abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96487643
oke, volgens mij krijg je een speciaal label (tag) op je bagage waardoor ie sneller afgehandeld word. Ik zie t nog niet helemaal voor me, maar zou een prima service zijn.
pi_96489303
Klopt, maar ik merk het verschil echt nooit.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 7 mei 2011 @ 23:29:38 #178
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_96490046
Dat is een priority tag/label. Werkt soms wel, soms niet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 8 mei 2011 @ 02:59:59 #179
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_96496003
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:58 schreef Drive-r het volgende:
Inchecken is iets sneller omdat je de business desk kan gebruiken, maar ik check toch altijd online in. Bagage gaat echt niet sneller volgens mij. Voor mij is de lounge perfect, ik gebruik de douche veel. Eten boeit me natuurlijk niet...
Natuurlijk gaat die bagage wel sneller. Heb je die rijen op Schiphol bij de KLM balies voor economy class wel eens gezien? Daar sta je dus ook in voor de bagage drop off. Nee, zo'n status biedt alle voordelen. Vanmorgen nog priority lane bij de paspoort controle en de hele rij voorbij voor het gezellige interview van een beveiligingstokkie aan de gate voor een vlucht naar Amerika.

En geen flatbeds bij Delta in een brakke 767 waar de stoelen in C slechts iets breder zijn dan in Y comfort en je nog steeds met z'n allen naar een of andere ozo correcte familie film op een groot scherm mag gluren. Kut maatschappij dus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 8 mei 2011 @ 03:08:45 #180
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_96496082
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:05 schreef jaco het volgende:

[..]

Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.

Een voordeel kan wel zijn dat de service aan degenen die het wel halen, misschien beter wordt. De business lounge zou rustiger moeten worden en de kans op een upgrade hoger bij minder elites per vlucht.
Het lijkt er sterk op dat KLM en partners helemaal gee upgrades meer uidelen zolang Y niet overboekt is. En die lounges zullen niet minder vol worden gezien het aantal mensen dat nog makkelijk 40 segmenten per jaar vliegt (met een overstap heb je er al 4 per retour). Maar het grote voordeel voor KLM is natuurlijk dat er door de minimale punten veel minder Award tickets worden afgenomen, en die lounges, waar de koffie graties is, zijn er toch al.

Nee, het is allemaal heel slim bekeken van KLM. Die miles zijn geen ruk meer waard.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_96497208
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 02:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat die bagage wel sneller. Heb je die rijen op Schiphol bij de KLM balies voor economy class wel eens gezien? Daar sta je dus ook in voor de bagage drop off. Nee, zo'n status biedt alle voordelen. Vanmorgen nog priority lane bij de paspoort controle en de hele rij voorbij voor het gezellige interview van een beveiligingstokkie aan de gate voor een vlucht naar Amerika.

En geen flatbeds bij Delta in een brakke 767 waar de stoelen in C slechts iets breder zijn dan in Y comfort en je nog steeds met z'n allen naar een of andere ozo correcte familie film op een groot scherm mag gluren. Kut maatschappij dus.
Je begrijpt me verkeerd, lees ook de andere posts. Ik ben het eens met inchecken/bagage drop-off. Ik gaf enkel aan dat de priority tags zelden werken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96717313
Stel: je gaat op zakenreis met je direkte baas. Je checkt tegelijk in en jij krijgt een upgrade naar business class aangeboden, maar je baas niet.

Zou jij de upgrade aan je baas aanbieden of houd je die zelf ?
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:20:53 #183
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96724616
Nu heb ik frequent flyer kaarten gehad van BA, Lufthansa en KLM en vooral Lufthansa vloog ik regelmatig business class, maar nooit echt iets van een echt voordeel gemerkt.. Ik heb al die kaartjes weggeflikkerd.

Iemand een idee hoeveel je echt terugkrijgt voor het hebben van die kaartjes? Meer dan heel af en toe een upgrade of een goedkope tas met het logo erop heb ik er niet aan overgehouden. De websites zijn ook niet echt duidelijk in wat je nu echt krijgt. Veel mooie woorden, maar geen duidelijkheid..

Nu ben ik een frequent flyer met Blue Island Airlines en daar is het heel duidelijk: na elke 10 vluchten krijg je er 1 gratis. Kleine luchtvaartmaatschappijen. O+
reset
pi_96725369
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:09 schreef jaco het volgende:
Stel: je gaat op zakenreis met je direkte baas. Je checkt tegelijk in en jij krijgt een upgrade naar business class aangeboden, maar je baas niet.

Zou jij de upgrade aan je baas aanbieden of houd je die zelf ?
Zelf houden, been there done that ;) (ok, het was maar een Europe Select vluchtje CPH - AMS)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_96732131
Makkelijk, die hou ik zelf. Mijn baas zou er ook niet moeilijk over doen, en doorgeven kan meestal toch niet. Ik zat laatst in First Class met het complete management achter me in Business, maar niemand die daar moeilijk over doet. Echt een non issue eigenlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 21 mei 2011 @ 02:05:02 #186
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_97107197
Gaat wel redelijk hard nu, voor ik het weet zit ik al op Gold.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_97109994
Mag ook wel, met al wereldreizen van je... Met 3 retourtjes Londen - HK in BC ben ik er al bij BA.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97110269
Zitten hier trouwens alleen maar zakelijke reizigers? Kan me voorstellen dat je met een jaarlijks retourtje Azie en wat andere tripjes ook al snel enkele voordelen kan halen (muv elite voordelen).
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 11:47:47 #189
45833 crew  Fogel
pi_97112125
Ik vlieg voornamelijk zakelijk, maar zonder de extra privereizen, zou ik niet aan goldstatus komen.
De voordelen op basic level zijn zo goed als niet-bestaand, OK, je spaart wat punten, maar waarschijnlijk doe je er vele jaren over om een keer genoeg te hebben voor een retour binnen Europa. En dan merk je dat je aan belastingen en toeslagen (naast de punten) al meer moet afdragen dan een low-cost ticket bij een andere maatschappij...
Punten gebruiken is vaak pas nuttig als je intercontinentaal vliegt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 21 mei 2011 @ 11:54:18 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_97112295
Met alleen je privéreizen heb je eigenlijk zo goed als niks aan een frequent flyer pas, Daavoor vliegen de meeste mensen gewoonweg te weinig
pi_97112387
Status kun je niet krijgen idd, maar met bijv. twee intercontinentale retourtjes zit je volgens mij al in de buurt van de 10k waarmee je een leuke citytrip in Europa kan doen.
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 12:07:15 #192
45833 crew  Fogel
pi_97112600
Die twee intercontinentale retourtjes boek je waarschijnlijk zo goedkoop mogelijk en dan krijg je bij de meeste maatschappijen tegenwoordig nog maar 25% van de punten. En voor een citytrip in Europa ben je al snel 25000 punten kwijt, en daarnaast dus de belastingen die al hoger zijn dan een goedkoop ticket bij bv Ryanair.
Geloof me, het is geen vetpot...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_97113125
Ja zo'n Ryanair maakt het idd ook minder waard. Hier behoudt status/lidmaatschap dan in ieder geval nog enige exlusiviteit, dat is ook wel wat waard.

Hoe zit dat in de States?
Zo'n JetBlue komt pas net kijken en is louter de goedkoopste, toch kreeg ik niet het idee dat het voor US, United/CO en Delta echt een probleem lijkt te zijn. Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik veronderstel dan dat er vooral op ffp's wordt geconcurreerd, wat op zich niet heel gek, gezien de geografische aspecten (tov een Europa, waar zoiets nooit zou werken).

Iemand hier enig idee van?
pi_97116108
Die status is ook minimaal. Het grote voordeel van de Gold status is er pas als je zelf prive veel ernaast reist. Dankzij Gold bij verschillende allianties heb ik altijd een lounge, vaak een douche en veel upgrades. Als je wekelijks prive reist, is dat gewoon handig. En met de punten kan ik jaarlijks met vriendin naar Azie in business class, daar zijn de punten het best besteed, vind ik. Punten besteden binnen Europa is onzin, je krijgt er letterlijk soms een tientje korting door, omdat belastingen 90 procent van de ticket prijs zijn tegenwoordig...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97117832
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 12:25 schreef EddyAlbena het volgende:
Ja zo'n Ryanair maakt het idd ook minder waard. Hier behoudt status/lidmaatschap dan in ieder geval nog enige exlusiviteit, dat is ook wel wat waard.

Hoe zit dat in de States?
Zo'n JetBlue komt pas net kijken en is louter de goedkoopste, toch kreeg ik niet het idee dat het voor US, United/CO en Delta echt een probleem lijkt te zijn. Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik veronderstel dan dat er vooral op ffp's wordt geconcurreerd, wat op zich niet heel gek, gezien de geografische aspecten (tov een Europa, waar zoiets nooit zou werken).

Iemand hier enig idee van?
Ik heb hier nooit een studie of artikel over gelezen, maar wel in de VS gewoond. Mijn indruk is dat daar vooral op route en tijdstip van vertrek wordt geconcurreerd. De ticketprijs en ffp voordelen spelen mee, maar komen daarna.

Amerikanen vliegen relatief veel. Een Amerikaanse zakenman vliegt rustig naar een andere stad voor 1 bespreking en dezelfde avond terug. Hij kiest de maatschappij daarom op basis van beschikbaarheid en vertrektijd van de specifieke luchthaven die hij gebruikt.

Voor zover ik weet is de komst van Jetblue wel degelijk een klap geweest voor de traditionele carriers. De laatsten lanceerden als reaktie allemaal hun eigen low cost airlines, zoals Ted (United Airlines) en Song (Delta). Dezen werden stuk voor stuk een flop, omdat het low cost concept allerlei aspecten kent, die je vanaf de grond moet opbouwen.

Ook uit het feit dat de meeste traditionele amerikaanse maatschappijen failliet gaan, in surseance zijn of daar net weer uitklimmen of aan fusies werken, kunnen we al afleiden dat het daar niet lekker loopt.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:52:53 #196
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_97118025
Wie zo een 'speciale' cc van AMEX heeft die krijgt zijn punten toch wel.
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 15:03:46 #197
45833 crew  Fogel
pi_97118375
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:52 schreef galtfactory het volgende:
Wie zo een 'speciale' cc van AMEX heeft die krijgt zijn punten toch wel.
De punten schieten ook daar niet zo op. Het grootste voordeel wat mij betreft is dat je extra kaarten aan kan vragen die hetzelfde ff niveau krijgen als de hoofdkaart. Hierdoor hebben in mijn geval 3 mensen gold status ipv alleen ikzelf.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_97120905
Al die amex spullen betaal je toch zelf voor, dus daar doe ik niet aan. Mijn gewonen amex van werk is prima en ik swapnde punten daarvan ook gratis naar ba miles. Zelfde effect met nul kosten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 18:18:02 #199
45833 crew  Fogel
pi_97125145
Voor de Amex betaal ik zelf ook niet, dat mogen degenen die daardoor ook een gold status hebben doen, want ik heb helemaal geen behoefte aan de kaart zelf.
Ik heb een Diners Club voor het werk, en een SAS Eurobonus DC als gratis privekaart erbij. Daar krijg ik de nodige punten mee binnen. Sinds augustus (toen ik voor het laatst mij account leeghaalde) tot een paar weken geleden al genoeg punten bij elkaar gesprokkeld voor een binnenlandse bonusvlucht (12000 punten).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:54:11 #200
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_97135685
Ik reis puur voor het vermaak (nooit een zakelijke reis gemaakt) maar zit inmiddels in al die jaren (3) toch op 56.000 punten :P hier kan ik net leuk een retourtje Vancouver mee maken als hij in de aanbieding is. Kosten: 120 euro (normaal 1100 ofzo)
Verder doe ik er echt helemaal niks mee, maar meer dan gratis aanmelden heb ik er niet voor hoeven doen geloof ik dus dan is het toch leuk meegenomen :s)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')