Ik deed twee dingen tegelijk inderdaadquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:44 schreef Anne het volgende:
Volgens mij zat je bij het maken van de TT met je hoofd al ergens anders?
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:44 schreef Anne het volgende:
Ze verwacht gewoon dat ze aangenomen wordt, komt die felicitatiebrief vanzelf.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:44 schreef Anne het volgende:
Nee ik zie er heel normaal uit maar op kleine foto's niet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:46 schreef Hansieworst het volgende:
Dus je ziet er hoe dan ook uit als een junk op een foto's, maar schaamt je daar niet voor?
Plus dat ze dan ook meteen zien dat je geen Achmed bent die onder de naam Barry solliciteert.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:51 schreef BarrieButsers het volgende:
Tsja in dat geval is het wel erg logisch.
een clown kan toch prima op de speelgoedafdeling rondhuppelenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:50 schreef -_Tommy_- het volgende:
Ze willen gewoon kijken of je kop wel geschikt is om in een winkel te staan. Als je op de foto staat met 20 piercings, tattoo's en een hanenkam dan ben je wellicht minder geschikt om op de speelgoed afdeling van de V&D te staan... Dat is gewoon de reden.
Als ze er naar vragen zou ik hem zeker toevoegen, anders leggen ze je brief misschien gelijk aan de kant.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:48 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Nee ik zie er heel normaal uit maar op kleine foto's niet.
Maargoed. Mijn vraag was meer of het een groot verschil maakt of ik wel of geen foto bijvoeg bij een sollicitatiebrief waar ze dat vragen.
Want je moet je zorgen maken als je gegevens niet open en bloot op internet vindbaar zijn ?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:53 schreef draaijer het volgende:
Foto erbij vind ik persoonlijk, maar is niet nodig. Ze screenen je toch op het grote boze internet. Kunnen ze je daar niet vinden, dan zou ik me pas zorgen maken
voor de hogere functies vind men het wel fijn als je ook publicaties schrijft e.d. ,maar voor een bijbaan is dat niet relevant.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:55 schreef junkiexp het volgende:
Want je moet je zorgen maken als je gegevens niet open en bloot op internet vindbaar zijn ?
Ik ben niet te vinden op het internet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:53 schreef draaijer het volgende:
Foto erbij vind ik persoonlijk, maar is niet nodig. Ze screenen je toch op het grote boze internet. Kunnen ze je daar niet vinden, dan zou ik me pas zorgen maken
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:48 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Nee ik zie er heel normaal uit maar op kleine foto's niet.
Wel voor de hele hoge functies dan lijkt me ?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:57 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
voor de hogere functies vind men het wel fijn als je ook publicaties schrijft e.d. ,maar voor een bijbaan is dat niet relevant.
Van mij kan je ook geen prive informatie op internet vinden buiten de werkgerelateerde zaken.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:01 schreef Habork het volgende:
Doe een paperclip aan je brief maar geen foto, dan denk ze dat hij kwijt is geraakt
Sollicitatiebrieven zijn over het algemeen ook compleet achterhaald. Stuur gewoon een e-mail en voeg een fotootje bij.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:21 schreef Sylver_ het volgende:
Pasfoto's zijn zo passé. Maak gewoon een foto van jezelf met je foon/webcam/digitale camera en doe die er bij
Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gedaan en heb ik ook nog nooit van anderen gehoord dat ze er een pasfoto bij doen. Ik begrijp ook niet goed wat dat op een CV te zoeken heeft (behalve als je als model of toneelspeler solliciteert.) Op een CV horen wat contactgegevens en een overzicht van je kwalificaties/kennis/ervaring te staan.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:16 schreef Sessy het volgende:
Volgens mij is het redelijk normaal tegenwoordig dat er een pasfoto op je CV staat. Je kan natuurlijk ook gewoon eentje uitdraaien op de printer of zo, het hoeft niet zo'n foto te zijn volgens al die regeltjes voor de paspoort.
Dan zien ze toch ook hoe je er uitziet...?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:10 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
![]()
Staat alleen erg raar omdat ik de brief persoonlijk aflever
Met mijn allochtone naam heb ik zelf gemerkt dat ik beter wel erachteraan kan bellen om mijn beheersing van het ABN even te demonstreren. Helaas, maar werkgevers discrimineren toch echt nog steeds op uiterlijk en op je taalvaardigheden. Je kan dan wel heel principieel gaan doen, maar daar bereik je voor jezelf niets mee; je kan beter het spelletje meespelen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Zolang je uiterlijk niet buitengewoon relevant is voor je functie, zie ik echt geen reden om een pasfoto toe te voegen. Je gaat toch ook geen mp3-tje toevoegen om je beheersing van accentloos ABN en communicatieve kwaliteiten te demonstreren (behalve als je misschien nieuwslezer wilt worden)
Gewoon een glimlach getoverd op deze kutmaandagquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:10 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
![]()
Staat alleen erg raar omdat ik de brief persoonlijk aflever
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |