En wat als er helemaal geen plaats meer is in het vliegtuig?quote:Op maandag 22 november 2010 20:51 schreef Drive-r het volgende:
Er wordt altijd overboekt als er genoeg vraag is. Net als bij hotels, etc...
Dan wordt je op een andere vlucht gezet. Maar dan kiezen ze dus niet een gold member, maar dan gooien ze er iemand af die laat inchecked en geen status heeft ofzo.quote:Op maandag 22 november 2010 20:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
En wat als er helemaal geen plaats meer is in het vliegtuig?
Zet een luchtvaartmaatschappij dan 250 tickets in de aanbieding bij een vlucht van maar 220?quote:Op maandag 22 november 2010 20:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan wordt je op een andere vlucht gezet. Maar dan kiezen ze dus niet een gold member, maar dan gooien ze er iemand af die laat inchecked en geen status heeft ofzo.
Ik ken de exacte cijfers niet, maar het zal om minder gaan. Vergeet niet dat als er 220 van de 220 verkocht zijn, ze toch nog plaats maken voor de nummer 221 met een goldcard en een business class tickets die zijn andere vlucht net mist.quote:Op maandag 22 november 2010 21:01 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Zet een luchtvaartmaatschappij dan 250 tickets in de aanbieding bij een vlucht van maar 220?
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?quote:Op maandag 22 november 2010 21:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ken de exacte cijfers niet, maar het zal om minder gaan. Vergeet niet dat als er 220 van de 220 verkocht zijn, ze toch nog plaats maken voor de nummer 221 met een goldcard en een business class tickets die zijn andere vlucht net mist.
Neehoor altijd. KLM boekt bijv. standaard 10% over. Er wordt wel op gestuurd om uiteindelijk bij vertrek zo min mogelijk overboekingen te hebben (bijv. door tariefaanpassingen en al actief overboeken). Het totaal aantal overboekingen loopt dan van -in theorie- 10% aan het begin van de verkoop, tot ongeveer 0% op de datum van de vlucht zelf.quote:Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Nee, dat zeg ik niet. Het kan ook overboekt zijn door vele andere redenen, waaronder simpelweg het aan nemen van teveel boekingen. Het is een dynamisch process, iedereen rekent met x% afzeggingen en laatkomers, etc... Vergeet niet dat Jan Modaal misschien 1 keer per jaar vliegt en alles lang van tevoren plant, etc... Maar die groep vormt misschien 50% van het volume, de rest zijn mensen die voor allerlei redenen laat boeken, tickets wisselen, etc etc...quote:Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Het vliegtuig kan altijd overboekt zijn. En indien er inderdaad meer passagiers komen dan er stoelen beschikbaar zijn, hebben de mensen met de laagste boekingsklasses/status pech (tenzij er een vrijwillige gevonden wordt die X¤ wil hebben om vrijwillig met een andere vlucht mee te gaan).quote:Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Als ik werkeloos zou zijn geweest zou ik het geen probleem vinden. Maar ik geloof niet dat mijn baas het leuk vindt als ik een paar dagen langer in BKK zou blijven. Die gaat echt wel navragen of ik echt geen andere mogelijkheid zou hebben kunnen nemen. En als die er is, kan ik heeeeeeeeeeeeeeel lang in BKK blijven.quote:Op maandag 22 november 2010 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
Maar de jankers die lopen te huilen omdat het vliegveld van Bangkok bezet is, die begrijp ik dus echt niet. Want wat is nu leuker dan als vrijgezel een paar dagen extra gratis in BKK. Zo hep elk nadeel zun voordeel.....
Samen koffers inchecken bij business zal nog wel OK zijn, maar samen de security check door via de priority lane zal je waarschijnlijk niet lukken.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:32 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik ben KLM Silver en nu ga ik volgende week vliegen met KLM / Martinair. Ik mag dus via de speciale rijen en zo, maar mogen mijn 2 mede-vliegers dat ook (omdat ik zilver ben)? Zou namelijk een hoop tijd schelen bij douane en zo
Er is ergens een soort van poortje voor Priority, maar het scheelt je echt niks. Geen idee of je daar mensen mee mag nemen, maakt ook niet echt uit natuurlijk.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:46 schreef static het volgende:
Security check priority lane? Nog nooit gezien.
En ja, ben ook Silver.
Nee, dat heb ik zelf wel. Daarnaast zit een poortje waardoor je in kunt schuiven vooraan de rij voor de douane.quote:
Bij niet-Schengen heb je hetzelfde in spiegelbeeld voor de douane. Dus rechts Privium, links daarvan priority en dan economy zonder FF.quote:Op donderdag 25 november 2010 10:16 schreef Fogel het volgende:
Er zit verschil in de rijen bij de verschillende vertrekhallen op Schiphol, Schengen en niet-Schengen. Bij het Schengen-deel heb je bij de security check (want paspoortcontrole heb je hier niet) links privium, meteen rechts daarvan een priority lane voor business en frequent flyer elites, en de rijen daar weer rechts van zijn voor economy passagiers zonder FF kaarten.
De meest rechtse rijen staan regelmatig tot zelfs om de hoek achter de balies, en dan ben je toch wel blij als je daar langsop mag lopen.
Gebeurt inderdaad wel eens, maar moet zeggen dat het vrij zelden is. Dan moet je even lief doen tegen de KLM dame bij het poortje.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Het zijn niet mijn kinderen maar vriend en schoonmoeder
Maar je hebt idd een speciale rij voor de douane. Voor schengen is dat niet heel interessant, maar de laatste keer dat ik langs de intercontinentale vluchten dinges liep, stond er een lange rij bij de normale doorgang en voor de priority bijna niemand
Als er zo'n gast met een grote V op z'n borst de instapkaarten staat te controleren, gaat je dat echt niet lukken. En terecht zeg! Algelopen maandagmorgen was het weer prijs, Ook bij de priority in het Schengen gebied een behoorlijke rij en iedereen die niet aan de voorwaarden voldeed werd netjes naar die hele lange rij verwezen. Maar dat er dan weer 2 security checks voor Privium zijn waar bijna geen mens stond, en slechts één voor priority, begrijp ik dan weer niet. Ze moeten die routing gewoon aanpassen zodat ze alle drie die checks optimaal kunnen benutten.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Het zijn niet mijn kinderen maar vriend en schoonmoeder
Maar je hebt idd een speciale rij voor de douane. Voor schengen is dat niet heel interessant, maar de laatste keer dat ik langs de intercontinentale vluchten dinges liep, stond er een lange rij bij de normale doorgang en voor de priority bijna niemand
Per keer of totaal?quote:Op maandag 22 november 2010 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
Bepaalde vluchten zijn praktisch altijd overboekt. En als je daar een beetje rekening mee houdt, kan dat aardig wat opleveren. Zo is de vlucht CDG-GRU op zaterdagavond altijd overboekt, en is Buzz de eerste die bij de vraag naar vrijwilligers zijn hand opsteekt.
Wat levert het op?
Gratis diner in een 5* hotel (helaas niet in hartje Parijs)
Overnachting in datzelfde 5* hotel
Upgrade naar business class op de zondag morgen vlucht
600 euries cash schoon in het handje. En geen voucher hé, maar echt 6 flappen.
Al 3 keer gelukt. En het nadeel? Op zaterdagavond om 7 uur van huis ipv op zondagmorgen op 7 uur. (als dat al een nadeel is)
Nee.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:48 schreef Oosten het volgende:
Vraagje... mijn ouders vliegen vandaag van AMS naar SXM en maken geen gebruik van een Frequent Flyer program. Kan ik toch nog die miles die ze vliegen op mijn "kaart" laten bijschrijven?
Per keer, ja! Maar dat zijn gewoon de Europese regels hoor voor een intercontinentale vlucht, die 600 euro's dan. Wat de exacte regels voor onderkomen zijn weet ik niet maar het zal wel Air France policy zijn om gestrande passagiers in dat 5* hotel onder te brengen.quote:
Ja, is (bijna) altijd gratis. Als je veel reist krijg je een "status", meestal inderdaad silver/gold, maar het wordt soms anders genoemd. Je moet meestal echter wel behoorlijk veel reizen om daar te komen, of reizen in business class, dan gaat het sneller. De meeste mensen die enkel prive reizen, doen het dus voor de punten, waarmee ze uiteindelijk een keer goedkoper kunnen vliegen ofzo. De mensen die veel voor werk reizen, doen het voor de silver/gold status, waarmee je toegang tot lounges krijgt, nog meer punten kunt sparen en eerder upgrades krijgt.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga dit maar eens volgen. Is het aanmelden van frequent flyer programma's gratis? En dan aan de hand van je vluchten wordt je op een gegeven moment silver/gold? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Oke, bedankt voor de info. Ik denk dat ik dan niet genoeg reis om er wat aan te hebben (4 keer per jaar waarvan minimaal 1 keer buiten europa; binnenlandse vluchten niet meegeteld).quote:Op maandag 10 januari 2011 12:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja, is (bijna) altijd gratis. Als je veel reist krijg je een "status", meestal inderdaad silver/gold, maar het wordt soms anders genoemd. Je moet meestal echter wel behoorlijk veel reizen om daar te komen, of reizen in business class, dan gaat het sneller. De meeste mensen die enkel prive reizen, doen het dus voor de punten, waarmee ze uiteindelijk een keer goedkoper kunnen vliegen ofzo. De mensen die veel voor werk reizen, doen het voor de silver/gold status, waarmee je toegang tot lounges krijgt, nog meer punten kunt sparen en eerder upgrades krijgt.
Als je 4x per jaar met overstap reist, heb je al 16 "legs" te pakken, wat bij KLM al voldoende is om silver te behalen.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor de info. Ik denk dat ik dan niet genoeg reis om er wat aan te hebben (4 keer per jaar waarvan minimaal 1 keer buiten europa; binnenlandse vluchten niet meegeteld).
Retroclaim: http://www.britishairways.com/travel/retro/execclub/en_gbquote:Op maandag 10 januari 2011 13:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die weet hoe je een lan vlucht kan adden bij je BA kaart?
Huh? Is dat minder geworden? Dacht dat het 25 was.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je 4x per jaar met overstap reist, heb je al 16 "legs" te pakken, wat bij KLM al voldoende is om silver te behalen.
Nee, is nu 15. Geen idee sinds wanneer trouwens.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:26 schreef static het volgende:
[..]
Huh? Is dat minder geworden? Dacht dat het 25 was.
In ieder geval sinds 2005 al.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, is nu 15. Geen idee sinds wanneer trouwens.
Dank je, dat moet hem zijnquote:Op maandag 10 januari 2011 13:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Retroclaim: http://www.britishairways.com/travel/retro/execclub/en_gb
Vraag het bij BMI, die doen er minder moeilijk over een zijn ook Staralliance?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:25 schreef Fogel het volgende:
Ik een status match aangevraagd bij eurobonus. Kreeg antwoord dat ze me geen gold card kunnen geven, maar dat ik wel silver als head start kan krijgen. Moet er nog even over nadenken of ik dat wil.
LAX-LHR bleek in een andere boekingsclasse waardoor ik geen Star Alliance miles kreegquote:Op woensdag 19 januari 2011 21:51 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
*wacht nog steeds op z'n LAX-LHR miles..*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |