abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85849839
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind wel dat men best even mag stilstaan bij het feit dat Dico 19 is, oudste kind en enige dochter en dat haar moeder haar praktisch alleen heeft opgevoed. En dat een moeder natuurlijk niet zo'n beslissing meteen gaat aanmoedigen. Als ik een dochter van 19 zou hebben zou ik ook niet meteen zeggen van meid, leuk, ga naar Amerika, doen! Nee, ik zou wel 800% garantie willen dat mijn kind het om de juiste redenen doet en dat alle voor- en nadelen zijn afgewogen. En ff een jaar naar Amerika is nogal wat hoor. Ik ging op mijn 24e drie weken naar Texas voor mijn werk en mijn moeder zat al te zweten bij de gedachte dat d'r oudste kind en enige dochter zo'n reis in haar eentje moest maken.
Ik weet wel zeker dat als Dico aan haar moeder kan bewijzen dat ze haar plannen goed heeft uitgedacht en deze keuze om de juiste redenen maakt (waarbij "dat wil ik gewoon" uiteraard niet voldoende is) haar moeder dat gaat goedkeuren. Maar ik denk ook niet dat je moet verwachten dat moeder binnen een week vrede heeft gesloten met dit wilde plan. Dat heeft gewoon iets meer tijd nodig.
Mee eens, daarom denk ik ook dat het verstandig is dat ze zelf een gesprek aan gaat met de familie. Zodat ze in haar eigen woorden kan uitleggen waarom ze dit graag wil doen.
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 21:38:45 #27
43556 miss_dynastie
pi_85849967
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:35 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik snap het goed! En no way dat mijn dochter zonder diploma op haar 19de het land verlaat voor een jaar. Ik vond een weekendje met opa en oma mee en 3 dagen op kamp al een drama _O-
Hoe hou je dat tegen, dan? Een dochter van 19 is meerderjarig en kan gaan en staan waar ze wil, zo simpel is het. Ik kan me voorstellen dat je hoopt dat je dochter zoiets niet wil, of als ze het wil het goed voorbereid doet en je daar heel goed voor inzet, maar verbieden? Ik zie niet in hoe. Of waarom, eigenlijk. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn kind zoiets zou willen, volgens mij hou je ze altijd het liefst heel dicht bij je. Maar ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn kind op zijn 60ste denkt: ik had zus of zo willen doen, maar door die moeder van mij is dat niet doorgegaan.
pi_85850456
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hoe hou je dat tegen, dan? Een dochter van 19 is meerderjarig en kan gaan en staan waar ze wil, zo simpel is het. Ik kan me voorstellen dat je hoopt dat je dochter zoiets niet wil, of als ze het wil het goed voorbereid doet en je daar heel goed voor inzet, maar verbieden? Ik zie niet in hoe. Of waarom, eigenlijk. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn kind zoiets zou willen, volgens mij hou je ze altijd het liefst heel dicht bij je. Maar ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn kind op zijn 60ste denkt: ik had zus of zo willen doen, maar door die moeder van mij is dat niet doorgegaan.
Ze zal tegen die tijd wel precies weten en snappen waarom ze eerst haar studie af moet maken van mij. Ik zal echt alles op alles zetten om haar niet zo te laten eindigen als ik. En zodra ze haar studie af heeft, zou ik een reis alleen maar stimuleren, want ik geloof zeker dat het goed voor iemand is.
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 21:54:15 #29
43556 miss_dynastie
pi_85850905
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:46 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ze zal tegen die tijd wel precies weten en snappen waarom ze eerst haar studie af moet maken van mij. Ik zal echt alles op alles zetten om haar niet zo te laten eindigen als ik. En zodra ze haar studie af heeft, zou ik een reis alleen maar stimuleren, want ik geloof zeker dat het goed voor iemand is.
Maar erna geeft misschien wel praktische problemen waardoor het er niet meer van komt. Is ook wel iets om af te wegen. Daarnaast lijkt ongemotiveerd aan je studie beginnen me ook niet per se een goed idee, zeker met alle eisen die tegenwoordig in het eerste jaar aan studenten worden gesteld. Ik snap jouw uitgangspunt ook wel, maar een kind heeft natuurlijk het recht zijn eigen leven te leiden en zijn eigen fouten te maken. Ik geloof alleen niet dat voor je aan een studie begint op reis gaan per se een fout is. Bij ons op de opleiding hameren ze er constant op dat niet alleen studie, maar ook 'aantoonbare' levenservaring van belang is. Zo'n reis is dat.
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:58:41 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_85851223
"aantoonbare levenservaring" ? :')
Als er 1 subjectief begrip is, is het dat wel :D
disclaimer
pi_85851523
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar erna geeft misschien wel praktische problemen waardoor het er niet meer van komt. Is ook wel iets om af te wegen. Daarnaast lijkt ongemotiveerd aan je studie beginnen me ook niet per se een goed idee, zeker met alle eisen die tegenwoordig in het eerste jaar aan studenten worden gesteld. Ik snap jouw uitgangspunt ook wel, maar een kind heeft natuurlijk het recht zijn eigen leven te leiden en zijn eigen fouten te maken. Ik geloof alleen niet dat voor je aan een studie begint op reis gaan per se een fout is. Bij ons op de opleiding hameren ze er constant op dat niet alleen studie, maar ook 'aantoonbare' levenservaring van belang is. Zo'n reis is dat.
Snap wel wat je bedoelt hoor. Maar mijn kind is nu al ongemotiveerd om naar school te gaan, eigenlijk al vanaf de eerste dag dat ze in groep 1 zat, haha. Dus als zij eerst lekker gaat reizen, weet ik bij voorbaat al dat het er niet van gaat komen. En een baan die je na 8 jaar zo gigantisch de strot uithangt, gun ik haar niet. Ik vond mijn baan ook echt het einde. Oh wat had ik het goed gedaan zo zonder studie, maar inmiddels zoveel jaar later, weet ik wel beter. Ok, ik verdien behoorlijk goed, maar daar is toch echt wel alles mee gezegd.

En ja, reizen is zeker goed voor de levens ervaring. Ze is al in behoorlijk veel landen geweest in haar jonge leventje. En ja, een kind moet eigen keuzes maken, maar als ouder is het wel je plicht om ze de goede richting in te duwen. En na haar studie kan ze gaan en staan waar ze wil.

Eigenlijk hoop ik gewoon dat ze een studie gaat doen met een verplichte buitenland stage, dan sla je 2 vliegen in 1 klap.
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 22:04:01 #32
43556 miss_dynastie
pi_85851583
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:58 schreef Stormqueen het volgende:
"aantoonbare levenservaring" ? :')
Als er 1 subjectief begrip is, is het dat wel :D
Jep, is het ook. Maar goed, als het het verschil maakt tussen wel of niet de baan krijgen, is het toch wel prettig om te hebben, in the eyes of the beholder, zullen we maar zeggen en ik heb dat aantoonbaar nog even nagevraagd uiteraard, maar daarmee wordt dan het verschil bedoeld tussen: 'ik weet er alles van, ik heb er veel over gelezen' en 'ik ben er geweest/ik heb het gedaan' Ik weet niet hoeveel verschil het werkelijk maakt, maar ik bedoel maar, het kan ook in je voordeel werken, zo'n reis.

Jee, wat serieus voor de zondagavond :@ .
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:07:20 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_85851821
dan bedoelen ze dus aantoonbare reiservaring?

Want levenservaring... ik weet het niet hoor. Als ik mijn hele leven op de bank zit heb ik ook levenservaring. Het ligt er maar net aan hoe je leeft :')
disclaimer
pi_85852189
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:46 schreef mirannie het volgende:

[..]

En ik zou alles op alles zetten om haar niet zo te laten eindigen als ik 8-) Echt, als je al aan een studie begint zonder motivatie, dan kom je er niet en blijf je alleen maar met de ellende zitten. Studeren op latere leeftijd is echt geen crime en volgens mij is zij ook niet het type die graag op d'r 22e gaat settelen met een stel baby's die een fatsoenlijke voltijd studie onmogelijk maken, dus dan is er nog tijd genoeg om te studeren. Het 'uit het schoolritme raken' is zulke nonsense!
Wat ik al eerder stelde, ik ben nog zeker 10 maar eerder 15 jaar aan het afbetalen voor deze grote fout. tegen de tijd dat ik een spaarpotje klaar zou moeten hebben staan als mijn eigen toekomstige kinderen aan hun toekomst gaan werken, heb ik de mijne pas hopelijk weer opgeruimd. Het geeft zo'n grote zooi, ik gun het gewoon niemand. Ik maak me er in het dagelijks leven echt niet druk om omdat het leven daarvoor te kostbaar is, maar als ik er bij stil sta is het een zware last die ik jarenlang mee moet dragen door een domme fout.

Als je een papiertje wilt halen, als je echt die passie voelt om daarvoor te gaan, dan kun je dat je hele leven doen, of je nu 17 of 37 bent. Dat zou niet je allegrootste dromen moeten belemmeren.... Ik denk juist dat je na eht naleven van een van je grootste wensen alleen maar sterker en zekerder in je schoenen kunt staan door de nieuw verworven ervaringen en nu met een gerust gevoel voor een papiertje kunt gaan.

En ohja: truste! :W
I had a signature once. It was awful.
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 22:19:17 #35
43556 miss_dynastie
pi_85852598
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:02 schreef mirannie het volgende:

Snap wel wat je bedoelt hoor. Maar mijn kind is nu al ongemotiveerd om naar school te gaan, eigenlijk al vanaf de eerste dag dat ze in groep 1 zat, haha. Dus als zij eerst lekker gaat reizen, weet ik bij voorbaat al dat het er niet van gaat komen. En een baan die je na 8 jaar zo gigantisch de strot uithangt, gun ik haar niet. Ik vond mijn baan ook echt het einde. Oh wat had ik het goed gedaan zo zonder studie, maar inmiddels zoveel jaar later, weet ik wel beter. Ok, ik verdien behoorlijk goed, maar daar is toch echt wel alles mee gezegd.

En ja, reizen is zeker goed voor de levens ervaring. Ze is al in behoorlijk veel landen geweest in haar jonge leventje. En ja, een kind moet eigen keuzes maken, maar als ouder is het wel je plicht om ze de goede richting in te duwen. En na haar studie kan ze gaan en staan waar ze wil.
Oh nee, ik zou absoluut niet het belang van een goede opleiding willen bagatalliseren, zeker niet in het Nederland van nu. 50 jaar geleden kon je nog van orderpicker doorstromen naar directeur van de multinational, maar in deze eeuw is die kans een heel stuk kleiner. En misschien is jouw dochter wel een stuk meer gemotiveerd als ze goed na heeft kunnen denken over een keuze voor een opleiding en na aaaaaal die jaren in de schoolbanken er even tussenuit is geweest. Ik snap jou dus heel goed, echt, maar ik denk dat er een kans is dat je dochter daar anders over denkt en dat hoeft niet per se verkeerd te gaan in de zin van: nooit meer een opleiding afronden. Zo bedoel ik het, eigenlijk :@ .

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
dan bedoelen ze dus aantoonbare reiservaring?

Want levenservaring... ik weet het niet hoor. Als ik mijn hele leven op de bank zit heb ik ook levenservaring. Het ligt er maar net aan hoe je leeft :')
Reizen/ werken/ whatever, als je maar aantoont dat je niet constant op de bank bij papa en mama hebt zitten blokken en meer met je leven hebt gedaan dan dat.

Maar goed, ik ben niet bepaald een voorbeeld-student, dus misschien moet ik m'n mond maar houden :@ :P
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:24:44 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_85852940
Iemand had laatst zo'n overzichtje van de hoeveelheid kleuren in je collectie.
Ik heb net even geteld. It's a sad :')

Beige 6
Blauw 41
Blurple 4
Bruin 15
Geel 5
Goud 9
Grijs 15
Groen 53 --> :')
Oranje/brons/koper 10
Paars 39
Rood 15
Roze 7
Zilver 6
Zwart 10

:')
disclaimer
pi_85852954
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:19 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oh nee, ik zou absoluut niet het belang van een goede opleiding willen bagatalliseren, zeker niet in het Nederland van nu. 50 jaar geleden kon je nog van orderpicker doorstromen naar directeur van de multinational, maar in deze eeuw is die kans een heel stuk kleiner. En misschien is jouw dochter wel een stuk meer gemotiveerd als ze goed na heeft kunnen denken over een keuze voor een opleiding en na aaaaaal die jaren in de schoolbanken er even tussenuit is geweest. Ik snap jou dus heel goed, echt, maar ik denk dat er een kans is dat je dochter daar anders over denkt en dat hoeft niet per se verkeerd te gaan in de zin van: nooit meer een opleiding afronden. Zo bedoel ik het, eigenlijk :@ .
[..]

Reizen/ werken/ whatever, als je maar aantoont dat je niet constant op de bank bij papa en mama hebt zitten blokken en meer met je leven hebt gedaan dan dat.

Maar goed, ik ben niet bepaald een voorbeeld-student, dus misschien moet ik m'n mond maar houden :@ :P
Dat schaam smiley ding hoeft echt niet hoor. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening :Y Juist alleen maar goed, hou wel van een goede discussie en kan ook goed zijn voor mij om het tegen die tijd anders te zien.
pi_85853111
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:24 schreef Stormqueen het volgende:

Beige 6
Blauw 41
Blurple 4
Bruin 15
Geel 5
Goud 9
Grijs 15
Oranje/brons/koper 10
Paars 39
Rood 15
Roze 7
Zilver 6
Zwart 10

Ja dat had ik gepost, was iemand van een ander forum :') Toen had ik mijn aantallen erbij gezet voor een paar _O-

Wat is er sad aan? :9
pi_85853179
quote:

Beige 6
Blauw 41
Blurple 4
Bruin 15
Geel 5
Goud 9
Grijs 15
Oranje/brons/koper 10
Paars 39
Rood 15
Roze 7
Zilver 6
Zwart 10

:o _O-
pi_85853219
ik ga morgen naar de MAC store voor een mooie naturel/bruintinten oogschaduw, nog tips?
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:29:55 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_85853289
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:12 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

En ik zou alles op alles zetten om haar niet zo te laten eindigen als ik 8-) Echt, als je al aan een studie begint zonder motivatie, dan kom je er niet en blijf je alleen maar met de ellende zitten. Studeren op latere leeftijd is echt geen crime en volgens mij is zij ook niet het type die graag op d'r 22e gaat settelen met een stel baby's die een fatsoenlijke voltijd studie onmogelijk maken, dus dan is er nog tijd genoeg om te studeren. Het 'uit het schoolritme raken' is zulke nonsense!
Wat ik al eerder stelde, ik ben nog zeker 10 maar eerder 15 jaar aan het afbetalen voor deze grote fout. tegen de tijd dat ik een spaarpotje klaar zou moeten hebben staan als mijn eigen toekomstige kinderen aan hun toekomst gaan werken, heb ik de mijne pas hopelijk weer opgeruimd. Het geeft zo'n grote zooi, ik gun het gewoon niemand. Ik maak me er in het dagelijks leven echt niet druk om omdat het leven daarvoor te kostbaar is, maar als ik er bij stil sta is het een zware last die ik jarenlang mee moet dragen door een domme fout.

Als je een papiertje wilt halen, als je echt die passie voelt om daarvoor te gaan, dan kun je dat je hele leven doen, of je nu 17 of 37 bent. Dat zou niet je allegrootste dromen moeten belemmeren.... Ik denk juist dat je na eht naleven van een van je grootste wensen alleen maar sterker en zekerder in je schoenen kunt staan door de nieuw verworven ervaringen en nu met een gerust gevoel voor een papiertje kunt gaan.

En ohja: truste! :W

Wat heb jij dan in godsnaam gedaan om zo enorm in de schulden te komen?
Ik heb ook gestudeerd en op kamers gezeten, 6 jaar over de opleiding gedaan, dus de laatste 2 jaar geen stufi meer gekregen. Ik heb "maar" 4500 euro schuld, iets wat ik in principe in een jaar kan aflossen, ware het niet dat ik mijn geld aldoor aan andere dingen uitgeef (zoals nagellak :@ :') )
Ik moest alles zelf betalen behalve het collegegeld. Ik had dus gewoon een weekendbaantje en heb alleen de laatste 2 jaar wat moeten lenen om rond te komen.
disclaimer
pi_85853290
En even een "Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii *O* *O* *O* "-momentje: Ik heb net m'n iPhone 4 besteld :D

*O* *O* *O*
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:30:20 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_85853313
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:27 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ja dat had ik gepost, was iemand van een ander forum :') Toen had ik mijn aantallen erbij gezet voor een paar _O-

Wat is er sad aan? :9
De hoeveelheid groen/blauw :D
Groen O+
disclaimer
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:30:37 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_85853328
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:29 schreef Daph_ het volgende:
En even een "Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii *O* *O* *O* "-momentje: Ik heb net m'n iPhone 4 besteld :D

*O* *O* *O*
Supertoll klasse!
Wanneer binnen? :9
disclaimer
pi_85853501
quote:

Beige 6
Blauw 41
Blurple 4
Bruin 15
Geel 5
Goud 9
Grijs 15
Oranje/brons/koper 10
Paars 39
Rood 15
Roze 7
Zilver 6
Zwart 10

Ik ging rap doorscrollen naar groen en zag wat ik verwachtte te zien :')
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:35:55 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_85853688
Dankzij Lacquerized heb ik nu ook Khaki Brun en Vert van Chanel op mijn verlanglijstje, drek :9 Dure drek -O- Gelukkig ben ik over 2 weekjes jarig en dan zouden ze net uit moeten zijn :9
disclaimer
pi_85853936
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

De hoeveelheid groen/blauw :D
Groen O+
Ah joh valt toch best mee? :+ Als je die kleuren mooi vindt, waarom niet? :o

(ter vergelijking, ik heb 57 roze lakken en ik vind minstens de helft niet leuk :') )
pi_85853952
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:35 schreef Stormqueen het volgende:
Dankzij Lacquerized heb ik nu ook Khaki Brun en Vert van Chanel op mijn verlanglijstje, drek :9 Dure drek -O- Gelukkig ben ik over 2 weekjes jarig en dan zouden ze net uit moeten zijn :9
_O-
Zelfs ik vond 1 van die kleurtjes mooi!
pi_85853990
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:40 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Ah joh valt toch best mee? :+ Als je die kleuren mooi vindt, waarom niet? :o

(ter vergelijking, ik heb 57 roze lakken en ik vind minstens de helft niet leuk :') )
Waarom hou je ze dan??
pi_85854060
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Supertoll klasse!
Wanneer binnen? :9
Jaaaa ben helemaal blij *O*

Levertijd valt beetje tegen :') volgens de site duurt het op dit moment 5 weken _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')