abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85810507
Ik stap even buiten mijn eigen verbouwtopic, in de hoop dat hier wellicht een aantal mensen reageren op het volgende.

Bij het monteren van een hangend toilet met de Geberti Duofix ( linkje maak ik mij zorgen of de muur de kracht wel kan dragen.

De muur is een gipsbetonmuur, welke tegenwoordig zo'n beetje standaard zijn bij veel nieuwbouwwoningen.
Kan ik de Geberitset zomaar in de muur ankeren (en op de grond) of moet er een hele systeemrail van Geberit of bijv. zelfgemaakt met hout eerst op de muur worden gemonteerd, om de kracht te verdelen?

Ik wilde namelijk de Geberit in de gipsbetonmuur ankeren en met regelwerk van hout er een voorzetmuurtje omheen timmeren.

Wie heeft ervaring met de inbouw van een dergelijk systeem en hoe zit het met de draagkracht van een gipsbetonmuur?
pi_85810751
Gips of gasbeton? Gipsbeton ken ik nie tqua naam.

Bij een gammel muurtje zou mijn persoonlijke voorkeur toch zijn om de wc gewoon op de grond te laten staan.
censuur :O
pi_85811119
Kan hoor, de Geberti Duofix gewoon monteren volgens beschrijving en de voorzetwand goed verankeren aan de naast liggende wanden
pi_85811391
De ene zegt tegen mij gipsbeton en de ander gasbeton. Het zijn van die kant en klare lichte scheidingswanden. Bestaan uit 1 geheel en niet uit blokken. Zijn lichtelijk poreus, zoals beton, 10 cm dik en worden in 1 keer in de woning rechtop tot aan het plafond geplaatst.

Ik kreeg uiteenlopende tips om de Duofix gewoon verankeren met de bijbehorende bouten of eerst een framewerk tegen de muur plaatsen en daar pas het reservoir tegenaan te plaatsen.
Vandaar dat ik nu aan het twijfelen geslagen ben.
pi_85812296
met deze , flink aandraaien en gaat nooit meer los.
http://www.tiggeloven.nl/(...)20Rawl%20Rawlnut.pdf
pi_85813969
Ik zou zeker wel met een frame werken.
-weg, zie banmeldtopic-
pi_85900890
Ik heb inmiddels het frame al bijna klaar.

Ik vond gisteren in de bouwmarkt de chemische lijmankers van Fischer. Kunnen vele malen meer kilo's houden dan reguliere pluggen.

Linkje

Nu moet ik het volgende nog oplossen.
Het hart van de afvoerbuis in de muur zit op 17,5 cm hoogte. Ik moet naar 25 cm hoogte, aangezien de toiletpot anders te laag komt te hangen. Ik heb echter niet de ruimte om door middel van bochten naar links/rechts te gaan. Dus werken met bochten is lastig.

Ik heb inmiddels gelezen dat er flexibele afvoerstukken bestaan, echter vraag ik mij af of deze wel zo veilig zijn. Niets erger dan te moeten concluderen dat je toiletafvoer lekt.... :Y)

Of zou ik de buis vrij moeten kappen uit de muur en dan daarna omhoog brengen achter de muur? Dat is helaas wel veel werk.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:12:55 #8
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85900969
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:09 schreef dagizmo het volgende:
Of zou ik de buis vrij moeten kappen uit de muur en dan daarna omhoog brengen achter de muur? Dat is helaas wel veel werk.
het liefst dat...Maar die conclusie had je zelf volgens mij ook al wel getrokken. ;)
pi_85901394
Ja, alleen nog niet echt de conclusie waar ik op had gerekend ;)

Excentrische verlopen van meer dan 2 cm ben ik niet zo gelukkig mee, want dat lijkt me een groot risico op verstoppingen. Een flexibele buis lijkt daarentegen wel mooi te verlopen, maar hoe zit het met de duurzaamheid.

Wel raar dat de hoogte van de afvoer bij nieuwbouw niet aansluit bij de tegenwoordige bijna standaard inbouwtoiletten. Had die buis 6 cm omhoog gedaan en iedereen kan vrolijk verder.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:36:32 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85901438
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:34 schreef dagizmo het volgende:
Wel raar dat de hoogte van de afvoer bij nieuwbouw niet aansluit bij de tegenwoordige bijna standaard inbouwtoiletten. Had die buis 6 cm omhoog gedaan en iedereen kan vrolijk verder.
Niet de vraag gehad hoe hoog je je pot wilt hebben hangen?
pi_85902139
Nee, dit betreft nieuwbouw volgens massaproductie en wij hebben de woning pas gekocht toen het project opgeleverd was.

Maar blijft evengoed raar dat de afvoer tegenwoordig nog zo laag wordt gehangen.
pi_85961782
Ben hard op weg.

Stuk uit de muur gehaald en daar verderop in de muur 2 bochten (mof) gemonteerd. Komt nu aardig stuk beter uit.

Zal morgen even foto's plaatsen.
  donderdag 2 september 2010 @ 09:45:16 #13
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85977026
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:29 schreef dagizmo het volgende:
Ben hard op weg.

Stuk uit de muur gehaald en daar verderop in de muur 2 bochten (mof) gemonteerd. Komt nu aardig stuk beter uit.

Zal morgen even foto's plaatsen.
^O^ ^O^ ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')