wat is daar nou in godsnaam provocerend aan???quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:08 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ik vind het provocerend voor de mensen die niet gelovig zijn
Omdat iedereen zich tegenwoordig wel ergens gekwetst door voelt?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De christelijke god is wel van de westerse wereld en mag blijkbaar ook niet.
Door zulke teksten als dat Khadaffi daar doet zal de Islam steeds minder en moeilijker geaccepteerd worden.quote:Wat die gek van een Khadaffi daar nou weer mee te maken heeft ontgaat mij overigens,
quote:ik denk hij wel Allah is groot op zijn dak koepel mag schilderen.
Ik vind het zielig als je daardoor geprovoceerd word.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:08 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ik vind het provocerend voor de mensen die niet gelovig zijn
Mensen moeten elkaar met rust laten. En ik ga toch ook niet op mijn dak zetten dat Jezus niet bestaat? Dus stil maar dat je mensen een droeftoeter vindt als ze voor de zoveelste keer worden uitgelokt. Ik ga ook niet langs deuren om mensen te ontdoen van het geloof, en ga ook niet mensen op straat aanspreken om ze te ontdoen. Nee, ik laat mensen gewoon in hun waarde, maar wordt wel veel lastig gevallen door mensen die dat blijkbaar niet kunnen. En nee, dat is geen naastenliefde, het is gewoon schijtvervelend en irritant.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:12 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik vind het zielig als je daardoor geprovoceerd word.
Net zoals ik het zielig vind dat er iedere keer wel weer een droeftoeter op staat om een religie een sprookje te noemen. (aan de andere kant vind ik bekeerders ook zielig).
Mensen moeten weer eens normaal doen en zich niet zo snel aangevallen/ geprovoceerd voelen, maakt de wereld een stukkie mooier.
Gaan wij ook krijsen over christenen als een religieuze gek in de VS een abortus arts vermoord of een federaal gebouw opblaast? Da's net zo irrelevant voor Nederland als Khadaffi dat is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:10 schreef Keltie het volgende:
Door zulke teksten als dat Khadaffi daar doet zal de Islam steeds minder en moeilijker geaccepteerd worden.
Dus zal iedere verwijzing naar Allah en de Islam reacties ("rep en roer") opleveren.
Sterk punt, echter zonder regels zou je chaos krijgen. Dus als iedereen mag doen met zijn dak wat hij wilt is het einde zoek. Daarentegen zit ik zelf in dubio, ik vind zijn tekst ronduit belachelijk en die man dringt mij zijn geloof aan mij op (zo voelt dat, en zo is dat ook bedoeld!). Aan de andere kant is het belachelijk dat hij het weg moet halen..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:50 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met al die reclameborden?
Ontwikkeling heet dat gewoon. Vroeger was religie een leuk middel om onverklaarbare dingen in een begrijpbaar veld te houden, maar dat is tegenwoordig bijna niet meer nodig. En wat je dan overhoudt is.... ja, niets eigenlijk....quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:17 schreef SlevinX het volgende:
En je ziet het. Vooruitgang betekend, minder gelovigen.
Inderdaad, dus vind ik dat hij best "Jezus redt" op z'n eigen huis mag kalken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:15 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Mensen moeten elkaar met rust laten.
Jouw dak, jouw feestje.quote:En ik ga toch ook niet op mijn dak zetten dat Jezus niet bestaat?
Oeh, ernstige provocatie hoorquote:Dus stil maar dat je mensen een droeftoeter vindt als ze voor de zoveelste keer worden uitgelokt.
Ben benieuwd, lees 1000 stoere verhalen over Jehova's en dergelijkequote:Ik ga ook niet langs deuren om mensen te ontdoen van het geloof, en ga ook niet mensen op straat aanspreken om ze te ontdoen. Nee, ik laat mensen gewoon in hun waarde, maar wordt wel veel lastig gevallen door mensen die dat blijkbaar niet kunnen. En nee, dat is geen naastenliefde, het is gewoon schijtvervelend en irritant.
Ben ik met je eens.quote:Geloven doe je in je hart, en met je naasten. De instituties die er tegenwoordig achter zijn 'gebouwd' zijn ook alleen nog maar money driven, en dan ook nog eens op de meest zieke manier...
Ik blijf erbij dat ik dit erg triest vind, die man gelooft in zijn God, prima, laat hem lekker, wie zich stoort aan 'Jezus redt' spoort wat mij betreft niet in een land waar op de munten 'God met ons' staat.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:19 schreef mspoez het volgende:
Slim van deze meneer, de gemeente gooide het namelijk op de kleur van de letters, dat zou niet mogen van de welstandswet.
Godeloosheid en een verval van de maatschappij?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:19 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ontwikkeling heet dat gewoon. Vroeger was religie een leuk middel om onverklaarbare dingen in een begrijpbaar veld te houden, maar dat is tegenwoordig bijna niet meer nodig. En wat je dan overhoudt is.... ja, niets eigenlijk....
Dan houd je antwoorden over:) want als alle vragen zijn beantwoord, zal niemand meer geloven:) Of je bent erg koppig natuurlijk:Pquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:19 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ontwikkeling heet dat gewoon. Vroeger was religie een leuk middel om onverklaarbare dingen in een begrijpbaar veld te houden, maar dat is tegenwoordig bijna niet meer nodig. En wat je dan overhoudt is.... ja, niets eigenlijk....
Niet als je reageerd op iemand die stelt dat heel Nederland in rep en roer zou zijn als er "Allah redt" op het dak zou zijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gaan wij ook krijsen over christenen als een religieuze gek in de VS een abortus arts vermoord of een federaal gebouw opblaast? Da's net zo irrelevant voor Nederland als Khadaffi dat is.
Niet alle dingen zijn te verklarenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:24 schreef SlevinX het volgende:
[..]
Dan houd je antwoorden over:) want als alle vragen zijn beantwoord, zal niemand meer geloven:) Of je bent erg koppig natuurlijk:P
Waarom zouden die 2 verband hebben met elkaar?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:23 schreef Keltie het volgende:
Godeloosheid en een verval van de maatschappij?
Sommige gebouwen in het Centrum van Amsterdam moeten zich houden aan monument regels. Die gaan vrij ver.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Letterlijk? Wie heeft dan ooit zijn gordijnen moeten veranderen?
En tot op zekere hoogte moet hij natuurlijk op zijn dak mogen schrijven wat hij wil.
Eh, doet je deurbel het? En kom je wel eens in het centrum? Kijk, je hebt ook altijd van die onbenullen die je abonnementen op kranten willen aansmeren, zielige verhalen verkopen over hulporganisaties, en religie dat men op die manier toch probeert te verkopen. En daar zit ik niet op te wachten. Laat me gewoon met rust, dat doe ik ook met de andere mensen, tenzij er een situatie ontstaat waarin interactie gewenst is. En dat is niet mij vragen of ik een paar minuten heb, of mij vragen of ze me iets mogen vragen. Op die laatste is het standaard antwoord 'dat heb je dan bij deze gedaan, een fijne dag verder'. Als ik iets wil in het leven, dan zoek ik daar wel om, en kom wel.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:21 schreef Keltie het volgende:
[..]
Inderdaad, dus vind ik dat hij best "Jezus redt" op z'n eigen huis mag kalken.
Dat zijn geen teksten waar je aanstoot aan hoeft te nemen, mits je geen zielige droeftoeter bent natuurlijk.
[..]
Jouw dak, jouw feestje.
[..]
Oeh, ernstige provocatie hoor
Als dit je al uitlokt zou ik even langs een psychiater gaan
[..]
Ben benieuwd, lees 1000 stoere verhalen over Jehova's en dergelijke
Ben er nog nooit 1 tegengekomen... Bij m'n voordeur dan.
[..]
Ben ik met je eens.
Geloof heeft voor meer ellende in de wereld gezorgd dan dat het een fijn leven opleverde hoor!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:23 schreef Keltie het volgende:
[..]
Verval van de maatschappij? Waar gaan al die conflicten in het middenoosten over? Olie, en een stukje rotte heilige grond, wat blijkbaar voor iedereen even heilig is... opvallend genoeg... want je zou zeggen dat het maar voor één van die religies heilig kan zijn, want elkaar verdragen en erkennen ze niet...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:23 schreef Keltie het volgende:
[..]
Zodra hij zijn sprookjeswereld aan anderen wil opdringen zijn er mensen die er op tegen zijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:59 schreef DustPuppy het volgende:
Ach, als die man in een sprookjeswereld wil leven waar hij verder niemand kwaad doet, wie zijn wij dan om dat te verbieden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |