abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 augustus 2010 @ 17:17:23 #1
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_85838676


Wat is Starcraft?

StarCraft II is een real-time strategy computerspel ontwikkeld door Blizzard Entertainment. StarCraft II is het vervolg op het populaire StarCraft. Het werd op 19 mei 2007 aangekondigd op de Blizzard Worldwide Invitational in Seoel, Zuid-Korea. StarCraft II werd op 27 juli 2010 uitgebracht voor Windows XP, Windows Vista, Windows 7 en Mac OS X.
Het spel zal in drie delen worden uitgegeven: Wings of Liberty (Terrans), Heart of the Swarm (Zerg) en Legacy of the Void (Protoss).
StarCraft II: Wings of Liberty vormt de basis en Heart of the Swarm en Legacy of the Void zijn twee uitbreidingspakketten. Elk van de drie legt de nadruk op een speelbaar ras in het spel.

Elke speler van StarCraft II heeft een eigen profiel op Battle.net waarin alle speelgegevens worden opgeslagen, zoals het aantal keer gewonnen/verloren, de vorderingen in een campagne en de lijst met spelers waarmee men bevriend is. StarCraft II bevat ook een matchmaking-service waarmee spelers met dezelfde speelvaardigheden aan elkaar gekoppeld worden voor een wedstrijd tegen elkaar, vergelijkbaar met de matchmaking-service in Quake Live.
Het spel zal geen ondersteuning bevatten om via een LAN te spelen.Het doel hiervan is het promoten van Battle.net en het tegengaan van illegale kopieën.In mei 2010 werd bekend dat het platform Battle.net geïntegreerd zou worden met de sociale netwerksite Facebook. Hierdoor kunnen spelers gebruikmaken van Facebook om personen toe te voegen aan hun spelerslijst in StarCraft II.
StarCraft II bevat de StarCraft II Marketplace waarmee nieuwe maps en campagnes verspreid kunnen worden die gemaakt zijn met de meegeleverde leveleditor Galaxy Editor.In StarCraft II kunnen ook mods uitgewisseld worden evenals extra content die voor deze mods gemaakt wordt. In de StarCraft II Marketplace is het mogelijk de maps, campagnes en mods te bekijken, beoordelen en van commentaar te voorzien.

Fok! Starcraft 2 spelers:

404_ - Endzeit#606
AgLarrr - Aglar#282
Aibmi - Skamba #832
Andrew.koster - Acro#130
AnusCocainus - Cocainus#370
apij4125 - Qing #933
ASSpirine - Asspirine#713
Baszh - Basz#718
BObNL - CaptSmits#762
Borstmelk - Avation #687
CantFazeMe - Seodore#168
Casino.Bob - ZeroT#820
Cudles - Dwarfmaster#386
Disko.Krali - Echo#508
Donderkonijn - donderkonijn#758
ElmarO - Elmar#534
Gianthuust - Gianthuust#450
GoodGawd - Nifty#875
Harlon - Agravaine #489.
Irving - Irving#592
Jenglejack - Jenglejack#997
Katth - Katth#701
Klaagtvaak - Rovado#581
Logros - Logros#902
McGilles - Mimango#998
MrManuel - Craven#136
nuck.chorris - Xalithian#351
Olle. - Olle#581
paintmeester - Rhanald#536
Revje1 - Revje#745
Simsfan88 - AngelEye#373
sp3c - spek#763
Symphony #49
TC_Artemis - Trick#869
tedkees2 - Thoraxx#443
TwenteFC - DirkZz#892
Vinno - Vinno#407
Wolfje - Wolfje#150
YellowBlacks - YellowBlacks#387
YoshiBignose - Yoshi#981
zforces - ZForce#447
Zodie - Bane#970


De aanstaande patchnotes:

Balance Changes

We have several balance changes in store. One general change we’re making is that friendly units will no longer provide vision after being killed. Enemy units previously revealed will no longer be targetable. Now let’s break down the additional balance changes we’re implementing.

Maps

We’re going to be adding destructible rocks to the Desert Oasis map to make natural expansions easier to protect. In addition, the center map watchtower area is being narrowed.

Protoss

We have two key changes in mind for the zealot: the build time is being increased from 33 to 38 seconds, and the warpgate cooldown is being increased from 23 to 28 seconds. Zealot rushes are currently too powerful at various skill levels, particularly those that rely on rapidly assaulting an enemy base from nearby “proxy” gateways. We feel the window players have to scout for and fend off this rush is too small. We also want to address the problem of protoss being able to dump minerals a bit too quickly with the combination of warpgates and Chrono Boost.

Terran

There are several changes in the works for terrans. Reapers against zerg are stronger than expected. Due to the zealot build time increase, reapers would be a bit problematic in combination with proxy barracks, bunkers, and/or marauders against protoss. Therefore, we have decided to increase the build time of reapers as well from 40 to 45 seconds. Fast reaper + bunker, or fast marine + bunker rushes are problematic against zerg. Although this rush would never outright destroy the zerg player, we feel zerg suffers too much of a disadvantage from either having to cancel the fast expansion, or getting trapped inside the main base for too long, so we are also increasing the bunker build time from 30 to 35 seconds.

Siege tanks in large numbers are performing too well in all matchups. In the mid- to late-game, siege tanks are too dominant against all ground units. We want a small set of light and unarmored ground units to perform better against siege tanks. With this in mind, we’re changing the Siege Mode damage of the siege tank from 50 to 35, +15 vs. armored; to correspond with this, damage upgrades will be changed from +5 to +3, +2 vs. armored. This change reduces the base damage of the siege tank against light and unarmored units, as well as the splash damage.

Battlecruisers currently lack good counters from the ground and still perform very well against a wide array of unit types. We’re aware that it is not easy to get battlecruisers out for the cost, but at the same time, it is possible in both 1v1s and team games to create stalemate situations to bring them out. Overall, we feel that battlecruisers are too strong for their cost, and the terran-forced stalemate situations are causing less interesting gameplay. We will be lowering their damage against ground units from 10 to 8.

Zerg

Ultralisk damage is being decreased from 15, +25 vs. armored to 15, +20 vs. armored. This reduction is comparable to the changes being made to the battlecruiser and siege tank. Like the battlecruiser, ultralisks are simply too powerful for the cost, even though they are difficult to muster. Also, in combination with other units, ultralisks are difficult to counter from the ground. The ultralisk building attack (Ram) is being removed because the damage rate is too similar to its normal attack, which will be used against buildings instead. When ultralisks target tightly packed smaller buildings such as supply depots, the Ram attack is actually outputting considerably less overall damage than its normal attack, as Ram only hits a single target.

And Beyond...

De vorige topics kan je hier bekijken:

Starcraft 2, #11 Spawn more overlords!
Starcraft 2, #10 Live for the Swarm!
Starcraft 2, #9 Battlenet problemen!!
Starcraft 2, #8 zonder fatsoenlijke OP maar met Starcraft
Starcraft 2, #7 waar de zerg queen ons pest
Starcraft 2, #6: Waar we met zijn allen wachten.
Starcraft 2, #5: My life for Aiur
Starcraft 2, #4
Starcraft 2, #3

[ Bericht 51% gewijzigd door Anus_Cocainus op 31-08-2010 11:01:36 ]
  zondag 29 augustus 2010 @ 17:18:42 #2
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85838714
Laatse bericht in vorig topic

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:14 schreef Keffo het volgende:
Ik ben ook net gestart met wat Zerg actie. Ik merk dat ik goed mn economie kan opstarten en snel kan expanden. Meteen wat info bij mn tegenstander halen...maar dan....dan blijf ik drones maken en ga ik meestal Muta/Ling...maar om een of andere reden ben ik de laatste 4 potjes echt afgemaakt met die combi. Ik ben ook wel steeds b ezig met drones pompen en expanden en wat minder met mn leger.....
Iemand een idee hoe je als zerg kan scouten in midgame en kan zorgen dat je op tijd start met het producrten van units?
Mijn idee is wel om echt mass macro te gaan aangezien mn micro niet echt geweldig is :(
Gelijk even op reageren:

Keffo, Hydralisks + Roaches + Mutas is what you need :)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85838847
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:18 schreef Echtjammer het volgende:
Laatse bericht in vorig topic
[..]

Gelijk even op reageren:

Keffo, Hydralisks + Roaches + Mutas is what you need :)
Idd, roaches voor shield, hydralisks voor dps en antiair, mutas voor snelheid e.d.
pi_85839170
ben ook dit topic weer van de partij
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85839701
TvP
Facts don't care about your feelings
pi_85840565
Zal ook maar een reactie voor tvp plaatsen.

Vandaag mijn 1e practice match gewonnen in multiplayer.

Ben wel benieuwd wat nu de verhouding tussen terran, zerg en protoss is.
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:21:54 #7
202546 Baszh
The Dude abides
pi_85840803
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:16 schreef rick--man het volgende:
Zal ook maar een reactie voor tvp plaatsen.

Vandaag mijn 1e practice match gewonnen in multiplayer.

Ben wel benieuwd wat nu de verhouding tussen terran, zerg en protoss is.
Veel terran en protoss, minder zerg. Denk het meest terran
(als je het aantal spelers bedoelde)
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:28:25 #8
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85841015
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:16 schreef rick--man het volgende:
Zal ook maar een reactie voor tvp plaatsen.

Vandaag mijn 1e practice match gewonnen in multiplayer.

Ben wel benieuwd wat nu de verhouding tussen terran, zerg en protoss is.
Terran: 53%
Protoss: 39%
Zerg: 8%
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:29:55 #9
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_85841053
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:28 schreef Echtjammer het volgende:

[..]

Terran: 53%
Protoss: 39%
Zerg: 8%
zerg 8%? ik kom steeds online een zerg tegen.
anders steek je gewoon even je tong erin
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:33:33 #10
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85841185
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:29 schreef Casino.Bob het volgende:

[..]

zerg 8%? ik kom steeds online een zerg tegen.
Helaas :'(

Hier nog de meest gebruikte tactics:


Terran

M&M 22.50 %
Marauder 19.63 %
Reaper Rush 14.15 %
Banshee Rush 7.99 %
Marine Tank 7.11 %

Zerg

Roach 26.20 %
Mutalisk 20.35 %
Roaches + Hydras 13.40 %
Mutalisk Rush 11.40 %
Zergling Rush 10.47 %

Protoss

Stalker 25.32 %
Zealot Rush 21.15 %
Colossus 11.93 %
Four Gate Robo 10.49 %
High Templar 8.97 %
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:36:12 #11
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_85841271
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:33 schreef Echtjammer het volgende:

[..]

Helaas :'(

Hier nog de meest gebruikte tactics:


Terran

M&M 22.50 %
Marauder 19.63 %
Reaper Rush 14.15 %
Banshee Rush 7.99 %
Marine Tank 7.11 %

Zerg

Roach 26.20 %
Mutalisk 20.35 %
Roaches + Hydras 13.40 %
Mutalisk Rush 11.40 %
Zergling Rush 10.47 %

Protoss

Stalker 25.32 %
Zealot Rush 21.15 %
Colossus 11.93 %
Four Gate Robo 10.49 %
High Templar 8.97 %
oe tof, mijn ghost nuke rush is zeldzaam :D
anders steek je gewoon even je tong erin
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:48:15 #12
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85841691
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:36 schreef Casino.Bob het volgende:

[..]

oe tof, mijn ghost nuke rush is zeldzaam :D
Tell me :P
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85841857
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:36 schreef Casino.Bob het volgende:

[..]

oe tof, mijn ghost nuke rush is zeldzaam :D
Werkt toch niet tegen de geoefende speler, observertje en het is over en uit.
pi_85842761
Hoe kom je nou weer aan die cijfers? 8% Zerg slaat nergens op.
Facts don't care about your feelings
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:54:43 #15
101809 BObNL
Je bent top!
pi_85843945
mijn laatste 4 potjes waren tergen zerg : /
Leuter mee!!
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:16:57 #16
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_85844974
Net ZvT verloren. Altijd leuk om dan aan het einde Terran OP te zeggen en surrenderen :')
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:19:57 #17
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85845151
If you can't beat them, join them.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85845319
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:33 schreef Echtjammer het volgende:

[..]

Helaas :'(

Hier nog de meest gebruikte tactics:


Terran

M&M 22.50 %
Marauder 19.63 %
Reaper Rush 14.15 %
Banshee Rush 7.99 %
Marine Tank 7.11 %

Zerg

Roach 26.20 %
Mutalisk 20.35 %
Roaches + Hydras 13.40 %
Mutalisk Rush 11.40 %
Zergling Rush 10.47 %

Protoss

Stalker 25.32 %
Zealot Rush 21.15 %
Colossus 11.93 %
Four Gate Robo 10.49 %
High Templar 8.97 %
Hele stomme vraag vermoedelijk, maar waaruit bestaan al die verschillende technieken.
pi_85845346
TerugVindProtoss
pi_85847446
What, you ran out of marines?
pi_85849591
Ik ben een echte banshee man :)
Ik vind ze geweldig, wat mineral lines afslachten en vikings als backup plaatsen.
pi_85850395
Ik moet zeggen dat Zerg wel erg fijn speelt. Zo fijn om met overlords,creep en wat zerglings mapcontrole te krijgen en je tegenstander elke expo te weigeren.

Speelde vanmiddag ZvP, protoss ging van 2-gate over op voids. Vanaf 1 basis.
Zealot rush sla ik af met wat zerglings,queen en net op het moment dat mijn lings sterven komen 2 roaches aan. Einde rush voor hem en ik expand. Scout met een overlord en zie dat hij 2 stargates bouwt, dus ik pomp wat hydra's en wacht geduldig op zijn aanval terwijl ik vision over de hele map verkrijg met overlords en zerglings. Hij valt uiteindelijk aan (ik zie hem ruim van tevoren aankomen) en ik sla zijn aanval makkelijk af, zet een combinatie van hydras en roaches voor de ingang van zijn choke, buiten zijn bereik maar als zijn troepen naar buiten komen kunnen al mijn troepen op zijn komende troepen schieten. En expand naar een gold expo.
Verder heb ik nog wat mutas gemaakt (omdat het kan!) en de hele map vol met creep gegooid.

Misschien niet echt spectaculair, maar het voelde zo goed om een protoss te containen.
pi_85853832
1VS1 Platium :D
黑人
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:53:46 #24
202546 Baszh
The Dude abides
pi_85854609
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:38 schreef apij4125 het volgende:
1VS1 Platium :D
We hebben aardig wat platinum/diamond spelers nu :*
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_85855932
ben benieuwd hoe de patch in de praktijk uit gaat pakken. We zullen zien....

helaas weekendje zonder SC2 moeten doen. was ff weekendje weg!

Vandaag gelukkig weer paar wins op 2vs2 en 3on3... zaten mooie games tussen :)
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
pi_85856366
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:45 schreef Siddartha het volgende:
Ik moet zeggen dat Zerg wel erg fijn speelt. Zo fijn om met overlords,creep en wat zerglings mapcontrole te krijgen en je tegenstander elke expo te weigeren.

Speelde vanmiddag ZvP, protoss ging van 2-gate over op voids. Vanaf 1 basis.
Zealot rush sla ik af met wat zerglings,queen en net op het moment dat mijn lings sterven komen 2 roaches aan. Einde rush voor hem en ik expand. Scout met een overlord en zie dat hij 2 stargates bouwt, dus ik pomp wat hydra's en wacht geduldig op zijn aanval terwijl ik vision over de hele map verkrijg met overlords en zerglings. Hij valt uiteindelijk aan (ik zie hem ruim van tevoren aankomen) en ik sla zijn aanval makkelijk af, zet een combinatie van hydras en roaches voor de ingang van zijn choke, buiten zijn bereik maar als zijn troepen naar buiten komen kunnen al mijn troepen op zijn komende troepen schieten. En expand naar een gold expo.
Verder heb ik nog wat mutas gemaakt (omdat het kan!) en de hele map vol met creep gegooid.

Misschien niet echt spectaculair, maar het voelde zo goed om een protoss te containen.
Ik heb als Protoss eigenlijk 't minst problemen met zerg. Misschien komt 't omdat ik in silver speel, maar ik had een platinum (:')) zerg speler ook te pakken :P Sowieso is 1 base voidrays eigenlijk een beetje lastig, omdat je nooit genoeg gas kan krijgen van 2 assimilators om fatsoenlijk een leger te bouwen op die manier.

Even een ander ding: Ik heb echt al in tijden niet van een cheese verloren. Laatst ook een protoss op scrapstation die 2 proxy gateways bouwde. Ik ging scouten, zag 't, alle probes op z'n twee pylons en gelijk gg :P Andere keer zoiets vergelijkbaars met cannon rush, en met een proxy rax. Zo leuk om mensen te zien ragen als hun cheese niet werkt })
pi_85862470
Thx voor de tips. Wanneer weet je als Zerg dat je units moet gaan pompen...probeer eigenlijk constant drones te maken namelijk...
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_85863338
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:20 schreef Keffo het volgende:
Thx voor de tips. Wanneer weet je als Zerg dat je units moet gaan pompen...probeer eigenlijk constant drones te maken namelijk...
Je gaat als Terran/Protoss toch ook niet constant drones maken?

Gewoon op je gevoel, in het begin is 16 drones op de mineral line een mooi aantal. Ik zeg niet dat je gelijk voor 16 moet gaan voordat je units bouwt.
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:02:17 #29
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_85863378
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:00 schreef McGilles het volgende:

[..]

Je gaat als Terran/Protoss toch ook niet constant drones maken?

Gewoon op je gevoel, in het begin is 16 drones op de mineral line een mooi aantal. Ik zeg niet dat je gelijk voor 16 moet gaan voordat je units bouwt.
Ik kan meestal probes blijven maken terwijl ik mijn leger opbouw, zo kan ik ook snel expanden :o .

Am I doing it wrong? ;(
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:22:35 #30
101809 BObNL
Je bent top!
pi_85863866
wow de demage van se siege tank word flink verminderd. van 50 naar 35
Leuter mee!!
pi_85864182
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:53 schreef Baszh het volgende:

[..]

We hebben aardig wat platinum/diamond spelers nu :*
Ik kon diamond halen maar ik werd gecannon rusht ;(
黑人
pi_85864265
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:22 schreef BObNL het volgende:
wow de demage van se siege tank word flink verminderd. van 50 naar 35
Misschien een idee om de patch notes in de OP op te nemen?
I'm not the man you think I am!
pi_85864323
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:20 schreef Keffo het volgende:
Thx voor de tips. Wanneer weet je als Zerg dat je units moet gaan pompen...probeer eigenlijk constant drones te maken namelijk...
Je moet ook constant drones maken, maar ook constant units, vooral bij Zerg.
Facts don't care about your feelings
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:27:02 #34
101809 BObNL
Je bent top!
pi_85865683
quote:
Balance Changes

We have several balance changes in store. One general change we’re making is that friendly units will no longer provide vision after being killed. Enemy units previously revealed will no longer be targetable. Now let’s break down the additional balance changes we’re implementing.

Maps

We’re going to be adding destructible rocks to the Desert Oasis map to make natural expansions easier to protect. In addition, the center map watchtower area is being narrowed.

Protoss

We have two key changes in mind for the zealot: the build time is being increased from 33 to 38 seconds, and the warpgate cooldown is being increased from 23 to 28 seconds. Zealot rushes are currently too powerful at various skill levels, particularly those that rely on rapidly assaulting an enemy base from nearby “proxy” gateways. We feel the window players have to scout for and fend off this rush is too small. We also want to address the problem of protoss being able to dump minerals a bit too quickly with the combination of warpgates and Chrono Boost.

Terran

There are several changes in the works for terrans. Reapers against zerg are stronger than expected. Due to the zealot build time increase, reapers would be a bit problematic in combination with proxy barracks, bunkers, and/or marauders against protoss. Therefore, we have decided to increase the build time of reapers as well from 40 to 45 seconds. Fast reaper + bunker, or fast marine + bunker rushes are problematic against zerg. Although this rush would never outright destroy the zerg player, we feel zerg suffers too much of a disadvantage from either having to cancel the fast expansion, or getting trapped inside the main base for too long, so we are also increasing the bunker build time from 30 to 35 seconds.

Siege tanks in large numbers are performing too well in all matchups. In the mid- to late-game, siege tanks are too dominant against all ground units. We want a small set of light and unarmored ground units to perform better against siege tanks. With this in mind, we’re changing the Siege Mode damage of the siege tank from 50 to 35, +15 vs. armored; to correspond with this, damage upgrades will be changed from +5 to +3, +2 vs. armored. This change reduces the base damage of the siege tank against light and unarmored units, as well as the splash damage.

Battlecruisers currently lack good counters from the ground and still perform very well against a wide array of unit types. We’re aware that it is not easy to get battlecruisers out for the cost, but at the same time, it is possible in both 1v1s and team games to create stalemate situations to bring them out. Overall, we feel that battlecruisers are too strong for their cost, and the terran-forced stalemate situations are causing less interesting gameplay. We will be lowering their damage against ground units from 10 to 8.

Zerg

Ultralisk damage is being decreased from 15, +25 vs. armored to 15, +20 vs. armored. This reduction is comparable to the changes being made to the battlecruiser and siege tank. Like the battlecruiser, ultralisks are simply too powerful for the cost, even though they are difficult to muster. Also, in combination with other units, ultralisks are difficult to counter from the ground. The ultralisk building attack (Ram) is being removed because the damage rate is too similar to its normal attack, which will be used against buildings instead. When ultralisks target tightly packed smaller buildings such as supply depots, the Ram attack is actually outputting considerably less overall damage than its normal attack, as Ram only hits a single target.

And Beyond…
Leuter mee!!
pi_85866114
hmm, met die changes heeft de zerg iig een goede kans om met zerglings snel naar probes van toss te gaan. Althans op de mappen met een bredere ingang..

wat is de release datum van deze patch overigens?
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:48:16 #36
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_85866436
Heeft iemand nog community sites oid voor SC2? (buiten de officiële forums)
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_85866812
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:29 schreef tedkees2 het volgende:

[..]

Ik heb als Protoss eigenlijk 't minst problemen met zerg. Misschien komt 't omdat ik in silver speel, maar ik had een platinum (:')) zerg speler ook te pakken :P Sowieso is 1 base voidrays eigenlijk een beetje lastig, omdat je nooit genoeg gas kan krijgen van 2 assimilators om fatsoenlijk een leger te bouwen op die manier.

Even een ander ding: Ik heb echt al in tijden niet van een cheese verloren. Laatst ook een protoss op scrapstation die 2 proxy gateways bouwde. Ik ging scouten, zag 't, alle probes op z'n twee pylons en gelijk gg :P Andere keer zoiets vergelijkbaars met cannon rush, en met een proxy rax. Zo leuk om mensen te zien ragen als hun cheese niet werkt })
Als protoss moet je of void rushen óf 2 bassisen hebben wil je met voids kunnen werken. Natuurlijk kun je erop gokken dat je tegenstander te laat ziet dat je voor voids gaat in 1-base, maar als ik een ding kan met zerg is het wel scouten :P
pi_85866867
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:48 schreef Salamando het volgende:
Heeft iemand nog community sites oid voor SC2? (buiten de officiële forums)
thuis heb ik er wel een aantal in mijn favo staan. Die zal ik vanavond hier wel neer zetten. Maar google anders gewoon ff starcraft2. meeste verschijnen gelijk boven aan!
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
pi_85867440
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:16 schreef GoodGawd het volgende:
Net ZvT verloren. Altijd leuk om dan aan het einde Terran OP te zeggen en surrenderen :')
Dat vind ik inderdaad ook altijd erg leuk om te horen, het nadeel hebben qua ras en dan alsnog winnen. Voel je je gelijk erg goed :)
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85872663
Facts don't care about your feelings
pi_85872893
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:49 schreef YoshiBignose het volgende:
http://sc2armory.com/forums
http://www.teamliquid.net/forum/starcraft2

zijn wel interessante forums.
Juist, die twee check ik thuis ook regelmatig. Maar goed we hebben op FOK! ook een actief topic lopen dus! :)
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
pi_85872968
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:16 schreef GoodGawd het volgende:
Net ZvT verloren. Altijd leuk om dan aan het einde Terran OP te zeggen en surrenderen :')
:) kreeg gister zowaar een 'ZERG OP AAAAAA' toen zn reaperrush niet werkte na net begonnen te zijn.
Had een gokje gewaagd door mn FE niet op mn natural te zetten maar rechtsonder, hij komt mn base in, creeptumor, 2 queens, 8 lings, goed geplaatste pool en 4 dooie reapers later krijg ik te horen dat zerg op is :)

made my day, ook omdat ik de rest van de dag geen voet aan de grond kreeg :D
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:58:27 #43
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_85872974
anders steek je gewoon even je tong erin
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:17:37 #44
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_85873688
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:58 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

[..]

:) kreeg gister zowaar een 'ZERG OP AAAAAA' toen zn reaperrush niet werkte na net begonnen te zijn.
Had een gokje gewaagd door mn FE niet op mn natural te zetten maar rechtsonder, hij komt mn base in, creeptumor, 2 queens, 8 lings, goed geplaatste pool en 4 dooie reapers later krijg ik te horen dat zerg op is :)

made my day, ook omdat ik de rest van de dag geen voet aan de grond kreeg :D
1 Spinge crawler helpt ook veel, die hebben range van hier tot gunter :)
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_85875515
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:58 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

[..]

:) kreeg gister zowaar een 'ZERG OP AAAAAA' toen zn reaperrush niet werkte na net begonnen te zijn.
Had een gokje gewaagd door mn FE niet op mn natural te zetten maar rechtsonder, hij komt mn base in, creeptumor, 2 queens, 8 lings, goed geplaatste pool en 4 dooie reapers later krijg ik te horen dat zerg op is :)

made my day, ook omdat ik de rest van de dag geen voet aan de grond kreeg :D
hehe daar moet je idd wel beetje om schudde buiken :P
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:40:33 #46
202546 Baszh
The Dude abides
pi_85877020
Ja ik heb medelijden met zerg, heel intens om te goed te spelen. Ik kwam net een platinum zerg tegen en ik had per ongeluk terran gekozen (speel normaal protoss). Gewoon mech build gegaan, eerst een heleboel drones gekilled met helions en daarna kwam hij met zn mutas aan die ik al gescanned had, had twee thors klaar staan :P.

Dan een push met thors, wat marines en scv's en t'wasover.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_85877249
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:40 schreef Baszh het volgende:
Ja ik heb medelijden met zerg, heel intens om te goed te spelen. Ik kwam net een platinum zerg tegen en ik had per ongeluk terran gekozen (speel normaal protoss). Gewoon mech build gegaan, eerst een heleboel drones gekilled met helions en daarna kwam hij met zn mutas aan die ik al gescanned had, had twee thors klaar staan :P.

Dan een push met thors, wat marines en scv's en t'wasover.
2 words: magic box


werkt heerlijk :) vooral als ze daarna heel hyper vikings maken en wat niet :D
pi_85878302
Ik heb een probleem: Ik vergeet altijd zealots te bouwen. Als ik eenmaal een cyber core heb bouw ik eigenlijk voornamelijk stalkers :S
pi_85883030
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:09 schreef tedkees2 het volgende:
Ik heb een probleem: Ik vergeet altijd zealots te bouwen. Als ik eenmaal een cyber core heb bouw ik eigenlijk voornamelijk stalkers :S
Meer varieren. Zet er sentry's tussen, bij een aanval of verdediging gebruik je het shield, daarnaast colossus OF void ray's (of ipv daarvan carriers). Beide kan ook maar het kost veel en ik ben van mening dat je beter van 1 veel kan hebben dan van veel weinig. :)
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:19:49 #50
101809 BObNL
Je bent top!
pi_85884756
Net een zealot rush afgeslagen had snel men block op, wilde voor snelle reapers gaan toen net men eerste eruit was kwam hij aan met vier van die dingen. 3 scv erbij gegooid met auto reprair *) daarna zijn proxy gateways gemold met een paar marines en reapers. Beetje herrasment met reapers en even later zijn basis overlopen wat m&m :7
Leuter mee!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')