Ik ben vanochtend naar de ambassade geweest en aan een consul mijn verhaal gedaan. Ze raden me aan om eerst te wachten hoe het verder gaat lopen. Als er daadwerkelijk aangifte wordt gedaan (en deze wordt serieus behandeld door de politie), dan kan ik een advocaat met een Nederlandse achtergrond in de hand nemen via hun. Echter, het kan ook een blufverhaal zijn dus als het niet tot een proces komt is een dure advocaat natuurlijk geldverspilling. Maar het is beter dan een pro-deo advocaat toegewezen krijgen. Ondertussen gaan ze vandaag nachecken of de vader van de huisbaas inderdaad contacten heeft in hoge kringen. Ze hebben me nadrukkelijk gewaarschuwd dat er niet meteen op moet vertrouwen dat een juridisch proces eerlijk gaat verlopen. Ze hebben me hun noodnummer gegeven, dus mocht ik worden opgepakt dan kan ik ze meteen inschakelen. Tsja, en verder... terug naar Nederland is een optie, maar zij begrijpen ook dat ik dan de schijn tegen me ga krijgen. Bovendien, die Franse bitch en mijn huisbaas hebben al genoeg voor mij verpest (heb al m'n scriptieafspraken deze week afgezegd). Mij laten wegjagen door een corrupte gladjakker en een paranoïde huilebalk is nou niet iets wat ik zou doen.
Voor bovenstaande reactie, uiteraard is de juiste volgorde ambassade/advocaat en dan pas fok, maar aangezien het weekend was zat dat er niet in. Bedankt voor de reacties, ik ga nu afwachten of er daadwerkelijk stappen worden ondernomen. Inmiddels hebben al veel vrienden (die ik van hier ken) hun hulp op allerlei manieren aangeboden. Iemand die zowel mij als C. kent gaat via facebook inpraten op C., zodat zij A. nog verder kan overtuigen om af te zien van aangifte.
Pff maar des te meer alles bij me bezinkt, des te belachelijker ik het vind allemaal. Dank voor jullie reacties
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:18 schreef boem-dikkie het volgende:Ik heb niet alle reacties doorgelezen dus ik weet niet of het al gezegd is, maar als je hem nu gewoon half over kop smeert naar Nederland? Hij heeft nog geen aangifte gedaan dus je zou nu snel weg kunnen gaan toch?
Aangifte hebben we de dag erna al gedaan. Alleen die paranoïde huisgenoot A. deed niet mee, ze zei dat ze niks vergoed zou krijgen van de verzekering omdat ze haar kamerdeur niet op slot had gedaan. Ze wilde later individueel aangifte doen alsof het haar op straat was overkomen. Achteraf denk ik dat ze dit hele plan al uit had zitten breien en wilde wachten totdat ik het huis was gekickt
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:36 schreef Pinterman het volgende:Kijk of je via de ambassade een betrouwbaar politie-departement kunt vinden. Ga daar eventueel samen met een vertegenwoordiger van de ambassade naartoe, of met iemand anders die contacten heeft of op een andere manier belangrijk is. Vervolgens zou ik die huisbaas van je aangeven. Hop, gewoon terugschieten met grof geschut. Betrek die Francoise er ook maar bij, want dat blaffende hondje bijt niet. Die rent met de staart tussen de benen weg als ze ziet dat jij klaar bent om de strijd aan te gaan en niet bang bent om de politie erbij te betrekken (wat je wel zou zijn als je schuldig was). Go!
De ambassade heeft me dit afgeraden, een proces gaat hier minstens 3 jaar duren. Bovendien creëer ik dan echt incentives voor mijn huisbaas om raar bewijsmateriaal te gaan 'verzinnen', misschien gaat hij drugs op m'n kamer verstoppen, z'n corrupte vriendjes inschakelen enz. Nu denk ik niet dat het voor hem de moeite waard is om zich er zelf actief bij te betrekken.
[ Bericht 18% gewijzigd door Rrrroedie op 30-08-2010 18:41:45 ]