abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99319844
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 02:26 schreef static het volgende:

[..]

Kan dat nog? Volgens mij zijn die acties over.
Ik dacht ook dat het continu kan. Er zijn trouwens allerlei haken en ogen. Veel maatschappijen doen het nooit en weer andere maatschappijen gooien je meteen weer uit het programma als je de eerste 3 maanden niet (veel) met hen vliegt.

Als je er toch in wil duiken, dan is Flyertalk het aangewezen forum:
http://www.flyertalk.com/(...)h-master-thread.html
pi_102153060
Vraagje,

Ik heb een flying blue kaart van de Klm, maar in Oktober vlieg ik met Emirates.
Je kan wel een flyingblue nr daar invoeren met Korean Air als maatschappij.

Worden deze miles op mijn Flying Blue account bijgeschreven? of zou ik een Skywards team kaart moeten aanschaffen?

Korean Air is lid van Skyteam en Skywards team.
We fear that which we cannot see
pi_102168680
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:25 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Vraagje,

Ik heb een flying blue kaart van de Klm, maar in Oktober vlieg ik met Emirates.
Je kan wel een flyingblue nr daar invoeren met Korean Air als maatschappij.

Worden deze miles op mijn Flying Blue account bijgeschreven? of zou ik een Skywards team kaart moeten aanschaffen?

Korean Air is lid van Skyteam en Skywards team.
Emirates wordt niet als partner genoemd op de Flying Blue website. In eerste instantie zou ik zeggen dat je geen FB miles verdient bij Emirates. Dat je het FB nummer wel op hun website kan invullen doet echter vermoeden dat er toch een of andere deal is via Korean Air.

Misschien wordt het nummer geaccepteerd omdat het format hetzelfde is als dat van Korean Air miles. Werd de naam "Flying Blue" expliciet vermeld door Emirates ? Het feit dat de invoer wordt geaccepteerd, belooft niets over het uiteindelijk toekennen van de miles.

In ieder geval is wel zeker dat als je iets verdiend voor FB, dat je alleen award miles krijgt en geen level miles. Ik zou daarom van Skywards lid worden indien je verwacht vaker met Emirates te gaan vliegen.
pi_102186512
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 06:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Emirates wordt niet als partner genoemd op de Flying Blue website. In eerste instantie zou ik zeggen dat je geen FB miles verdient bij Emirates. Dat je het FB nummer wel op hun website kan invullen doet echter vermoeden dat er toch een of andere deal is via Korean Air.

Misschien wordt het nummer geaccepteerd omdat het format hetzelfde is als dat van Korean Air miles. Werd de naam "Flying Blue" expliciet vermeld door Emirates ? Het feit dat de invoer wordt geaccepteerd, belooft niets over het uiteindelijk toekennen van de miles.

In ieder geval is wel zeker dat als je iets verdiend voor FB, dat je alleen award miles krijgt en geen level miles. Ik zou daarom van Skywards lid worden indien je verwacht vaker met Emirates te gaan vliegen.
Op Emirates site kan je de 5 of 6 partners kiezen en daarbij je nummer intypen.
Ik koos Korean Air en flyingblue nummer dat was de enigste die dat nummer pakte.

Misschien beter idd om zo;n kaart aan te vragen. Weet niet of ik in de toekomst veel met Emirates vlieg.
Je kan dan toch ook nog claimen binnen een jaar?
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:38:59 #255
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_102186737
Heb je al wat voordeel gehad van je pasjes Ali?
reset
pi_102190191
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:38 schreef Individual het volgende:
Heb je al wat voordeel gehad van je pasjes Ali?
Nee, ik vlieg hooguit 1x per jaar haha.
pi_102207776
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:33 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Op Emirates site kan je de 5 of 6 partners kiezen en daarbij je nummer intypen.
Ik koos Korean Air en flyingblue nummer dat was de enigste die dat nummer pakte.
Leuk dat het lukte om in te vullen, maar ik denk niet dat je FB miles krijgt. Je moet in het programma van Korean Air zelf zitten.

quote:
Misschien beter idd om zo;n kaart aan te vragen. Weet niet of ik in de toekomst veel met Emirates vlieg.
Je kan dan toch ook nog claimen binnen een jaar?
Je moet de Skyward miles binnen 3 jaar gebruiken, anders ben je ze kwijt.
pi_102208232
Ik ben al sinds 2007 een "Gold Circle Applicant" bij Aer Lingus. Heb nu misschien net genoeg punten bij elkaar gesprokkeld voor een enkele reis naar Groot-Brittannië. :')

(En ik woon in Ierland en vlieg haast maandelijks met Aer Lingus ... maar idd niet zo vaak intercontinentaal.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_102208299
Even wat betreft Flying blue, gewoon invullen en kijken of je de punten krijgt. Altijd mooi meegenomen :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 21 september 2011 @ 08:21:27 #260
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_102208360
Bijna platinum , nog één vluchtje terug van Wenen naar Amsterdam volgende week. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_102208586
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:15 schreef Boterbartje het volgende:
Even wat betreft Flying blue, gewoon invullen en kijken of je de punten krijgt. Altijd mooi meegenomen :)
Met Skywards krijg je de punten zeker, met Flying Blue is het maar de vraag. Je krijgt nooit miles voor 2 programma's tegelijk. Ik zou dan meer waarde hechten aan de zekere miles van Emirates dan aan de twijfelachtige miles voor FB.
pi_102208697
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:21 schreef static het volgende:
Bijna platinum , nog één vluchtje terug van Wenen naar Amsterdam volgende week. :P
:D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_102208707
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:37 schreef jaco het volgende:

[..]

Met Skywards krijg je de punten zeker, met Flying Blue is het maar de vraag. Je krijgt nooit miles voor 2 programma's tegelijk. Ik zou dan meer waarde hechten aan de zekere miles van Emirates dan aan de twijfelachtige miles voor FB.
Klopt.
Ik heb zelf FB maar ik vlieg niet zo bijzonder vaak maar altijd mooi meegenomen als je wat puntjes spaart dacht ik zo :)
pi_103042225
Ik begrijp dat dit misschien niet het juiste topic is, maar toch zou ik graag om jullie hulp vragen. Ik heb onlangs 3 tickets naar Malaysie geboekt met de KLM, en na die aankoop heb ik ook meteen Economy Comfort stoelen aangevraagd om de reis wat comfortabeler te maken.

Vanmiddag bleek tot mijn verbazing toen ik online wilde inchecken dat ik niet in de Comfort sectie zat, maar in de Economy class terwijl ik toch een bevestiging van mijn tickets heb ontvangen incl. stoelnummers (12D, 12H, 14H). Ik heb natuurlijk meteen de service desk van de KLM gebeld met de vraag hoe hun 't nu zouden oplossen; dit was natuurlijk niet mogelijk, Business class zat vol, Economy comfort zat vol en de enige plekken waren die in Economy class.

Mijn vraag aan jullie is nu, hoe ik dit het beste aan kan pakken? Gewoon in de Economy gaan zitten en naderhand mijn geld terugvragen, of valt er misschien wat meer te regelen?
El Blanco
pi_103043312
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:03 schreef tjiube het volgende:
Mijn vraag aan jullie is nu, hoe ik dit het beste aan kan pakken? Gewoon in de Economy gaan zitten en naderhand mijn geld terugvragen, of valt er misschien wat meer te regelen?
Ik denk dat er niets anders op zit dan de economy stoelen te nemen. De Comfort stoelen zullen bezet zijn, waarschijnlijk door Flying Blue of Skyteam Elite leden die na jou hebben geboekt. Anders zou de KLM er niet voor gekozen hebben om je extra betaling hiervoor te weigeren.

Het is totaal niet klantvriendelijk en netjes. Volgens de voorwaarden rondom de Economy Comfort stoelen mag de KLM ze echter inderdaad weer terugnemen: http://www.klm.com/travel(...)terms_conditions.htm

Via deze link kun je ook een Restitutieformulier vinden.
pi_103043985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:35 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik denk dat er niets anders op zit dan de economy stoelen te nemen. De Comfort stoelen zullen bezet zijn, waarschijnlijk door Flying Blue of Skyteam Elite leden die na jou hebben geboekt. Anders zou de KLM er niet voor gekozen hebben om je extra betaling hiervoor te weigeren.

Het is totaal niet klantvriendelijk en netjes. Volgens de voorwaarden rondom de Economy Comfort stoelen mag de KLM ze echter inderdaad weer terugnemen: http://www.klm.com/travel(...)terms_conditions.htm

Via deze link kun je ook een Restitutieformulier vinden.
Het is erg vervelend allemaal, helemaal ook omdat mijn vader (en moeder dus ook) een gold card heeft bij de KLM, en die heeft ook de boeking gedaan. Misschien dat ik dat op tafel gooi, en anders moet ik mijn verlies maar pakken en restitutie aanvragen.
El Blanco
pi_103064594
Is het verschil dan echt zo enorm? Het is best irritant welicht, maar je zult er echt niet enorm onder leiden. Natuurlijk wil je de extra kosten die je maakt terug.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103064607
Als long-term lurker mezelf trouwens eindelijk aangemeld onlangs. Inmiddels in het bezit van BA Gold, KLM Gold en StarAlliance Gold. Bij BA gaat het echt enorm snel, daar haal ik dit jaar misschien zelfs de Concorde Card, hoewel dat krap zal worden voor nieuwjaar. Bij KLM wel binnenkort ook Platinum.

Uiteindelijk is het allemaal heerlijk nerderig om te verzamelen en heb je er niet mega-veel aan. Met name de extra punten zijn fijn als je prive veel reist, en bij BA zijn de lounges op Heathrow inmiddels best goed.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_103064969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:57 schreef tjiube het volgende:

[..]

Het is erg vervelend allemaal, helemaal ook omdat mijn vader (en moeder dus ook) een gold card heeft bij de KLM, en die heeft ook de boeking gedaan. Misschien dat ik dat op tafel gooi, en anders moet ik mijn verlies maar pakken en restitutie aanvragen.
Ik zou er niet vanuit gaan dat dit lukt. Hun systeem heeft de prioriteit aan iemand anders gegeven, wellicht een Platinum houder. Datzelfde systeem zal aangehouden worden als je het op Schiphol opnieuw vraagt. Bovendien wil je 3 stoelen: met 1 stoel heb je nog wel wat kans dat er iemand niet komt opdagen.

Overigens, zoals Bajskorv terecht opmerkt, moet je niet al teveel voorstellen bij de Comfort stoelen. Ik kreeg er zelf ooit eentje toegewezen en ik was niet onder de indruk. Ik vond de beleving van de reis nog steeds benauwend. Dat was wel tussen 2 onbekende mensen in een middenpad rij van drie.
pi_103125623
Zojuist eindelijk m'n eerste (en waarschijnlijk meteen laatste) vlucht geboekt van m'n Flying Blue miles. Een enkeltje Amsterdam - Sydney :s) toch leuk om een keertje bijna gratis te vliegen van al die vakantie-miles :P
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:14:12 #271
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_103125864
En hoeveel belasting- en administratiekosten moest je betalen? :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:18:50 #272
45833 crew  Fogel
pi_103126048
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:14 schreef static het volgende:
En hoeveel belasting- en administratiekosten moest je betalen? :P
En kijk als je toch op zoek gaat meteen ook even hoeveel minder dit was geweest als je een regulier ticket had geboekt ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_103126546
In totaal moest ik nog ¤202,- betalen. Dat vond ik toch alles meevallen nadat ik normale prijzen had gezien voor zo'n ¤800,-

Grappig: ik dacht speciaal voor Fogel nog even te bekijken wat het verschil in belastingen etc. zou zijn met een regulier ticket, maar ik kan 'mijn' vlucht helemaal niet vinden :')
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_103139837
Het megavoordeel van Flying Blue miles is dat je er goedkoop enkeltjes mee kan boeken. Normaal zijn enkele vluchten bij de KLM bizar duur, maar dat probleem heb je niet meer als je met miles boekt. Ik spendeer ze dus vooral aan enkele vluchten binnen Europa.
  Moderator zondag 16 oktober 2011 @ 11:04:38 #275
45833 crew  Fogel
pi_103141691
Maar miles + belastingen voor een enkeltje is vaak nagenoeg dezelfde prijs dan een normaal enkeltje bij bv SAS. En dan krijg je (eurobonus) punten ipv dat het punten kost.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')