truequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Als ik zie wat er voor mensen die niet het syndroom van down hebben op de weg rijden, lijkt me mij belachelijk als dit niet het geval is.
quote:Op woensdag 1 september 2010 13:20 schreef errrbek het volgende:
Waarom zouden mensen met syndroom van down niet in een auto mogen rijden als ze wel gewoon hun rijexamen gehaald hebben?
waarom zou dat überhaupt niet mogen? Zelfs liliputters, vrijwel blinde mensen of zelfs dove mensen mogen examen doenquote:Op woensdag 1 september 2010 13:31 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
het punt is dus of ze überhaupt wel examen mogen doen
Jij vergelijkt een mongool met een liliputterquote:Op woensdag 1 september 2010 13:44 schreef errrbek het volgende:
[..]
waarom zou dat überhaupt niet mogen? Zelfs liliputters, vrijwel blinde mensen of zelfs dove mensen mogen examen doen
Meisje met Down haalt vmbo diploma.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:17 schreef Id_do_her het volgende:
Vorig jaar was er iemand met het syndroom van down die het VMBO-Basis examen heeft gehaald, dus ik denk dat een rijbewijs ook goed te doen moet zijn voor die mensen.
Ik vond het rijbewijs halen eigenlijk wel een stukje moeilijker dan vmbo tl.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:17 schreef Id_do_her het volgende:
Vorig jaar was er iemand met het syndroom van down die het VMBO-Basis examen heeft gehaald, dus ik denk dat een rijbewijs ook goed te doen moet zijn voor die mensen.
Klopt. Zoals al vermeld zijn er zelf mensen met down die gewoon een normale middelbareschool opleiding aankunnen. Mijn neefje heeft ook Downsyndroom maar die zal nog niet zijn veterstrikdiploma halen.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:33 schreef RM-rf het volgende:
Het verschil tussen mensen met het Down-syndroom (Trisomie) kan enorm zijn...
wel delen ze allemaal een groot gebrek aan cognitieve gaven: ofteel een stevige beperking van de mogelijkheid dingen te 'leren' via een gewoon 'leerproces' via taal, en visuele representatie...
Fysiek (herhalend) werk en het leren uitvoeren van specifieke handelingen zal zeker lukken, maar een Trisomie-patient zal het moeilijk hebben met de verkeersregels en exacte feitelijkheden betreffende hoe een auto te besturen (te weten wat de toegesteande verkeerssnelheid is, voorrangsregels e.d.)..
waarschijnlijk zakl het halen van het theorie-examen de grootste moielijkheid zijn...
maar het is niet onmogelijk en waarschijnlijk ligt het ook aan de mate van begeleiding die de persoon al op jongere leeftijd gehad heeft en ook in welke mate deze gestimuleerd is zich te 'ontplooien' en 'ontwikkelen'.
Conclusie: in Turkije kunnen mongolen afstuderen aan de universiteit.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:46 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Meisje met Down haalt vmbo diploma.
Katie Apostolides heeft een Associate Degree in Science behaald.
[ afbeelding ]
Dit is Olcayto Tunçel, hij studeerde vorig jaar af aan een turkse universiteit.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef Sok. het volgende:
Heb je niet, dus laat die droom maar varen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |