abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 augustus 2010 @ 17:17:23 #1
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_85838676


Wat is Starcraft?

StarCraft II is een real-time strategy computerspel ontwikkeld door Blizzard Entertainment. StarCraft II is het vervolg op het populaire StarCraft. Het werd op 19 mei 2007 aangekondigd op de Blizzard Worldwide Invitational in Seoel, Zuid-Korea. StarCraft II werd op 27 juli 2010 uitgebracht voor Windows XP, Windows Vista, Windows 7 en Mac OS X.
Het spel zal in drie delen worden uitgegeven: Wings of Liberty (Terrans), Heart of the Swarm (Zerg) en Legacy of the Void (Protoss).
StarCraft II: Wings of Liberty vormt de basis en Heart of the Swarm en Legacy of the Void zijn twee uitbreidingspakketten. Elk van de drie legt de nadruk op een speelbaar ras in het spel.

Elke speler van StarCraft II heeft een eigen profiel op Battle.net waarin alle speelgegevens worden opgeslagen, zoals het aantal keer gewonnen/verloren, de vorderingen in een campagne en de lijst met spelers waarmee men bevriend is. StarCraft II bevat ook een matchmaking-service waarmee spelers met dezelfde speelvaardigheden aan elkaar gekoppeld worden voor een wedstrijd tegen elkaar, vergelijkbaar met de matchmaking-service in Quake Live.
Het spel zal geen ondersteuning bevatten om via een LAN te spelen.Het doel hiervan is het promoten van Battle.net en het tegengaan van illegale kopieën.In mei 2010 werd bekend dat het platform Battle.net geïntegreerd zou worden met de sociale netwerksite Facebook. Hierdoor kunnen spelers gebruikmaken van Facebook om personen toe te voegen aan hun spelerslijst in StarCraft II.
StarCraft II bevat de StarCraft II Marketplace waarmee nieuwe maps en campagnes verspreid kunnen worden die gemaakt zijn met de meegeleverde leveleditor Galaxy Editor.In StarCraft II kunnen ook mods uitgewisseld worden evenals extra content die voor deze mods gemaakt wordt. In de StarCraft II Marketplace is het mogelijk de maps, campagnes en mods te bekijken, beoordelen en van commentaar te voorzien.

Fok! Starcraft 2 spelers:

404_ - Endzeit#606
AgLarrr - Aglar#282
Aibmi - Skamba #832
Andrew.koster - Acro#130
AnusCocainus - Cocainus#370
apij4125 - Qing #933
ASSpirine - Asspirine#713
Baszh - Basz#718
BObNL - CaptSmits#762
Borstmelk - Avation #687
CantFazeMe - Seodore#168
Casino.Bob - ZeroT#820
Cudles - Dwarfmaster#386
Disko.Krali - Echo#508
Donderkonijn - donderkonijn#758
ElmarO - Elmar#534
Gianthuust - Gianthuust#450
GoodGawd - Nifty#875
Harlon - Agravaine #489.
Irving - Irving#592
Jenglejack - Jenglejack#997
Katth - Katth#701
Klaagtvaak - Rovado#581
Logros - Logros#902
McGilles - Mimango#998
MrManuel - Craven#136
nuck.chorris - Xalithian#351
Olle. - Olle#581
paintmeester - Rhanald#536
Revje1 - Revje#745
Simsfan88 - AngelEye#373
sp3c - spek#763
Symphony #49
TC_Artemis - Trick#869
tedkees2 - Thoraxx#443
TwenteFC - DirkZz#892
Vinno - Vinno#407
Wolfje - Wolfje#150
YellowBlacks - YellowBlacks#387
YoshiBignose - Yoshi#981
zforces - ZForce#447
Zodie - Bane#970


De aanstaande patchnotes:

Balance Changes

We have several balance changes in store. One general change we’re making is that friendly units will no longer provide vision after being killed. Enemy units previously revealed will no longer be targetable. Now let’s break down the additional balance changes we’re implementing.

Maps

We’re going to be adding destructible rocks to the Desert Oasis map to make natural expansions easier to protect. In addition, the center map watchtower area is being narrowed.

Protoss

We have two key changes in mind for the zealot: the build time is being increased from 33 to 38 seconds, and the warpgate cooldown is being increased from 23 to 28 seconds. Zealot rushes are currently too powerful at various skill levels, particularly those that rely on rapidly assaulting an enemy base from nearby “proxy” gateways. We feel the window players have to scout for and fend off this rush is too small. We also want to address the problem of protoss being able to dump minerals a bit too quickly with the combination of warpgates and Chrono Boost.

Terran

There are several changes in the works for terrans. Reapers against zerg are stronger than expected. Due to the zealot build time increase, reapers would be a bit problematic in combination with proxy barracks, bunkers, and/or marauders against protoss. Therefore, we have decided to increase the build time of reapers as well from 40 to 45 seconds. Fast reaper + bunker, or fast marine + bunker rushes are problematic against zerg. Although this rush would never outright destroy the zerg player, we feel zerg suffers too much of a disadvantage from either having to cancel the fast expansion, or getting trapped inside the main base for too long, so we are also increasing the bunker build time from 30 to 35 seconds.

Siege tanks in large numbers are performing too well in all matchups. In the mid- to late-game, siege tanks are too dominant against all ground units. We want a small set of light and unarmored ground units to perform better against siege tanks. With this in mind, we’re changing the Siege Mode damage of the siege tank from 50 to 35, +15 vs. armored; to correspond with this, damage upgrades will be changed from +5 to +3, +2 vs. armored. This change reduces the base damage of the siege tank against light and unarmored units, as well as the splash damage.

Battlecruisers currently lack good counters from the ground and still perform very well against a wide array of unit types. We’re aware that it is not easy to get battlecruisers out for the cost, but at the same time, it is possible in both 1v1s and team games to create stalemate situations to bring them out. Overall, we feel that battlecruisers are too strong for their cost, and the terran-forced stalemate situations are causing less interesting gameplay. We will be lowering their damage against ground units from 10 to 8.

Zerg

Ultralisk damage is being decreased from 15, +25 vs. armored to 15, +20 vs. armored. This reduction is comparable to the changes being made to the battlecruiser and siege tank. Like the battlecruiser, ultralisks are simply too powerful for the cost, even though they are difficult to muster. Also, in combination with other units, ultralisks are difficult to counter from the ground. The ultralisk building attack (Ram) is being removed because the damage rate is too similar to its normal attack, which will be used against buildings instead. When ultralisks target tightly packed smaller buildings such as supply depots, the Ram attack is actually outputting considerably less overall damage than its normal attack, as Ram only hits a single target.

And Beyond...

De vorige topics kan je hier bekijken:

Starcraft 2, #11 Spawn more overlords!
Starcraft 2, #10 Live for the Swarm!
Starcraft 2, #9 Battlenet problemen!!
Starcraft 2, #8 zonder fatsoenlijke OP maar met Starcraft
Starcraft 2, #7 waar de zerg queen ons pest
Starcraft 2, #6: Waar we met zijn allen wachten.
Starcraft 2, #5: My life for Aiur
Starcraft 2, #4
Starcraft 2, #3

[ Bericht 51% gewijzigd door Anus_Cocainus op 31-08-2010 11:01:36 ]
  zondag 29 augustus 2010 @ 17:18:42 #2
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85838714
Laatse bericht in vorig topic

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:14 schreef Keffo het volgende:
Ik ben ook net gestart met wat Zerg actie. Ik merk dat ik goed mn economie kan opstarten en snel kan expanden. Meteen wat info bij mn tegenstander halen...maar dan....dan blijf ik drones maken en ga ik meestal Muta/Ling...maar om een of andere reden ben ik de laatste 4 potjes echt afgemaakt met die combi. Ik ben ook wel steeds b ezig met drones pompen en expanden en wat minder met mn leger.....
Iemand een idee hoe je als zerg kan scouten in midgame en kan zorgen dat je op tijd start met het producrten van units?
Mijn idee is wel om echt mass macro te gaan aangezien mn micro niet echt geweldig is :(
Gelijk even op reageren:

Keffo, Hydralisks + Roaches + Mutas is what you need :)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85838847
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:18 schreef Echtjammer het volgende:
Laatse bericht in vorig topic
[..]

Gelijk even op reageren:

Keffo, Hydralisks + Roaches + Mutas is what you need :)
Idd, roaches voor shield, hydralisks voor dps en antiair, mutas voor snelheid e.d.
pi_85839170
ben ook dit topic weer van de partij
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_85839701
TvP
Facts don't care about your feelings
pi_85840565
Zal ook maar een reactie voor tvp plaatsen.

Vandaag mijn 1e practice match gewonnen in multiplayer.

Ben wel benieuwd wat nu de verhouding tussen terran, zerg en protoss is.
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:21:54 #7
202546 Baszh
The Dude abides
pi_85840803
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:16 schreef rick--man het volgende:
Zal ook maar een reactie voor tvp plaatsen.

Vandaag mijn 1e practice match gewonnen in multiplayer.

Ben wel benieuwd wat nu de verhouding tussen terran, zerg en protoss is.
Veel terran en protoss, minder zerg. Denk het meest terran
(als je het aantal spelers bedoelde)
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:28:25 #8
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85841015
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:16 schreef rick--man het volgende:
Zal ook maar een reactie voor tvp plaatsen.

Vandaag mijn 1e practice match gewonnen in multiplayer.

Ben wel benieuwd wat nu de verhouding tussen terran, zerg en protoss is.
Terran: 53%
Protoss: 39%
Zerg: 8%
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:29:55 #9
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_85841053
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:28 schreef Echtjammer het volgende:

[..]

Terran: 53%
Protoss: 39%
Zerg: 8%
zerg 8%? ik kom steeds online een zerg tegen.
anders steek je gewoon even je tong erin
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:33:33 #10
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85841185
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:29 schreef Casino.Bob het volgende:

[..]

zerg 8%? ik kom steeds online een zerg tegen.
Helaas :'(

Hier nog de meest gebruikte tactics:


Terran

M&M 22.50 %
Marauder 19.63 %
Reaper Rush 14.15 %
Banshee Rush 7.99 %
Marine Tank 7.11 %

Zerg

Roach 26.20 %
Mutalisk 20.35 %
Roaches + Hydras 13.40 %
Mutalisk Rush 11.40 %
Zergling Rush 10.47 %

Protoss

Stalker 25.32 %
Zealot Rush 21.15 %
Colossus 11.93 %
Four Gate Robo 10.49 %
High Templar 8.97 %
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:36:12 #11
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_85841271
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:33 schreef Echtjammer het volgende:

[..]

Helaas :'(

Hier nog de meest gebruikte tactics:


Terran

M&M 22.50 %
Marauder 19.63 %
Reaper Rush 14.15 %
Banshee Rush 7.99 %
Marine Tank 7.11 %

Zerg

Roach 26.20 %
Mutalisk 20.35 %
Roaches + Hydras 13.40 %
Mutalisk Rush 11.40 %
Zergling Rush 10.47 %

Protoss

Stalker 25.32 %
Zealot Rush 21.15 %
Colossus 11.93 %
Four Gate Robo 10.49 %
High Templar 8.97 %
oe tof, mijn ghost nuke rush is zeldzaam :D
anders steek je gewoon even je tong erin
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:48:15 #12
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_85841691
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:36 schreef Casino.Bob het volgende:

[..]

oe tof, mijn ghost nuke rush is zeldzaam :D
Tell me :P
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85841857
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:36 schreef Casino.Bob het volgende:

[..]

oe tof, mijn ghost nuke rush is zeldzaam :D
Werkt toch niet tegen de geoefende speler, observertje en het is over en uit.
pi_85842761
Hoe kom je nou weer aan die cijfers? 8% Zerg slaat nergens op.
Facts don't care about your feelings
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:54:43 #15
101809 BObNL
Je bent top!
pi_85843945
mijn laatste 4 potjes waren tergen zerg : /
Leuter mee!!
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:16:57 #16
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_85844974
Net ZvT verloren. Altijd leuk om dan aan het einde Terran OP te zeggen en surrenderen :')
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:19:57 #17
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85845151
If you can't beat them, join them.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85845319
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:33 schreef Echtjammer het volgende:

[..]

Helaas :'(

Hier nog de meest gebruikte tactics:


Terran

M&M 22.50 %
Marauder 19.63 %
Reaper Rush 14.15 %
Banshee Rush 7.99 %
Marine Tank 7.11 %

Zerg

Roach 26.20 %
Mutalisk 20.35 %
Roaches + Hydras 13.40 %
Mutalisk Rush 11.40 %
Zergling Rush 10.47 %

Protoss

Stalker 25.32 %
Zealot Rush 21.15 %
Colossus 11.93 %
Four Gate Robo 10.49 %
High Templar 8.97 %
Hele stomme vraag vermoedelijk, maar waaruit bestaan al die verschillende technieken.
pi_85845346
TerugVindProtoss
pi_85847446
What, you ran out of marines?
pi_85849591
Ik ben een echte banshee man :)
Ik vind ze geweldig, wat mineral lines afslachten en vikings als backup plaatsen.
pi_85850395
Ik moet zeggen dat Zerg wel erg fijn speelt. Zo fijn om met overlords,creep en wat zerglings mapcontrole te krijgen en je tegenstander elke expo te weigeren.

Speelde vanmiddag ZvP, protoss ging van 2-gate over op voids. Vanaf 1 basis.
Zealot rush sla ik af met wat zerglings,queen en net op het moment dat mijn lings sterven komen 2 roaches aan. Einde rush voor hem en ik expand. Scout met een overlord en zie dat hij 2 stargates bouwt, dus ik pomp wat hydra's en wacht geduldig op zijn aanval terwijl ik vision over de hele map verkrijg met overlords en zerglings. Hij valt uiteindelijk aan (ik zie hem ruim van tevoren aankomen) en ik sla zijn aanval makkelijk af, zet een combinatie van hydras en roaches voor de ingang van zijn choke, buiten zijn bereik maar als zijn troepen naar buiten komen kunnen al mijn troepen op zijn komende troepen schieten. En expand naar een gold expo.
Verder heb ik nog wat mutas gemaakt (omdat het kan!) en de hele map vol met creep gegooid.

Misschien niet echt spectaculair, maar het voelde zo goed om een protoss te containen.
pi_85853832
1VS1 Platium :D
黑人
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:53:46 #24
202546 Baszh
The Dude abides
pi_85854609
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:38 schreef apij4125 het volgende:
1VS1 Platium :D
We hebben aardig wat platinum/diamond spelers nu :*
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_85855932
ben benieuwd hoe de patch in de praktijk uit gaat pakken. We zullen zien....

helaas weekendje zonder SC2 moeten doen. was ff weekendje weg!

Vandaag gelukkig weer paar wins op 2vs2 en 3on3... zaten mooie games tussen :)
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')