Huh wat?quote:
Heb me voorgenomen de weegschaal zo eens uit de kelder te halen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:55 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik moet het ook wel doen hoor, dat sporten. Ik begin uit te dijen![]()
Dat dat kan in Nederland!quote:
Turquoisequote:
Maar dan doorzichtig.quote:
Ja.quote:
En die heb ik heeelemaal opnieuw, maar wel op dezelfde manier, op moeten zetten. Hij was met ezel en al omgevallen, en zo met de punt van de ezel erinquote:Op zondag 29 augustus 2010 15:52 schreef DanseMacabre het volgende:
@Nok, ik zag laatst een schilderij van een wetterhoun. En ik vond het echt helemaal niks, zo'n saai, typisch tafereel was het.
Ik laat echt aan iedereen de foto's uit je mail zien.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:51 schreef Cat22 het volgende:
Goodbye jij bent gek sportief!![]()
Hier wil het niet echt doorregenen. Zou vandaag wel mogen, ik ga toch nergens naartoe.![]()
Gisteren was ik op een feestje, kwam ik een kennis tegen:
'En, wat doe jij tegenwoordig?'
'Uhm.. Koos werkeloos sinds een maand of 2 he.'
' Ow ja, jij zat in de Tweede Kamer'![]()
Al mag hij niet klagen, hij krijgt wachtgeld.
Nee!quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En die heb ik heeelemaal opnieuw, maar wel op dezelfde manier, op moeten zetten. Hij was met ezel en al omgevallen, en zo met de punt van de ezel erin
Dat dacht ik dus ook.quote:
quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En die heb ik heeelemaal opnieuw, maar wel op dezelfde manier, op moeten zetten. Hij was met ezel en al omgevallen, en zo met de punt van de ezel erin
Wij hebben het ook jaren moeilijk me gehad, en inderdaad, die "onschuldige" opmerkingen komen vaak het hardst aan.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant gaat het ook vaak genoeg goed heDaar hoor je alleen minder verhalen over
quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:44 schreef nokwanda het volgende:
Echt... ik kon wel janken. Was wel gelijk de aanleiding om de hobbykamer helemaal opnieuw in te richten.
Zeil erin, van de ezel afhalen als klaar voor die dag en op de bovenste plank rechtop zetten. Valt het, dan valt het plat.
Och, wat een tegenslag.Dan gaat er ook van alles mis.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:44 schreef nokwanda het volgende:
Echt... ik kon wel janken. Was wel gelijk de aanleiding om de hobbykamer helemaal opnieuw in te richten.
Zeil erin, van de ezel afhalen als klaar voor die dag en op de bovenste plank rechtop zetten. Valt het, dan valt het plat.
Het is ieders persoonlijke keuze natuurlijk en ik keur de keuze van je broer absoluut niet af Strega.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:50 schreef Strega het volgende:
[..]
Wij hebben het ook jaren moeilijk me gehad, en inderdaad, die "onschuldige" opmerkingen komen vaak het hardst aan.
Na je 35e kan ook goed gaan hoor, voorbeeld, mijn broer, 5 jaar geleden tweede vrouw, hij had geen kinderen met z'n eerste. Mijn nieuwe schoonzusje was toe 34, ze hebben nu 3 koters, oudste 4, middelste 3 en de jongste is vandaag net 2. Mijn broer word 48, maar is een erg leuke vader!
Het gaat ook meer om mensen die zo nodig een hele carriere MOETEN, totaal materieel moeten leven van zichzelf, en daarna op hun 39 een kind gaan "nemen".quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:50 schreef Strega het volgende:
[..]
Wij hebben het ook jaren moeilijk me gehad, en inderdaad, die "onschuldige" opmerkingen komen vaak het hardst aan.
Na je 35e kan ook goed gaan hoor, voorbeeld, mijn broer, 5 jaar geleden tweede vrouw, hij had geen kinderen met z'n eerste. Mijn nieuwe schoonzusje was toe 34, ze hebben nu 3 koters, oudste 4, middelste 3 en de jongste is vandaag net 2. Mijn broer word 48, maar is een erg leuke vader!
Tegelijk zijn we allemaal op de wereld gezet en maakt het dan niet echt veel uit waar en door wie. We zijn er.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Het is ieders persoonlijke keuze natuurlijk en ik keur de keuze van je broer absoluut niet af Strega.
Maar ik zie bij mijn schoonzus hoe moeilijk het ook kan zijn als je op latere leeftijd kinderen krijgt. In dit geval is zij het kind. Moeder is 75, vader is recent overleden op 87 jarige leeftijd (zij is nu 39). Terwijl schoonzus middenin de jonge kinderen van haarzelf zit heeft ze heel veel zorgen gehad om haar vader en nu nog steeds om haar moeder (dit deelt ze uiteraard met mijn broer). Ze is enig kind, dat maakt de verantwoording nog zwaarder. Mijn ouders nemen vaak de kleinkinderen mee en passen regelmatig op. Haar ouders hebben dat gewoonweg nooit gekund.
Ook zag je dat opa helemaal niet van zijn kleinkinderen kon genieten. hij was van een dusdanige leeftijd dat hij niet in staat was met hen te spelen en vaak waren ze gewoon te druk.
Natuurlijk hoef je niet te kijken naar eventuele kleinkinderen als je zelf aan kinderen begint maar ik vraag me wel af in hoeverre oudere ouders hierover nadenken en of dat voor hen een factor is die ze meenemen in de overweging. Want je legt later best een last neer bij je kinderen. Die ze vaak met liefde dragen, maar waar ze niet voor gekozen hebben.
Ik vind 22 een vrij normale leeftijd voor een kind. Maar ik vind 34 ofzo ook normaal.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:13 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het gaat ook meer om mensen die zo nodig een hele carriere MOETEN, totaal materieel moeten leven van zichzelf, en daarna op hun 39 een kind gaan "nemen".
Dat zijn de mensen waardoor je vreemd tegen oudere ouders aan gaat kijken.
En toch vind ik dat raar. Ik kreeg Joel zo jong. 22. Niet abnormaal jong. Maar toch werd ik aangekeken en aangesproken alsof ik een of andere tienermoeder was. Daar heb ik me vroeger erg aan geërgerd. Wat me altijd opviel was dat een kind hebben met mij hetzelfde deed als met de 30 plussers. Je loopt allemaal tegen dezelfde dingen aan waar je als ouder nu eenmaal tegenaan loopt.
Tja, in mijn geval zijn mijn beide ouders op relatief jonge leeftijd overleden, mijn vader was 61 en had zwaar reuma (Bechterev) dus daar hadden we onze zorgen al mee gehad, en met mijn moeder hebben we ook 10 jaar daarna na heel wat gezondheids en andere problemen gehad voor ze op haar 64e overleed. In zoverre is leeftijd dus relatief.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Tegelijk zijn we allemaal op de wereld gezet en maakt het dan niet echt veel uit waar en door wie. We zijn er.
Er zijn ergere dingen om je druk over te maken als je gaat bepalen of je wel of geen kind wil. Of je het vervolgens ook krijgt is dan ook nog maar de vraag.
Dit was ook niet bedoeld als kritiek op jou Cat.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:36 schreef Cat22 het volgende:
Natuurlijk zegt leeftijd niet alles en kun je niet altijd kiezen op welke leeftijd je kinderen krijgt (daar ging mijn verhaal ook helemaal niet over). Maar feit is wel dat de kans een stuk groter is dat een 80 jarige grootvader minder lang zijn kleinkinderen zal kunnen leren kennen of ermee kunnen spelen voordat hij ziek wordt of overlijdt dan een grootvader van 60.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:42 schreef Strega het volgende:
Wij gaan hier genieten van een verrukkelijke port, met een kaasplankje. (Nog steeds in het kader van het verjaarsweekend).
quote:
Dag Fiets.quote:
Absoluut niet. Het was van mij ook enkel een filosofische overpeinzing.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:40 schreef Strega het volgende:
[..]
Dit was ook niet bedoeld als kritiek op jou Cat.
Het was meer in z'n algemeenheid dat het leven soms heel anders gaat lopen dan je ooit had gedacht.
In zoverre vind ik het meestal ook een beetje vreemde redenering dat mensen zo stellig kunnen zeggen wij "nemen dan en dan kinderen".
Ow, oké.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Absoluut niet. Het was van mij ook enkel een filosofische overpeinzing.
Awwww....quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:34 schreef tombolafan het volgende:
Mn telefoon doet stom
En ik heb het koud!
Fairly nuts van Ben&Jerries.quote:
quote:
Nee, ik ben chagrijnig dus ik hoef hem nietquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:35 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Awwww....Maar je bent wel net op tijd voor de LaPo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |