abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:14:35 #1
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85871475
Ik heb het geprobeerd met Google, maar niets gevonden wat ik snapte, dus wou ik de vraag hier graag stellen:

Ik heb een botsing gehad met m'n auto, waarbij de voorbumper iets beschadigd is (aan 1 kant is wat van z'n plaats) en de koplampen niet meer vanuit de auto bediend kunnen worden qua hoogte...de pinnetjes die de koplamp bewegen zijn afgebroken. Op zich geen probleem, als je de lamp goed op z'n plek hebt staan blijft ie daar ook, dus ik schijn niemand in de ogen. Maar, aangezien er een bedieningsknopje op het dasboard zit, moest voor de vorige APK de lampen kunnen bewegen. Die reparatie was toen best prijzig.
Nu vroeg ik me dus 2 dingen af:
kun je door de APK komen met schade aan de voorbumper, of moet die er precies zo opzitten als toen de auto gemaakt werd?
En als ik gewoon het bedieningsknopje van het dasboard afhaal, vervalt dan ook de eis dat ze lampen beweegbaar moeten zijn?

Misschien domme vragen op dit subforum...maar een simpel antwoordt zou gewaardeerd worden!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85871535
nope, lampen moeten werken, koste mij 35 euro voor nieuwe motor.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:17:55 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_85871600
Ik zou sowieso scherpe randen even afplakken, zo ben ik door de laatste keuring heen gekomen. :')
En als je het knopje weghaalt en de lampen goed afstelt moet dat geen probleem zijn.
Je moeder is een hamster
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:18:55 #4
153506 Captain_Fabulous
pi_85871632
;(
iemand vertelde me dat hij gewoon het knopje had afgebroken en zo de APK door was gekomen...was al bang dat dat niet klopte.
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:19:18 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_85871643
Tenzij je naar Kwikfit gaat natuurlijk :') Die vinden wel 10.000 dingen om te repareren.
Je moeder is een hamster
pi_85871644
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:16 schreef longinus het volgende:
nope, lampen moeten werken, koste mij 35 euro voor nieuwe motor.
Da's dus niet waar, als je geen knopje hebt vervalt die eis. Zo is het bij mijn auto opgelost en dat heb ik wel vaker gehoord dat het zo opgelost wordt :)

Van de bumper zou ik niet weten, zoek anders gewoon even de lijst met punten op die gecheckt worden bij de APK, daar staat het vast wel tussen of vraag het anders gewoon even bij je garage :)
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_85872489
Met schade mag je rijden en kom je ook door de APK mits er geen scherpe randen aan zitten of ver uitstekende delen. Koplampen moeten gewoon goed zijn, de sloop is een goedkope oplossing.
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:51:47 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85872738
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
;(
iemand vertelde me dat hij gewoon het knopje had afgebroken en zo de APK door was gekomen...was al bang dat dat niet klopte.
Klopt wel :Y

De afstelling moet trouwens wel OK zijn, en de koplampen moeten uiteraard ook gewoon goed vastzitten ;)

Afbreken is wel een beetje lomp trouwens, je kunt hem er ook gewoon even uithalen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85872854
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:44 schreef matthisl het volgende:
Met schade mag je rijden en kom je ook door de APK mits er geen scherpe randen aan zitten of ver uitstekende delen.
Dat dus. En zo lang de koplampen maar goed gericht zijn, mag die unit best kapot zijn. Alleen moet je dan inderdaad dat knopje even wegwerken, want als dat erin zit hoort het geheel te werken :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:55:16 #10
153506 Captain_Fabulous
pi_85872855
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:44 schreef matthisl het volgende:
Met schade mag je rijden en kom je ook door de APK mits er geen scherpe randen aan zitten of ver uitstekende delen. Koplampen moeten gewoon goed zijn, de sloop is een goedkope oplossing.
je moet er echt onder gaan liggen om de schade te zien, scherpe delen zijn er niet...dus dan zal het wel loslopen.Zo te zien, hoef ik dus alleen het schakelaartje te verwijderen en de lampen correct hebben staan om er door te komen...afgezien van verrassingen natuurlijk...
pi_85873002
"Maar, aangezien er een bedieningsknopje op het dasboard zit, moest voor de vorige APK de lampen kunnen bewegen."

wat een gelul trouwens. van de apk mensen.
pi_85873155
Zelfde gebeurd met lampjes, ABS lampje word er wel eens uitdraaid, "Nee meneer de keurmeester, deze auto is geleverd zonder ABS" ... en goedkeuring met kapot ABS ;)
pi_85878513
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:19 schreef Crutch het volgende:
Tenzij je naar Kwikfit gaat natuurlijk :') Die vinden wel 10.000 dingen om te repareren.
Mijn pa geeft je groot gelijk. Hij werkt ook bij kwikfit :P
[quote]Op zaterdag 7 augustus 2010 21:39 schreef retorbrapi het volgende:
Windows is het beste besturingssysteem ter wereld.
[/quote]
pi_85883616
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:03 schreef Intelligence het volgende:
Zelfde gebeurd met lampjes, ABS lampje word er wel eens uitdraaid, "Nee meneer de keurmeester, deze auto is geleverd zonder ABS" ... en goedkeuring met kapot ABS ;)
Lijkt me bij de meeste moderne auto's toch niet lukken - geen hond die gelooft dat bijvoorbeeld een A3 zonder ABS is geleverd, maar wel met ESP :-) Is ABS trouwens sowieso niet verplicht voor nieuwe auto's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')