abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2010 @ 09:01:48 #226
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86626818
Consequent ben ik niet denk ik. Wat ik hier lees van wat jullie kindjes niet mogen dat laat ik dus allemaal toe. (nja het meeste) Ik wil geen agressief gedrag natuurlijk maar van leuning hangen, tafel zitten of gaan spelen tijdens het eten maak ik geen probleem, misschien dat 't daarom ook niet zo erg botst. Ze wordt alleen boos als ik geen zin heb in 't helpen met een DS spelletje waar ik niets van af weet :') Maar negeren doe ik weleens, als ze bijvoorbeeld heel bijdehand doet dat 't bijna brutaal wordt.
  maandag 20 september 2010 @ 09:02:01 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_86626820
Oh jongens, mijn kind zit nu trouwens te oefenen op de basisschool! :o
Hij zei dat hij het wel een beetje spannend vond, maar ook leuk.
En hij hoefde níet te huilen bij het afscheid! *O* Ik heb dus braaf mijn tranen weggeslikt. :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 20 september 2010 @ 09:05:09 #228
11682 Moonah
Jolie femme
pi_86626887
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:01 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar negeren doe ik weleens, als ze bijvoorbeeld heel bijdehand doet dat 't bijna brutaal wordt.
Dat is dus juist gedrag dat ik accuut de kop indruk. Ik wil gewoon pertinent niet dat Thies een brutale mond heeft. Zeuren daarentegen is uitermate geschikt om te negeren. ;) Dat doet hij dus ook nauwelijks omdat hij weet dat het geen effect heeft.
pi_86626930
Wat leuk Stiemie!

Negeren lijkt inderdaad het beste te werken, ik ben er nog niet zo goed in... Heb er zelf een handje van om terug te gaan mopperen als Mirte in zo'n drein bui is.
Mevrouw is vanmorgen volgens mij ook met het verkeerde been uit bed gestapt...
Fake it till you make it...
pi_86627020
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:02 schreef Moonah het volgende:
Oh jongens, mijn kind zit nu trouwens te oefenen op de basisschool! :o
Hij zei dat hij het wel een beetje spannend vond, maar ook leuk.
En hij hoefde níet te huilen bij het afscheid! *O* Ik heb dus braaf mijn tranen weggeslikt. :D
Oh wat spannend zeg Moonah! Laat je weten hoe het gegaan is en hoe hij het vond?

Sommige dingen mogen hier gewoon niet. En dat levert dan inderdaad strijd op: aan tafel blijven tot iedereen klaar is (wel rekening met de kinderen houdend natuurlijk), niet brutaal doen, elkaar niet slaan, je eigen rommel (met hulp) opruimen etc. Als ik ergens 1 keer aan toegeef (bv ze hoeft een keer niet te helpen met opruimen), dan wordt het de keer daarop vaak drama.
  maandag 20 september 2010 @ 09:13:35 #231
298315 SacreCoeur
pi_86627047
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:05 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat is dus juist gedrag dat ik accuut de kop indruk. Ik wil gewoon pertinent niet dat Thies een brutale mond heeft. Zeuren daarentegen is uitermate geschikt om te negeren. ;) Dat doet hij dus ook nauwelijks omdat hij weet dat het geen effect heeft.
Maar wat versta jij onder brutaal? Je hebt namelijk (vind ik) 2 vormen, bijdehand brutaal (dat is niet schelden etc, bedoelen ze vaak niet eens verkeerd) & je hebt gewoon lelijk brutaal. (agressief gedrag, schelden, onaardig)
Bij 't eerste zeg ik er liever van wat & negeer het.
  maandag 20 september 2010 @ 09:26:21 #232
11682 Moonah
Jolie femme
pi_86627285
Ik vind brutaal gedrag duidelijk uitdagend. Grenzen zoekend. En dat kan allerlei vormen aannemen. Ik ben in dat geval ook erg duidelijk in het aangeven van de grens. ;)
Onaardig of boos doen dat mag van mij. dat zijn gevoelens die geuit mogen worden, mits niet grof.
pi_86627826
Maar wat nou als je dr negeerd en ze je dan aangaat kijken en bewust dingen doet die niet mag..gooien met dingen/ met dr hand in dr beker met drinken enz enz. Dat kan ik toch niet negeren?

Oh, en ik besef me nu, nu ik erover aan het nadeken was toen ik deze adviezen las dat de laatste 3 driftbuien waarschijnlijk zijn ontstaan door inconsequent of onduidelijk gedrag vanuit onze kant :@
Wat stom dat je dat op het moment zelf niet ziet zeg! |:(
Naja beter opletten dus ~O>

Ow en brutaal is hier me op een bepaalde manier aankijken en op een bepaalde toon praten. Ik ben echt niet streng op dat gebied maar er zijn wel grenzen hoor.
Schelden doen de meeste kindjes op deze leeftijd sowiezo niet neem ik aan :)
  maandag 20 september 2010 @ 09:56:06 #234
298315 SacreCoeur
pi_86627956
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

Schelden doen de meeste kindjes op deze leeftijd sowiezo niet neem ik aan :)
Nou zeg dat maar niet te snel. Soms zie ik buiten weleens kindjes van een jaar of 4/5 buitenspelen (alleen! dat ik al denk van, waar zijn de ouders?) en vervolgens hoor ik dingen uit hun mond komen waarvan mijn oren zelfs gaan klapperen.
pi_86628015
Linde scheldt wel graag hoor. Nou ja schelden.... Dan ben ik een stomme of domme mama of Esmee is dom en stom. Dat mag ze van mij dus niet zeggen. Wel als grapje (als ik bv iets laat vallen ofzo), maar niet gewoon omdat ze boos is en een reactie wil.

Als ik het negatieve gedrag negeer en ze doet echt iets dat ze niet mag, dan krijgt ze 1 waarschuwing (Linde niet met je hand in je beker, dan wordt alles vies.) doet ze het wee, dan volgt weer een waarschuwing (Linde je mag niet met je hand in je beker had ik toch gezegd. Als ik zie dat je het nog eens doet, ga je maar even op het matje zitten) en bij de 3e keer gaat ze dan op het matje voor de balkondeur zitten. Maar buiten deze waarschuwingen om krijgt ze helemaal geen aandacht voor wat ze doet.
  maandag 20 september 2010 @ 10:07:39 #236
11682 Moonah
Jolie femme
pi_86628202
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Maar wat nou als je dr negeerd en ze je dan aangaat kijken en bewust dingen doet die niet mag..gooien met dingen/ met dr hand in dr beker met drinken enz enz. Dat kan ik toch niet negeren?

Dit valt onder het uitproberen waar mama dan wél op reageert.
Dus ik zou daar toch zo min mogelijk aandacht aan besteden. De rommel van de beker stilzwijgend opruimen, of Dana zonder iets te zeggen een doekje in haar hand geven en verder gaan met je eigen bezigheden (zogenaamd!!!!!). Later zou ik er op terugkomen, als ze bv om drinken vraagt, en dan duidelijk maken dat er geen bekers mogen worden omgegooid.

Oh en schelden, tja, 'stomme mama' heeft hij wel eens gezegd. Dat wil ik dus niet hebben. Hij mag zeker boos op me zijn, maar dan zonder dergelijke taal. Maar ik heb zo'n braaf kind, ik zeg dan 'Uh!' met een streng gezicht, en dan komt hij 'Sorry mama' zeggen. :D Het komt dus ook nauwelijks voor, gelukkig.

*zucht, het is pas 10 uur.... ;)
pi_86628254
Ja bij Linde werkt het helaas niet om te negeren. En nu zeker niet want dan zit er een klein kaboutertje naast dat het ook nog eens nadoet }:| Het matje werkt dan geweldig. Vooral om haar even uit haar boze bui te halen.
  maandag 20 september 2010 @ 10:14:43 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_86628370
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:10 schreef Stiemie het volgende:
Ja bij Linde werkt het helaas niet om te negeren. En nu zeker niet want dan zit er een klein kaboutertje naast dat het ook nog eens nadoet }:| Het matje werkt dan geweldig. Vooral om haar even uit haar boze bui te halen.
Oh ja, ik denk dat het zeker scheelt als er een kleintje bij is. Thank God heb ik er maar één. :D
Maar als ik jouw verhalen zo lees ben jij hardstikke consequent. Toch?
pi_86628424
Oke thnx voor de tips. Ik ga het proberen!
Ik zien u in elk geval waar het fout gaat en ik denk dat het veel scheelt als ik zelf duidelijk ben.

En stomme of domme mama heb ik hier nog niet gehoord...maar eigenlijk vind ik dat niet echt schelden. Meer brutaal. Maar dat soort dingen zouden hier ook niet mogen hoor.
pi_86628509
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh ja, ik denk dat het zeker scheelt als er een kleintje bij is. Thank God heb ik er maar één. :D
Maar als ik jouw verhalen zo lees ben jij hardstikke consequent. Toch?
Ik doe hard mijn best want Linde probeert graag uit ;)
pi_86629695
*GIL*

Serieus, gil!
MAMAAAA :'(
Ja?
UIT! (zijn stel, kan hij prima af)
Ga er maar uit dan :)
*gaat eruit*
WAAAH MAMAAAAA :'(
Ja?
MIJ JAS AAAAAAAAN :'(
Prima, haal je jas maar op, wilde je naar buite?
NEEHEEE< BINNENNNNENNNENNN :'( NIET BUITENNNNN! *brul*
Nou, je hoeft niet naar buiten natuurlijk :)
MIJ JAAAHAAAAS AAAAAAN :'(
*zucht* ja hoor, je mag je jas wel aan....

Het gaat al de hele morgen zo, hij huilt alleen maar, om werkelijk ALLES en ik weet niks wat doorbreekt...

Negeren heeft nul effect (behalve dat ik dan wat anders kan doen :+ ) op de gang zetten maakt het erger, in bed leggen werkt niet meer en ik ben al even met hem weggeweest om hem uit de situatie te halen, maar hij ging buiten gewoon door :|W
Zelfs een ballon hielp iet :(

iemand tips?
Voor ik een jongetje in zijn eentje buiten in de tuin in de regen plant? ;)
  maandag 20 september 2010 @ 11:19:00 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86629884
wat is 'zijn stel'?
in de haak.
  maandag 20 september 2010 @ 11:22:20 #243
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86629981
In de draagdoek doen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_86630001
Zijn stoel :D
Mijn toetsenbord hapert nogal ;)

Ik heb hem nu eerst maar een broodje gegeven en ik geloof dat ik deze keer toch maar weer een middagslaapje probeer te forceren, want het is echt iet leuk zo :X
Vanmorgen ging het nog wel even, maar nu wil hij constant dingen en als ik hem daarbij help is het niet goed en als ik hem daar niet bij help is het ronduit drama _O-

Ik heb er zelf qua humeur nog niet zoveel last van gelukkig, maar toch zou een oplossing wel welkom zijn ;)
pi_86630073
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:22 schreef Grijs het volgende:
In de draagdoek doen?
Dat probeerde ik vanmorgen inderdaad ook al :Y dat is goed zolang hij zit en ik blijf lopen. Buiten, niet binnen.
En zodra ik naar binnen ga en/of hem afdoe is het weer terug bij drama....
En met mijn bekken is een peuter een hele middag buiten in de regen rondsjouwen misschien een minder goed plan, haha :D
(ik zie het helemaal voor me nu, dat TARA thuiskomt en dat hij een verregende mij, L en F vindt, wat hebben jullie dan gedaan? Ja, gelopen, de hele middag _O- )
pi_86630301
Op de dagen dat de dame om alles huilt dan is het een extra knuffel dag.
Ik ben iets liever voor dr. Ik troost dr sneller. (bij iedere valpartij bij ieder huiltje)
En heb haar zoveel mogelijk bij me zitten, in een doek of uit een doek.

Wat betreft nare peuter dingen valt het hier eigenlijk wel mee.
Ze maakt alles wat ze vies maakt zelf ook heel netjes schoon.
Laatst gooide ze steeds drinken uit dr beker.. Toen ik zei dat ik dat niet wilde hebben pakte ze zelf al schoonmaakdoekjes en nu krijgt ze gewoon haar beker niet meer als ze smeert.
En schelden doet ze nog niet gelukkig :D

Ik vind sowieso dat ze echt een kei in luisteren is. :Y
Volgens het kinderdagverblijf is ze een uniek exemplaar, ze is daar ook zo behulpzaam, lief en ruimt alles op.
Ik ben zo benieuwd hoe het zal zijn als de baby er eenmaal is, of ze dan ineens helemaal omdraait of net zo lief zal zijn voor haar broertje.
  maandag 20 september 2010 @ 11:34:09 #247
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_86630327
:W Finn is hier net weg en nu hoort Isis al hier. Ben er nog niet helemaal aan toe geloof ik (ze is alweer 2!), maar kom vast toch even zwaaien hier :P De dame zelf is er in elk geval wel aan toe, want al kan ze dan verder nog lang niet wat 2-jarigen kunnen, het woordje nee kent ze wel en ge(/mis?)bruikt ze ook vaak zat :D
pi_86631191
Jojo :o Jij ook alweer hier! Welkom!
En nee zeggen is wel een overeenkomende factor inderdaad :D

Pvoes: Danke! Ik heb net even uitgebreid geknuffeld met het ventje (ondanks aanvankelijk tegenspartelen van zijn kant ;) ) Gewoon even bij hem op de bank gaan liggen. Hij lijkt nu alweer wat rustiger :)
Ik heb uit mezelf niet zo de neiging meer te gaan knuffelen als hij alleen maar dreint, maar misschien toch een goed idee :)
pi_86635660
Jen schopt en slaat leyla als ze de kans krijgt. Of ze knijpt mij. Die is echt vreselijk jaloers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86635949
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:34 schreef Jojogirl het volgende:
:W Finn is hier net weg en nu hoort Isis al hier. Ben er nog niet helemaal aan toe geloof ik (ze is alweer 2!), maar kom vast toch even zwaaien hier :P De dame zelf is er in elk geval wel aan toe, want al kan ze dan verder nog lang niet wat 2-jarigen kunnen, het woordje nee kent ze wel en ge(/mis?)bruikt ze ook vaak zat :D
Gezellig ! En welkom

quote:
Op maandag 20 september 2010 14:19 schreef Ticootje het volgende:
Jen schopt en slaat leyla als ze de kans krijgt. Of ze knijpt mij. Die is echt vreselijk jaloers.
Pff dan moet je ook engelen-geduld hebben hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')