FOK!forum / Klaagbaak / treinen
Juicyhilzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:25
verdomme, we leven in 2010 maar de NS rijd weer niet door een beetje bliksem :r

ik ben al zeker 8 maanden niet met de trein geweest, maar precies vandaag ligt zo ongeveer het hele treinnetwerk plat. en dan komt er een trein richting utrecht na lange tijd wachten, is het een grote troep en stinkt het hier ongelofelijk :( daar betaal ik tien eurie voor
Ou-Tannuzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:27
wees blij dat je uberhaubt nog de deur uit kon
:)
Pannenkoekenzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:28
Bij station Utrecht zijn werkzaamheden, dit had je dus ruim van te voren kunnen weten.
swarmahoerzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:30
opgeruimd
Socioszaterdag 28 augustus 2010 @ 15:33
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:30 schreef swarmahoer het volgende:
opgeruimd
Blijkbaar dus niet. Het is nog steeds een chaos op het spoor...
swarmahoerzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:34
whehe :P
remlofzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:34
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:33 schreef Socios het volgende:

[..]

Blijkbaar dus niet. Het is nog steeds een chaos op het spoor...
Ik moest lachen :')
Ascendancyzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:36
Zo erg is het vandaag toch niet? 2 trajecten eruit is niet overdreven veel.
Kapitein_Schavuitzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:38
Want als de bliksem bij jou thuis inslaat op de meterkast kijk jij gewoon verder TV en zet je ondertussen ook nog koffie?

NS bashen is zóó 2005.
Muizenbeestzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:39
Oeehw.. kom bij mij in de buurt wonen.. heel onze regio geeeeen treinen
i know ik woon in een dorp
Bennyzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:51
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:33 schreef Socios het volgende:

[..]

Blijkbaar dus niet. Het is nog steeds een chaos op het spoor...
:')
Ik moest lachen :P
Ofyles2zondag 29 augustus 2010 @ 00:03
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:28 schreef Pannenkoeken het volgende:
Bij station Utrecht zijn werkzaamheden, dit had je dus ruim van te voren kunnen weten.
Perronwerkzaamheden om precies te zijn.

Overigens vind ik de retoriek van TS nogal populistisch. NS had er ook voor kunnen kiezen om decennia geleden de spoorlijnen niet te elektrificeren, maar dan moeten we nog steeds rekening houden met uitgevallen seinen als de bliksem inslaat...
#ANONIEMzondag 29 augustus 2010 @ 00:08
Ik reed vandaag gewoon rustig en normaal met de trein? Wat zou er dan aan de hand moeten zijn?
Ofyles2zondag 29 augustus 2010 @ 00:09
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:38 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Want als de bliksem bij jou thuis inslaat op de meterkast kijk jij gewoon verder TV en zet je ondertussen ook nog koffie?

NS bashen is zóó 2005.
Bovendien: ProRail is eigenaar van het spoornetwerk.

NS en andere passagiers- en goederenvervoerders moeten treinpaden inkopen.
Ofyles2zondag 29 augustus 2010 @ 00:12
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:08 schreef o.us het volgende:
Ik reed vandaag gewoon rustig en normaal met de trein? Wat zou er dan aan de hand moeten zijn?
Niet zo heel erg veel schijnt me.

Maandag had ik overigens pech op Amsterdam Centraal, door een stroomstoring op Amsterdam Sloterdijk kon mijn IC richting Utrecht niet rijden en door eigen schuld heb ik mijn reistijd verlengd (lees: ik had sneller naar Amsterdam Bijlmer ArenA moeten afreizen en daar overstappen).
Ou-Tannuzondag 29 augustus 2010 @ 00:15
treinen zijn tof he!
Ofyles2zondag 29 augustus 2010 @ 00:18
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:33 schreef Socios het volgende:

[..]

Blijkbaar dus niet. Het is nog steeds een chaos op het spoor...
o|O o|O

Te. Voorspelbaar.
Dartanionzondag 29 augustus 2010 @ 00:23
Ik ben vandaag vanaf Parijs terug naar mijn woonplaats gekomen, met de trein, ZONDER vertragingen _O_
Ofyles2zondag 29 augustus 2010 @ 00:39
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:23 schreef Dartanion het volgende:
Ik ben vandaag vanaf Parijs terug naar mijn woonplaats gekomen, met de trein, ZONDER vertragingen _O_
Ik kan het iedereen aanraden.

Veel beter dan een busritje met Eurolines...
verrektemongoolzondag 29 augustus 2010 @ 00:41
Mensen die met de trein reizen o|O
PeZuzondag 29 augustus 2010 @ 00:42
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik kan het iedereen aanraden.

Veel beter dan een busritje met Eurolines...
zoalng de ns niet eens op tijd kan rijden met een beetje regen stap ik niet voor lange afstanden in een trein, wat een onkunde :r
Dartanionzondag 29 augustus 2010 @ 00:44
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik kan het iedereen aanraden.

Veel beter dan een busritje met Eurolines...
Ik denk niet dat het vliegtuig erg veel sneller geweest zou zijn, van deur tot deur, dan de trein was. (Thalys)
Dartanionzondag 29 augustus 2010 @ 00:45
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:42 schreef PeZu het volgende:

[..]

zoalng de ns niet eens op tijd kan rijden met een beetje regen stap ik niet voor lange afstanden in een trein, wat een onkunde :r
NS bashen :N
Socioszondag 29 augustus 2010 @ 00:50
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:45 schreef Dartanion het volgende:
NS bashen :N
Nederlandse Spoorwegen _O_
Deutsche Bahn _O_
PeZuzondag 29 augustus 2010 @ 00:52
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:45 schreef Dartanion het volgende:

[..]

NS bashen :N
vreselijk bedrijf, prutsers zijn het ^O^
Ofyles2zondag 29 augustus 2010 @ 00:54
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:42 schreef PeZu het volgende:

[..]

zoalng de ns niet eens op tijd kan rijden met een beetje regen stap ik niet voor lange afstanden in een trein, wat een onkunde :r
Richting het buitenland kom je amper boven het gemiddelde van 90-100 km/h uit per auto of bus.

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:44 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het vliegtuig erg veel sneller geweest zou zijn, van deur tot deur, dan de trein was. (Thalys)
Klopt.

Nu Amsterdam-Frankfurt nog.
Ofyles2zondag 29 augustus 2010 @ 00:56
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:52 schreef PeZu het volgende:

[..]

vreselijk bedrijf, prutsers zijn het ^O^
Heb je een enkel idee wie verantwoordelijk is voor de spoorinfrastructuur en wie voor de dienstregeling?
PeZuzondag 29 augustus 2010 @ 00:57
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Richting het buitenland kom je amper boven het gemiddelde van 90-100 km/h uit per auto of bus.
[..]

Klopt.

Nu Amsterdam-Frankfurt nog.
1) je kan zelf bepalen wanneer je vertrekt
2) je kan zelf bepalen wat je doet in je auto
3) 90-100? gewoon 120 gem
4) geen stink trein varkens
5) geen vetreagingen door, bliksem, water of blaadjes
6) van deur tot deur zonde roverstap
7) etc etc etc
Socioszondag 29 augustus 2010 @ 01:24
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:57 schreef PeZu het volgende:
90-100? gewoon 120 gem
Dat haal je echt niet, hoor. :') Een gemiddelde snelheid gaat ontzettend snel omlaag.
quote:
geen stink trein varkens
Treinen stinken niet. En gewoon naast ´normale´ mensen gaan zitten.
quote:
geen vetreagingen door, bliksem, water of blaadjes
In auto vrijwel altijd file, drukte etc.
quote:
van deur tot deur zonde roverstap
In grote steden is het centrum sowieso slechter bereikbaar per auto.
PeZuzondag 29 augustus 2010 @ 01:43
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat haal je echt niet, hoor. :') Een gemiddelde snelheid gaat ontzettend snel omlaag.
[..]

Treinen stinken niet. En gewoon naast ´normale´ mensen gaan zitten.
[..]

In auto vrijwel altijd file, drukte etc.
[..]

In grote steden is het centrum sowieso slechter bereikbaar per auto.
1) jawel hoor
2) mensen stinken wel, en je hebt niet altijd plek
3) nee hoor bij lange na nioet
4) niet perse, en overstappen en ader ov zuigt nog erger (de bus :')_! )
Robin__zondag 29 augustus 2010 @ 01:46
PROrail :')
Ofyles2zondag 29 augustus 2010 @ 01:50
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:46 schreef Robin__ het volgende:
PROrail :')
Ik houd mijn hart vast als het sneeuwt.

Ik ben wel benieuwd of en hoe ProRail zich voorbereidt op de komende winter...

Uiteindelijk heb je vier schuldigen: de NS, ProRail, NedTrain en de overheid.

Waarom?

Ze lieten zich van achteren nemen door een econoom genaamd McKinsey... _O-
Robin__zondag 29 augustus 2010 @ 02:03
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:50 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik houd mijn hart vast als het sneeuwt.

Ik ben wel benieuwd of en hoe ProRail zich voorbereidt op de komende winter...


onze pro's hebben aangekondigd het spoorwegnet deze voor deze winter 'winterhard' te gaan maken oid.. kan dan maar weinig denken als 'ach als je weet hoe dat moet, waarom begin je daar nu pas mee' :{
Ascendancyzondag 29 augustus 2010 @ 04:43
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:43 schreef PeZu het volgende:

[..]

1) jawel hoor
2) mensen stinken wel, en je hebt niet altijd plek
3) nee hoor bij lange na nioet
4) niet perse, en overstappen en ader ov zuigt nog erger (de bus :')_! )
Ben je nu werkelijk zo dom dat je denkt dat je richting Parijs een gemiddelde van 120 haalt? Zeker naar een plek met een efficiente overstap zoals Gare du Nord?