quote:
'Ook als Cambuur niet promoveert, hebben we het niet slecht gedaan'
Zaterdag, 25 september 2010 om 08:10
Het is voor de huidige selectie van SC Cambuur-Leeuwardem dé kans om samen nog een echte prijs met de club te winnen. Tien spelers in de selectie van trainer Stanley Menzo hebben een aflopend contract. "Moeten? Dat is een groot woord", vindt Paul Beekmans. "Het kan. We weten wat we willen en we weten wat we kunnen. Het zou een prima afscheid zijn, eventueel. Dat je hier iets moois hebt bereikt."
"Er zijn hier niet zoveel die wat gewonnen hebben", doelt Beekmans zaterdag in het Friesch Dagblad op eerdere titels in de Jupiler League. "Maar ook als we uiteindelijk niet promoveren, hebben we het niet slecht gedaan. Er is niks van te zeggen, altijd verrassende uitslagen. De mensen die verwachten dat wij wel even 3-0 winnen van een tegenstander hebben geen realiteitszin van deze competitie. We zijn wel goed, kunnen winnen, maar je hebt ook met een tegenstander te maken."
"We hebben een smalle selectie en met de vele blessures wordt het snel lastig. Ook met trainen; je kunt geen grote partijen spelen. Als iedereen fit is, staat het elftal wel", aldus Beekmans. Cambuur draaide de afgelopen jaren bovenin mee en promoveerde twee keer net niet. Nu staan de Friezen op een zesde stek.
Wat mij betreft lekker bovenin mee laten draaien

vrijdag avond vind ik een heerlijke voetbal avond en ik kom voor een spannend potje voetbal en niet voor een club met een grote naam. Mocht je kunnen promoveren moet je het natuurlijk niet laten.
Wist ook niet dat er zoveel contracten afliepen, gezien de financiële situatie zullen er wel wat oudere, duurdere jongens vertrekken en we later lager gaan draaien. Maar goed, we zien wel zolang ze maar niet lekker boven hun stand gaan leven.
Schepers in de vermoedelijke opstelling van de LC, goede zaak en natuurlijk belachelijk dat Maachi altijd gewoon mag blijven staan na iedere kutwedstrijd.