toch maar ff hier geplaatst, tombolofan is nextquote:Vrijdag 1 oktober 2010
Geacht dagboek,
Waar zal ik beginnen, een dagboek om mijn gedachten wat te sorteren. Een notitieblok van mijn denken en daden, een kijkje in mijn ziel.
Afgelopen maandag was het weer eens zover, die omhooggevallen Professor Hilten met zijn fiscale gebrabbel wilde niet in discussie met me gaan omdat ik niet wilde luisteren naar zijn slappe betoog. U bent narcist, was het enige wat hij me te zeggen had, ik wist wel beter.
Maar goed, waarom nu dit dagboek, het is best simpel, ik word wat ouder en heb besloten om eindelijk het een en ander uit mijn leven te delen, voor later om mijn memoires te publiceren.
Dus, ad pedem litterae!
Vanavond maar even het Leidse in de nieuwe garde aanschouwen van feuten, de onnozelen, en kijken of er nog wat jong vlees te scoren valt, het is alweer een tijdje geleden, maar ik ben dan ook niet echt op zoek geweest. Morgen volgt ongetwijfeld mijn succesverhaal, maar eerst nog even een leuke anekdote over Gerda, tante Gerda zoals ik haar noem, de naïeve schat.
Tante Gerda zit vast in het verleden, en dat is maar prettig ook. Na een pittige discussie over de beweegredenen van Horace, vertelde ze dat ze de notaris heeft opgedragen mij in haar testament op te nemen. Dat is toch mooi meegenomen. In ieder geval lijk ik op haar enige zoon, die 25 jaar geleden door middel van een mooi touw zijn leven heeft genomen. De kneepjes in mijn wang laat ik dan ook maar gelaten toe. Gerda is ziek, nee, niet haar Alzheimer; ze moet aan de bètablokkers. Note to self, die moet ik morgen dus ophalen bij de apotheek. De lichte hartaanval van vorige week moet haar natuurlijk vooralsnog niet fataal worden. Haar behandelend arts was trouwens ook niet het haantje de voorste in zijn klas, moest hem toch echt uitleggen dat het toch echt een hartaanval was geweest, hoe klein dan ook.
Maar goed, vanavond dus lekker even van de sfeer genieten in de stad, de geur van spanning en onnozelheid, een perfecte omgeving om vannacht eens goed te scoren. Blond en 18, dat is het recept.
Nou, dat viel toch wel mee zo’n stukje schrijven, het geeft inderdaad wat rust maar ik sta alweer te popelen om de rest met mezelf te delen voor later. Morgen dus meer, voor nu nog even een blik in mijn nieuwe spiegel en dan op pad.
Gegroet,
Ferdinand
PS. Niet vergeten om een vergadering in te lassen voor onze nieuwe sociëteit, ik ben het toch niet eens met ons credo.
Als je in het topic zit onderstaande tekst in je adresbalk zetten en op enter drukkenquote:Op vrijdag 3 september 2010 08:41 schreef Biancavia het volgende:
Is het misschien mogelijk om een 'Volg topic' knop op het inzendingentopic te plaatsen?
quote:javascript:addTVP();
Wat een truc!quote:Op vrijdag 3 september 2010 08:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je in het topic zit onderstaande tekst in je adresbalk zetten en op enter drukken
[..]
Top begin! Alles is (ogenschijnlijk) nog in orde, maar er druipen al wel een paar onderhuidse problemen door... Ben benieuwd waar het heen gaat vanaf hierquote:Op vrijdag 3 september 2010 08:22 schreef Re het volgende:
[..]
toch maar ff hier geplaatst, tombolofan is next
dat weet je nooit , verhalen gaan alle kanten opquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:08 schreef babette21 het volgende:
Goed begin.... ik zie wel één of andere vette detective voor me, zo met dat testament en alles
Zhen, gelukkig ben je niet boos!
En van mijn Latijn is weinig over (op "veni bibi vomi" na), maar tegen de tijd dat ik aan de beurt ben hebben jullie dat er vast wel uitgeramd
Euhhhh, zeg ik nou iets geks als bookmarken genoeg is?quote:Op vrijdag 3 september 2010 08:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je in het topic zit onderstaande tekst in je adresbalk zetten en op enter drukken
[..]
Nee hoor, om de twee dagen komt er een paginaquote:Op woensdag 8 september 2010 08:19 schreef seasushi het volgende:
ligt het nou aan mij of is Ferdinand niet zo consequent in het schrijven in zijn dagboek? Of is hij op een andere plek verder gegaan?
quote:Maandag 4 Oktober, Lectori salutem, Tante Gerda bonkte vanmorgen alweer vroeg op mijn deur. Begrijpt dat vrouwmens niet dat uitslapen, niet mijn tijd verdoen is zoals zij beweerd maar wel degelijk een noodzakelijk kwaad is! Er zijn mensen door kleinere dingen gek geworden.
In ieder geval had ze ontdekt dat ik al drie maanden geen toelage betaald zou hebben.. Hoe komt ze erbij! En al is dat zo, ik doe genoeg ervoor, betaling in natura noemt men dat toch? Van Balen, die wagelijke vent van hiernaast, zal wel weer eens naar haar afschriften gekeken hebben, als hij niet zo’n lekker mokkeltje als dochter had, had die vent al lang een proces wegens smaad aan zijn broek gehad. Hoewel dat misschien nog best een leuke zaak zou kunnen worden. Enfin, heb gezegd dat ik der vorige maand handje contantje t geld van deze en vorige maand gegeven heb. Kon ik nog even doorslapen voor mijn middagcollege begon. Gisteren nog even met de mannen van Carneades een goudblonde jongen gaan happen in de koe. Bleek zowaar dat Willem Jan het zusje van PeePee gepakt had voor een avondje. Gaat die pik ook nog allemaal lopen opscheppen over zijn mooie neuksletje. Peepee kon het natuurlijk niet waarderen, dat zo´n walgelijke vent over zijn lieve zusje heen gegaan was. Maar goed, Abundat dulcibus vitiis. Kortom ik heb me kapot gelachen, jammer dat Willem Jan al met haar aan de haal gegaan is. Misschien moet ik die pik eens op zijn plek zetten, en serieus eens werk maken van t mokkeltje. Wel prettig: PeePee´s zusje wil wel lid worden en wat leuke vriendinnen meenemen om te kijken of ze ons wat vinden en lid willen worden. Appeltje eitje zeg ik en dan stoppen ze misschien ook een keertje met dat gezeik. Dat opstelletje dat ik moest schrijven heb ik net ingeleverd bij de prof. Als dit toch het niveau moet zijn, dan wordt het tijd dat ik iets anders ga zoeken. Een studie heb je toch alleen maar nodig als je prof wilt worden? En waarom zou een mens dat in hemelsnaam willen? Heb trouwens een paar leuke bureautjes opgezocht, misschien dat ik van de week een paar mooie briefjes de deur uit ga doen. Maar eerst eens bedenken wat mijn eisen zijn, er zullen vast meerdere gegadigden geïnteresseerd zijn. Groet, Ferdinand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |