http://www.nusport.nl/ten(...)er-van-genieten.htmlSchoorel: Hier ga ik zeker van genieten
Uitgegeven: 23 april 2011 16:25
Laatst gewijzigd: 23 april 2011 16:32
NAPELS - Thomas Schoorel was zaterdag dolgelukkig met zijn tweede challengerzege op rij. De Amsterdammer was na de winst in Rome ook de sterkste in Napels. De top honderd komt langzaam in zicht voor de 22-jarige speler uit de Bijlmer.
© ANP''Hier ga ik zeker van genieten. Ik heb ontzettend goed gespeeld in de finale'', zei Schoorel over de eindstrijd waarin hij met 6-2 en 7-6 (4) te sterk was voor de Italiaan Filippo Volandri.
In de tweede set maakte de huidige nummer 126 van de wereld het nog wel onnodig spannend. ''Ik was op het einde een beetje zenuwachtig'', gaf Schoorel toe.
Wimbledon
Met zijn hogere plek op de ranking komt rechtstreekse plaatsing voor Wimbledon zelfs in de buurt. De grandslam op het Londense gras is zijn droomtoernooi.
''Het heeft traditie en daar houd ik wel van. Bovendien heeft mijn grote voorbeeld Roger Federer die titel vaak gewonnen. En Richard Krajicek natuurlijk.''
Prettige jongen
Schoorel wordt bij al zijn toernooien begeleid door coach Stephan Ehritt-Vanc. Hij werkt inmiddels tien maanden samen met de Duitser, die vol lof is over zijn pupil. ''Het is een heel prettige jongen om mee samen te werken. Er zit geen kwaad in."
Ondanks zijn zegereeks van tien partijen op rij kan het volgens Schoorel nog veel beter. ''Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar het gaat de goede kant op."
Ook Ehritt-Vanc erkent dat er nog wel werk te doen is. ''Hij werd in het verleden te vaak kwaad op zichzelf. Die woede is nu weg, maar de dieptepunten duren nog iets te lang."