abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85814535
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:21 schreef Sylver_ het volgende:
Pasfoto's zijn zo passé. Maak gewoon een foto van jezelf met je foon/webcam/digitale camera en doe die er bij ;)
Sollicitatiebrieven zijn over het algemeen ook compleet achterhaald. Stuur gewoon een e-mail en voeg een fotootje bij.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_85848479
Volgens mij is het redelijk normaal tegenwoordig dat er een pasfoto op je CV staat. Je kan natuurlijk ook gewoon eentje uitdraaien op de printer of zo, het hoeft niet zo'n foto te zijn volgens al die regeltjes voor de paspoort.
pi_85854906
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:16 schreef Sessy het volgende:
Volgens mij is het redelijk normaal tegenwoordig dat er een pasfoto op je CV staat. Je kan natuurlijk ook gewoon eentje uitdraaien op de printer of zo, het hoeft niet zo'n foto te zijn volgens al die regeltjes voor de paspoort.
Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gedaan en heb ik ook nog nooit van anderen gehoord dat ze er een pasfoto bij doen. Ik begrijp ook niet goed wat dat op een CV te zoeken heeft (behalve als je als model of toneelspeler solliciteert.) Op een CV horen wat contactgegevens en een overzicht van je kwalificaties/kennis/ervaring te staan.

Zolang je uiterlijk niet buitengewoon relevant is voor je functie, zie ik echt geen reden om een pasfoto toe te voegen. Je gaat toch ook geen mp3-tje toevoegen om je beheersing van accentloos ABN en communicatieve kwaliteiten te demonstreren (behalve als je misschien nieuwslezer wilt worden)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:11:05 #29
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_85871304
Ik heb de laatste tijd ook bij een paar winkels gesolliciteerd en daar vroegen ze dat inderdaad ook bij eentje. Nu heb ik de foto gewoon erop laten staan toen ik ook bij de andere winkels ging solliciteren.
Bij mijn "eerste ronde" sollicitaties kreeg ik bijna nergens iets van te horen, en bij de "tweede ronde" met pasfoto kreeg ik wel van meerder winkels iets te horen. Zit nu ook bij twee bedrijven in de tweede ronde. Pak gewoon een spontane foto van jezelf en verklein die. Ik heb gewoon een vierkant hokje naast mijn adresgegevens op mijn cv geduwd en een foto aan die maten aangepast. Pasfoto's staat niemand leuk op, ze bedoelen toch een gewone foto.
吴 曼 迪
pi_85874550
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:10 schreef BarrieButsers het volgende:

[..]

_O-

Staat alleen erg raar omdat ik de brief persoonlijk aflever :')
Dan zien ze toch ook hoe je er uitziet...?
pi_85875635
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:58 schreef stavromulabeta het volgende:

Zolang je uiterlijk niet buitengewoon relevant is voor je functie, zie ik echt geen reden om een pasfoto toe te voegen. Je gaat toch ook geen mp3-tje toevoegen om je beheersing van accentloos ABN en communicatieve kwaliteiten te demonstreren (behalve als je misschien nieuwslezer wilt worden)
Met mijn allochtone naam heb ik zelf gemerkt dat ik beter wel erachteraan kan bellen om mijn beheersing van het ABN even te demonstreren. Helaas, maar werkgevers discrimineren toch echt nog steeds op uiterlijk en op je taalvaardigheden. Je kan dan wel heel principieel gaan doen, maar daar bereik je voor jezelf niets mee; je kan beter het spelletje meespelen.
pi_85875884
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:10 schreef BarrieButsers het volgende:

[..]

_O-

Staat alleen erg raar omdat ik de brief persoonlijk aflever :')
Gewoon een glimlach getoverd op deze kutmaandag ^O^
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')