stomme of domme mama heb ik hier nog niet gehoord...maar eigenlijk vind ik dat niet echt schelden. Meer brutaal. Maar dat soort dingen zouden hier ook niet mogen hoor.
pi_86628509
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh ja, ik denk dat het zeker scheelt als er een kleintje bij is. Thank God heb ik er maar één. :D
Maar als ik jouw verhalen zo lees ben jij hardstikke consequent. Toch?
Ik doe hard mijn best want Linde probeert graag uit ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')