abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85884266
Ik heb morgen een toelatingsexamen (21+ toets) op het Windesheim voor de opleiding Commerciėle Economie.

Nu vraag ik mij even af wat ik mee moet nemen.

Je moet bijv. staafdiagrammen maken, formules uitrekenen, grafiekjes etc. Moet je hier tekengerei voor meenemen? Of gebeurt de toets op de computer?

In mijn reader wordt met regelmaat gesproken in de trend van: "De computer kan het ...gemiddelde voor je uitrekenen. Verwerk deze vervolgens zus en zo."

Ik ben helaas te laat om nog met de school te bellen. Beetje stom van me.
pi_85884466
Een condoom je weet natuurlijk maar nooit...
pi_85884521
als ze spreken over 'de computer kan het...' dan zou ik je computer maar meenemen!
pi_85884644
neem all je gerei mee in een tas,, en als eenmaal daar bent dan bla bla bla

dan ben je alvast 100% voorbereid
gagagaga
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:22:11 #5
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_85884831
Gewoon zoveel mogelijk meenemen.
Condoom is inderdaad ook aan te raden, elk jaar is het weer raak tijdens de 21+ toetsen.
pi_85884980
Een rekenmachine zou handig zijn en misschien wat geld om de docent mee om te kopen
pi_85887774
Hmm rekenmachine, heb ik die:-o eens zoeken!
pi_85889028
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:34 schreef rub3n het volgende:
Hmm rekenmachine, heb ik die:-o eens zoeken!
Als je niet eens een rekenmachine hebt wens ik je veel succes met het voltooien van deze opleiding ts :')
pi_85889799
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:00 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Als je niet eens een rekenmachine hebt wens ik je veel succes met het voltooien van deze opleiding ts :')
Met hoofdrekenen is niks mis hoor.
pi_85890625
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt maar dan zou ts vaardig erin moeten zijn. Op scholen wordt je niet beloond voor het proberen van een taak.
pi_85890905
Een goede voorbereiding is het halve werk, zo blijkt maar weer :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_85891254
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat werkt idd goed wanneer je een wiskundige formule moet uitreken. Tijd genoeg immers :')
pi_85891641
Ik heb die prut allemaal nog niet aangeschaft om een aantal redenen.

Dankzij een screw-up bij Windesheim ik niet mee "kon" doen aan de toelating op 8 juni. En ik nu dus op 31 augustus deze toelating moet doen.

Dan begin je dus 6 september aan een opleiding waar je nog niet voor toegelaten bent. Om dan een rekenmachine, boeken en dergelijke te gaan aanschaffen om misschien 2 weken later te moeten stoppen, kan en wil ik niet opbrengen.

Ook het feit dat je pas eind september je eerste studiefinanciering ontvangt terwijl je begin september al collegegeld (en dus eigenlijk boeken) zou moeten bestellen speelt ook mee.

Ik ben morgen ruim op tijd op school, als je een (grafische) rekenmachine nodig blijft te hebben dan regel ik er alsnog 1.
pi_85892202
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:33 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Dat werkt idd goed wanneer je een wiskundige formule moet uitreken. Tijd genoeg immers :')
Bij Commerciele Economie hoef je geen logaritmes, wortels, lastige delingen of andere lastige berekeningen te verwachten hoor. ;) En wiskunde leer je sowieso niet met een rekenmachine. Verder, een rekenmachine kost 15 euro, als TS werkelijk zin had in zijn studie had hij daar wel even wat geld in gestoken.
pi_85892432
Nou ik zie hier toch wel een redelijke formule hoor.

Of ben ik niks gewend?
pi_85892635
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:56 schreef rub3n het volgende:
Nou ik zie hier toch wel een redelijke formule hoor.
[ afbeelding ]

Of ben ik niks gewend?
Dat laatste :')
Dit kan zelfs mijn hippe Smarties rekenmachine :z
1172 / 5 = 234,4
en dan de wortel ervan. WOei ):O

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2010 23:02:00 ]
pi_85893222
Ja, klopt. Maar ze ff zo iut je hoofd leren haha. Ik ben duidelijk te laat begonnen.

Ik had de eerste helft van het boek de dag nadat ik het binnenkreeg doorgelezen. en dacht: o als dit het is, eitje. Maar, dom als ik ben, even niet bij nagedacht dat het wel eens moeilijker kon zijn.

Goede les voor ALS ik aangenomen mocht worden haha.
pi_85893830
Je kan het toch ook even lenen ergens? Bij economie gaan zitten zonder rekenmachine is sowieso kansloos imo...
pi_85894097
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:26 schreef mafkees01 het volgende:
Je kan het toch ook even lenen ergens? Bij economie gaan zitten zonder rekenmachine is sowieso kansloos imo...
Kopen is ook een optie, bij de meeste drogisterijen en boekenwinkels kan hij na 9 uur ééntje aanschaffen.
Meestal voor een euro of 10
pi_85895271
Ik kijk wel even op de campuswinkel en eventueel boekhandel daar. Anders vraag ik gewoon willekeurige gasten of ik er 1 mag lenen. En anders vraag ik of ik me iPhone mag gebruiken (weinig kans denk ik). En anders... gaat de toets heel lang duren denk ik haha.
pi_85896325
denk toch echt dat ze je eruit zullen schoppen als de tijd om is ..
  woensdag 1 september 2010 @ 16:42:00 #22
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_85953686
Een rekenmachine. Liefst 2 als je een grafische hebt en een normale. Een pen, een potlood en een gum misschien. En wat drinken en een paar boterhammen voor in de pauze. O... en een grotere portie zelfstandigheid dan dat je vandaag mee hebt gebracht naar dit forum.
pi_85953782
vergeet je pen niet!
Ja doei.
  woensdag 1 september 2010 @ 16:46:01 #24
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_85953826
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:44 schreef motorbloempje het volgende:
vergeet je pen niet!
Ja, dat had je gisteren moeten zeggen.. nu had die arme jongen gisteren geen pen meegenomen :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_85953880
o noes, sorry!!! :o ;(
Ja doei.
  woensdag 1 september 2010 @ 16:48:30 #26
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_85953923
Ow shit ik zit ook in een topic van gisteren te reageren. Laat je ons nog wel even weten hoe het ging TS? :D
pi_85954198
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:40 schreef rub3n het volgende:
Ik heb die prut allemaal nog niet aangeschaft om een aantal redenen.

Dankzij een screw-up bij Windesheim ik niet mee "kon" doen aan de toelating op 8 juni. En ik nu dus op 31 augustus deze toelating moet doen.

Dan begin je dus 6 september aan een opleiding waar je nog niet voor toegelaten bent. Om dan een rekenmachine, boeken en dergelijke te gaan aanschaffen om misschien 2 weken later te moeten stoppen, kan en wil ik niet opbrengen.

Ook het feit dat je pas eind september je eerste studiefinanciering ontvangt terwijl je begin september al collegegeld (en dus eigenlijk boeken) zou moeten bestellen speelt ook mee.

Ik ben morgen ruim op tijd op school, als je een (grafische) rekenmachine nodig blijft te hebben dan regel ik er alsnog 1.
Dat is altijd zo hoor, tenzij je overbrugging hebt kunnen aanvragen.
know'm sayin?
word? word.
pi_85956045
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:48 schreef aaipod het volgende:
Laat je ons nog wel even weten hoe het ging TS? :D
  woensdag 1 september 2010 @ 22:06:41 #29
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_85966106
Ben benieuwd of hij het goed gemaakt heeft of hij hem heeft verprutst :P
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_86066741
Beter laat dan nooit: het ging redelijk!

Ik melde mij netjes om 9:15 bij de balie (moest om 9:45) en dus gevraagd of ik een rekenmachine nodig zou hebben die dag. Dat hoefde niet verzekerde ze mij.

Bij de capaciteiten- en motivatie toets inderdaad niet. Maar 's middags dus mooi wel (de specifieke toets voor CE). Ik kwam een nogal uitgebreide rekensom tegen. Maar even mijn vingertje opgestoken en gevraagd. En ze zei: ja, die had je mee moeten nemen ja. Dus ik reageren met: aan de balie werd mij verzekerd dat ik geen rekenmachine nodig had. Dit heb ik gevraagd omdat ik er anders 1 wilde halen. (Was al wezen kijken in de "campus-winkel").

Enkele andere deelnemers waren blij dat ik de vinger op stak volgens mij. Want in 1x wilde iedereen een rekenmachine haha. Dus ze hebben er een paar geregeld.

En ik kom net thuis en vond een grote enveloppe van Windesheim met stempels: "niet vouwen" en "vertrouwelijk". Dat betekende goed nieuws dacht ik! (Een afwijzingsbrief mag de postbode vast wel vouwen ;-) )

En ik ben toegelaten. Ik wil echter nog wel een gesprek aanvragen. Bij de capaciteiten test heb ik overal, op 1 na, "laag gemiddeld" gescoord. Maar toch vreemd dat je dan wel HBO mag doen? Ik vond deze ook redelijk moeilijk. Vooral "figuren".

Economie: twijfel
Statistiek: voldoende
Engels: voldoende

Ik merkte tijdens het maken al dat ik teveel aandacht aan Statistiek had gegeven (vond ik erg moeilijk) en Economie had ik als gevolg daarvan totaal niet doorgelezen. Dit zie je dus terug in de uitslag.
Dus ik weet dat als ik aan Economie ook tijd had besteed ik hier ook voldoende voor had gehaald (of zelfs hoger)

Heeft iemand hier wel eens een toets gemaakt? Wat was jouw uitslag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')