abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85930114
en je kan best goed functioneren in de maatschappij en je hebt dus een vrij hoog IQ ten opzichte van andere mensen met het syndroom van down, mag je dan autorijden?
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_85930192
Heb je niet, dus laat die droom maar varen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:33:10 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_85930207
Volgens mij als je in staat bent om theorie en praktijk te halen wel ja.
pi_85930270
lijkt me van niet, motoriek is ook niet optimaal, en reactiesnelheid......
Sir, we are surrounded.
Great now we can fight in any direction!
pi_85930290
Als ik zie wat er voor mensen die niet het syndroom van down hebben op de weg rijden, lijkt me mij belachelijk als dit niet het geval is.
pi_85930322
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Als ik zie wat er voor mensen die niet het syndroom van down hebben op de weg rijden, lijkt me mij belachelijk als dit niet het geval is.
true
Sir, we are surrounded.
Great now we can fight in any direction!
pi_85930327
meki heeft ook een auto dus ik gok dat het mogelijk is :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_85930354
Heeft volgens mij met handelingsbekwaamheid te maken. De meeste mensen met het syndroom van Down zijn ook handelingsonbekwaam. maw alles word door de ouders geregeld. Ik geloof dat iets als het besturen van een voertuig hier ook onder valt.
pi_85930488
Iemand met down kan soms wel fietsen, maar verder zal het (volgens mij) nooit komen.
pi_85930681
als ik zie wat er op de weg rijdt is het gewoon mogelijk hoor :)
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_85930706
Ik zou zeggen kijk deze film Yo Tambien :)
pi_85930820
Deze downie in Amerika wel:

pi_85930839
Volgens mij komt het maar heel zelden voor.

Wel heb ik gemerkt dat mensen met het Down syndroom vaak een bepaald talent hebben en daar dan ook echt wel goed in zijn. Ze zijn echt niet zo dom als vele mensen denken en het is soms tenenkrommend hoe bemoederlijk mensen tegen hen praten....alsof het kinderen van 5 jaar zijn. Het is ook wel lastig om het niet te doen, maar toen ik in het verleden (jaar of 6 geleden) wekelijks bij een speciaal onderwijs kwam, heb ik wel geleerd dat je met hen net zo kan communiceren dan met ieder ander. En ik geloof er dan ook wel in dat er zeker bekwame mensen met Down ook auto kunnen rijden.
  woensdag 1 september 2010 @ 13:17:45 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85946252
Vorig jaar was er iemand met het syndroom van down die het VMBO-Basis examen heeft gehaald, dus ik denk dat een rijbewijs ook goed te doen moet zijn voor die mensen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 1 september 2010 @ 13:20:25 #15
312694 errrbek
Rollende R en ook een harde L
pi_85946339
Waarom zouden mensen met syndroom van down niet in een auto mogen rijden als ze wel gewoon hun rijexamen gehaald hebben?
  woensdag 1 september 2010 @ 13:31:34 #16
279054 WARE_HEIDEN
pi_85946783
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:20 schreef errrbek het volgende:
Waarom zouden mensen met syndroom van down niet in een auto mogen rijden als ze wel gewoon hun rijexamen gehaald hebben?
:') het punt is dus of ze überhaupt wel examen mogen doen
pi_85946839
Ook iemand met het Down syndroom zal gewoon lessen moeten nemen en examen doen.
Ik werk met verstandelijk gehandicapten en ik ken wel cliënten met een autorijbewijs.
Daar zit niet iemand met het down syndroom tussen, maar ik geloof dat iemand met het Down syndroom, die op hoog niveau functioneert, best zijn rijbewijs zou kunnen halen
  woensdag 1 september 2010 @ 13:44:57 #18
312694 errrbek
Rollende R en ook een harde L
pi_85947342
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:31 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

:') het punt is dus of ze überhaupt wel examen mogen doen
waarom zou dat überhaupt niet mogen? Zelfs liliputters, vrijwel blinde mensen of zelfs dove mensen mogen examen doen
  woensdag 1 september 2010 @ 14:17:48 #19
279054 WARE_HEIDEN
pi_85948708
ok het mag gewoon dus

8.9 Verstandelijke handicap
Als zwakbegaafden in staat zijn het praktische en theoretische rijexamen met succes af te leggen, kunnen zij
geschikt worden verklaard voor rijbewijzen van groep 1 en bij uitzondering voor één van de categorieën van
groep 2.

http://www.cbr.nl/brochure/REG2000.pdf
pi_85948818
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:44 schreef errrbek het volgende:

[..]

waarom zou dat überhaupt niet mogen? Zelfs liliputters, vrijwel blinde mensen of zelfs dove mensen mogen examen doen
Jij vergelijkt een mongool met een liliputter :') Je kent het verschil tussen geestelijk en lichamelijk gehandicapt?

En iemand die vrijwel blind is mag dus mooi geen autorijden hoor. Daar geloof ik niks van.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2010 14:21:11 ]
  woensdag 1 september 2010 @ 14:46:49 #21
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_85949732
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:17 schreef Id_do_her het volgende:
Vorig jaar was er iemand met het syndroom van down die het VMBO-Basis examen heeft gehaald, dus ik denk dat een rijbewijs ook goed te doen moet zijn voor die mensen.
Meisje met Down haalt vmbo diploma.

Katie Apostolides heeft een Associate Degree in Science behaald.

Dit is Olcayto Tunçel, hij studeerde vorig jaar af aan een turkse universiteit.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_85955267
Leuk altijd, mensen die NA de link van een instantie dat het wel mag nog doorgaan dat het niet mag :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_85955338
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:17 schreef Id_do_her het volgende:
Ik vond het rijbewijs halen eigenlijk wel een stukje moeilijker dan vmbo tl.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:31:55 #24
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_85955400
Ik ken door mijn werk aardig wat downertjes, allemaal even lief, een paar hebben een brommer maar autorijden of een rijbewijs daar ken ik er echt geen een van. Wel wat zwakbegaafden die het in een ver (ietwat gezonder) verleden hebben gehaald.

Wist ook niet dat het wel mocht trouwens.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_85955460
Het verschil tussen mensen met het Down-syndroom (Trisomie) kan enorm zijn...
wel delen ze allemaal een groot gebrek aan cognitieve gaven: ofteel een stevige beperking van de mogelijkheid dingen te 'leren' via een gewoon 'leerproces' via taal, en visuele representatie...

Fysiek (herhalend) werk en het leren uitvoeren van specifieke handelingen zal zeker lukken, maar een Trisomie-patient zal het moeilijk hebben met de verkeersregels en exacte feitelijkheden betreffende hoe een auto te besturen (te weten wat de toegesteande verkeerssnelheid is, voorrangsregels e.d.)..
waarschijnlijk zakl het halen van het theorie-examen de grootste moielijkheid zijn...

maar het is niet onmogelijk en waarschijnlijk ligt het ook aan de mate van begeleiding die de persoon al op jongere leeftijd gehad heeft en ook in welke mate deze gestimuleerd is zich te 'ontplooien' en 'ontwikkelen'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_85964871
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:33 schreef RM-rf het volgende:
Het verschil tussen mensen met het Down-syndroom (Trisomie) kan enorm zijn...
wel delen ze allemaal een groot gebrek aan cognitieve gaven: ofteel een stevige beperking van de mogelijkheid dingen te 'leren' via een gewoon 'leerproces' via taal, en visuele representatie...

Fysiek (herhalend) werk en het leren uitvoeren van specifieke handelingen zal zeker lukken, maar een Trisomie-patient zal het moeilijk hebben met de verkeersregels en exacte feitelijkheden betreffende hoe een auto te besturen (te weten wat de toegesteande verkeerssnelheid is, voorrangsregels e.d.)..
waarschijnlijk zakl het halen van het theorie-examen de grootste moielijkheid zijn...

maar het is niet onmogelijk en waarschijnlijk ligt het ook aan de mate van begeleiding die de persoon al op jongere leeftijd gehad heeft en ook in welke mate deze gestimuleerd is zich te 'ontplooien' en 'ontwikkelen'.
Klopt. Zoals al vermeld zijn er zelf mensen met down die gewoon een normale middelbareschool opleiding aankunnen. Mijn neefje heeft ook Downsyndroom maar die zal nog niet zijn veterstrikdiploma halen.
  woensdag 1 september 2010 @ 23:10:06 #27
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_85969292
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:46 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Meisje met Down haalt vmbo diploma.

Katie Apostolides heeft een Associate Degree in Science behaald.

[ afbeelding ]
Dit is Olcayto Tunçel, hij studeerde vorig jaar af aan een turkse universiteit.
Conclusie: in Turkije kunnen mongolen afstuderen aan de universiteit.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 1 september 2010 @ 23:38:25 #28
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_85970496
In die serie LIFE GOES ON had de vriendin van Corky een eigen auto ^O^ Zover ik weet valt die serie niet onder sciencefiction :D

Weet je wat het probleem is, als men denkt dat je een mongool bent zal men je ook behandelen als een mongool. Als men je gaat behandelen als een mongool zul je ook een mongool worden/blijven.

Als je mongolen stimuleert i.p.v. stigmatiseert dan zullen een hoop van die lui mensen doen verrassen.

Als mongool met rijbewijs moet je taxichauffeur worden, goud geld verdienen op vrijdag/zaterdag. Ik wil dat weleens meemaken half dronken achterin de auto bij een mongool _O_
  woensdag 1 september 2010 @ 23:39:43 #29
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_85970551
:{w Werd bijna aangereden door een ''Anne''(zie little britain) :) op den scooter.. :{
Snollebolt
pi_85975253
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef Sok. het volgende:
Heb je niet, dus laat die droom maar varen.
_O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')