abonnement Unibet Coolblue
pi_85705379
Het voeren van spontane korte gesprekken, zonder dat je de ander kent. Voor heel even kun je niet anders dan heel dicht bij elkaar zijn. Het perfecte moment om even over koetjes en kalfjes te praten: samen in de lift. Waarom iedereen altijd de kaken stijf op elkaar houdt is een raadsel.

In een duo hebben wij vandaag vier verschillende liften in vier verschillende warenhuizen in Utrecht aan een onderzoek onderworpen. Binnen één uur hebben wij kort met onze toevallige liftgenoten gesproken en hebben zo een lijst kunnen maken van een aantal liften en hun sfeer!

V&D

De lift in de V&D is een redelijk aangename ruimte, hoewel het er binnen wel net iets te warm is. Hij is snel en keert telkens terug naar het parterre wanneer hij niet opgeroepen wordt.

de Bijenkorf

De lift in de Bijenkorf is hoogst ongeschikt voor deze actie. Doordat de deuren van glas zijn kunnen de potentiële liftgangers ons al lang van tevoren zien staan en raken geïntimideerd door het aantekeningenblok en onze blikken. Daarnaast is hij extreem traag, vooral de laatste decimeters – wat leidt tot enige frustratie.

Na enkele tijd zijn we vetrokken.

C&A

De lift bij de C&A heeft een opmerkelijke inkeping aan de linkerkant waar wij ons in op konden stellen zodat naderende liftgebruikers zich niet geïntimideerd zouden voelen door onze aanwezigheid. Het is verder een vrij ruime lift met witte muren en een merendeel aan liftknoppen die alleen door het personeel gebruikt kunnen worden. Helaas bedient de lift maar twee etages waardoor hij niet erg vaak gebruikt wordt.

H&M
http://i1207.photobucket.(...)art/082510151505.jpg
Verreweg de minst aantrekkelijke lift. Weggemoffeld achter een woud aan kledingrekken en heen en weer rennende mensen leek het alsof hij niet voor gebruik bestemd was. Het was er benauwd en klein, de muur was onderaan kapot en het stonk er behoorlijk. Ook hier bediende de lift slechts twee verdiepingen, maar de liftknoppen reageerden niet, waardoor de tweede verdieping met de lift onbereikbaar scheen.

Na enige tijd te hebben gewacht hebben verlieten we de lift wegens gebrek aan gebruik.

Score
V&D: de lift het meest geschikt voor een gesprek omdat hij het meest gebruikt wordt. Doordat de V&D meer dan twee verdiepingen telt wordt de lift ook veelvuldig gebruikt en verzekert u dus van liftgenoten. Wij kennen een score toe van 8/10, een score die hoger was geweest als wij onze gang hadden mogen gaan en er niet na verloop van tijd uit gezet werden.

de Bijenkorf: door de traagheid waarmee de lift het laatste stukje aflegt is hij niet echt geschikt voor frequent gebruik. Het was leuk om de verdiepingen langs te zien glijden door de glazen deuren, maar door een gebrek aan liftgenoten geven wij deze lift een score van 4/10.

C&A: een goede lift die er goed uit zag. Hij wordt niet zo veel gebruikt en dat is eigenlijk het enige nadeel aan deze lift. Wij geven deze lift een score van 6/10.

H&M: we hebben het al eerder gezegd: deze lift is het minst aantrekkelijk. Hij ziet er afgeragd uit, en het ruikt er niet prettig. Doordat de lift het (vermoedelijk) niet doet en dus niet gebruikt wordt kennen wij deze lift een score toe van 1/10.

Dit zijn onze bevindingen. Weten jullie nog goede liften voor een vlotte babbel?
pi_85705469
Mooi hoor
Apprentice Entrepreneur.
pi_85705477
:')
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:34:08 #4
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_85705492
:D
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:35:38 #5
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_85705555
Een liftentopic, daar zocht ik nou al jaren naar

bedankt!!
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_85705592
_O_!
pi_85706264
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:35 schreef DeBassist het volgende:
Een liftentopic, daar zocht ik nou al jaren naar

bedankt!!
You're welcome!
pi_85708889
Wauw! Je hebt me echt goede tips gegeven voor een leuk dagje uit!
Eerst een lekker kopje kof drinken bij de LaPlace in de V&D en dan op naar de lift!

Bedankt!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:34:55 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85708903
Top _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85709134
volgende week een recensie van de trappenhuizen in maastricht?
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_85709586
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:38 schreef pugehenis het volgende:
volgende week een recensie van de trappenhuizen in maastricht?
Heb je tips? Lijkt me erg interessant om te onderzoeken!
pi_85711186
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:46 schreef frhobo het volgende:

[..]

Heb je tips? Lijkt me erg interessant om te onderzoeken!
:')
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
  Moderator donderdag 26 augustus 2010 @ 11:04:28 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_85722074
Goed topic! Ga je het onderzoek nog uitbreiden? Er zijn vast meer openbare liften te vinden in Utrecht. Bijvoorbeeld op het station.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_85722120
geweldig! :D! _O_
Ja doei.
pi_85722693
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Goed topic! Ga je het onderzoek nog uitbreiden? Er zijn vast meer openbare liften te vinden in Utrecht. Bijvoorbeeld op het station.
De bevindingen waren erg interessant, dus een uitbreiding is best mogelijk! Misschien kunnen we ook andere steden proberen. Kijken welke v&d lift het babbelvriendelijkst is :D
pi_85727818
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:35 schreef DeBassist het volgende:
Een liftentopic, daar zocht ik nou al jaren naar

bedankt!!
Dat ik daar nou nooit opgekomen was }) Dank ts!
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85858100
Na het lezen van dit topic ben ik het uit gaan proberen in de stad. Bedankt frhobo, ik heb nu twee blauwe ogen! ^O^ 8-)
  maandag 30 augustus 2010 @ 00:26:31 #18
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_85858233
mocht ik toevallig eens naar UTrecht reizen zal ik dit nuttige topic zeker printen en meenemen om deze te vergelijken met mijn eigen bevindingen...
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
pi_85972149
ga je dit op ieder forum plaatsen?
  Boks-Chick dinsdag 7 september 2010 @ 20:21:00 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_86177801
_O-
lolwut
pi_86179523
Goede review, zeker nuttig voor de nabije toekomst :D
pi_86182167
De volgende keer zie ik liever een review over vensterbanken!
  woensdag 8 september 2010 @ 14:25:12 #23
202348 Susi
Temple of Love
pi_86203975
Dankjewel _O-
pi_86205454
Je moet eens deze zelfde test in amsterdam zuidoost in een lift doen. Er in gaan staan en dan vind je het vast niet meer zo gezellig met die walmen van restanten urine, fluimen op de druktoetsen, en ander smerig afval waar je in moet wachten tot je, je etage bereikt. :( Alleen dan happy om er zo vlug mogelijk weer uit te mogen rennen met zijn allen met de hand op de mond én opééngeklemde kaken :) . En dit is geen grap :N
Keep on dreaming for, because if dreams die, life is a broken winged bird that cannot fly
pi_86360312
frhobo de liftspotter.
pi_86378973
wat is dit voor een geniale review :) :D :o _O- _O_ ^O^
Als in de Kuip 60.000 man roepen ''Temmink, Temmink je moeder is een hoer!''
En die vent van de radio vraagt aan mij, wat ik daarvan vind?
Dan zeg ik ''Ja als zoveel het roepen, dan zal er wel een kern van waarheid inzitten.''
pi_86431863
Wat is dit nou :D
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')