abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85813443
Hallo allemaal,

Vanmiddag heb ik een sollicitatiebrief gehaald bij een grote winkelketen. Net zat ik dus de brief in te vullen en nu blijkt dat ik een pasfoto bij de brief moet inplakken.
Allemaal leuk en aardig maar wat heeft het voor toegevoegde waarde om mijn pasfoto hierbij toe te voegen? Nu is het niet dat ik me schaam of dat ik mezelf te lelijk vind maar als je mn pasfoto ziet kan je niks anders denken dan dat ik een of andere junk ben. (En om nu speciaal nieuwe foto's te laten maken die er hoogstwaarschijnlijk hetzelfde zullen uitzien..)

Ik zich graag bij die winkel willen werken maar is de kans groter dat ze me niet uitnodigen voor een sollicitatie als ik er geen pasfoto bijvoeg?

Alvast bedankt! :)

Het betreft trouwens om een avond, weekend en vakantiehulp.

Edit;
Ik bedoel trouwens in de TT sollicitatiebrief :') ;)
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_85813464
Volgens mij zat je bij het maken van de TT met je hoofd al ergens anders :D ?
pi_85813488
Dus je ziet er hoe dan ook uit als een junk op een foto's, maar schaamt je daar niet voor?
pi_85813495
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:44 schreef Anne het volgende:
Ik deed twee dingen tegelijk inderdaad O-)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:46:54 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85813508
quote:
:D :') !
Tics van je petten.
pi_85813520
Ik heb het maar even aangepast :* !
pi_85813522
quote:
Ze verwacht gewoon dat ze aangenomen wordt, komt die felicitatiebrief vanzelf.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_85813543
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:46 schreef Hansieworst het volgende:
Dus je ziet er hoe dan ook uit als een junk op een foto's, maar schaamt je daar niet voor?
Nee ik zie er heel normaal uit maar op kleine foto's niet.

Maargoed. Mijn vraag was meer of het een groot verschil maakt of ik wel of geen foto bijvoeg bij een sollicitatiebrief waar ze dat vragen.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:48:50 #9
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85813546
ik zou de foto uit je fotoboek van fok opsturen :o
I intend to be formidably armed
pi_85813576
Als je bij een winkel wil werken, zal die winkel willen weten of je hoofd de klanten niet wegjaagt...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_85813581
Ze willen gewoon kijken of je kop wel geschikt is om in een winkel te staan. Als je op de foto staat met 20 piercings, tattoo's en een hanenkam dan ben je wellicht minder geschikt om op de speelgoed afdeling van de V&D te staan... Dat is gewoon de reden.
pi_85813601
Tsja in dat geval is het wel erg logisch. :')
pi_85813629
Ook junkies worden als vakkenvuller aangenomen, no worries!
pi_85813655
Foto erbij vind ik persoonlijk, maar is niet nodig. Ze screenen je toch op het grote boze internet. Kunnen ze je daar niet vinden, dan zou ik me pas zorgen maken
pi_85813662
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:51 schreef BarrieButsers het volgende:
Tsja in dat geval is het wel erg logisch. :')
Plus dat ze dan ook meteen zien dat je geen Achmed bent die onder de naam Barry solliciteert.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:53:26 #16
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85813667
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:50 schreef -_Tommy_- het volgende:
Ze willen gewoon kijken of je kop wel geschikt is om in een winkel te staan. Als je op de foto staat met 20 piercings, tattoo's en een hanenkam dan ben je wellicht minder geschikt om op de speelgoed afdeling van de V&D te staan... Dat is gewoon de reden.
een clown kan toch prima op de speelgoedafdeling rondhuppelen :')
pi_85813716
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:48 schreef BarrieButsers het volgende:

[..]

Maargoed. Mijn vraag was meer of het een groot verschil maakt of ik wel of geen foto bijvoeg bij een sollicitatiebrief waar ze dat vragen.
Als ze er naar vragen zou ik hem zeker toevoegen, anders leggen ze je brief misschien gelijk aan de kant.
Desnoods breng je de brief zelf even langs, hebben ze alvast een glimp van je gezien, als het een kleine winkel is. Geeft ook nog eens aan dat je echt wil werken daar.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_85813733
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:53 schreef draaijer het volgende:
Foto erbij vind ik persoonlijk, maar is niet nodig. Ze screenen je toch op het grote boze internet. Kunnen ze je daar niet vinden, dan zou ik me pas zorgen maken
Want je moet je zorgen maken als je gegevens niet open en bloot op internet vindbaar zijn ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:57:00 #19
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85813777
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:55 schreef junkiexp het volgende:
Want je moet je zorgen maken als je gegevens niet open en bloot op internet vindbaar zijn ?
voor de hogere functies vind men het wel fijn als je ook publicaties schrijft e.d. ,maar voor een bijbaan is dat niet relevant.

Van mij kan je ook geen prive informatie op internet vinden buiten de werkgerelateerde zaken.
pi_85813790
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:53 schreef draaijer het volgende:
Ik ben niet te vinden op het internet.

Lijkt me altijd nog beter dan dat ze bij een eventuele collega kunnen lezen dat tie iedere avond met een pil in zn bek een of sletje neukt. :?
pi_85813843
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:48 schreef BarrieButsers het volgende:

[..]

:{
Geloof in Jezus, dan zal hij je belonen.
pi_85813911
Doe een paperclip aan je brief maar geen foto, dan denk ze dat hij kwijt is geraakt :')
pi_85814016
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:57 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

voor de hogere functies vind men het wel fijn als je ook publicaties schrijft e.d. ,maar voor een bijbaan is dat niet relevant.

Van mij kan je ook geen prive informatie op internet vinden buiten de werkgerelateerde zaken.
Wel voor de hele hoge functies dan lijkt me ? :)
Voor een normale 40 uurs baan op hbo niveau lijkt me dat weinig toegevoegde waarde te hebben.
Of het schrijven van publicaties e.d. moet gerelateerd zijn aan de betreffende functie natuurlijk.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_85814168
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:01 schreef Habork het volgende:
Doe een paperclip aan je brief maar geen foto, dan denk ze dat hij kwijt is geraakt :')
_O-

Staat alleen erg raar omdat ik de brief persoonlijk aflever :')
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:21:26 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_85814479
Pasfoto's zijn zo passé. Maak gewoon een foto van jezelf met je foon/webcam/digitale camera en doe die er bij ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_85814535
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:21 schreef Sylver_ het volgende:
Pasfoto's zijn zo passé. Maak gewoon een foto van jezelf met je foon/webcam/digitale camera en doe die er bij ;)
Sollicitatiebrieven zijn over het algemeen ook compleet achterhaald. Stuur gewoon een e-mail en voeg een fotootje bij.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_85848479
Volgens mij is het redelijk normaal tegenwoordig dat er een pasfoto op je CV staat. Je kan natuurlijk ook gewoon eentje uitdraaien op de printer of zo, het hoeft niet zo'n foto te zijn volgens al die regeltjes voor de paspoort.
pi_85854906
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:16 schreef Sessy het volgende:
Volgens mij is het redelijk normaal tegenwoordig dat er een pasfoto op je CV staat. Je kan natuurlijk ook gewoon eentje uitdraaien op de printer of zo, het hoeft niet zo'n foto te zijn volgens al die regeltjes voor de paspoort.
Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gedaan en heb ik ook nog nooit van anderen gehoord dat ze er een pasfoto bij doen. Ik begrijp ook niet goed wat dat op een CV te zoeken heeft (behalve als je als model of toneelspeler solliciteert.) Op een CV horen wat contactgegevens en een overzicht van je kwalificaties/kennis/ervaring te staan.

Zolang je uiterlijk niet buitengewoon relevant is voor je functie, zie ik echt geen reden om een pasfoto toe te voegen. Je gaat toch ook geen mp3-tje toevoegen om je beheersing van accentloos ABN en communicatieve kwaliteiten te demonstreren (behalve als je misschien nieuwslezer wilt worden)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:11:05 #29
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_85871304
Ik heb de laatste tijd ook bij een paar winkels gesolliciteerd en daar vroegen ze dat inderdaad ook bij eentje. Nu heb ik de foto gewoon erop laten staan toen ik ook bij de andere winkels ging solliciteren.
Bij mijn "eerste ronde" sollicitaties kreeg ik bijna nergens iets van te horen, en bij de "tweede ronde" met pasfoto kreeg ik wel van meerder winkels iets te horen. Zit nu ook bij twee bedrijven in de tweede ronde. Pak gewoon een spontane foto van jezelf en verklein die. Ik heb gewoon een vierkant hokje naast mijn adresgegevens op mijn cv geduwd en een foto aan die maten aangepast. Pasfoto's staat niemand leuk op, ze bedoelen toch een gewone foto.
吴 曼 迪
pi_85874550
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:10 schreef BarrieButsers het volgende:

[..]

_O-

Dan zien ze toch ook hoe je er uitziet...?
pi_85875635
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:58 schreef stavromulabeta het volgende:

Zolang je uiterlijk niet buitengewoon relevant is voor je functie, zie ik echt geen reden om een pasfoto toe te voegen. Je gaat toch ook geen mp3-tje toevoegen om je beheersing van accentloos ABN en communicatieve kwaliteiten te demonstreren (behalve als je misschien nieuwslezer wilt worden)
Met mijn allochtone naam heb ik zelf gemerkt dat ik beter wel erachteraan kan bellen om mijn beheersing van het ABN even te demonstreren. Helaas, maar werkgevers discrimineren toch echt nog steeds op uiterlijk en op je taalvaardigheden. Je kan dan wel heel principieel gaan doen, maar daar bereik je voor jezelf niets mee; je kan beter het spelletje meespelen.
pi_85875884
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:10 schreef BarrieButsers het volgende:

[..]

_O-

Gewoon een glimlach getoverd op deze kutmaandag ^O^
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')