abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:10:43 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85907762
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:08 schreef DeBassist het volgende:

[..]

ik vind het provocerend voor de mensen die niet gelovig zijn :)
wat is daar nou in godsnaam provocerend aan???
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:10:56 #27
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_85907773
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De christelijke god is wel van de westerse wereld en mag blijkbaar ook niet.
Omdat iedereen zich tegenwoordig wel ergens gekwetst door voelt?

EDIT:
Voorbeeld? Zie een paar (2 meen ik) posts hierboven :')

quote:
Wat die gek van een Khadaffi daar nou weer mee te maken heeft ontgaat mij overigens,
Door zulke teksten als dat Khadaffi daar doet zal de Islam steeds minder en moeilijker geaccepteerd worden.
Dus zal iedere verwijzing naar Allah en de Islam reacties ("rep en roer") opleveren.
quote:
ik denk hij wel Allah is groot op zijn dak koepel mag schilderen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:10:58 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_85907774
Ik dacht dat Jezus even niet meer kon redden omdat hij in het rood stond...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:12:32 #29
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_85907833
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:08 schreef DeBassist het volgende:

[..]

ik vind het provocerend voor de mensen die niet gelovig zijn :)
Ik vind het zielig als je daardoor geprovoceerd word.
Net zoals ik het zielig vind dat er iedere keer wel weer een droeftoeter op staat om een religie een sprookje te noemen. (aan de andere kant vind ik bekeerders ook zielig).

Mensen moeten weer eens normaal doen en zich niet zo snel aangevallen/ geprovoceerd voelen, maakt de wereld een stukkie mooier.
pi_85907860
Hmmm... binnenkort maar eens bellen met Red Bull. Ze mogen wel reclame op mijn dak maken, want ik ga er niet vanuit dat die sukkel daar verder kosten voor maakt om die achterlijke leus op z'n dak te hebben staan. En Red Bull wil vast wel een leuke bijdrage betalen voor reclame op mijn dak. :)
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_85907935
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:12 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik vind het zielig als je daardoor geprovoceerd word.
Net zoals ik het zielig vind dat er iedere keer wel weer een droeftoeter op staat om een religie een sprookje te noemen. (aan de andere kant vind ik bekeerders ook zielig).

Mensen moeten weer eens normaal doen en zich niet zo snel aangevallen/ geprovoceerd voelen, maakt de wereld een stukkie mooier.
Mensen moeten elkaar met rust laten. En ik ga toch ook niet op mijn dak zetten dat Jezus niet bestaat? Dus stil maar dat je mensen een droeftoeter vindt als ze voor de zoveelste keer worden uitgelokt. Ik ga ook niet langs deuren om mensen te ontdoen van het geloof, en ga ook niet mensen op straat aanspreken om ze te ontdoen. Nee, ik laat mensen gewoon in hun waarde, maar wordt wel veel lastig gevallen door mensen die dat blijkbaar niet kunnen. En nee, dat is geen naastenliefde, het is gewoon schijtvervelend en irritant.

Geloven doe je in je hart, en met je naasten. De instituties die er tegenwoordig achter zijn 'gebouwd' zijn ook alleen nog maar money driven, en dan ook nog eens op de meest zieke manier...
pi_85907959
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:10 schreef Keltie het volgende:

Door zulke teksten als dat Khadaffi daar doet zal de Islam steeds minder en moeilijker geaccepteerd worden.
Dus zal iedere verwijzing naar Allah en de Islam reacties ("rep en roer") opleveren.
Gaan wij ook krijsen over christenen als een religieuze gek in de VS een abortus arts vermoord of een federaal gebouw opblaast? Da's net zo irrelevant voor Nederland als Khadaffi dat is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 13:16:19 ]
pi_85907967
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:50 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met al die reclameborden?
Sterk punt, echter zonder regels zou je chaos krijgen. Dus als iedereen mag doen met zijn dak wat hij wilt is het einde zoek. Daarentegen zit ik zelf in dubio, ik vind zijn tekst ronduit belachelijk en die man dringt mij zijn geloof aan mij op (zo voelt dat, en zo is dat ook bedoeld!). Aan de andere kant is het belachelijk dat hij het weg moet halen..

We moeten eerst maar eens stoppen met het schapengedrag. Geloven is niet meer van deze tijd.
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
pi_85908003
En je ziet het. Vooruitgang betekend, minder gelovigen.
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
pi_85908072
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:17 schreef SlevinX het volgende:
En je ziet het. Vooruitgang betekend, minder gelovigen.
Ontwikkeling heet dat gewoon. Vroeger was religie een leuk middel om onverklaarbare dingen in een begrijpbaar veld te houden, maar dat is tegenwoordig bijna niet meer nodig. En wat je dan overhoudt is.... ja, niets eigenlijk....
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:19:56 #36
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_85908104
Slim van deze meneer, de gemeente gooide het namelijk op de kleur van de letters, dat zou niet mogen van de welstandswet.
Prrrrr
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:21:44 #37
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_85908178
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:15 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Mensen moeten elkaar met rust laten.
Inderdaad, dus vind ik dat hij best "Jezus redt" op z'n eigen huis mag kalken.
Dat zijn geen teksten waar je aanstoot aan hoeft te nemen, mits je geen zielige droeftoeter bent natuurlijk.
quote:
En ik ga toch ook niet op mijn dak zetten dat Jezus niet bestaat?
Jouw dak, jouw feestje.
quote:
Dus stil maar dat je mensen een droeftoeter vindt als ze voor de zoveelste keer worden uitgelokt.
Oeh, ernstige provocatie hoor :')
Als dit je al uitlokt zou ik even langs een psychiater gaan :)
quote:
Ik ga ook niet langs deuren om mensen te ontdoen van het geloof, en ga ook niet mensen op straat aanspreken om ze te ontdoen. Nee, ik laat mensen gewoon in hun waarde, maar wordt wel veel lastig gevallen door mensen die dat blijkbaar niet kunnen. En nee, dat is geen naastenliefde, het is gewoon schijtvervelend en irritant.
Ben benieuwd, lees 1000 stoere verhalen over Jehova's en dergelijke :')
Ben er nog nooit 1 tegengekomen... Bij m'n voordeur dan.
quote:
Geloven doe je in je hart, en met je naasten. De instituties die er tegenwoordig achter zijn 'gebouwd' zijn ook alleen nog maar money driven, en dan ook nog eens op de meest zieke manier...
Ben ik met je eens.
pi_85908179
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:19 schreef mspoez het volgende:
Slim van deze meneer, de gemeente gooide het namelijk op de kleur van de letters, dat zou niet mogen van de welstandswet.
Ik blijf erbij dat ik dit erg triest vind, die man gelooft in zijn God, prima, laat hem lekker, wie zich stoort aan 'Jezus redt' spoort wat mij betreft niet in een land waar op de munten 'God met ons' staat.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:23:39 #39
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_85908242
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:19 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ontwikkeling heet dat gewoon. Vroeger was religie een leuk middel om onverklaarbare dingen in een begrijpbaar veld te houden, maar dat is tegenwoordig bijna niet meer nodig. En wat je dan overhoudt is.... ja, niets eigenlijk....
Godeloosheid en een verval van de maatschappij?
pi_85908288
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:19 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Dan houd je antwoorden over:) want als alle vragen zijn beantwoord, zal niemand meer geloven:) Of je bent erg koppig natuurlijk:P
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:24:56 #41
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_85908292
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gaan wij ook krijsen over christenen als een religieuze gek in de VS een abortus arts vermoord of een federaal gebouw opblaast? Da's net zo irrelevant voor Nederland als Khadaffi dat is.
Niet als je reageerd op iemand die stelt dat heel Nederland in rep en roer zou zijn als er "Allah redt" op het dak zou zijn.
En jah, als dat gebeurd staat Fok! er wrs vol mee, hoezo?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:25:24 #42
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_85908309
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:24 schreef SlevinX het volgende:

[..]

Dan houd je antwoorden over:) want als alle vragen zijn beantwoord, zal niemand meer geloven:) Of je bent erg koppig natuurlijk:P
Niet alle dingen zijn te verklaren ;)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:26:21 #43
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_85908340
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:23 schreef Keltie het volgende:
Waarom zouden die 2 verband hebben met elkaar?

Het tegendeel lijkt mij eerder waar (en wordt ook ondersteunt door de cijfers).
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:26:36 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_85908351
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Letterlijk? Wie heeft dan ooit zijn gordijnen moeten veranderen?

En tot op zekere hoogte moet hij natuurlijk op zijn dak mogen schrijven wat hij wil.
Sommige gebouwen in het Centrum van Amsterdam moeten zich houden aan monument regels. Die gaan vrij ver.

Maar ruimtelijke ordening houdt zich al bij normale huizen bezig met de kleur van je voordeur, je voorgevel en of je wel of niet een dakkapelletje mag nemen. Vooral rijtjeshuizen moeten voldoen aan strenge uniformiteit.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_85908361
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:21 schreef Keltie het volgende:

[..]

Inderdaad, dus vind ik dat hij best "Jezus redt" op z'n eigen huis mag kalken.
Dat zijn geen teksten waar je aanstoot aan hoeft te nemen, mits je geen zielige droeftoeter bent natuurlijk.
[..]

Jouw dak, jouw feestje.
[..]

Oeh, ernstige provocatie hoor :')
Als dit je al uitlokt zou ik even langs een psychiater gaan :)
[..]

Ben benieuwd, lees 1000 stoere verhalen over Jehova's en dergelijke :')
Ben er nog nooit 1 tegengekomen... Bij m'n voordeur dan.
[..]

Ben ik met je eens.
Eh, doet je deurbel het? En kom je wel eens in het centrum? Kijk, je hebt ook altijd van die onbenullen die je abonnementen op kranten willen aansmeren, zielige verhalen verkopen over hulporganisaties, en religie dat men op die manier toch probeert te verkopen. En daar zit ik niet op te wachten. Laat me gewoon met rust, dat doe ik ook met de andere mensen, tenzij er een situatie ontstaat waarin interactie gewenst is. En dat is niet mij vragen of ik een paar minuten heb, of mij vragen of ze me iets mogen vragen. Op die laatste is het standaard antwoord 'dat heb je dan bij deze gedaan, een fijne dag verder'. Als ik iets wil in het leven, dan zoek ik daar wel om, en kom wel.

En voor stoere verhalen en Jehova's. Je moet gewoon die mensen één keer netjes vragen of ze je willen noteren als niet geinteresseerd, en ze komen pas weer aan de deur als het adres door iemand anders bewoond wordt. Jehova's zijn daar behoorlijk correct in.

En over iets op je dak kalken. Als ik gvd een boom van meer dan 5 meter hoog zonder vergunning kap, krijg ik een boete, want dat mag niet, dat verandert het aangezicht van de wijk. Net als bepaalde uitbouwen aan een woning, die mogen ook niet, want het past niet in het straatbeeld. Maar iemand mag wel met koeienletters een stuk geblaat ergens op kalken? Goh, dat klinkt hypocriet...
pi_85908376
quote:

[..]

Geloof heeft voor meer ellende in de wereld gezorgd dan dat het een fijn leven opleverde hoor!
Dat mensen nu meer individualistischer is geworden (lees aso) betekend niet dat het vroeger allemaal zo leuk was hoor!
Geloof maakt meer kapot dan je lief is.
Het ophouden met geloven zal de wereld redden.
pi_85908426
Al die mensen die vinden dat dit maar moet mogen...
Als iedereen een tekst op z'n dak gaat gooien wordt het echt een lelijke kermis in dit land. Gaan we een beetje Belgie achterna, waar ook alles maar mag. ik ben blij dat we hier wat beter nadenken.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:29:07 #48
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_85908444
Koop het schuurtje naast hem en schrijf iets in de trend van 'De KNRM vaker!' of gewoon 'NIET!' als het je zo enorm stoort! :D

Ik kan me er niet aan storen... Zolang hij het op zijn eigen dak houdt en het niet iets ranzig is. Je bent ook vrij om 'Jezus redt niet!' op je dak te plakken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_85908458
quote:

[..]

Verval van de maatschappij? Waar gaan al die conflicten in het middenoosten over? Olie, en een stukje rotte heilige grond, wat blijkbaar voor iedereen even heilig is... opvallend genoeg... want je zou zeggen dat het maar voor één van die religies heilig kan zijn, want elkaar verdragen en erkennen ze niet...

Om nog maar te zwijgen over de ontstane onverdraagzaamheid richting Moslims... dat is namelijk een verschil in geloofsopvatting, kortom, geloof zaait verdeeldheid.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:30:16 #50
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_85908491
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:59 schreef DustPuppy het volgende:
Ach, als die man in een sprookjeswereld wil leven waar hij verder niemand kwaad doet, wie zijn wij dan om dat te verbieden?
Zodra hij zijn sprookjeswereld aan anderen wil opdringen zijn er mensen die er op tegen zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')