Voor sommige dingen is het inderdaad wel een goed idee. Alleen kunnen niet alle doelen opgedeeld worden in kleine stapjes, soms heb je grote kloven waar je in 1 keer overheen moet springen. Contact met mn ma leggen bijv. kan niet in kleine stapjes. Je legt contact of niet. En tuurlijk kan je dan stapjes indelen in hoeverre je intensief contact op gaat bouwen maar de eerste stap is niet kleiner te maken dan het is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 08:41 schreef Jojogirl het volgende:
Mooie foto chemiu! Ga vanavond zeker je blog even bekijken.
En Paarse_Kiwi, misschien kan je die doelen die meer dan 3 jaar duren in tussenstappen opdelen? Want het is makkelijker om ze te halen als de stappen ook al een doel zijn, anders is het zo groot ineens.
dankjewel voor je blog en de foto die naar meer vraagt.. idylisch allemaalquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:26 schreef Chemiu het volgende:
Paarse_Kiwi: het is ook heel erg leuk! Die voor langer dan 3 jaar kan je misschien bij een volgend project er wel bij zetten. Maar als je besluit om toch mee te doen: veel succes. Het is echt heel erg leuk.
En om jullie naar mijn blog te lokken:
[ afbeelding ]
Ierland(meer op http://chemiu.blogspot.com/)
Heb jij btw al bedacht wat je met het geld gaat doen aan het eind?quote:Op donderdag 2 september 2010 22:38 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
@ Lieflijntje: ik spaar ook 2 euro per doel, maar stop na elke 5 behaalde doelen een briefje van 10 in de spaarpot - ik heb namelijk ook nooit kleingeld, en een tientje kun je zo pinnen.
Nee, nog niet. Iig iets voor mezelf kopen ervan. Maar ik heb nog twee jaar om te beslissenquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:16 schreef lieflijntje het volgende:
[..]
Heb jij btw al bedacht wat je met het geld gaat doen aan het eind?
Heb net nog 6 euro aan munten uit mijn portemonee gevist. Heb ik vast geld klaarliggen voor de volgende doelen
Gefeliciteerd! Wat ga je doen voor studie?quote:Op maandag 6 september 2010 08:21 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb nog een doel behaald: een Colloquium Doctum halen (21+ toelatingsexamens voor de uni). Ik had alleen havo.
ben dus nu helemaal ingeschreven en begin volgende week!
Ik ben wel benieuwd waar je die studie doet en hoe je op het idee bent gekomen. Niet helemaal ontopic maar goed. Ik studeer zelf Engels dus vandaarquote:Op maandag 6 september 2010 18:54 schreef han1987 het volgende:
Moet weer echt aan mijn doelen beginnen, het staat nu even op een laag pitje omdat ik het veel te druk heb. 16 september begin ik met mijn opleiding, tolk/vertaler Engels/Nederlands. Heb er echt zin in, kan niet wachten om te beginnen.
Dank uquote:Op maandag 6 september 2010 10:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wat ga je doen voor studie?
Ik kan je wel helpen met een 1/2 doel!!!quote:Op maandag 6 september 2010 16:36 schreef Sulley02 het volgende:
Heb maar even een blog aangemaakt voor de geïnteresseerdenZo eens even bij iedereen snuffelen
Hier in de buurt staan er ook allemaal baby katjes te koop, of nouja, eigenlijk mag je die gewoon voor gratis meenemen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:30 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ik kan je wel helpen met een 1/2 doel!!!
Jij wil een kat, ik wil ervan af...
Maar omdat er katjes staat zul je wel babytjes willen zeker..
Mijn huisbaas wil niet dat ik huisdieren neemquote:Op dinsdag 7 september 2010 15:30 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ik kan je wel helpen met een 1/2 doel!!!
Jij wil een kat, ik wil ervan af...
Maar omdat er katjes staat zul je wel babytjes willen zeker..
'quote:Ik ben wel benieuwd waar je die studie doet en hoe je op het idee bent gekomen. Niet helemaal ontopic maar goed. Ik studeer zelf Engels dus vandaar
Leuk idee!quote:Op woensdag 22 september 2010 19:57 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met een maand lang een boom bij ons voor in het park te fotograferenLijkt me leuk om te zien hoe de herfst invloed heeft op die boom
Gaaf, misschien kan je het resultaat achter elkaar zetten in een gifje ofzo, dan zie je direct het resultaatquote:Op woensdag 22 september 2010 19:57 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met een maand lang een boom bij ons voor in het park te fotograferenLijkt me leuk om te zien hoe de herfst invloed heeft op die boom
Verder zaterdag een meditatieworkshop volgen
Ja, dat wil ik wel doen ja, dat is helemaal leuk.quote:Op donderdag 23 september 2010 07:37 schreef Sulley02 het volgende:
[..]
Gaaf, misschien kan je het resultaat achter elkaar zetten in een gifje ofzo, dan zie je direct het resultaat![]()
-
Zijn jullie trouwens ook met zo veel doelen tegelijk bezig? Ik heb er 3 afgerond nu en ben met 12 doelen bezig. Bijna alle doelen waar ik nu mee bezig ben duren langer dan een maand
Dat ziet er heeeerlijk uit!quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:07 schreef Sylvana het volgende:
De high tea was echt leuk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was het ookquote:
De laatste twee dagen waren het zwaarst. De kaas en vlees kwamen echt mijn neus uit en ik had geen inspiratie meer om leuke lunchdingen te verzinnen. Ben blij dat ik nu weer gewoon een broodje mee kan nemen en zo nu en dan een koekje ofzoquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:05 schreef Sulley02 het volgende:
Wow, die foto's van de high tea![]()
En Chemiu, gelukkig is de week dan al bijna omDat scheelt weer.
Idem, vooral omdat mijn doelen vrijwel allemaal van lange duur zijnquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:41 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Merk wel dat ik nu veel minder met de doelen bezig ben dan in de zomer/vakantie. Moet nu echt heel bewust besluiten om een doel te halen, ipv spontaan te verzinnen dat ik wel eens wat kan gaan doen. Anderen met hetzelfde probleem?
Kan je tegen kiwi? Die zijn laatste tijd heel veel in de aanbieding! Oh en zou de bevroren aardbeien overslaan. Die smaken echt walgellijk. De bramen/bessen en frambozen vond ik prima, vooral door de kwarkquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:34 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met een 'maanddoel': een maand lang elke dag fruit eten (klinkt makkelijk, maar ik ben allergisch voor veel soorten fruit, dus tis best lastig). Heb er ook over geblogd inmiddels.
Ben inmiddels op 5/15 boeken van Roald Dahl - moet me echt inhouden om de andere 10 niet ineens er achteraan te lezen!
Nee, kiwi gaat ook niet - wat wel jammer is, want dat vond ik vroeger erg lekker.quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:40 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Kan je tegen kiwi? Die zijn laatste tijd heel veel in de aanbieding! Oh en zou de bevroren aardbeien overslaan. Die smaken echt walgellijk. De bramen/bessen en frambozen vond ik prima, vooral door de kwark. En druiven zijn komende week ook in de aanbieding bij de C1000 en AH (omdat je op je blog zegt dat de soorten fruit die jij wel mag vaak duur zijn).
Ik ga denk ik binnenkort aan mijn 'seizoenen' project beginnen. Het idee was om gewoon een typische zomer/herfst/winter/lente foto te maken, maar wil het nu misschien veranderen: Flevopark in 4 seizoenen. Omdat ik daar elke dag doorheen fiets en het zie veranderen. En dat duidelijk een serie kan worden, 4 foto's van hetzelfde stuk park. Nu nog even wachten tot alles écht heel erg rood is.
Ja herkenbaar! Ik heb het nu erg druk en ik ben dan niet zo bewust bezig met het project. Ja wel de langere dingen waar ik mee bezig ben (postcrossing bijvoorbeeld, elke maand minimaal 1 kaartje versturen). Dus gisteren en vandaag maar eens driftig aan het kleuren geweestquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:41 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Merk wel dat ik nu veel minder met de doelen bezig ben dan in de zomer/vakantie. Moet nu echt heel bewust besluiten om een doel te halen, ipv spontaan te verzinnen dat ik wel eens wat kan gaan doen. Anderen met hetzelfde probleem?
quote:Ik heb dezelfde 'fruitallergie' als jij.Op zondag 17 oktober 2010 22:34 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met een 'maanddoel': een maand lang elke dag fruit eten (klinkt makkelijk, maar ik ben allergisch voor veel soorten fruit, dus tis best lastig). Heb er ook over geblogd inmiddels.
Ben inmiddels op 5/15 boeken van Roald Dahl - moet me echt inhouden om de andere 10 niet ineens er achteraan te lezen!
quote:Jammer dat de camera de hele tijd schuift, maar is ook moeilijk. Ziet er wel grappig uit!Op donderdag 21 oktober 2010 15:15 schreef Sylvana het volgende:
Mijn fotografieproject van de afgelopen maand is klaar
[ afbeelding ]
quote:Ja, het is lastig om elke dag precies vanaf dezelfde plek een foto te maken. Maar was wel leuk om te doen en je ziet wel echt veel verschilOp donderdag 21 oktober 2010 17:35 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Jammer dat de camera de hele tijd schuift, maar is ook moeilijk. Ziet er wel grappig uit!
quote:Ja klopt, gebakken appel kan ik ook eten! Zolang ik het niet te vaak neem, althans. Is wel weer eens een goed idee nu het kouder wordt - lekker appel met kaneel & suiker uit de pan.Op donderdag 21 oktober 2010 16:36 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde 'fruitallergie' als jij.
Wat wel kan (tenminste bij mij): gebakken appel / peer. Zodra ze niet meer rauw zijn, heb ik geen last meer.
Vorige week 2 kilo appels ingeslagen, appelmoes gemaakt, appeltaart en gebakken appels voor op brood.
Misschien ook een idee voor jou. Ik weet alleen niet hoeveel vitaminen nog overblijven, maar zo wissel ik af met fruit.
Ik denk dat perzik / nectarine (die ik zoooo lekker vind, maar dus niet kan eten) ook gestoofd enzo wel kunnen, maar ook dan weet ik niet wat je aan vitamines overhoudt.
Meloenen heb ik deze zomer elke dag wel gegeten, alleen die zijn nu stervensduur buiten t seizoen.
Geschilde rode (!) grapefruit en sinaasappel eet ik in stukjes en daar doe ik wat ranja of honing bij, anders vind ik het te zuur.
Misschien heb je hier iets aan.
Vwb mijn doelen: dat ligt ff stil, komt wel weer.
quote:Leuk zoiets! Toch jammer dat het uitzicht van mijn huis een leeg bouwterrein is (waar niet genoeg progressie is om interessante plaatjes op te leveren). Misschien ga ik zoiets ook wel een keer proberen in een park in de buurt ...Op donderdag 21 oktober 2010 15:15 schreef Sylvana het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Graag gedaan!Op donderdag 21 oktober 2010 18:23 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja klopt, gebakken appel kan ik ook eten! Zolang ik het niet te vaak neem, althans. Is wel weer eens een goed idee nu het kouder wordt - lekker appel met kaneel & suiker uit de pan.Bedankt voor de tips!
quote:Leuk om te zien hoe die boom zo veranderd is!Op donderdag 21 oktober 2010 15:15 schreef Sylvana het volgende:
[ afbeelding ]
Met brie heb ik helemaal geen problemen, dat vind ik lekker (maar dat is ook omdat ik niet wist dat het een schimmelkaas is, ik weet niet of ik het nu nog zo lekker vindquote:Op maandag 1 november 2010 20:23 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Chemiu:
Oohhh, als ik dat doel had, had ik het al 101 keer voltooid. Ik ben gek op schimmelkaas, zo lekker! Het is niet gevaarlijk hoor, tenzij je zwanger bent.
Je eet toch ook yoghurt? En zuurkool? Dit wordt gemaakt door er bacterieculturen aan toe te voegen - verschilt dus niet veel van producten die je met een schimmel eet. Je moet er gewoon niet bij nadenken dat het schimmel is, zie het als een leuk kleurtje op de kaasquote:Op maandag 1 november 2010 20:27 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Met brie heb ik helemaal geen problemen, dat vind ik lekker (maar dat is ook omdat ik niet wist dat het een schimmelkaas is, ik weet niet of ik het nu nog zo lekker vind). Ik vind het gewoon een doodeng idee, wollige groene schimmels kom ik weleens tegen tussen mn afwas, maar om ze nou op te eten?
.
Ja maar yoghurt ziet er niet groen en wollig uitquote:Op maandag 1 november 2010 21:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Je eet toch ook yoghurt? En zuurkool? Dit wordt gemaakt door er bacterieculturen aan toe te voegen - verschilt dus niet veel van producten die je met een schimmel eet. Je moet er gewoon niet bij nadenken dat het schimmel is, zie het als een leuk kleurtje op de kaas.
Gevaarlijk zijn ze niet hoor. Paddenstoelen zijn trouwens ook schimmels, net als gist.quote:Op maandag 1 november 2010 19:16 schreef Chemiu het volgende:
Ah wat vervelend lieflijntje!![]()
Ik heb schimmelkaas gekocht voor een van mn doelen (een stukje opeten zonder vies te kijken). Maar ik kan al niet eens naar dat spul kijken zonder te walgen. Dat groene erin, dat is gewoon wollig. Ik ga vrijwillig schimmels zitten eten? Brrr. (zijn die ook gevaarlijk voor je gezondheid als je een lage weerstand hebt? Of voor je andere eten in de koelkast?) Heb nu echt spijt van dit doel
.
Ik lust het ook niet als ik het zie. Door de pasta doen een idee?quote:Op maandag 1 november 2010 19:16 schreef Chemiu het volgende:
Ah wat vervelend lieflijntje!![]()
Ik heb schimmelkaas gekocht voor een van mn doelen (een stukje opeten zonder vies te kijken). Maar ik kan al niet eens naar dat spul kijken zonder te walgen. Dat groene erin, dat is gewoon wollig. Ik ga vrijwillig schimmels zitten eten? Brrr. (zijn die ook gevaarlijk voor je gezondheid als je een lage weerstand hebt? Of voor je andere eten in de koelkast?) Heb nu echt spijt van dit doel
.
Mn walging overboord gezet: het is zo erg nog nietquote:Op dinsdag 2 november 2010 07:56 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik lust het ook niet als ik het zie. Door de pasta doen een idee?
Gelukkig zijn er ook mensen die het lekker vinden,quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:01 schreef Tamashii het volgende:
Inderdaad, chapeau! Ik vind het heerlijk.
Wat leuk! Waar doe je dat?quote:Op donderdag 18 november 2010 13:50 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga vanavond naar een workshop "Koken is een kunst" Hoe je gerechten mooi kunt opmaken en garneren.
Bij de Volksuniversiteit van het ROC in Almelo ( Is ook in Hengelo)quote:Op donderdag 18 november 2010 15:20 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Wat leuk! Waar doe je dat?
Ja precies. Ben vandaag gebeld door vrouw van de Volksuniversiteit en ze heeft die man nog steeds niet te pakken kunnen krijgen. Hoop maar dat er niets ernstigs is gebeurdquote:Op vrijdag 19 november 2010 10:32 schreef Sulley02 het volgende:
Dat is wel vervelend! Maken ze ook een mooie indruk mee trouwens. Hopelijk wordt het een andere keer wel gegeven, dat zijn ze ook eigenlijk wel schuldig. Zeker als je met 9 man stond die allemaal van niets wisten..
Ik maak me ook geen zorgen dat het niet gaat lukken. Maar ik ga het ook niet dwangmatig forceren omdat de beste doelen uit het hart komen, oftewel uit het onderbewustzijn.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:12 schreef Jojogirl het volgende:
Nee, een huis kopen is niet echt op te delen in stukjes.
Maar waarschijnlijk heb je de lijst zo vol als je het een paar dagen laat sudderen. Zo ging het tenminste bij veel mensen hier.
Wat jammer, da's ook geen leuk "begin"! Ik ga toch eens Google'n voor een mogelijkheid bij mij in de buurt (Rotterdam), want het onderwerp spreekt me wel erg aan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 07:18 schreef Sylvana het volgende:
De workshop "Koken is een kunst" gisteren ging ook al niet doorStonden met een groep van iets van 9 mensen te wachten, en te wachten, en te wachten. Na 20 minuten maar eens nagevraagd, bleek de leraar niet op te komen dagen
Als geste kregen we een drankje aangeboden, maar baalde er echt van, want had me er zo op verheugd. Ze gaan vandaag uitzoeken wat er mis is gegaan en daar krijgen we bericht over. Ik hoop maar dat de workshop een andere keer wordt aangeboden, want hij leek me echt heel leuk.
Wat gaaf die 'tijdlijnen' bij je doelen!!quote:Op maandag 22 november 2010 14:29 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb weer een update geplaatst op mijn gewone blog en mijn 101-blog geupdate
Genoeg nieuwe dingetjes in gang gezet en zelfs weer 1 kunnen wegstrepen!
Gewone blog en 101-blog
Dat is een elegante oplossing, veel plezier!quote:Op donderdag 25 november 2010 12:30 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb een brief gekregen en de workshop "Koken is een kunst" is nu volgende week donderdagEn uit coulance is hij gratis
Dus kan toch nog mijn doel halen
Goed bezigquote:Op maandag 29 november 2010 11:27 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ben flink aan t bloggen de laatste tijd - ik heb de 'plan' functie van blogspot ontdekt. Daarmee kan ik gewoon een ochtendje schrijven als ik er de tijd voor heb, en de blogs dan inplannen, zodat er dagelijks eentje online komt. Erg handig!
Heb inmiddels zelf sushi gemaakt, ben al 5/15 keer naar de bios geweest, ben weer aan t sporten en ik heb een kruidenrekje gekocht. De link staat in mn sig.
Dank je welquote:Op maandag 29 november 2010 11:53 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dat is een elegante oplossing, veel plezier!
Ben heel erg benieuwd wat voor workshop het gaat zijn. En interessant, zeker met kerst in aankomst (ik ga koken voor mijn ouders dus ben heel druk met dit soort dingen momenteel).quote:Op donderdag 25 november 2010 12:30 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb een brief gekregen en de workshop "Koken is een kunst" is nu volgende week donderdagEn uit coulance is hij gratis
Dus kan toch nog mijn doel halen
Wat een mooie taart zeg, echt leukquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:00 schreef lieflijntje het volgende:
oeeeeehhh de taart is gemaaktverder door omstandigheden even helemaal niet bezig met day zero maar wel leuk dat t nou zo gelukt is. en tada dit is t Resultaat
Wauw, erg mooie taart zeg, je bent al helemaal in de sinterklaassfeerquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:00 schreef lieflijntje het volgende:
oeeeeehhh de taart is gemaaktverder door omstandigheden even helemaal niet bezig met day zero maar wel leuk dat t nou zo gelukt is. en tada dit is t Resultaat
Bedankt voor de tip! Xenos zit hier om de hoek.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:08 schreef lieflijntje het volgende:
thanx ! ja hij wordt hier komend weekend bij t sinterklaasfeest opgegeten
peperkoekhuisjes heb je bij de xenos en bij de ikea. Die van de Ikea zijn mooi!!
Dankjewelquote:
Goed bezig!quote:Op maandag 27 december 2010 11:59 schreef Chemiu het volgende:
Diner gemaakt dat iedereen lustte, stofjes gekocht voor mijn leren naaien doelen, feestdagen bij mn ouders thuis ... als ik het een beetje goed doe, kan ik na deze week weer een paar afronden.
Kun je dan niet beter een datum nemen (bijv 1 januari 2011), de lijst van die datum uitprinten en die 250 films proberen te kijken?quote:Op maandag 27 december 2010 18:27 schreef frame-saw het volgende:
Ik ga ook weer een beetje bezig, zal het niet af redden maar ik wil wel alle 250 films uit de IMDB Top 250 kijken (heb er nu 69 gezien, alleen de lijst veranderd steeds, ik had sinds mijn vorige update 10 films gekeken in die lijst maar was er maar 2 omhoog gegaan).
En ik lees de laatste tijd veel boeken, dus dat gaat ook wel goed. Ik wilde alleen 100 boeken lezen, maar zit nu aan de 20 (in een jaar).
Dat zou misschien wel handig zijn, ja. Maar ik denk dat ik eerst probeer de eerste 200 te kijken (die wisselen niet heel vaak), en dan de laatste 50 vanaf een bepaalde datum. Omdat er ook vaak nieuwe films die net uit zijn gekomen bijkomen, die ik dan ook wil kijken.quote:Op maandag 27 december 2010 20:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter een datum nemen (bijv 1 januari 2011), de lijst van die datum uitprinten en die 250 films proberen te kijken?
quote:Recent issues with the website are due to a server failure and extremely heavy traffic. Just want to reassure you that your lists are safe!
about 18 hours ago via Twitter for iPad
Ik heb dit soort situaties met andere sites wel een paar keer meegemaakt. Vaak was men dan vergeten om tijdig het abonnement te vernieuwen. Dus hopelijk is hij er binnenkort weer.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:26 schreef Jojogirl het volgende:
Ik zou het wel balen vinden als ie helemaal verdwijnt, want ik weet mijn exacte einddatum niet meer :| Misschien maar eens zoeken of ik die nog ergens in een cache kan vinden of met de waybackmachine ofzo...
Edit: Na wat graven in m'n blog gelukkig toch de einddatum nog opnieuw kunnen uitrekenen: 19 oktober 2012.
Samenvatting: de server waar de site op stond ontdekte dat er toch wel erg veel traffic werd gegenereerd en heeft de site offline gegooid. Michael, de eigenaar van dayzero, moet nu een nieuwe server gaan zoeken om de site te hosten, maar gewapend met alleen een I-pad en een rugzak terwijl je door India backpacked is dat best moeilijk. Het kan dus nog even duren, maar er is niets verloren gegaan.quote:Website Outage Update
Firstly, I would like to reassure visitors that the site will most definitely be back up and running and that no lists or accounts have been lost.
Just before Christmas, without any warning, my hosting company turned off access to the website after reporting heavy traffic. Their inflexible stance on this has meant that the only way forward is to migrate the site to a larger server. Unfortunately this will take several weeks to coordinate, due largely to the fact that I am currently armed only with a backpack and an iPad and traveling through India.
I am very dedicated to this project and have a lot of plans to make the site even better in 2011. I understand this has come at a terrible time as many people are working on their goals for the New Year, but keep writing your lists and you will be able to post them online when the site returns.
I will continue to keep you updated either via this Tumblr account, or via the Day Zero twitter account.
Best regards.
Michael
Ja had het ook al gelezen. Wel fijn dat alles er nog is, maar nog, vind het niet zo chill dat ik nu een paar weken moet wachten voor ik weer verder kan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 09:49 schreef Jojogirl het volgende:
Ik zag net in m'n Twitterlijst een update over de serverproblemen bij Dayzero:
[..]
Samenvatting: de server waar de site op stond ontdekte dat er toch wel erg veel traffic werd gegenereerd en heeft de site offline gegooid. Michael, de eigenaar van dayzero, moet nu een nieuwe server gaan zoeken om de site te hosten, maar gewapend met alleen een I-pad en een rugzak terwijl je door India backpacked is dat best moeilijk. Het kan dus nog even duren, maar er is niets verloren gegaan.
Nee helaas, heb er niet aan gedacht het op te slaan in Word en ik heb ook geen blog. Dus dat wordt wachten tot de site terug is.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:52 schreef Jojogirl het volgende:
Heb je je lijst verder nergens anders staan?
Oh dat is vervelend ja. Je hebt ook geen doelen die je toevallig nog uit je hoofd weet?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:20 schreef morgane het volgende:
[..]
Nee helaas, heb er niet aan gedacht het op te slaan in Word en ik heb ook geen blog. Dus dat wordt wachten tot de site terug is.
Ik weet er eerlijk gezegd geen 1, maar ik heb dan ook echt een vreselijk slecht geheugenquote:Op zondag 2 januari 2011 16:44 schreef morgane het volgende:
Een paar weet ik nog wel ja, maar geen 101
Goed dat je er weer 2 gehaald hebt!
Dat eten!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:13 schreef Chemiu het volgende:
Ik moest vandaag heel veel nuttige dingen doen, dus ik heb mn blog geupdate![]()
.
50 boeken in een jaar, dat is veelquote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:32 schreef frame-saw het volgende:
Ik ga nu helemaal opnieuw beginnen met '50 dingen voor 2011', misschien worden het er minder, zit nu op 16 dingen. Doelen die haalbaarder zijn en meer bij mij passen dan mijn 101-lijstje. Ook veel minder 'kleine' dingen, maar meer dingen als 50 boeken lezen, sparen, etc.
Denk dat ik me hier beter aan ga houden dan aan m'n 101-lijst, omdat het op een kortere termijn is
Ik lees altijd zo'n 50/60 boeken per jaar. Heb er thuis ook weinig tijd voor, maar lees altijd in het OV (1 uur reistijd naar uni, 1.5 uur reistijd naar stage). Daarbij lees ik snel (zo'n 120 pagina's per uur in het NL, 100 in het Engels) Op die manier zit ik snel aan 1/2 boeken per week, afhankelijk van het aantal pagina's. Misschien dat zoiets voor frame-saw ook geldt?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:38 schreef Chemiu het volgende:
[..]
50 boeken in een jaar, dat is veel. Of nouja, ik zou het niet redden met school/sport/werk enzo.
En allemaal bedankt voor de complimenten op de foto's van het eten. Recept is niet van mij, ik heb het gekregen na een etentje bij mijn baas (zij had het gemaakt).
Ondertussen ben ik mijn lijst een beetje aan het aanpassen. Er staan dingen tussen die ik helemaal niet zo bijzonder meer vind (nieuwjaarsduik) en ik heb er wat aan toegevoegd wat ik vorig jaar niet wilde maar nu wel (rijbewijs halen). En zo nog een paar die wel haalbaar zijn, maar niet leuk genoeg meer.
Oh dat is echt heel erg tof om te horenquote:Op zondag 9 januari 2011 03:38 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Chemiu ik word heel vrolijk van jouw blogMooie foto's!
Heb je een fotografiecursus gedaan?
Oeh linkje? ^^quote:Op zondag 9 januari 2011 17:35 schreef Sulley02 het volgende:
Mijn blog heb ik aangepast, ik vond die van Chemiu erg mooi en vond hem zo overzichtelijk dat ik de structuur overgenomen heb
Ja het gaat idd hard ja!quote:Op zondag 9 januari 2011 17:35 schreef Sulley02 het volgende:
Een jaar alweer ja? Gaat snel zeg. Zit je ook op schema qua doelen?
Die van 2009 is idd wel een stuk mooier ja!quote:Op zondag 9 januari 2011 20:41 schreef Sulley02 het volgende:
Wel fijn dat je op schema zit Sylvana![]()
Chemiu, hier is mijn blog. Blogje van vandaag wordt nu geüpload dus die zal er zo wel op staan. Achteraf nu ik de foto's heb gezien twijfel ik of ik het doel zal afstrepen of hem overnieuw ga doen.
Oh dankjequote:Op zondag 9 januari 2011 21:31 schreef ihatefastcars het volgende:
Chemiu - heb net echt zitten genieten van jouw blog. Wat een geweldige foto's zeg, en een leuke stijl van schrijven ook!
Wat een leuk idee om na een jaar een overzichtje te maken! Sorry, maar ik ga dit idee van je jatten want ik vind het te leuk om niet ook te doen.quote:
Geen probleem hoor!quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:31 schreef Chemiu het volgende:
Wat een leuk idee om na een jaar een overzichtje te maken! Sorry, maar ik ga dit idee van je jatten want ik vind het te leuk om niet ook te doen.
quote:The Life Calendar comes with 365 blank emoticons so that you can draw how each day was.
quote:Op maandag 17 januari 2011 22:29 schreef pumpkinsoup het volgende:
Jaaaaa, ik heb net per toeval een kopie van mijn lijst teruggevonden ergens in een verstopt mapje op mijn externe harde disk. Nu kan ik weer aan de slag!
Nee nog steeds niet. Ben van plan hoe lang het nog gaat duren aangezien die aan het backpacken is door India, dus dat zou nog wel even kunnen duren denk ik ..quote:Op maandag 17 januari 2011 22:35 schreef caroline88 het volgende:
[..]
fijn voor je!
Is die site nu nog niet terug online? Duurt wel lang.
Yayquote:Op maandag 17 januari 2011 22:29 schreef pumpkinsoup het volgende:
Jaaaaa, ik heb net per toeval een kopie van mijn lijst teruggevonden ergens in een verstopt mapje op mijn externe harde disk. Nu kan ik weer aan de slag!
Pumpkin en Mutsefluts hebben hun lijst op dayzeroproject.com staan, wat de site is waar ze het steeds over hebben, die uit de lucht isquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:35 schreef _Bunny_ het volgende:
Hey wat leuk chemiu ik heb nu een volger
Trouwens Pumpkin, kan het kloppen dat je blog uit te lucht is? Als ik op je link in de OP klik, kan ie m niet vinden! Jammer!
Edit: Ik zie net dat die van Mutsefluts het ook niet doet
Ah zo! Ik wist dat die site het niet deed, omdat ie aan het backpakken was, maar wist dus niet dat je daar ook een blog kon bijhouden. Weer wat geleerd!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:47 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Pumpkin en Mutsefluts hebben hun lijst op dayzeroproject.com staan, wat de site is waar ze het steeds over hebben, die uit de lucht isterwijl de eigenaar in India aan het backpacken is.
Ik vind volgen makkelijk, hoef ik niet steeds zelf te kijken of er wat gebeurt op de blogs.
Ik geloof dat je er alleen je lijst bij kan houden. Maar dat kunnen mensen die de site daadwerkelijk gebruiken beter vertellen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:48 schreef _Bunny_ het volgende:
[..]
Ah zo! Ik wist dat die site het niet deed, omdat ie aan het backpakken was, maar wist dus niet dat je daar ook een blog kon bijhouden. Weer wat geleerd!
Je kan er inderdaad alleen een lijst op bij houden! Ik heb geen blog omdat ik mezelf ken: Ik vergeet dat bij te houden en daar voel ik me dan weer slecht doorquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:54 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Ik geloof dat je er alleen je lijst bij kan houden. Maar dat kunnen mensen die de site daadwerkelijk gebruiken beter vertellen.
Euhm, betaal je voor de hosting? Want dan zou ik toch wel op mijn strepen gaan staan. En anders zou ik overwegen om over te stappen hoorquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:01 schreef morgane het volgende:
Nee de site doet het nog niet. Hij heeft wel pas getweet dat er binnenkort meer nieuws komt, dus dat wacht ik nog even af . En als het nog lang duurt begin ik maar vast overnieuw ja.
Ik bedoel inderdaad dat ik overnieuw begin met het maken van een doelenlijstjequote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:09 schreef Puala het volgende:
[..]
Euhm, betaal je voor de hosting? Want dan zou ik toch wel op mijn strepen gaan staan. En anders zou ik overwegen om over te stappen hoor
Goed bezigquote:Op woensdag 26 januari 2011 22:34 schreef _Bunny_ het volgende:
Ik kan er ook weer afstrepen!
Vandaag eindelijk nieuwe werkbroeken aangeschaft (na ruim een jaar uitstellen!)
Ja, het gaat idd hard hierquote:Op maandag 31 januari 2011 11:57 schreef Sulley02 het volgende:
Jeetje Sylvana, wat ga je hard zeg!![]()
Hier nog geen doel behaald, wel bezig met verschillende doelen. Over 15 dagen kan ik mijn samenwoondoel afstrepen want dan krijgen we de sleutel van ons eerste appartement samen
quote:If you need an urgent copy of your list, I can provide this via email. Send your username to: michael@dayzeroproject.com
Fijn dat je je lijst weer terug hebt en al 10 doelen behaald in de tussentijd, goed bezig hoorquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:40 schreef morgane het volgende:
Ennn mn lijstje zat in mijn mailbox. Sinds de site offline is heb ik alweer 10(!) doelen behaald:
Get a placement at a translation agency
read a story by oscar wilde
Develop a better skin care routine
Get my eyebrows threaded
Get a drink with Anne
Get another rabbit from the pet shelter
defrost the freezer
Stop interrupting people in a conversation
Reorganise my bookcollection
Make a cheesecake
Enn doel #1 van mijn lijstje is: Put away ¤10 for every goal completed
Duss nu heb ik gelijk 100 euro naar mijn spaarrekening overgemaakt
Leukquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:35 schreef gewoonfaye het volgende:
Ik ga ook meedoen!
Schaamteloze tvp..
Oh nee hoor, ik ben niet altijd even duidelijk. En ik ga het waarschijnlijk alsnog niet redden, school gooit roet in het eten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:59 schreef _Bunny_ het volgende:
Ooohhhh... 37 doelen in het totaal behaald hebben op 14 februari! Dat moet haalbaar zijn!
las ik het dan echt zo verkeerd?
Oh ja die was op TV laatstquote:Op zondag 13 februari 2011 14:09 schreef Sylvana het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in Sulley02!
Hier de laatste tijd eindelijk eens wat films gekeken, dat was een doel waar ik toch wat mee achterliep. Wil totaal 50 films kijken en zit nu op 16. Gisteren The Truman Show gekeken
Ik heb al een blog dus zal dat zeker gebruiken om straks m'n vorderingen bij te houden, en ondertussen zijn het alweer 35 doelenquote:Op maandag 21 februari 2011 08:20 schreef _Bunny_ het volgende:
Hi Debster!
Goed bezig, al 27 doelen verzonnen! Heb je ook al op andere blogs gekeken voor inspiratie? Wie weet wat je daar nog allemaal uit kan halen aan goede ideeen!
Ga je zelf ook nog een blog opzetten met je eigen 101?
Ik van het weekend ook weer wat tussenstapjes gezet: klik
Jup, gelukkig speel ik ze ook heel erg graag dus wil ik daar best tijd in investerenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:06 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, debsterrr ik moest effe heel hard lachen om je laatste (38e) doel! Geweldig, maar houd je er rekening mee dat er steeds nieuwe komen? (Pirates of the caribean, nieuwe star wars)
Ik heb gister ook weer effe bijgewerkt en kwam erachter dat ik best lekker op schema zit nu. 7 doelen af, 30 in de werking! http://101.lijnloos.be
Mee eens! Alleen sla ik de starwars over, daar heb ik echt niks mee. Ik merk dat ik met Indiana Jones al moeite heb, omdat ik het verhaal niet goed ken. Maar Harry Potter en Batman waren inderdaad zo gedaan! Superleuk!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:49 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Jup, gelukkig speel ik ze ook heel erg graag dus wil ik daar best tijd in investeren. Hoe meer nieuwe hoe beter
.
Wow al zo lang bezig en nu pas je lijst compleet. Jij moet komende 2 jaar dus extra hard aan de slagquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:06 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, debsterrr ik moest effe heel hard lachen om je laatste (38e) doel! Geweldig, maar houd je er rekening mee dat er steeds nieuwe komen? (Pirates of the caribean, nieuwe star wars)
Ik heb gister ook weer effe bijgewerkt en kwam erachter dat ik best lekker op schema zit nu. 7 doelen af, 30 in de werking! http://101.lijnloos.be
Dat is wel balen zeg!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:26 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Wow al zo lang bezig en nu pas je lijst compleet. Jij moet komende 2 jaar dus extra hard aan de slag. Zitten erg leuke tussen.
@Debbster: oh leuk jij gaat er ook mee beginnen.
Ik heb een van mn doelen gehaald, maar ben daardoor daarna zo ziek geworden dat ik 2 dagen op de bank heb gelegen en film heb gekeken. Wel handig, zo helpt het ene doel me met het halen van andere doelen. Alleen had ik toch liever film gekeken omdat ik daar zin in had, ipv omdat ik niets anders kon met mn zieke hoofd.
Nou dat valt toch wel mee? Ben op een derde met wat ik bezig ben (waarvan een deel al richting het einde gaat) en aardig wat projectjes die eigenlijk best snel gedaan zouden kunnen worden maar wat ik steeds een beetje uitstel (vandaar dat ze ook op de doelenlijst staan!)...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:26 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Wow al zo lang bezig en nu pas je lijst compleet. Jij moet komende 2 jaar dus extra hard aan de slag. Zitten erg leuke tussen.
@Debbster: oh leuk jij gaat er ook mee beginnen.
Ik heb een van mn doelen gehaald, maar ben daardoor daarna zo ziek geworden dat ik 2 dagen op de bank heb gelegen en film heb gekeken. Wel handig, zo helpt het ene doel me met het halen van andere doelen. Alleen had ik toch liever film gekeken omdat ik daar zin in had, ipv omdat ik niets anders kon met mn zieke hoofd.
Very goodquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:33 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb weer een doel behaald
1 week lang elke dag 2 stuks fruit eten
En vanaf 21 maart begint mijn mindfullnesstraining
Leuk en lekkerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:06 schreef morgane het volgende:
Ik heb weer een doel behaald, vanmiddag een High Tea gehad!
Goed bezigquote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:07 schreef Sulley02 het volgende:
Jaaa, mijn half jaar doelen zijn afgerond!![]()
![]()
* Sulley02moet nooit meer zulke lange doelen verzinnen
Leuke lijst en veel succesquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:55 schreef Miriampje het volgende:
Mijn lijst is af http://dayzeroproject.com/user/Miriampje
Twijfelde wanneer ik wilde beginnen en het is toch gewoon vandaag geworden.
Zo kan ik de bioscoop-film van vandaag als de eerste van tien te kijken films afvinken.
Dus nog 1000 dagen te gaan.
Sylvana, waar ga je die mindfullness doen? Er staat nog niks van op je blog he?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:33 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb weer een doel behaald
1 week lang elke dag 2 stuks fruit eten
En vanaf 21 maart begint mijn mindfullnesstraining
Bij Mediant (GGZ) in Hengeloquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:16 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Sylvana, waar ga je die mindfullness doen? Er staat nog niks van op je blog he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |