Precies wat hij zei... hahaquote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:52 schreef mister_white het volgende:
Top of the line is Snap-On. Vrijwel onbetaalbaar. Daarna komt Gedore, Hazet, Facom, Stahlwille, Belzer, Metrinch. Wera voor schroevendraaiers, Knipex/Channellock voor tangen. Topspul, nog steeds erg duur, maar je koopt zoiets voor het leven.
Goede middenmotors zijn bijv. Proxxon, Beta, Rahsol (laatste kan soms wat duurder zijn).
Mannesmann is troep, vergelijkbaar met Kinzo.
Hou er rekening mee dat ongemak over een hoge aanschafprijs snel vergeten is. Matige kwaliteit van de spullen niet.
Ja de grote namen ken ik ook, probleem is alleen dat ik wel divers gereedschap nodig heb en geen 400 euro over heb voor 2 basic ratelsetjes. Beta en Rahsol zal ik ook even naar kijken, is rahsol niet toevallig een dochtermerk van Hazet?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:52 schreef mister_white het volgende:
Top of the line is Snap-On. Vrijwel onbetaalbaar. Daarna komt Gedore, Hazet, Facom, Stahlwille, Belzer, Metrinch. Wera voor schroevendraaiers, Knipex/Channellock voor tangen. Topspul, nog steeds erg duur, maar je koopt zoiets voor het leven.
Goede middenmotors zijn bijv. Proxxon, Beta, Rahsol (laatste kan soms wat duurder zijn).
Mannesmann is troep, vergelijkbaar met Kinzo.
Hou er rekening mee dat ongemak over een hoge aanschafprijs snel vergeten is. Matige kwaliteit van de spullen niet.
Beta-fan hierquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:23 schreef Robin__ het volgende:
Ja de grote namen ken ik ook, probleem is alleen dat ik wel divers gereedschap nodig heb en geen 400 euro over heb voor 2 basic ratelsetjes. Beta en Rahsol zal ik ook even naar kijken, is rahsol niet toevallig een dochtermerk van Hazet?
Verkooppunt meestal. Van Snap-on weet ik dat ze niet moeilijk doen, maar daar is de prijs ook naar.quote:Het liefst zou ik inderdaad alles aanschaffen van 1 van de eerder genoemde merken want je hebt wel gelijk, je koopt het voor het leven. Ik heb een paar sleutels, een wringijzer en wat doppen van hazet en gedore liggen, minimaal 30 jaar oudEven wat anders dan, als ik voor een top merk zou gaan, zou vooral de garantie voormij de doorslag geven. De meeste zullen wel levenslang garantie geven.. maar niet op onjuist gebruik. Regel je zulke claims met het verkooppunt of met de fabrikant? En welke merken doen wel/niet moeilijk?
Ik heb een 1/4" doppensetje, en eigenlijk valt het helemaal niet tegen. Voor de kleinere maten voldoet het prima, voor al het zwaardere werk zou ik wat echt goeds kopen als ik jou was. Aan de andere kant, als je toch alles graag van 1 merk wil hebben kan dit er ook nog wel bij.quote:Kinzo is voor mij synoniem voor crap, hoewel ik het zelf nooit in mn handen gehad hebt. Mannessmann komt met 10 jaar garantie, kun je dat iets beter beargumenteren?
Maar wel supergoed. Ik heb in 1997 een gereedschapwagen vol gekocht. Winkelprijs 5500 gulden. Na 13 jaar een dop kapot gemaakt en een steek sleutel krom.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:50 schreef Hyperdude het volgende:
Hiero Hazet ratels en doppen.![]()
Ook niet goedkoop
Moet het ook nog mooi zijn?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Beta-fan hierDe ring-steeksleutels zijn zo mooi, glanzend chroom (net als snap-on). Niet van dat lelijke ruwe boerenspul van Hazet.
Dat boerenspul redde het wel tot Stalingrad, terwijl die glanzende Italo zooi al in vastliep bij de grens met Griekenland.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Beta-fan hierDe ring-steeksleutels zijn zo mooi, glanzend chroom (net als snap-on). Niet van dat lelijke ruwe boerenspul van Hazet.
...
Tuurlijk, het oog wil ook wat! Zeker als je veel geld hebt uitgegeven mag het ook wel een beetje mooi zijn.quote:
Okee, als jij Hazet en Beta per sé wil vergelijken met respectievelijk Lada en Ferrari, be my guestquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:09 schreef Hyperdude het volgende:
Dat boerenspul redde het wel tot Stalingrad, terwijl die glanzende Italo zooi al in vastliep bij de grens met Griekenland.
Heb je daar ook een verloopstukje en een dopje 8 bij?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:35 schreef Hyperdude het volgende:
Berner heeft ook mooi spul.
Vooral als je van groot houdt.
[ afbeelding ]
(bij de cylinderkop; die ratel van een dikke meter)
Haha, toen ik die gereedschapskar met wat snap-on sleutels kreeg was een van de eerste dingen die ik dacht 'ohja, t zal niet hoor.. amerikanen en chroom'. Niet dat je er last van hebt maar ik vind het niet bijzonder fraai eigenlijk. Sowieso is snap-on veel te duur (ach misschien pleurt de dollar nog wel omlaagquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
[..]
Verkooppunt meestal. Van Snap-on weet ik dat ze niet moeilijk doen, maar daar is de prijs ook naar.
[..]
Ik heb een 1/4" doppensetje, en eigenlijk valt het helemaal niet tegen. Voor de kleinere maten voldoet het prima, voor al het zwaardere werk zou ik wat echt goeds kopen als ik jou was. Aan de andere kant, als je toch alles graag van 1 merk wil hebben kan dit er ook nog wel bij.
Hm.. ik zou zeggen laat dat grote lompe werk maar zitten, maar daar hangt het dan wel weer in een heerlijk schone werkplaats. Van gezeul met slagsleutel 192 van een kg of 10 + 2kg vet en rommel wordt je niet heel erg vrolijk zegmaarquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:35 schreef Hyperdude het volgende:
Berner heeft ook mooi spul.
Vooral als je van groot houdt.
[ afbeelding ]
(bij de cylinderkop; die ratel van een dikke meter)
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
... En leuk spul, zo'n ouweechte 911!
4e regel van de OPquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:07 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik mis Kraftwerken Stahlwille.
Garantie zegt niet zo heel veel he.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:39 schreef Robin__ het volgende:
[..]
4e regel van de OP
Ben niet echt overtuigd van kraftwerk.. 2 jaar garantie waar je bij mannesmann al aan de 10 jaar zit.
Ik heb er bekant een complete 2CV mee uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet maar het houdt zich prima.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:39 schreef Robin__ het volgende:
[..]
4e regel van de OP
Ben niet echt overtuigd van kraftwerk.. 2 jaar garantie waar je bij mannesmann al aan de 10 jaar zit.
das wel een goede referentiequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:33 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb er bekant een complete 2CV mee uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet maar het houdt zich prima.
Jazeker. In 1 middag een BMW 7 serie uit elkaar gesloopt, al het mannesmann spul stukquote:Kinzo is voor mij synoniem voor crap, hoewel ik het zelf nooit in mn handen gehad hebt. Mannessmann komt met 10 jaar garantie, kun je dat iets beter beargumenteren?
In een setje zit natuurlijk niet voor niets zo'n ding:quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:44 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb af en toe behoorlijk wat kracht mogen zetten ja, maar de ratel heeft zich goed gehouden
Ik vind het dus echt stompzinnig dat er in geen van de facom koffers ruimte is voor een wringijzer.. beetje onhandig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In een setje zit natuurlijk niet voor niets zo'n ding:
[ afbeelding ]
En voor als er echt kracht gezet moet worden nog een eind pijp in reserve houden natuurlijk.
mazzel klopt zeker maar het is voor al veel kijken zeg maar dagelijksquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:17 schreef Robin__ het volgende:
huh 440?? 400?? wat stuks?(type nr's zit een letter in toch?)
Voor de grap wel even op marktplaats gekeken al eerder.. volgens mij heb jij dan heel veel mazzel gehad. In mijn ervaring zitten er daar heel veel mensen op gereedschap te azen.
die druk je er in 1x op 6 kant wil nog wel eens net verkeerd zitten maar hier komt er geen 12 kant in thuis voor mijn gevoel slapperquote:Op maandag 30 augustus 2010 00:01 schreef Robin__ het volgende:
zal het eens in de gaten houden, staan toevallig wel een 1/4e en 1/2e setje op mp hier vlakbij. Aanmerkelijk duurder als wat jij gekocht hebt sowieso en dan ook weer net dat ene setje met 12 kantige doppen. Als je een ratel hebt met 72 tandjes.. waar heb je dan in hemelsnaam nog 12 kantige doppen voor nodig
Ja dat is het enige voordeel.. recht erop drukken en hij past altijd wel. Nou ik draai wel even aan de het verlengstuk van de ratel of de dop tot hij past. Als die 12 hoekige er overheen past moet de 6 hoek dop daar ook passen. Tuurlijk heb je een fractie meer mogelijkheden als met een 6 kant maar als het je met 360/72 = 5 graden terugstel hoek al niet lukt moet het toch wel raar lopen hoor. (dan moet hetgeen waar je aan werkt eigenlijk wel slecht ontworpen zijn:P)quote:Op maandag 30 augustus 2010 00:24 schreef bartos het volgende:
[..]
die druk je er in 1x op 6 kant wil nog wel eens net verkeerd zitten maar hier komt er geen 12 kant in thuis voor mijn gevoel slapper
dit is mooi 1/4 starter setje
http://www.thetoolacademy.com/product_detail.asp?productId=2094
en dan nog los een 1/4 bithouder er bij of facom bit ratel schroeven draaier die ik ook heb
quote:Op maandag 30 augustus 2010 02:42 schreef bartos het volgende:
en natuurlijk een bahco is gemaakt door bahco
Facom heeft zeker wel pozidrive schroevendraaiers.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:43 schreef Thomashorst het volgende:
Heb zelf nu zo'n twee jaar een set van Kraftwerk erg mooi spul en (mis)(ge)bruik het zeer regelmatig. Het houd zich erg mooi maar ben ook wel zuinig op mijn gereedschap (merk of geen merk)
Op mijn werk gebruiken ze allemaal Stahlwille, erg mooi, goede garantie en ligt prettig in de hand maar niet te betalen voor particulieren (vind ik dan)
Jammer is dat bij schroevendraaisetten van facom,gedore en alle groten merken alleen maar Philips koppen zitten en niet (in de bouw) gebruikte pozidrive's
Ga je ook een beitel kopen in een automotive winkel?quote:Op donderdag 9 september 2010 16:51 schreef Thomashorst het volgende:
Moet ik nog eens kijken dan! bij mijn leverancier hebben ze die iig niet in de schappen (is dan ook automotivezaak)
Neuh, bij een goede ijzerwarenzaak/ gereedschapspeciaalzaak hebben ze mooier gereedschap met een breder assortimentquote:Op donderdag 9 september 2010 21:06 schreef Thomashorst het volgende:
Neemaar daar hebben ze gewoon weg het mooiste assortiment gereedschap
vraag dan naar het grote blik van facom zitten 12 schroevendraaiers in voor 45 euro ongeveerquote:Op donderdag 9 september 2010 16:51 schreef Thomashorst het volgende:
Moet ik nog eens kijken dan! bij mijn leverancier hebben ze die iig niet in de schappen (is dan ook automotivezaak)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |