abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:22:07 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86011143
quote:
Vrijdag 1 oktober 2010

Geacht dagboek,

Waar zal ik beginnen, een dagboek om mijn gedachten wat te sorteren. Een notitieblok van mijn denken en daden, een kijkje in mijn ziel.

Afgelopen maandag was het weer eens zover, die omhooggevallen Professor Hilten met zijn fiscale gebrabbel wilde niet in discussie met me gaan omdat ik niet wilde luisteren naar zijn slappe betoog. U bent narcist, was het enige wat hij me te zeggen had, ik wist wel beter.

Maar goed, waarom nu dit dagboek, het is best simpel, ik word wat ouder en heb besloten om eindelijk het een en ander uit mijn leven te delen, voor later om mijn memoires te publiceren.

Dus, ad pedem litterae!

Vanavond maar even het Leidse in de nieuwe garde aanschouwen van feuten, de onnozelen, en kijken of er nog wat jong vlees te scoren valt, het is alweer een tijdje geleden, maar ik ben dan ook niet echt op zoek geweest. Morgen volgt ongetwijfeld mijn succesverhaal, maar eerst nog even een leuke anekdote over Gerda, tante Gerda zoals ik haar noem, de naïeve schat.

Tante Gerda zit vast in het verleden, en dat is maar prettig ook. Na een pittige discussie over de beweegredenen van Horace, vertelde ze dat ze de notaris heeft opgedragen mij in haar testament op te nemen. Dat is toch mooi meegenomen. In ieder geval lijk ik op haar enige zoon, die 25 jaar geleden door middel van een mooi touw zijn leven heeft genomen. De kneepjes in mijn wang laat ik dan ook maar gelaten toe. Gerda is ziek, nee, niet haar Alzheimer; ze moet aan de bètablokkers. Note to self, die moet ik morgen dus ophalen bij de apotheek. De lichte hartaanval van vorige week moet haar natuurlijk vooralsnog niet fataal worden. Haar behandelend arts was trouwens ook niet het haantje de voorste in zijn klas, moest hem toch echt uitleggen dat het toch echt een hartaanval was geweest, hoe klein dan ook.

Maar goed, vanavond dus lekker even van de sfeer genieten in de stad, de geur van spanning en onnozelheid, een perfecte omgeving om vannacht eens goed te scoren. Blond en 18, dat is het recept.

Nou, dat viel toch wel mee zo’n stukje schrijven, het geeft inderdaad wat rust maar ik sta alweer te popelen om de rest met mezelf te delen voor later. Morgen dus meer, voor nu nog even een blik in mijn nieuwe spiegel en dan op pad.

Gegroet,

Ferdinand

PS. Niet vergeten om een vergadering in te lassen voor onze nieuwe sociëteit, ik ben het toch niet eens met ons credo.
toch maar ff hier geplaatst, tombolofan is next :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86011446
Is het misschien mogelijk om een 'Volg topic' knop op het inzendingentopic te plaatsen?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_86011481
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:41 schreef Biancavia het volgende:
Is het misschien mogelijk om een 'Volg topic' knop op het inzendingentopic te plaatsen?
Als je in het topic zit onderstaande tekst in je adresbalk zetten en op enter drukken

quote:
javascript:addTVP();
pi_86011559
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als je in het topic zit onderstaande tekst in je adresbalk zetten en op enter drukken
[..]

Wat een truc! *O*
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_86011583
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:47 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Wat een truc! *O*
Best handig het banmeld topic in je MyAT :7
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:20:23 #31
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_86017227
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:22 schreef Re het volgende:

[..]

toch maar ff hier geplaatst, tombolofan is next :)
Top begin! Alles is (ogenschijnlijk) nog in orde, maar er druipen al wel een paar onderhuidse problemen door... Ben benieuwd waar het heen gaat vanaf hier :s)
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:08:16 #32
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_86031393
Goed begin.... ik zie wel één of andere vette detective voor me, zo met dat testament en alles :9

Zhen, gelukkig ben je niet boos! :@

En van mijn Latijn is weinig over (op "veni bibi vomi" na ;) ), maar tegen de tijd dat ik aan de beurt ben hebben jullie dat er vast wel uitgeramd ;)
pi_86042510
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:08 schreef babette21 het volgende:
Goed begin.... ik zie wel één of andere vette detective voor me, zo met dat testament en alles :9

Zhen, gelukkig ben je niet boos! :@

En van mijn Latijn is weinig over (op "veni bibi vomi" na ;) ), maar tegen de tijd dat ik aan de beurt ben hebben jullie dat er vast wel uitgeramd ;)
dat weet je nooit , verhalen gaan alle kanten op :Y
Redacted
pi_86054031
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

[..]

Euhhhh, zeg ik nou iets geks als bookmarken genoeg is?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 4 september 2010 @ 12:30:27 #35
316312 dagboekwedstrijd
Dagboek van een R&P-er
pi_86056837
Zaterdag 2 oktober 2010

Alter Ego, (briljante aanhef voor een dagboek, al zeg ik het zelf)

Ik heb getwijfeld om mijn belevingen van gisteren hier te noteren. Maar immers; in memoires komen altijd wat zwarte bladzijden te pas, dus ik heb besloten mij over mijn trots heen te zetten. Ik heb het nu over de avond die ik gisteren beleefd heb na mijn pen neergelegd te hebben.

Het begon goed. Tante Gerda was in een vrolijke bui dus ze gaf me honderd euro om me mee te vermaken. Dat verdien ik ook; ik moet zo dadelijk natuurlijk nog naar de apotheek voor haar medicijnen, nogal logisch dat daar iets tegenover staat.

Met een goed gevulde portefeuille en vol goede zin toog ik de stad in. Ik besloot eens te gaan kijken bij “de bonte koe”, een gezellig maar kneuterig cafeetje hier in Leiden. Niet een etablissement waar ik normaal te vinden ben, maar ik wilde eens in ander water vissen dan normaal. Na een paar biertjes zag ik een meisje staan dat min of meer aan mijn maatstaven voldeed. Goed, ze was wat stevig, maar daar zie je niks van in het donker. Ik zag dat ze aan de spa rood zat, dus ik wenkte de barman om haar een drankje aan te bieden. Natuurlijk geen spa rood, dat is voor het gepeupel, dus ik liet hem met een glas rode wijn naar haar toe gaan.

In eerste instantie keek ze verbaasd, en nadat de barman mij had aangewezen glimlachte ze even, waarna ze haar hoofd schudde. Ik was verbijsterd. De barman gaf mij de wijn met de mededeling “dat de dame het niet aan wilde nemen”. Daarop ben ik naar haar toe gegaan met de wijn, om te vragen wat haar bezielde. ‘Ze dronk geen alcohol’, deelde ze mee. Ik begon te lachen; wat een onzin… Daarop beet ze me toe dat ze ook niet van mannen hield die wel alcohol dronken.

Deze belediging kon ik natuurlijk niet accepteren, en ik vroeg haar lieflijk of ze eeuwig maagd wilde blijven, aangezien geen nuchtere man haar ooit zou neuken.

Wat er toen gebeurde… Het lelijke mens pakte de door mij betaalde rode wijn. Ik dacht nog even dat ze me gelijk gaf, en dat ik haar mee naar huis zou kunnen nemen. Maar de heks goot de inhoud van het glas over mijn net nieuwe witte overhemd, draaide zich om en liep weg… Vrouwen…! Semper Idem!

Oh, ik word weer kwaad nu ik dit opschrijf. Als ik zo naar de apotheek ga dan zal ik meteen kijken of er iets rustgevends voor mezelf te krijgen is. Vanavond vergadering van de sociëteit, dan moet ik natuurlijk wel mijn kalme en stabiele zelf zijn.

Totus Tuus

Ferdinand

Ingezonden door tombolafan
[inschrijving] [hoofdpersoon] [het dagboek] [de winnaars]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 september 2010 @ 12:32:57 #36
163650 Greys
pi_86056922
Tombola!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_86056960
Leuke stukjes al! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Moderator zaterdag 4 september 2010 @ 12:43:55 #38
42184 crew  DaMart
pi_86057278
Leuke stukjes al, begint goed *O*.
  zaterdag 4 september 2010 @ 13:05:26 #39
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_86057954
Heel leuk, Ferdinand wordt al steeds completer :Y.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_86064292
Haha ik moest lachen om Tombola's entry idd. :D Wordt erg leuk, gaat nog lastig worden om de 20ste een origineel/leuk stuk te schrijven dat zie ik al wel. :)
Hallon!
  maandag 6 september 2010 @ 19:04:25 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86136138
nieuw stukje *O*

Zondag 3 oktober 2010

Salve pagina,

Zondag uitslaapdag... was het maar zo'n feest. Tante Gerda wekte me vanmorgen om acht uur, of ik haar even naar het koorgenootschap kon brengen. Moest ik haar dus weer uitleggen dat ze al drie jaar niet meer bij het koor zit. Is die alzheimer medicatie nog wel goed? Afijn, ik terug het bed ingedoken, maar de slaap was ver te zoeken.
Ik kon mijn gedachten niet meer van de sociëteitsvergadering van gisteravond afhouden. Peter-Paul (alias PeePee, een nick die hij niet enkel aan zijn naam te danken heeft) bleef er maar op hameren dat we meer leden moeten hebben. Kneus. Alsof dat nog niet duidelijk was.

Naderhand nog maar even richting de stad gedoken, a man on a mission zullen we maar zeggen. In de plaatselijke nachtclub bleek er echter een kinderfeestje; er liep alleen maar spul van een jaar of vijftien rond. Het bier was ook al drie keer niks, zal
wel zijn geïmporteerd vanuit de Achterhoek.

Maargoed, vandaag had ik alle tijd om nog even te werken aan een project voor volgende week. Nou goed, project is misschien wel een groot woord. Opstel klinkt al beter. Die docenten op de uni denken zeker dat ze voor een basisschoolklas staan.
Misschien moet ik toch maar eens gaan kijken of ik niet gewoon een baantje als jurist kan krijgen. Wellicht hebben de broertjes Moszkowicz nog een vacature vrij...

Ow, tante Gerda staat te bleren dat de Berlijnse muur is gevallen, ik ga het hier dus maar afronden en Discovery Channel afzetten.

Usque cras,
Ferdinand.

Ingezonden door GlenSpey
  maandag 6 september 2010 @ 20:09:57 #42
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_86138877
Tante Gerda _O_.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_86138930
Whahahahaha, de Berlijnse muur gevallen _O_
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 6 september 2010 @ 22:31:34 #44
244650 MYV
Indonesian Pride
pi_86146678
Erg leuke stukjes, ik kan niet wachten _O_
Verwacht van mij geen humor maar meer serieus :) Geen idee waarom, heb het gevoel dat dit persoon iets mist in zijn leventje wat ik hem misschien kan geven.
pi_86146877
leuk verhaal , ik ga proberen er een goede entry aan vast te knopen.
Ik vind het zonde als de lijn verbreekt. :Y

Edit: ah de persoon in kwestie heeft gereageerd hoor ik van Re. dus nog even wachten :P .

[ Bericht 30% gewijzigd door cablegunmaster op 06-09-2010 23:36:52 ]
Redacted
pi_86171558
Ik lig hier weer in een deuk om die Berlijnse muur, leuk verzonnen. :) Hoewel het natuurlijk voor de afwisseling ook goed is als er wat meer serieuze stukken komen, tenslotte is het een dagboek dus die Ferdinand kan ook best heel erg onzeker en depressief zijn en dat verhullen met z'n vervelende asociale acties maar er wel open over schrijven in z'n dagboek. ;)
Hallon!
pi_86193708
ligt het nou aan mij of is Ferdinand niet zo consequent in het schrijven in zijn dagboek? Of is hij op een andere plek verder gegaan?
pi_86195710
quote:
Op woensdag 8 september 2010 08:19 schreef seasushi het volgende:
ligt het nou aan mij of is Ferdinand niet zo consequent in het schrijven in zijn dagboek? Of is hij op een andere plek verder gegaan?
Nee hoor, om de twee dagen komt er een pagina :)
1e was donderdag geplaatst (en vrijdagochtend ook hier)
2e was zaterdag geplaatst
3e was maandag geplaatst

dus de volgende komt vanavond ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_86198769
Mea culpa. :) . Ik heb slordig gelezen
  woensdag 8 september 2010 @ 23:03:52 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86224842
quote:
Maandag 4 Oktober, Lectori salutem, Tante Gerda bonkte vanmorgen alweer vroeg op mijn deur. Begrijpt dat vrouwmens niet dat uitslapen, niet mijn tijd verdoen is zoals zij beweerd maar wel degelijk een noodzakelijk kwaad is! Er zijn mensen door kleinere dingen gek geworden.

In ieder geval had ze ontdekt dat ik al drie maanden geen toelage betaald zou hebben.. Hoe komt ze erbij! En al is dat zo, ik doe genoeg ervoor, betaling in natura noemt men dat toch? Van Balen, die wagelijke vent van hiernaast, zal wel weer eens naar haar afschriften gekeken hebben, als hij niet zo’n lekker mokkeltje als dochter had, had die vent al lang een proces wegens smaad aan zijn broek gehad. Hoewel dat misschien nog best een leuke zaak zou kunnen worden. Enfin, heb gezegd dat ik der vorige maand handje contantje t geld van deze en vorige maand gegeven heb. Kon ik nog even doorslapen voor mijn middagcollege begon. Gisteren nog even met de mannen van Carneades een goudblonde jongen gaan happen in de koe. Bleek zowaar dat Willem Jan het zusje van PeePee gepakt had voor een avondje. Gaat die pik ook nog allemaal lopen opscheppen over zijn mooie neuksletje. Peepee kon het natuurlijk niet waarderen, dat zo´n walgelijke vent over zijn lieve zusje heen gegaan was. Maar goed, Abundat dulcibus vitiis. Kortom ik heb me kapot gelachen, jammer dat Willem Jan al met haar aan de haal gegaan is. Misschien moet ik die pik eens op zijn plek zetten, en serieus eens werk maken van t mokkeltje. Wel prettig: PeePee´s zusje wil wel lid worden en wat leuke vriendinnen meenemen om te kijken of ze ons wat vinden en lid willen worden. Appeltje eitje zeg ik en dan stoppen ze misschien ook een keertje met dat gezeik. Dat opstelletje dat ik moest schrijven heb ik net ingeleverd bij de prof. Als dit toch het niveau moet zijn, dan wordt het tijd dat ik iets anders ga zoeken. Een studie heb je toch alleen maar nodig als je prof wilt worden? En waarom zou een mens dat in hemelsnaam willen? Heb trouwens een paar leuke bureautjes opgezocht, misschien dat ik van de week een paar mooie briefjes de deur uit ga doen. Maar eerst eens bedenken wat mijn eisen zijn, er zullen vast meerdere gegadigden geïnteresseerd zijn. Groet, Ferdinand
*O* I.R.Baboon is next *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')