abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85733336
quote:
Terwijl de Nederlandse regering 8,6 miljoen euro aan het door een watersnoodramp getroffen Pakistan doneert, zijn de meeste islamitische landen veel zuiniger. Tot nu heeft Egypte 200.000 euro over voor de Pakistani.

Islamitische landen hebben relatief weinig geld over voor Pakistan Islamitische landen hebben relatief weinig geld over voor Pakistan

Dat blijkt uit een overzicht van de donaties op de website 925.

Gul
Westerse landen blijkt veel meer te doneren aan het Aziatische land in nood dan islamitische landen. Zo geeft Amerika 122 miljoen euro en uit de kas van de Europese Unie komt 43 miljoen euro.

Groot-Brittannië geeft 51 miljoen en de Nederlandse regering schenkt tot nu toe bijna 9 miljoen euro aan Pakistan, een van de grootste moslimlanden ter wereld.

Weinig steun
Die bedragen liggen veel hoger dan de giften van islamitische landen. Op Saoedi-Arabië na (59 miljoen euro), is er nauwelijks steun vanuit de moslimwereld. Oman en Koeweit geven elk 4 miljoen euro, Indonesië en Maleisië beide 800.000 euro.

Iran, Qatar en Egypt hebben helemaal weinig zin om Pakistan financieel te ondersteunen, zo blijkt uit het overzicht. President Mahmoud Ahmadinejad heeft 600.000 euro over, Qatar iets meer dan 300.000 euro en Egypte slechts 200.000 euro.

Giro 555
In Nederland wordt vandaag op veel tv- en radiozenders een inzamelingsactie gehouden. Mensen die geld willen storten, kunnen dat doen op giro 555.

Aanvankelijk zou dit rekeningnummer gesloten blijven, omdat de ramp niet genoeg zou leven onder Nederlanders. Volgens de Samenwerkende Hulporganisaties (SH) heeft een actie op het medium Twitter ertoe geleid dat er toch kan worden gestort.

Door Robin van der Kloor
http://www.elsevier.nl/we(...)dan-moslimlanden.htm

En ja hoor daar hebben weer een journalist die te lui is om wat onderzoek te doen. Ik vind het altijd leuk dat mensen denken dat je alleen hulp kan geven door geld te doneren. Dat Iran bijvoorbeeld 200 ton aan voorraden geschonken heeft aan Pakistan, wordt natuurlijk niet besproken in het artikel.

De Verenigde Emiraten bijvoorbeeld. Ze hebben hun gehele helikopter vloot tot hun beschikking gesteld. Een stuk of 12 chinooks die belangrijke bevoorrading uit de lucht droppen. En opeens is de Verenigde Emiraten een land die hun Moslim broeders laten stikken, yeah right :')

http://www.emirates247.com/news/world/wam-2010-08-20-1.281479
http://gulfnews.com/news/(...)in-pakistan-1.669262
http://english.farsnews.com/newstext.php?nn=8906011583
pi_85733444
Soberzeau Elsevier :')
pi_85733465
Ik ben blij dat wij nog steeds verder kunnen plassen dan de moslimlanden. Dat verdient een schouderklopje.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:41:03 #4
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85733491
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:40 schreef Picchia het volgende:
Ik ben blij dat wij nog steeds verder kunnen plassen dan de moslimlanden. Dat verdient een schouderklopje.
:)
Intelligent, but fucked up.
pi_85733507
ik heb shciiiiiiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjt
afghanistan heeft over 40 jaar oorlog en niemand kan dat schelen
nu er iets in pakistan gebeurt iedereen opeens wel
fuck pakistan
can i smack your earhole?
pi_85733523
Het is geen wedstrijd.
pi_85733525
Fantastisch...Elsevier overtreft zichzelf in triestheid. Ooit was het een goed blad, rechts maar goed, nu is het een f'ing GS op papier.

De 75 miljoen van de koning van Saoedie Arabie hebben ze gemist zeker?

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2010 15:42:37 ]
pi_85734169
Ja duh, anders komen de Palestijnen natuurlijk geld tekort.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:59:04 #10
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85734227
Vervelend van Elsevier dat ze zulke nare dingen over je broeders zeggen TS.
pi_85734343
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:41 schreef Tijger_m het volgende:
Fantastisch...Elsevier overtreft zichzelf in triestheid. Ooit was het een goed blad, rechts maar goed, nu is het een f'ing GS op papier.

De 75 miljoen van de koning van Saoedie Arabie hebben ze gemist zeker?
En de hulp van Iran klaarblijkelijk ook.

quote:
Iran 3rd biggest donor to Pakistan

Iran is one of the three countries to send the highest amount of relief aid to the flood-inundated Pakistan, Iranian Interior Minister Mostafa Mohammad Najjar says.

So far, Iran has sent more than 200 tons in aid for the flood-ravaged people of Pakistan, Mohammad Najjar said at a meeting with his Pakistani counterpart Rehman Malek on Monday.

The relief aid includes food, medicine, blankets, tents, and other necessary items delivered to the Pakistani officials, the Interior Ministry's official website reported.

“From the very first days of the recent devastating floods in Pakistan, the Islamic Republic of Iran rushed to help the people of that country and dispatched its aids to Pakistan through its governmental and non-governmental agencies,” Mohammad Najjar added.

At least 1,500 people have so far been killed in the floods which have washed through a fifth of Pakistan. The floods have affected up to 20 million others to become the country's worst-ever natural disaster.

The minister said he plans to visit the flood-stricken areas as the head of an Iranian delegation.
Sinds 1785
pi_85734384
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:59 schreef Nobu het volgende:
Vervelend van Elsevier dat ze zulke nare dingen over je broeders zeggen TS.
Ik ben geen Moslim :')
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:08:56 #13
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_85734556
Nog even afgezien van de eventuele (en onvermijdbare) fouten, is het echt typisch dat ze hier een wedstrijd van willen maken in de Elsevier. Dat blad glijdt met iedere editie verder af, nog niet zo lang geleden las ik het gewoon nog en hoefde ik slechts de Winter zijn columns te negeren.
Ik snap er eerlijk gezegd niets van, het was altijd al rechts, maar nooit zo... wervend.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_85734660
Het begint een beetje trieste vormen aan te nemen. Er worden een aantal mensen extreem geil van de tegenstellingen tussen het westen en moslimlanden. Ik ga ervan uit dat wij ook relatief meer geven dan Afrikaanse landen. Dat is ook niet zo gek aangezien mensen daar in hun hut van stront leven. Dat Egypte betrekkelijk gierig is verbaast mij ook niet. De gemiddelde Egyptenaar verdient per maand wat ik voor drie uur werken krijg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:27:22 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85735143
Jeetje wat slecht, wij geven veel meer dan de VS.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85736188
En de tientallen miljoenen en honderden tonnen hulp vanuit Turkije hebben ze zo te zien ook gemist.
pi_85739512
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:37 schreef Doler12 het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/we(...)dan-moslimlanden.htm

En ja hoor daar hebben weer een journalist die te lui is om wat onderzoek te doen. Ik vind het altijd leuk dat mensen denken dat je alleen hulp kan geven door geld te doneren. Dat Iran bijvoorbeeld 200 ton aan voorraden geschonken heeft aan Pakistan, wordt natuurlijk niet besproken in het artikel.

De Verenigde Emiraten bijvoorbeeld. Ze hebben hun gehele helikopter vloot tot hun beschikking gesteld. Een stuk of 12 chinooks die belangrijke bevoorrading uit de lucht droppen. En opeens is de Verenigde Emiraten een land die hun Moslim broeders laten stikken, yeah right :')
Not to mention dat de gemiddelde salarisniveau's met sommige moslimlanden toch ook een factor 10 zo niet factor 100 zullen verschillen.
pi_85739586
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:41 schreef tho_Omas het volgende:
Het is geen wedstrijd.
Idd, het moet geen wedstrijd worden van wie kan het verst plassen :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_85739700
En nu nog omrekenen naar GDP per capita. En waarom berekenen ze niet de waarde van de producten die naar Pakistan gestuurd worden? Zo heeft Marokko 4 Hercules vliegtuigen vol met goederen gestuurd.

Maar ja, de MYLENE's van deze wereld hebben meteen hun oordeel klaar staan. :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_85739741
lekker belangrijk. pakistan... ook lekker belangrijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_85740047
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:45 schreef Mutant01 het volgende:
En nu nog omrekenen naar GDP per capita. En waarom berekenen ze niet de waarde van de producten die naar Pakistan gestuurd worden? Zo heeft Marokko 4 Hercules vliegtuigen vol met goederen gestuurd.

Over datum medicijnen en afgedankte medische rommel. Zo kan ik het ook :')
pi_85740091
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:52 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Over datum medicijnen en afgedankte medische rommel. Zo kan ik het ook :')
Je klinkt erg gefrustreerd. Is er iets mis?
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 26 augustus 2010 @ 19:03:05 #23
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_85740439
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:37 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Iran, Qatar en Egypt hebben helemaal weinig zin om Pakistan financieel te ondersteunen, zo blijkt uit het overzicht. President Mahmoud Ahmadinejad heeft 600.000 euro over

Iran was een van de eerste met hulp aan de grond en heeft inmiddels al 140 ton naar Pakistan versleept.

Enig idee hoeveel tentjes, deeg, rijst en medicijnen je op moet stapelen om daaraan te komen?

quote:
elsevier.nl
:')
pi_85740639
Dit soort nieuwsberichten zijn er om de tokkies te hersenspoelen, het heeft verder geen ander nut want de Pakistanen zelf weten heus wel wie hen helpt en wie niet. :')

Hoeveel heeft Israël eigenlijk gedoneerd? :X :D
pi_85740780
Elsefail.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')