abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86012031
jah, was weer mooi klote dat battlenet gister vroeg in avond even down was. Maar daarna rest van avond weer paar heerlijke games gespeeld...

ik hoop overigens dat er in quickmatch wel een keer mappen bij komen!
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:20:22 #102
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86012280
2v2 gewonnen van een dubbele cannon rush, madness :')
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_86012724
Woot, moest tegen TLO, wat een fucking held is hij :)

Hij speelde een beetje ala acupuncture, snel tech naar ghosts met medivacs + nukes overal. Ik kon de 1e paar aanvallen redelijk succesvol afslaan, tot ik onder de voet werd gelopen door tanks toen ik me overcommited had gemaakt op de hydras en roaches.

Maar het was zooooooooooo gaaf om tegen hem te spelen :)
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:42:52 #104
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_86012811
Replay posten!
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_86013433
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:42 schreef Katth het volgende:
Replay posten!
Zit nu op mn werk, heb em opgeslagen uiteraard thuis, komt er vanavond aan :)

Maar beloof niet te lachen, ik had bijvoorbeeld maar 1 drone op gas vrijwel de hele tijd dat ik geherassed werd :) En dan nog een paar grove fouten ^^
pi_86013629
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:10 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

[..]

Maar beloof niet te lachen, ik had bijvoorbeeld maar 1 drone op gas vrijwel de hele tijd dat ik geherassed werd :) En dan nog een paar grove fouten ^^
hehe ach, dat krijgt iedereen die evel speeld. Dat je uit je vorige game nog herinnerd dat je iets hebt gedaan waardoor je het in je huidige game vergeet :P

Maareh we zien de replay graag tegemoed!
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:19:48 #107
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86013646
Cannon Rushes :r
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:33:52 #108
101809 BObNL
Je bent top!
pi_86013990
Ik ga het nog eens proberen als het weer een blamage word zal ik eens wat uploaden.
Leuter mee!!
pi_86014603
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:19 schreef Salamando het volgende:
ach, soms als je scout is het wel grappig om een noob zo even af te straffen. Voor de rest is het wel lame idd... maar goed thats life!
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:59:51 #110
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86014670
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:57 schreef PasMaNNi het volgende:

[..]

ach, soms als je scout is het wel grappig om een noob zo even af te straffen. Voor de rest is het wel lame idd... maar goed thats life!
Ik had hem gescout, ik kwam in zijn base alleen een forge tegen dus ik ging van :) naar :') en toen had ie zijn eerste cannon al. Zijn maat deed net zo hard mee en voordat we het wisten stond onze hele ramp vol :'). Snel zelf cannons opgezet ook om te voorkomen dat hij verder mijn base in bouwt, mijn maat techt gauw door naar siege tanks en win :o
pi_86015403
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:59 schreef Salamando het volgende:

[..]

Ik had hem gescout, ik kwam in zijn base alleen een forge tegen dus ik ging van :) naar :') en toen had ie zijn eerste cannon al. Zijn maat deed net zo hard mee en voordat we het wisten stond onze hele ramp vol :'). Snel zelf cannons opgezet ook om te voorkomen dat hij verder mijn base in bouwt, mijn maat techt gauw door naar siege tanks en win :o
hehe klopt, supersnel counteren in z'n main base is beste optie. Heb tijdens een cannonrush in mijn base wel eens snel barrackin zijn base gebouwt (als terran) wat marines en voila zijn cash flow owned :P
  vrijdag 3 september 2010 @ 11:28:32 #112
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86015466
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:26 schreef PasMaNNi het volgende:

[..]

hehe klopt, supersnel counteren in z'n main base is beste optie. Heb tijdens een cannonrush in mijn base wel eens snel barrackin zijn base gebouwt (als terran) wat marines en voila zijn cash flow owned :P
Probleem was dat ik als protoss echt geen kut kan tegen die cannons, zealots en stalkers vallen zo dood, doortechen kan niet echt want harrass :{ .
pi_86016297
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:28 schreef Salamando het volgende:

[..]

Probleem was dat ik als protoss echt geen kut kan tegen die cannons, zealots en stalkers vallen zo dood, doortechen kan niet echt want harrass :{ .
true, met terran kun je ook altijd nog 5 scv's in command center proppen en weg vliegen (mits de map wat groter is)
pi_86016384
Mwah mass zealots op de pylons werkt meestal tenzij hij er echt 3 / 4 heeft geplaatst. Beste is zijn base aanvallen idd :P maar moet je er wel langs kunnen.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:02:03 #115
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86016603
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah mass zealots op de pylons werkt meestal tenzij hij er echt 3 / 4 heeft geplaatst. Beste is zijn base aanvallen idd :P maar moet je er wel langs kunnen.
Ik post mijn faalreplay wel vanavond :P
pi_86017260
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:10 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

[..]

Err, je hebt standgehouden tegen TLO. Ik twijfel er niet aan of ik was met één push al van de kaart geveegd :P Die gast is écht goed en speelt zo origineel.
pi_86017339
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:19 schreef Salamando het volgende:
Nee, Cannon Rushes *O* Was het nog maar zo'n feest dat mensen mij gratis wins gunnen door cannon rushes te proberen.

De nieuwste toss strategie waar ik geen antwoord op heb is de expansion turtle wall-in. Volledige wall-in met pylons, gateway en photon cannons erachter. Hij geeft vrolijk mapcontrol weg, maar een toss met zijn exp kan ik wel leuk tegen 3-basen, maar ik houd die eerste push absoluut niet af. Zit gewoon veelteveel tussen. Banelings doen het wel aardig, maar met phoenix/colossi blijft er daarna weinig over van de rest van m'n leger. Ligt waarschijnlijk toch aan beter scouten en eerder volop macro-mode gaan. 4 hatcheries op 3 bases en gewoon veel roach/ling/bling/muta bouwen. Geen idee wat ik anders kan doen, behalve cutesie dingen als nydus oid.

[ Bericht 36% gewijzigd door andrew.koster op 03-09-2010 12:30:53 ]
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:24:21 #118
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86017355
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:23 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Nee, Cannon Rushes *O* Was het nog maar zo'n feest dat mensen mij gratis wins gunnen door cannon rushes te proberen.
Ja maar ik ben een bronze noobje :D
pi_86017892
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:24 schreef Salamando het volgende:

[..]

Ja maar ik ben een bronze noobje :D
Tja, hele simpele tip: scout je eigen platform. Stuur de pylon bouwende probe een rondje voor hij terug naar minerals gaat. Stuur je gateway bouwende probe om te scouten in zijn basis en de volgende pylon bouwende probe gaat weer een rondje. Zie je een probe in je basis die niet alleen komt scouten (oftewel, hij verstopt zich), kun je gerust een extra probe van mineralen afhalen om hem te doden. Is hij al pylons aan het bouwen? Voor zerg is het zo dat 4 drones een pylon slopen voordat een cannon is gebouwd (en 4 drones doden ook een cannon voordat hij af is). Belangrijker is nog altijd de probe, maar als die goed gemicro'd is, is het beter om alles wat hij bouwt direct te slopen.

Ondertussen niet vergeten te blijven probes te pompen. Als je gateway klaar is 1 zealot bouwen en snel een core neergooien (neem ik aan, speel weinig toss, maar 1 stalker betekent dat die probe daar niets kan doen).
Omdat jij gemacro'd hebt en een gateway hebt staan betekent dat gewoon dat hij zwaar achter loopt: het is een all-in. Meestal doen cannon rush noobs dan een berg cannons in hun basis bouwen, maar hij loopt zo ontzettend ver achter: contain en tech naar immortals/void rays/whatever om zijn basis te busten en klaar is kees (void prism is ook leuk om drop + warp-in op zijn mineral line te doen, maar meestal is dat cutesy overkill :P)
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:48:54 #120
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_86018184
Ik heb gister nog verloren in Diamond van cannon ding. Ik scoute zag een forge dus wist al genoeg, ik mijn eigen base scouten maar niks. Bleek dat hij buiten mijn base een pylon maakte, toen een cannon bij mijn ramp. Hij met zijn probe de ramp op zodat hij high ground vision had. Ik had pas 1 marine, het was een beetje een aflopende zaak iig :')
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:50:39 #121
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86018256
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:40 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Tja, hele simpele tip: scout je eigen platform. Stuur de pylon bouwende probe een rondje voor hij terug naar minerals gaat. Stuur je gateway bouwende probe om te scouten in zijn basis en de volgende pylon bouwende probe gaat weer een rondje. Zie je een probe in je basis die niet alleen komt scouten (oftewel, hij verstopt zich), kun je gerust een extra probe van mineralen afhalen om hem te doden. Is hij al pylons aan het bouwen? Voor zerg is het zo dat 4 drones een pylon slopen voordat een cannon is gebouwd (en 4 drones doden ook een cannon voordat hij af is). Belangrijker is nog altijd de probe, maar als die goed gemicro'd is, is het beter om alles wat hij bouwt direct te slopen.

Ondertussen niet vergeten te blijven probes te pompen. Als je gateway klaar is 1 zealot bouwen en snel een core neergooien (neem ik aan, speel weinig toss, maar 1 stalker betekent dat die probe daar niets kan doen).
Omdat jij gemacro'd hebt en een gateway hebt staan betekent dat gewoon dat hij zwaar achter loopt: het is een all-in. Meestal doen cannon rush noobs dan een berg cannons in hun basis bouwen, maar hij loopt zo ontzettend ver achter: contain en tech naar immortals/void rays/whatever om zijn basis te busten en klaar is kees (void prism is ook leuk om drop + warp-in op zijn mineral line te doen, maar meestal is dat cutesy overkill :P)
Zodra ik die replay post kan je zien dat zodra ik die forge in zijn base gespot heb ik tegen mijn maat zeg 'scout je platform ff, hij gaat sowieso cannon rushen', mijn scoutprobe liep terug en loopt zo een dubbele cannonrush is omdat ze hem beneden de ramp begonnen ;(
pi_86018376
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:40 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Nou ja, er geld gewoon altijd:
Als tegenstanders probe in je basis is : Altijd volgen zodat je ziet wat hij doet.
Verder kan je vroeger scouten om dingen voor je ramp te spotten, maar het belangrijkste is om zijn basis vroeg te scouten:
- Forge ipv gateway : Cannonrush
-Geen barracks = proxy barrack, dus dicht bij je basis.

Op beide reageer ik graag door snel 2 zealots uit te pompen waarmee je snel zijn pylon in/rondom je basis vernietigt, of gewoon zijn marines afslacht. Vaak geeft zo'n proxy je de kans om nog meer schade aan zijn economie aan te richten dan de proxy zelf al veroorzaakte, dus doe dat!
pi_86018800
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:48 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb gister nog verloren in Diamond van cannon ding. Ik scoute zag een forge dus wist al genoeg, ik mijn eigen base scouten maar niks. Bleek dat hij buiten mijn base een pylon maakte, toen een cannon bij mijn ramp. Hij met zijn probe de ramp op zodat hij high ground vision had. Ik had pas 1 marine, het was een beetje een aflopende zaak iig :')
Als terran moet het toch helemaal geen probleem zijn? Gewoon die probe killen, gaan voor een 1-1-1 build en met wat medvacs je tegenstander slopen/ proxy-pylons slopen.

Alleen niet de fout maken om met 1 marine die probe slopen als die in de range van cannon staat, wacht tot je er 2 hebt.
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:07:47 #124
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_86018952
Ja dat was dus mijn error ik dacht dat ik uit range stond maar niet dus. Maar inmiddels stond die cannon ook mijn supply depots weg te snoepen. Ik was misschien wat ongeduldig.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_86019786
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:48 schreef GoodGawd het volgende:
Ghehehe, wat zijn overlords handige dingen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')