Hoe weet je dat hij niet-gelovigen in het dagelijks leven de mond snoert?quote:Op woensdag 1 september 2010 13:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niemand is verplicht om al z'n woorden expliciet als mening te uiten. Maar als de dakverfer zich beroept op vrijheid van meningsuiting maar in het dagelijks leven niet-gelovigen de mond probeert te snoeren dan is hij een hypokriet.
Waarschijnlijk wel ja, maar dan heeft hij (in mijn ogen) net zo weinig recht om dat weg te laten halen.quote:Zo zou hij bijvoorbeeld tegen de bouw van een schuurtje kunnen zijn naast zijn erf met de tekst op het dak "dog bestaat niet"
Geen idee. Ik stel een hypothetische situatie.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:07 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij niet-gelovigen in het dagelijks leven de mond snoert?
Precies.quote:[..]
Waarschijnlijk wel ja, maar dan heeft hij (in mijn ogen) net zo weinig recht om dat weg te laten halen.
Verrek, iemand die bijna hetzelfde zegt over een Christen als ik eerder ook al deed... zou er dan toch een kern van waarheid in zitten?quote:Op woensdag 1 september 2010 13:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Geen idee. Ik stel een hypothetische situatie.
Ik lees dan iets anders dan jij misschien.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar het ging niet over de tekst.
quote:De Raad van State bepaalde onlangs dat hij de tekst op het dak op straffe van een dwangsom moet weghalen. De gemeente Giessenlanden vindt het namelijk niets.
Dat gegeven kwam later aan de orde.quote:Het gaat erom dat zijn dak (de witte letters) de verkeerde kleur heeft!
![]()
quote:Dus heel Nederland mag op zijn/ haar dak kalken wat hij/ zijn wil?Gaaf!
Vrijheid van godsdienst moet toch kunnen?quote:En vreemde doctrines zouden ook gesommeerd worden om hun witte letters van het dak te halen op deze plek. Of er nou 'Freya Neukt' of 'Mars doodt!' of 'Boadha is dik!' op had gestaan... Het mag niet!![]()
De INHOUD van de tekst.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik lees dan iets anders dan jij misschien.
Dat ligt aan de journalist. Die schrijft niet het hele verhaal. Meneer Joop heeft een brief ontvanegn waarin staat dat hij de witte letters weg moet halen.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik lees dan iets anders dan jij misschien.
Dat gegeven kwam later aan de orde.
Ja natuurlijk. Maar je mag ook niet zomaar een andere kleur dakpannen op je dak leggen, of de kozijnen zomaar in elke kleur schilderen die je wil.quote:Ja, trek het maar in het extreme.
Ja, dat vind ik ook. Maar nogmaals, daar gaat het niet om in dit verhaal.quote:Vrijheid van godsdienst moet toch kunnen?
WAAAAT!!???!??! In wat voor fascistisch land leven we?quote:Op woensdag 1 september 2010 13:28 schreef SicSicSics het volgende:
Ja natuurlijk. Maar je mag ook niet zomaar een andere kleur dakpannen op je dak leggen, of de kozijnen zomaar in elke kleur schilderen die je wil.
[..]
Als mijn buren zoiets op hun dak zetten, wordt ons huis minder waard denk ik. Maar bij een vrijstaand huis maakt het niet uit. Toch is het wel zo dat bij al dat soort veranderingen je toestemming moet vragen dacht ik, omdat het wel in het straatbeeld moet passen. Logisch ook. Eenheidsworst is weer wat anders, maar je moet niet iedereen maar zulke teksten laten maken. Dat zou er erg apart uit gaan zien....quote:Op woensdag 1 september 2010 21:45 schreef Chadi het volgende:
Af en toe lijkt het hier net Noord Korea. Wat een slap gelul zeg die man mag toch zijn eigen dak schilderen zoals hij wenst. Moet niet gekker worden in dit land.
Past niet in het staraatbeeld is in mijn optiek slap geouwehoer van die lui om iemand hun wil op te leggen. Ook rode auto's een verbod geven om in je straat te parkeren / rijden omdat dat het straatbeeld verneukt? Of zullen we gele eruit tyfenquote:Op woensdag 1 september 2010 22:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als mijn buren zoiets op hun dak zetten, wordt ons huis minder waard denk ik. Maar bij een vrijstaand huis maakt het niet uit. Toch is het wel zo dat bij al dat soort veranderingen je toestemming moet vragen dacht ik, omdat het wel in het straatbeeld moet passen. Logisch ook. Eenheidsworst is weer wat anders, maar je moet niet iedereen maar zulke teksten laten maken. Dat zou er erg apart uit gaan zien....
quote:Geen dwangsommen meer voor 'dakevangelist'
DORDRECHT – De dwangsommen die 'dakevangelist' Joop van Ooijen uit Giessenlanden kreeg opgelegd van de gemeente moeten direct stoppen.
Ze kunnen alleen worden opgelegd voor witte letters op het dak, maar aangezien ze nu rood en oranje zijn, moet de gemeente de zaak opnieuw beoordelen. Dat heeft de rechtbank Dordrecht vrijdag bepaald.
Van Ooijen kreeg van de gemeente Giessenlanden een dwangsom opgelegd, oplopend tot maximaal 15.000 euro, voor de religieuze boodschap op het dak van zijn woonboerderij langs de A15.
Hij gaf de letters een rode en oranje kleur in de hoop daarmee aan een eerdere uitspraak van de Raad van State te hebben voldaan. Die besloot half juli dat de gemeente Van Ooijen terecht een dwangsom oplegde voor de toen nog witte letters op het dak.
Te groot
De letters waren te groot en te contrasterend, aldus Giessenlanden. Maar ook na de verfbeurt was de tekst voor de gemeente een doorn in het oog en daarom bleef de gemeente dwangsommen opleggen. Van Ooijen stapte daarop naar de rechter en eiste dat de vorderingen werden stopgezet.
De rechter geeft hem nu dus gelijk. Giessenlanden had alleen de witte dakpannen, die samen de tekst 'Jezus redt' vormen, verboden en andere kleuren niet.
quote:Echt he. Laat die maffe vent gewoon.Op vrijdag 22 oktober 2010 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap eerlijk niet waarom men deze man met zijn pannenboodschap het leven zo zuur wil maken.
quote:Waarschijnlijk omdat gelovigen met veel succes openbare satanische teksten hebben verboden.Op vrijdag 22 oktober 2010 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap eerlijk niet waarom men deze man met zijn pannenboodschap het leven zo zuur wil maken.
quote:Kijk eens naar 5 afleveringen van de rijdende rechter en je hebt de Nederlandsche cultuur perfect in beeld. (Zou verplichte inburgeringskost moeten zijn). Hekjes, muurtjes, dakpannen, afvoerpijpen, vogelhuisjes, heggen en meer van dat soort zaken rondom het huis is 1 van de grootste redenen waarom mensen elkaar het leven zuur maken.Op donderdag 2 september 2010 22:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Past niet in het staraatbeeld is in mijn optiek slap geouwehoer van die lui om iemand hun wil op te leggen. Ook rode auto's een verbod geven om in je straat te parkeren / rijden omdat dat het straatbeeld verneukt? Of zullen we gele eruit tyfen
quote:
quote:Mij ook, tenminste... als dan het dak inzakt...Op dinsdag 31 augustus 2010 12:48 schreef sp3c het volgende:
ik vind het nog steeds onzinnig dat hij het weg moet halen eigenlijk
zolang de tekst niet aanzet tot crimineel gedrag (besteel albert heijn/dood alle moslims/etc.) zal het me een zorg wezen wat mensen met hun dak doen
voor mijn part zetten ze op het eerstvolgende dak Insha'allah ... lijkt me zelfs wel grappig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |