Als je het zo ziet zouden wij juist de verpeste generatie moeten zijn, de kindjes van de hippieouders, de meeste zijn namelijk heel vrij opgevoed.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:40 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik vind dat er een groot verschil tussen het opvoeden ja, maar ik zeg niet dat het aan de ouders ligt. Maar ze spelen wel een rol in de opvoeding. Buitenaf, bijvoorbeeld slechte vrienden kan ook een factor zijn.
Helemaal mee eens!!!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:54 schreef borbit het volgende:
als het nodig is dat je letterlijk gaat slaan kun je je autoriteit dus enkel nog door geweld laten gelden. En ben je dus jammerlijk gefaald. Een beetje ouder hoeft niet tot dit soort maatregelen te komen.
Nee ga je kind 3 uur op het trapje zetten. En daar blijven staan en zeggen blijf daar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:54 schreef borbit het volgende:
als het nodig is dat je letterlijk gaat slaan kun je je autoriteit dus enkel nog door geweld laten gelden. En ben je dus jammerlijk gefaald. Een beetje ouder hoeft niet tot dit soort maatregelen te komen.
Dus tikken vind je een makkelijkere oplossing?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:02 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee ga je kind 3 uur op het trapje zetten. En daar blijven staan en zeggen blijf daar.![]()
Mensen hebben wel betere dingen te doen.
Ben benieuwd of je nog steeds dezelfde uitspraken doet wanneer je bloedjes van kinderen van die helse pubers blijken te worden die compleet ontsporen, aan de drugs zitten, constant in aanraking met politie komen en structureel in de shit zitten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus tikken vind je een makkelijkere oplossing?
Overigens 3 uur op de trap zitten hoeft niet hoor, is ook wat overdreven.
Maar newsflash, opvoeden kost nu eenmaal tijd.
Tikken is inderdaad een makkelijkere oplossing en tevens dwingt het respect af. Kijk maar naar het dierenrijk een iemand is de baas, luister je niet pakt die je. En wij zijn tenslotte ook dieren, dus het is niet meer dan normaal, en je hoeft ook niet iemand in elkaar te trappen maar een simpele tik voor je hoofd is voldoende.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat een bullshit.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
ehm, ik voed mijn kinderen gewoon op hoor, alleen ik geef ze geen tik.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:08 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Van een trap voor zijn kont is nog nooit iemand slechter geworden.
Alleen wat geleerd.
Hoeveel tijd het kost ligt aan je zelf.
En newsflash, als je niet wilt opvoeden, neem je geen kinderen.
En als je ze neemt ben je geen sociaal werker maar een ouder.
Die ze leert wat ze wel en niet mogen.
Dwingt het respect af of boezemt het angst in?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:16 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Tikken is inderdaad een makkelijkere oplossing en tevens dwingt het respect af. Kijk maar naar het dierenrijk een iemand is de baas, luister je niet pakt die je. En wij zijn tenslotte ook dieren, dus het is niet meer dan normaal, en je hoeft ook niet iemand in elkaar te trappen maar een simpele tik voor je hoofd is voldoende.
Het doet beide. Jouw manier kan natuurlijk ook, maar ik ben er zelf nooit slechter van geworden van een klap op me hoofd. Maar deze aanpak is in ieder geval een stuk effectiever en makkelijker. Kinderen opvoeden kost tijd dat zeker, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dwingt het respect af of boezemt het angst in?
Ik heb 100 keer liever dat mijn kinderen mij respecteren om wie ik ben en om hoe ik met ze omga dan geveinste respect uit angst voor pijn en de gevolgen.
Effectiever niet, wel makkelijker ja, maar ik ga dan persoonlijk liever voor de moeilijke weg zonder ze een tik te geven.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:10 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Het doet beide. Jouw manier kan natuurlijk ook, maar ik ben er zelf nooit slechter van geworden van een klap op me hoofd. Maar deze aanpak is in ieder geval een stuk effectiever en makkelijker. Kinderen opvoeden kost tijd dat zeker, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...
Zodra iets makkelijker is noemen we dat ook wel effectiever, dus een tik geven is een stuk effectiever dan jouw methode. Overigens kan een kind echt wel verbanden leggen tussen wat die heeft gedaan en de consequenties in dit geval een klap. Verbanden leggen kunnen ze overigens pas van een jaar of 3 of 4 (hiervoor geef je een kind ook geen klap), en als ik een klap deed wist ik echt wel dat dat niet mag. Overigens ram je niet de hele tijdquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Effectiever niet, wel makkelijker ja, maar ik ga dan persoonlijk liever voor de moeilijke weg zonder ze een tik te geven.
aangezien ik mijn man ook niet sla als hij iets doet wat ik niet wil en hij mij ook niet.
Ik wil de kinderen ook niet leren dat slaan ok is als iemand iets doet wat ze niet leuk vinden of niet naar ze luisterd.
Daarbij is bewezen dat het niet effectief is op lange termijn en dat het ook niet goed is voor de minderwaardigheidsgevoelens.
Op dat moment schrikt het kind van de tik, verband leggen tussen de tik en de oorzaak weten ze al niet meer, ze weten dat ze iets fout hebben gedaan maar wat? dus ja ze gedragen zich eventje goed maar een dag later doen ze het weer.
als een tik zo goed zou helpen zou het maar iets eenmaligs hoeven te zijn, niet iets wat herhaalt moet worden.
Als ik naar mijn nichtjes kijk die iedere dag wel tikken krijgen van mijn ex-schoonzus en hoe ze zich bij hun moeder gedragen dan geloof ik niet dat het helpt.
Mijn broer en zijn vriendin doen dit niet en de kinderen gedragen zich bij hun veel beter en zeggen ook altijd dat ze niet terug willen naar hun moeder.
Dat zegt mij voldoende over het effect van de "pedagogische tik".
Juistem ditzo en de regering werkt er lekker aan mee alcohol 18+ roken 16+ etc etc Wat niet mag is altijd spannend dus gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik merk anders toch echt dat kinderen van 'nu' veel verder kunnen gaan, meer dingen voor elkaar krijgen en steeds meer worden behandeld met 'fluwelen handschoenen', de dialoog aan moeten kunnen gaan etc.
Toen ik nog zo'n klein rotettertje was als mijn broertjes nu zijn hoefde ik echt niet aan te komen met praatjes dat ik het avondeten niet hoefde, geen zin had om de kamer op te ruimen of even mee te helpen in huis.
Laat staan dat ik weigerde om naar een verjaardag mee te gaan of liep te zeiken dat ik te weinig zakgeld kreeg.
De kinderen zijn misschien niet anders (buiten de verandering qua materialisme, computertijdperk, nog grotere groepsdruk etc), maar de ouders gaan toch echt anders om met kinderen en ik heb in veel gevallen gezien dat de ouders amper de overhand hadden bij dat kind en dat komt naar mijn mening omdat ze de kinderen veel 'losser' opvoeden op veel fronten met het idee dat bepaalde dingen 'niet meer kunnen', waardoor ze over je heen lopen en weinig respect tonen.
Idd dat is het mooiste en dan ook alleen op die manier wil ik er misschien aan beginnen altijd een ouder thuis. klaar, het is geen afhaal chinees bedankt hey tot morgen bed in niet zeuren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je het zo ziet zouden wij juist de verpeste generatie moeten zijn, de kindjes van de hippieouders, de meeste zijn namelijk heel vrij opgevoed.
Mijn moeder is een hippieouder en ik ben dus erg vrij opgevoed, toch heb ik altijd veel respect voor mijn moeder gehad en voor anderen.
Uiteraard spelen ouders een grote rol in de opvoeding van een kind, maar onderschat de invloeden van tv, spelletjes, school, vriendjes enz niet.
Ook moeten veel ouders nu beide werken om in levensonderhoud te kunnen voorzien, wij hebben geluk, ik hoef niet te werken dus ik kan overdag thuis zijn voor de kinderen.
Ouders hebben gewoonweg vaak minder tijd met hun kinderen, en dat zal idd ook wel een rol kunnen spelen in het geheel.
Maar hoe dan ook, ik ben er van overtuigd dat het niet puur en alleen ouders hun schuld is, als ik nu kijk in de klas van mijn oudste ( groep 1/2 en ze gaat nu naar groep 3 dus dat is afwachten) zitten daar stuk voor stuk lieve en goed opgevoede kinderen uit hele diverse gezinnen, maar die zijn ook nog jong, in de leeftijd van 4 tot 6 jaar.
Waneer zullen er een aantal van hen rotkinderen worden? en wat is de oorzaak daar dan van?
Ik heb 6 jaar een eigen bedrijf gehad, werkte vele uren , voornamelijk avonduren en weekenden ( dan was mijn man thuis), daar hebben we ook nog wat financien aan overgehouden en daarbij heeft mijn man een goede baan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:03 schreef CantFazeMe het volgende:
En waarom werk jij bijvoorbeeld niet? Lijkt mij dat er regeert wordt met een fluwelen hand. Hoe wil je straks aan de bak komen als je als huisvrouw hele tijd thuis gezeten hebt
quote:Op maandag 30 augustus 2010 01:12 schreef Crutch het volgende:
Ik heb wel een paar flinke schoppen gehad vroeger.
Geweldig, ik zie het al helemaal voor mequote:ze rukt de douche deur open en ik krijg 1 tik met platte hand op mijn billen. Zo had dat mijn moeder er zelf van schrok. Ik geloof ook dat de hand een aantal dagen te zien is geweest
Dat deden we eigenlijk nooit thuis...quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:44 schreef Roces18 het volgende:
Huh, waarom deed je de deur niet op slot dan?
wij ook niet hoor, en nu nog steeds niet eigenlijk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:53 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Dat deden we eigenlijk nooit thuis...
Er van uitgaande dat je met familie in een huis woont...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:34 schreef Roces18 het volgende:
Ik moet haast wel, anders staren ze naar mijn goddelijke lichaam
Telt op school ook?quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:20 schreef 08gnoT. het volgende:
Tot hoe oud hebben jullie 'billenkoek' of andere 'lijfstraffen' gekregen eigenlijk?
ben je niet alleenquote:Op maandag 30 augustus 2010 01:12 schreef Crutch het volgende:
Ik heb wel een paar flinke schoppen gehad vroeger.
Hij sloeg niet, maar zat wel op je in te slaan?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:25 schreef Chule het volgende:
Wat moet ik verstaan onder een 'draai om de oren'?Werd er aan je oren getrokken/ gedraaid of gewoon een klap tegen je hoofd?
Mijn vader sloeg niet, maar kneep en draaide dan nog eens lekker.
Kan me ook nog herinneren dat m'n vader op me in zat te slaan terwijl ik zat/ lag en ik mezelf met armen en benen moest afweren. Vond ik persoonlijk iets te ver gaan.Maar het ergste is misschien wel dat m'n moeder me ooit een week genegeerd heeft.
Doorgaans sloeg hij niet, maar kneep hij. En dat op me in slaan was 'maar' twee keer gebeurd. Zo bedoelde ik het.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:19 schreef swollywood het volgende:
[..]
Hij sloeg niet, maar zat wel op je in te slaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |