abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89028333
Er wordt altijd overboekt als er genoeg vraag is. Net als bij hotels, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89028525
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:51 schreef Drive-r het volgende:
Er wordt altijd overboekt als er genoeg vraag is. Net als bij hotels, etc...
En wat als er helemaal geen plaats meer is in het vliegtuig?
pi_89028619
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

En wat als er helemaal geen plaats meer is in het vliegtuig?
Dan wordt je op een andere vlucht gezet. Maar dan kiezen ze dus niet een gold member, maar dan gooien ze er iemand af die laat inchecked en geen status heeft ofzo.
pi_89028776
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dan wordt je op een andere vlucht gezet. Maar dan kiezen ze dus niet een gold member, maar dan gooien ze er iemand af die laat inchecked en geen status heeft ofzo.
Zet een luchtvaartmaatschappij dan 250 tickets in de aanbieding bij een vlucht van maar 220?
pi_89029224
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:01 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Zet een luchtvaartmaatschappij dan 250 tickets in de aanbieding bij een vlucht van maar 220?
Ik ken de exacte cijfers niet, maar het zal om minder gaan. Vergeet niet dat als er 220 van de 220 verkocht zijn, ze toch nog plaats maken voor de nummer 221 met een goldcard en een business class tickets die zijn andere vlucht net mist.
pi_89029303
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ken de exacte cijfers niet, maar het zal om minder gaan. Vergeet niet dat als er 220 van de 220 verkocht zijn, ze toch nog plaats maken voor de nummer 221 met een goldcard en een business class tickets die zijn andere vlucht net mist.
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
pi_89029424
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Neehoor altijd. KLM boekt bijv. standaard 10% over. Er wordt wel op gestuurd om uiteindelijk bij vertrek zo min mogelijk overboekingen te hebben (bijv. door tariefaanpassingen en al actief overboeken). Het totaal aantal overboekingen loopt dan van -in theorie- 10% aan het begin van de verkoop, tot ongeveer 0% op de datum van de vlucht zelf.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89029437
quote:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Het kan ook overboekt zijn door vele andere redenen, waaronder simpelweg het aan nemen van teveel boekingen. Het is een dynamisch process, iedereen rekent met x% afzeggingen en laatkomers, etc... Vergeet niet dat Jan Modaal misschien 1 keer per jaar vliegt en alles lang van tevoren plant, etc... Maar die groep vormt misschien 50% van het volume, de rest zijn mensen die voor allerlei redenen laat boeken, tickets wisselen, etc etc...
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 21:15:25 #59
45833 crew  Fogel
pi_89029470
quote:

[..]

Het vliegtuig kan altijd overboekt zijn. En indien er inderdaad meer passagiers komen dan er stoelen beschikbaar zijn, hebben de mensen met de laagste boekingsklasses/status pech (tenzij er een vrijwillige gevonden wordt die X¤ wil hebben om vrijwillig met een andere vlucht mee te gaan).
Deze discussie past trouwens misschien wat beter in: Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 22 november 2010 @ 21:36:46 #60
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_89030521
Bepaalde vluchten zijn praktisch altijd overboekt. En als je daar een beetje rekening mee houdt, kan dat aardig wat opleveren. Zo is de vlucht CDG-GRU op zaterdagavond altijd overboekt, en is Buzz de eerste die bij de vraag naar vrijwilligers zijn hand opsteekt.

Wat levert het op?

Gratis diner in een 5* hotel (helaas niet in hartje Parijs)
Overnachting in datzelfde 5* hotel
Upgrade naar business class op de zondag morgen vlucht
600 euries cash schoon in het handje. En geen voucher hé, maar echt 6 flappen.

Al 3 keer gelukt. En het nadeel? Op zaterdagavond om 7 uur van huis ipv op zondagmorgen op 7 uur. (als dat al een nadeel is)

Maar ja als op vrijdagavond de laatste vlucht vanaf Malpensa niet meer naar Amsterdam vertrekt vanwege de vele vlieguren van het cabine personeel en je dus met de eerst volgende vlucht de andere morgen om 7 uur vanaf Linate mag vliegen met tussendoor een overnachting van 3 uur aan het Lago di Varese, baal je wel stevig. Ach alle veel vliegers zullen het wel eens hebben meegemaakt.Maar de jankers die lopen te huilen omdat het vliegveld van Bangkok bezet is, die begrijp ik dus echt niet. Want wat is nu leuker dan als vrijgezel een paar dagen extra gratis in BKK. Zo hep elk nadeel zun voordeel.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_89124452
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
Maar de jankers die lopen te huilen omdat het vliegveld van Bangkok bezet is, die begrijp ik dus echt niet. Want wat is nu leuker dan als vrijgezel een paar dagen extra gratis in BKK. Zo hep elk nadeel zun voordeel.....
Als ik werkeloos zou zijn geweest zou ik het geen probleem vinden. Maar ik geloof niet dat mijn baas het leuk vindt als ik een paar dagen langer in BKK zou blijven. Die gaat echt wel navragen of ik echt geen andere mogelijkheid zou hebben kunnen nemen. En als die er is, kan ik heeeeeeeeeeeeeeel lang in BKK blijven.

Dus misschien hebben mensen redenen om te "huilen" als het vliegveld bezet is en dus niet kunnen vliegen. Men reist niet voor niets op een bepaalde dag. Men wil om hen moverende reden op een bepaald moment ergens zijn.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_89126350
Ik heb even een vraagje: ik ben KLM Silver en nu ga ik volgende week vliegen met KLM / Martinair. Ik mag dus via de speciale rijen en zo, maar mogen mijn 2 mede-vliegers dat ook (omdat ik zilver ben)? Zou namelijk een hoop tijd schelen bij douane en zo :)
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 09:41:32 #63
45833 crew  Fogel
pi_89126504
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:32 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik ben KLM Silver en nu ga ik volgende week vliegen met KLM / Martinair. Ik mag dus via de speciale rijen en zo, maar mogen mijn 2 mede-vliegers dat ook (omdat ik zilver ben)? Zou namelijk een hoop tijd schelen bij douane en zo :)
Samen koffers inchecken bij business zal nog wel OK zijn, maar samen de security check door via de priority lane zal je waarschijnlijk niet lukken.
Als de twee medevliegers je eigen kinderen zijn, is mijn ervaring dat ze niet zo moeilijk doen.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 25 november 2010 @ 09:46:54 #64
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_89126614
Security check priority lane? Nog nooit gezien. :@

En ja, ben ook Silver.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_89126911
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:46 schreef static het volgende:
Security check priority lane? Nog nooit gezien. :@

En ja, ben ook Silver.
Er is ergens een soort van poortje voor Priority, maar het scheelt je echt niks. Geen idee of je daar mensen mee mag nemen, maakt ook niet echt uit natuurlijk.
  donderdag 25 november 2010 @ 10:00:49 #66
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_89126995
Bedoel je niet dat Privium?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_89127151
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:00 schreef static het volgende:
Bedoel je niet dat Privium?
Nee, dat heb ik zelf wel. Daarnaast zit een poortje waardoor je in kunt schuiven vooraan de rij voor de douane.
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 10:16:13 #68
45833 crew  Fogel
pi_89127379
Er zit verschil in de rijen bij de verschillende vertrekhallen op Schiphol, Schengen en niet-Schengen. Bij het Schengen-deel heb je bij de security check (want paspoortcontrole heb je hier niet) links privium, meteen rechts daarvan een priority lane voor business en frequent flyer elites, en de rijen daar weer rechts van zijn voor economy passagiers zonder FF kaarten.
De meest rechtse rijen staan regelmatig tot zelfs om de hoek achter de balies, en dan ben je toch wel blij als je daar langsop mag lopen.
pi_89127447
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:16 schreef Fogel het volgende:
Er zit verschil in de rijen bij de verschillende vertrekhallen op Schiphol, Schengen en niet-Schengen. Bij het Schengen-deel heb je bij de security check (want paspoortcontrole heb je hier niet) links privium, meteen rechts daarvan een priority lane voor business en frequent flyer elites, en de rijen daar weer rechts van zijn voor economy passagiers zonder FF kaarten.
De meest rechtse rijen staan regelmatig tot zelfs om de hoek achter de balies, en dan ben je toch wel blij als je daar langsop mag lopen.
Bij niet-Schengen heb je hetzelfde in spiegelbeeld voor de douane. Dus rechts Privium, links daarvan priority en dan economy zonder FF.
pi_89129228
Het zijn niet mijn kinderen maar vriend en schoonmoeder :D

Maar je hebt idd een speciale rij voor de douane. Voor schengen is dat niet heel interessant, maar de laatste keer dat ik langs de intercontinentale vluchten dinges liep, stond er een lange rij bij de normale doorgang en voor de priority bijna niemand :)
pi_89129331
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

Maar je hebt idd een speciale rij voor de douane. Voor schengen is dat niet heel interessant, maar de laatste keer dat ik langs de intercontinentale vluchten dinges liep, stond er een lange rij bij de normale doorgang en voor de priority bijna niemand :)
Gebeurt inderdaad wel eens, maar moet zeggen dat het vrij zelden is. Dan moet je even lief doen tegen de KLM dame bij het poortje.
  donderdag 25 november 2010 @ 12:06:22 #72
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_89130688
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

Als er zo'n gast met een grote V op z'n borst de instapkaarten staat te controleren, gaat je dat echt niet lukken. En terecht zeg! Algelopen maandagmorgen was het weer prijs, Ook bij de priority in het Schengen gebied een behoorlijke rij en iedereen die niet aan de voorwaarden voldeed werd netjes naar die hele lange rij verwezen. Maar dat er dan weer 2 security checks voor Privium zijn waar bijna geen mens stond, en slechts één voor priority, begrijp ik dan weer niet. Ze moeten die routing gewoon aanpassen zodat ze alle drie die checks optimaal kunnen benutten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_89138910
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
Bepaalde vluchten zijn praktisch altijd overboekt. En als je daar een beetje rekening mee houdt, kan dat aardig wat opleveren. Zo is de vlucht CDG-GRU op zaterdagavond altijd overboekt, en is Buzz de eerste die bij de vraag naar vrijwilligers zijn hand opsteekt.

Wat levert het op?

Gratis diner in een 5* hotel (helaas niet in hartje Parijs)
Overnachting in datzelfde 5* hotel
Upgrade naar business class op de zondag morgen vlucht
600 euries cash schoon in het handje. En geen voucher hé, maar echt 6 flappen.

Al 3 keer gelukt. En het nadeel? Op zaterdagavond om 7 uur van huis ipv op zondagmorgen op 7 uur. (als dat al een nadeel is)

Per keer of totaal?
pi_89159028
Mooi verhaal over die 'voluntary bump' zeg!

Ik vlieg op 27 december (net na de kerst dus) terug vanaf EWR naar FRA. Ik hoop zelf dat deze vlucht (LH485 om 10:10pm) overbooked wordt. Hoe schatten jullie mijn kansen?
pi_89172561
Vraagje... mijn ouders vliegen vandaag van AMS naar SXM en maken geen gebruik van een Frequent Flyer program. Kan ik toch nog die miles die ze vliegen op mijn "kaart" laten bijschrijven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')