abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85702514
Twijfelde tussen dit forum en PTA, uiteindelijk toch maar hier neer gezet.

Ik ben opzoek naar degelijk gereedschap, heb prive lang genoeg met gamma huismerk spul gewerkt en ik ben er wel klaar mee eigenlijk Voor mn werk wel weer bekende merken tot mn beschikking gehad zoals facom, gedore en stahlwille dus wat dat betreft ben ik gewoon een beetje verwend. Dat is allemaal érg duur, te duur voor de hobbist in ieder geval. Ze geven levenslang garantie op die spullen voor mensen die ze voor hun werk gebruiken.. als ze dat aandurven moet het wel heel raar lopen wil je dat met normaal gebruik als hobbist kapot krijgen.

Het eerst waar ik naar opzoek ben is een ratelset (1/4 en 1/2, liefst 2 losse sets eigenlijk). Ik wil gewoon goede spullen, niet 'goed voor zn geld' maar gewoon spul waar ik 20 jaar geen omkijken meer naar heb als ik er normaal mee omga, laten we zeggen een middag per week. Hoe zijn jullie ervaringen met mannesmann greenline/premium gereedschap? en welke merken zijn nog meer aan te bevelen?

gr
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:31:44 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_85702796
Wat vind je een redelijke prijs?
Je zou bijv. bij Kingtools kunnen kijken. Wordt ook gebruikt in de professionele markt maar is geloof ik wat goedkoper dan Facom e.d.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:35:09 #3
155694 Paulus-de-Boskabouter
Vandaag zonder rode puntmuts
pi_85702942
Gedore, snap-on, belzer of facom.
Dit zijn wel de merken waar ik liever mee werk dan dat hobby spul.
Tja het is wat duurder maar je heb wel gereedschap voor het leven,

Voorbeeld:
Ik heb dus een klein doppendooosje van gedore dat al meer dan 20 jaar oud is. Deze ziet er dus gewoon nog als nieuw uit, en ik gebruik het echt heel vaak.

En zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven..

Dus als je het kan betalen kan je beter niet bezuinigen op goed gereedschap dat je vaak gebruikt.
Paulus mist zijn vriendjes uit het bos....
pi_85717789
Gedore hele goede ervaringen mee. Hazet ook, weet alleen niet hoe die merken prijstechnisch vandaag de dag zijn.
pi_85719610
Top of the line is Snap-On. Vrijwel onbetaalbaar. Daarna komt Gedore, Hazet, Facom, Stahlwille, Belzer, Metrinch. Wera voor schroevendraaiers, Knipex/Channellock voor tangen. Topspul, nog steeds erg duur, maar je koopt zoiets voor het leven.

Goede middenmotors zijn bijv. Proxxon, Beta, Rahsol (laatste kan soms wat duurder zijn).

Mannesmann is troep, vergelijkbaar met Kinzo.

Hou er rekening mee dat ongemak over een hoge aanschafprijs snel vergeten is. Matige kwaliteit van de spullen niet.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_85720232
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:52 schreef mister_white het volgende:
Top of the line is Snap-On. Vrijwel onbetaalbaar. Daarna komt Gedore, Hazet, Facom, Stahlwille, Belzer, Metrinch. Wera voor schroevendraaiers, Knipex/Channellock voor tangen. Topspul, nog steeds erg duur, maar je koopt zoiets voor het leven.

Goede middenmotors zijn bijv. Proxxon, Beta, Rahsol (laatste kan soms wat duurder zijn).

Hou er rekening mee dat ongemak over een hoge aanschafprijs snel vergeten is. Matige kwaliteit van de spullen niet.
Precies wat hij zei... haha
pi_85721344
mannesman heb ik een doppenset van, gebruik hem af en toe, en gaat al jaren mee:)

verder kun je eens kijken in de bouwmarkt voor bahco, stanley of sandvik.
pi_85721479
Ik heb wel gemerkt dat als je online je gereedschap koopt, je echt stukken goedkoper uit bent dan als je bij jou in de buurt naar de speciaalzaak gaat, online heb je vaak n setje van facom, waar je bij de praxis een setje van stanley hebt...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:58:00 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_85721846
Snap-On is inderdaad werelds. Kennis van me heeft eigen garage en voor meer dan 50k aan Snap-On spul liggen :9~

Ik heb zelf een bonte verzameling van Snap-On, Beta en wat Stanley :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_85723055
Je hebt het overigens over 1/4" en een 1/2" ratelset. Ik heb beide, maar ook een 3/8" set en een 1"set. En laat ik nou net die 3/8" het meeste gebruiken...

1/4" is meestal geschikt voor het wat fijnere werk maar ik gebruik deze het minst. 1/2" voor het zwaardere werk (onderstellen van auto's) en 1" voor aan tractoren/bulldozers ;). De 3/8" set vind ik een fijne universele middenmotor.

Overigens is mijn 3/8" van gedore.
pi_85728274
http://extranet.bahco.com(...)t=true&cmbLanguage=3

Is een goed gerenommeerd merk en ook nog eens redelijk betaalbaar vergeleken bij Belzer, gedore, dowidat, knipex, etc.. Vroeger alleen maar bekand met hun verstelbare moersleutel, maar inmiddels heeft bahco het assortiment uitgebreid en hebben ook regelmatig nog hele goede (promotie) aanbiedingen. ^O^

En complete ratelsets kopen is vaak ook onnodig, de helft van de (tussen)maten gebruik je zelden of nooit. :{w Kan je misschien beter nog een losse ratelsleutel kopen en de meest gangbare doppen daarbij. :Y
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:08:42 #12
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_85732188
ik heb behoorlijk wat dingen van Facom ... nu dingen die ik minder vaak gebruik durf ik ook wel eens van een b merk of huismerk kopen. Rakkenjack dopsleutels en zo heb ik wel fatsoenlijk gekocht ... gewoon omdat je echt niet wil dat die breken of doorschieten.

http://www.facom-gereedschap.nl/

[ Bericht 17% gewijzigd door HaerdenC op 26-08-2010 15:09:10 (url er bij) ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:50:22 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85738022
Hiero Hazet ratels en doppen. ^O^
Ook niet goedkoop :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_85739104
Ik heb ook bij deze zaak wat spullen gekocht:

http://www.fabory.com/medias/sys_master/8452033109197632.pdf

Hebben, zoals je ziet, soms leuke aanbiedingen.

Ook hebben ze een 1 2 5 en 10 euro bak staan, waar soms mooi spul in ligt.

http://www.fabory.com/nl/(...)-cm/S6330001770.html

had ik voor 10 euro...
pi_85739410
Facom geen twijfel!
Als je alleen de ratel al bekijkt van Facom die is veel fijner getand dan andere merken, waardoor het veel makkelijker werkt.
Facom heeft ook een 'B' merk (kan alleen niet meer op de naam komen) Hoewel dat 'B' merk nog vele malen beter is als ander gereedschap.
Dat merk koop ik voor bv. vijlen en gereedschap wat snel slijt of ik bijna niet gebruik. Voor de rerst Facom :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_85741192
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:52 schreef mister_white het volgende:

Ja de grote namen ken ik ook, probleem is alleen dat ik wel divers gereedschap nodig heb en geen 400 euro over heb voor 2 basic ratelsetjes. Beta en Rahsol zal ik ook even naar kijken, is rahsol niet toevallig een dochtermerk van Hazet?

Het liefst zou ik inderdaad alles aanschaffen van 1 van de eerder genoemde merken want je hebt wel gelijk, je koopt het voor het leven. Ik heb een paar sleutels, een wringijzer en wat doppen van hazet en gedore liggen, minimaal 30 jaar oud :P Even wat anders dan, als ik voor een top merk zou gaan, zou vooral de garantie voormij de doorslag geven. De meeste zullen wel levenslang garantie geven.. maar niet op onjuist gebruik. Regel je zulke claims met het verkooppunt of met de fabrikant? En welke merken doen wel/niet moeilijk?

Kinzo is voor mij synoniem voor crap, hoewel ik het zelf nooit in mn handen gehad hebt. Mannessmann komt met 10 jaar garantie, kun je dat iets beter beargumenteren?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:44:20 #17
36431 bleiblei
pi_85742070
Kingtools klinkt trouwens cheap maar wordt door airbus en john deere gebruikt. Wordt in nl oa via de john deere importeur verkocht. Meen dat he daar iets meer dan 100 euro voor een mooie set doppen betaald.
pi_85742769
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:23 schreef Robin__ het volgende:
Ja de grote namen ken ik ook, probleem is alleen dat ik wel divers gereedschap nodig heb en geen 400 euro over heb voor 2 basic ratelsetjes. Beta en Rahsol zal ik ook even naar kijken, is rahsol niet toevallig een dochtermerk van Hazet?
Beta-fan hier :) De ring-steeksleutels zijn zo mooi, glanzend chroom (net als snap-on). Niet van dat lelijke ruwe boerenspul van Hazet.
quote:
Het liefst zou ik inderdaad alles aanschaffen van 1 van de eerder genoemde merken want je hebt wel gelijk, je koopt het voor het leven. Ik heb een paar sleutels, een wringijzer en wat doppen van hazet en gedore liggen, minimaal 30 jaar oud :P Even wat anders dan, als ik voor een top merk zou gaan, zou vooral de garantie voormij de doorslag geven. De meeste zullen wel levenslang garantie geven.. maar niet op onjuist gebruik. Regel je zulke claims met het verkooppunt of met de fabrikant? En welke merken doen wel/niet moeilijk?
Verkooppunt meestal. Van Snap-on weet ik dat ze niet moeilijk doen, maar daar is de prijs ook naar.
quote:
Kinzo is voor mij synoniem voor crap, hoewel ik het zelf nooit in mn handen gehad hebt. Mannessmann komt met 10 jaar garantie, kun je dat iets beter beargumenteren?
Ik heb een 1/4" doppensetje, en eigenlijk valt het helemaal niet tegen. Voor de kleinere maten voldoet het prima, voor al het zwaardere werk zou ik wat echt goeds kopen als ik jou was. Aan de andere kant, als je toch alles graag van 1 merk wil hebben kan dit er ook nog wel bij.
pi_85742904
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:50 schreef Hyperdude het volgende:
Hiero Hazet ratels en doppen. ^O^
Ook niet goedkoop :(
Maar wel supergoed. Ik heb in 1997 een gereedschapwagen vol gekocht. Winkelprijs 5500 gulden. Na 13 jaar een dop kapot gemaakt en een steek sleutel krom. ^O^

Owja het kleinste ratteltje is aan een revisie setje toe. oO<
pi_85742949
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Beta-fan hier :) De ring-steeksleutels zijn zo mooi, glanzend chroom (net als snap-on). Niet van dat lelijke ruwe boerenspul van Hazet.

Moet het ook nog mooi zijn? :D
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:09:37 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85743171
quote:

[..]

...
Dat boerenspul redde het wel tot Stalingrad, terwijl die glanzende Italo zooi al in vastliep bij de grens met Griekenland. ;)

Rahsol is vlgns. mij overgenomen door Gedore, maar was oorspronkelijk een "beter merk" .
Rahsol Dremometer zijn ook nog steeds erg goede momentsleutels
B-merk van Snap-On, Blue Point, is ook wel aardig.

Snap-on heeft van die vrachtwagens die garages afrijden(vertegenwoordigers dus); heb ik wel eens wat gekocht toen ze een keer bij mijn garage stonden (via rekening garage). Goede prijzen.

[ Bericht 40% gewijzigd door Hyperdude op 26-08-2010 20:19:50 ]
pi_85743865
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:04 schreef ColtZ40 het volgende:
Moet het ook nog mooi zijn? :D
Tuurlijk, het oog wil ook wat! Zeker als je veel geld hebt uitgegeven mag het ook wel een beetje mooi zijn. ;) En weet je hoe populair je ineens bij de meisjes bent als je aan komt zetten met zo'n mooie glanzende steeksleutel? okee dat laatste niet :')

quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:09 schreef Hyperdude het volgende:
Dat boerenspul redde het wel tot Stalingrad, terwijl die glanzende Italo zooi al in vastliep bij de grens met Griekenland. ;)
Okee, als jij Hazet en Beta per sé wil vergelijken met respectievelijk Lada en Ferrari, be my guest :7 ;)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:35:35 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85744236
Berner heeft ook mooi spul.
Vooral als je van groot houdt. :P

(bij de cylinderkop; die ratel van een dikke meter)
pi_85745494
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:35 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je daar ook een verloopstukje en een dopje 8 bij? :P En leuk spul, zo'n ouwe 911!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:30:38 #25
63722 z80
I fink you freaky
pi_85746968
zelf heb ik 2 ratel setjes van tengtools. (1/4 en 1/2)
zit levenslang garantie op.
ligt lekker in de hand (vind ik).
en is nog goed betaalbaar.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_85748325
quote:

[..]

[..]

Verkooppunt meestal. Van Snap-on weet ik dat ze niet moeilijk doen, maar daar is de prijs ook naar.
[..]

Ik heb een 1/4" doppensetje, en eigenlijk valt het helemaal niet tegen. Voor de kleinere maten voldoet het prima, voor al het zwaardere werk zou ik wat echt goeds kopen als ik jou was. Aan de andere kant, als je toch alles graag van 1 merk wil hebben kan dit er ook nog wel bij.
Haha, toen ik die gereedschapskar met wat snap-on sleutels kreeg was een van de eerste dingen die ik dacht 'ohja, t zal niet hoor.. amerikanen en chroom'. Niet dat je er last van hebt maar ik vind het niet bijzonder fraai eigenlijk. Sowieso is snap-on veel te duur (ach misschien pleurt de dollar nog wel omlaag :D) heb amerikaanse producten ook al dusdanig vervloekt dat ik mezelf niet met amerikaans gereedschap kan vertonen :P

Op mn huidige bijbaantje hebben ze ook facom ratels, misschien toch maar eens even peilen voor hoeveel die inkopen.. misschien moet ik mezelf toch maar verwennen met (franse) spullen waar ik tijdens mn pensioen nog van kan genieten. (toch wel een fijne gedachte). Je hebt bij facom sowieso wel een iets uitgebreidere set (of minder basic) als bij de befaamde duitsers.
pi_85748631
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:35 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Hm.. ik zou zeggen laat dat grote lompe werk maar zitten, maar daar hangt het dan wel weer in een heerlijk schone werkplaats. Van gezeul met slagsleutel 192 van een kg of 10 + 2kg vet en rommel wordt je niet heel erg vrolijk zegmaar :P

Maar zelfs in het schone denk ik toch dat mn hart van instrumentmakers gereedschap het snelst zal kloppen :@
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:05:56 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85748959
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:01 schreef DonJames het volgende:

[..]

... En leuk spul, zo'n ouweechte 911!
:P
pi_85768434
Ik mis Kraftwerk ;) en Stahlwille.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:32:12 #30
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85769270
Ik heb zelf een doppendoos van Kraftwerk en het is prima spul om eens per week mee te sleutelen, nog geen issues gehad met de kwaliteit ofzo.
pi_85769448
Ik heb het ook gebruikt tijdens werkzaamheden in de antennebouw, wordt zwaar misbruikt. Geen negatieve dingen te melden, bij zwaar misbruik gaat zelfs het beste kapot :)
pi_85769563
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:07 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik mis Kraftwerk ;) en Stahlwille.
4e regel van de OP :P

Ben niet echt overtuigd van kraftwerk.. 2 jaar garantie waar je bij mannesmann al aan de 10 jaar zit.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:01:15 #33
36431 bleiblei
pi_85770468
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:39 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ben niet echt overtuigd van kraftwerk.. 2 jaar garantie waar je bij mannesmann al aan de 10 jaar zit.
Garantie zegt niet zo heel veel he.
Als een fabrikant rotkwaliteit en een klote servicedesk heeft is die garantie ook een wassen neus :) .
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:33:40 #34
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85771663
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:39 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ik heb er bekant een complete 2CV mee uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet maar het houdt zich prima.
pi_85771724
voor zo ver het mij duidelijk is ben je daarvoor altijd eerst op je verkooppunt aangewezen dus dat blijft tricky. Liefst wil ik die garantie natuurlijk nooit hoeven aanspreken omdat de boel gewoon heel blijft.

Eerlijk gezegd heb ik beide merken al laten varen wat betreft de ratelsets, ging opzoek naar goede sets waar ik geen omkijken meer naar zou hebben.. laat ik dat wat betreft de ratelset ook maar een keer doorzetten, daar hecht ik meer aan dan aan een botte kniptang, een gesneuvelde schroevendraaier, een momentsleutel die net 2% meer afwijkt of een kromme steeksleutel. Voor al die dingen heb ik 1 of zelfs meerdere alternatieven (zeker als ik een degelijke ratelset heb liggen). Goedkope verstelbare sleutels kan ik overigens weer niet verdragen :+
pi_85771810
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:33 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik heb er bekant een complete 2CV mee uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet maar het houdt zich prima.
das wel een goede referentie :P zal vast hier en daar wel lekker vast gerot zijn zo'n eend!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:44:25 #37
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85772094
Ik heb af en toe behoorlijk wat kracht mogen zetten ja, maar de ratel heeft zich goed gehouden :)
pi_85772755
quote:
Jazeker. In 1 middag een BMW 7 serie uit elkaar gesloopt, al het mannesmann spul stuk -O-

Tis leuk spul om incidenteel aan een fiets of scooter te sleutelen, maar ook niet meer dan dat.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:16:31 #39
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85775592
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:44 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb af en toe behoorlijk wat kracht mogen zetten ja, maar de ratel heeft zich goed gehouden :)
In een setje zit natuurlijk niet voor niets zo'n ding:

En voor als er echt kracht gezet moet worden nog een eind pijp in reserve houden natuurlijk. ;)
pi_85775718
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

In een setje zit natuurlijk niet voor niets zo'n ding:
[ afbeelding ]
En voor als er echt kracht gezet moet worden nog een eind pijp in reserve houden natuurlijk. ;)
Ik vind het dus echt stompzinnig dat er in geen van de facom koffers ruimte is voor een wringijzer.. beetje onhandig.

zijn overigens niet de enige die hem niet in de basis setjes hebben zitten. Misschien toch maar een dagje extra gaan werken van de maand :+ tis allemal zo mooi :P

1/2

1/4

samen 400 euro *slik*

[ Bericht 30% gewijzigd door Robin__ op 27-08-2010 16:28:23 ]
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:55:57 #41
36431 bleiblei
pi_85776969
Oh, ik post elke keer King Tools maar het is King Tony.
Voor een 1/2 set 24 delig betaal je 120 euro ex. btw
Voor 1/4 set 26 delig betaal je 60 euro ex. btw.
Zit het in een stalen doosje. Prijzen zijn overigens wel een special offer brochure uit 2009 :') .
Volgens de folder wordt het gereedschap gebruikt door Claas, John Deer, Lamborghini, PSA, Bombardier etc. etc.

Site van hun is http://www.kingtony.com/
En nee, ik verkoop het spul niet, maar als je goed gereedschap zoekt dat qua prijs en kwaliteit tussen rommel en high end top kwaliteit zoekt denk ik serieus dat je hier een goeie koop aan hebt. En ze schijnen levenslange garantie te geven op hun gereedschap
pi_85855225
voor facom is zo ver ik kan vinden http://www.thetoolacademy.com/ het beste geprijst.
en met beetje marktplaats er bij kan je prima set samen stellen

wat ik bij me kaar heb gesprokkeld de laatste tijd
1/2 dop set facom nieuw 40 eur marktplaats
1/4 set nieuw 50eur toolacademy
3/8set facom 30eur marktplaats 2ehands
440 steekringsleutel facom 80eur toolacademy
400 steeksleutels 30 euro lasolec

en binnen kort 467 ringratel sleutels voor rond de 120 euro hoop ik

britool is ook erg grappig spul voor er los bij
pi_85855831
huh 440?? 400?? wat stuks? :+ (type nr's zit een letter in toch?)

Voor de grap wel even op marktplaats gekeken al eerder.. volgens mij heb jij dan heel veel mazzel gehad. In mijn ervaring zitten er daar heel veel mensen op gereedschap te azen.
pi_85856987
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:17 schreef Robin__ het volgende:
huh 440?? 400?? wat stuks? :+ (type nr's zit een letter in toch?)

Voor de grap wel even op marktplaats gekeken al eerder.. volgens mij heb jij dan heel veel mazzel gehad. In mijn ervaring zitten er daar heel veel mensen op gereedschap te azen.
mazzel klopt zeker maar het is voor al veel kijken zeg maar dagelijks

440 en 400 staat voor het type nummer in de zin van de lijn het echte type/serie nummer kan je ook aantallen uit halen en zo.
440 is het nieuwe model (echt beste ontwerp steeksleutel wat ik heb vast gehad)

als je facom sleutels koop zoek dan iets met dit type houder werkt echt super
http://www.thetoolacademy.com/product_detail.asp?productId=2229
pi_85857411
zal het eens in de gaten houden, staan toevallig wel een 1/4e en 1/2e setje op mp hier vlakbij. Aanmerkelijk duurder als wat jij gekocht hebt sowieso en dan ook weer net dat ene setje met 12 kantige doppen. Als je een ratel hebt met 72 tandjes.. waar heb je dan in hemelsnaam nog 12 kantige doppen voor nodig :+
pi_85858172
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:01 schreef Robin__ het volgende:
zal het eens in de gaten houden, staan toevallig wel een 1/4e en 1/2e setje op mp hier vlakbij. Aanmerkelijk duurder als wat jij gekocht hebt sowieso en dan ook weer net dat ene setje met 12 kantige doppen. Als je een ratel hebt met 72 tandjes.. waar heb je dan in hemelsnaam nog 12 kantige doppen voor nodig :+
die druk je er in 1x op 6 kant wil nog wel eens net verkeerd zitten maar hier komt er geen 12 kant in thuis voor mijn gevoel slapper

dit is mooi 1/4 starter setje
http://www.thetoolacademy.com/product_detail.asp?productId=2094
en dan nog los een 1/4 bithouder er bij of facom bit ratel schroeven draaier die ik ook heb
pi_85858341
hm voor sleutels hecht ik niet zo heel erg aan maar dat soort houders zijn altijd wel heel handig om te zien of je alles compleet hebt. Nadeel van al die leuke systemen is dat je uitbreidingen er niet meer bij passen. (heel soms zie je foam inleg met extra ruimte) en dan zit je alsnog met losse spullen en is het alsnog 'alle tangen liggen daar behalve die ene die licht 2 laden hoger' mja.. Denk toch dat ik persoonlijk streeft naar een mooie werkbank met een groot bord tegen de muur en een stevige kist voor als ik wat mee moet nemen :+ (exl ratels dan.. dat moet toch maar in zo'n koffertje) goed tot die tijd zullen de extra kosten van zo'n plastic beugel me vast de kop niet gaan kosten :+

Voor inbus/torx sleutels zit wel aan zo'n houder te denken overigens. heb toch een beetje mn twijfels bij dat soort sleutels met een handgreep (ipv alleen omgebogen) (meer t-sleutel achtig dus) ook dat moet degelijk zijn want van die bolkop inbus sleutels heb ik er al een aardig stel gebroken. (allemaal bouwmarkt middenmoot spul hoor) facom set op werk is aardig mishandeld.
pi_85858581
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:24 schreef bartos het volgende:

[..]

die druk je er in 1x op 6 kant wil nog wel eens net verkeerd zitten maar hier komt er geen 12 kant in thuis voor mijn gevoel slapper

dit is mooi 1/4 starter setje
http://www.thetoolacademy.com/product_detail.asp?productId=2094
en dan nog los een 1/4 bithouder er bij of facom bit ratel schroeven draaier die ik ook heb
Ja dat is het enige voordeel.. recht erop drukken en hij past altijd wel. Nou ik draai wel even aan de het verlengstuk van de ratel of de dop tot hij past. Als die 12 hoekige er overheen past moet de 6 hoek dop daar ook passen. Tuurlijk heb je een fractie meer mogelijkheden als met een 6 kant maar als het je met 360/72 = 5 graden terugstel hoek al niet lukt moet het toch wel raar lopen hoor. (dan moet hetgeen waar je aan werkt eigenlijk wel slecht ontworpen zijn:P)

Die setjes werken door een adaptor bitje in zo'n ringratel te zetten met daarop een 1/4 (of groter) opname? Ondanks dat je wel een hele dunne ratel krijgt op die manier ben ik niet helemaal overtuigd. Ga van de week maar eens even kijken (en voelen :')) bij een verkooppunt hier in de buurt.

* Mén ik ben wel een zeikerd aan het worden wat betreft gereedschap hoe meer ik rondkijk :+
pi_85860314
Ik heb zelf de meest gebruikte sleutels en tangen van Gedore en Knipex. Voor het goede moet ik alleen nog ff een goede schroevendraaier set hebben
pi_85860427
en er is geen enkel merk goed in alles dus ultieme merk bestaat niet mijn merk en producten lijst ziet er zo uit:

tangen - knipex
sleutels - facom
doppen - facom
stiftsleutels - bondhouse
schroevendraaiers - pb swiss tools
hamers - peddinghouse/ricard
bits - wera

en natuurlijk een bahco is gemaakt door bahco
pi_85860445
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:42 schreef bartos het volgende:

en natuurlijk een bahco is gemaakt door bahco
_O_
pi_85868990
Die levenslange garantie van gedore is een wassen neus ben ik nu achter.
Ik had met nadruk op had nog een grip tang van gedore en daar is tijdens het spannen een handvat van geknapt. Kreeg zaterdag te horen van de automaterialen zaak dat het niet door gedore wordt vergoed omdat ik volgens hun de tang met een tang heb vastgemaakt :? Ik blijf dus lekker bij Facom w/

Mijn nieuwste setje van Facom :P

pi_85870429
Mooi setje, die had ik op mn werk ook. Enige minpunt is geen wring ijzer, als ik bewust lomp ga doen pak ik die liever.

Beetje jammer van gedore.. hoef je dus maar 1x krassen te maken op die tang en vervolgens zullen ze altijd claimen dat je op datzelfde moment de boel gesloopt hebt. Over de service van facom ben ik al wel diverse positieve verhalen tegen gekomen (vooral mensen die duidelijk wel lomp geweest waren en alsnog zonder gezeur nieuw spul meekregen)
pi_85872307
Ik hoorde veel meer slechte verhalen over gedore en garantie.
Zo kan ik ook levenslange garantie geven....

Trouwens bovenstaande setje is 1/4 dus daar geen wringijzer nodig :P
Wel prijzig. ¤ 107,- bruto ex. :o
pi_85872646
valt me tegen van gedore.. normaal gebruik is al zo'n ruime definitie.

zie dat bondhus van de vorige pagina wel levenslang 'no questions asked' garantie geeft op zn t-sleutels en (bolkop) inbus/torx setjes. Dat zijn wel de betere claims natuurlijk.
pi_85998230
Hai.
Omdat ik toch nooit weet wat ik wil hebben voor verjaardag en sinterklaas las ik even mee. De topmerken ben ik niet waardig, maar er is ook veel rommel te koop. Summum is natuurlijk de 5 euro bak met Chinees 'gereedschap' bij sommige bouwmarkten die geheel de weg kwijt zijn, van zacht ijzer (boortjes die je kunt buigen en zo).
Enniewee, kent iemand amprotools? Ziet er best aardig uit. Soms ook weekaanbiedingen via http://www.avao.nl/.
pi_86224068
Heb zelf nu zo'n twee jaar een set van Kraftwerk erg mooi spul en (mis)(ge)bruik het zeer regelmatig. Het houd zich erg mooi maar ben ook wel zuinig op mijn gereedschap (merk of geen merk)

Op mijn werk gebruiken ze allemaal Stahlwille, erg mooi, goede garantie en ligt prettig in de hand maar niet te betalen voor particulieren (vind ik dan ;) )

Jammer is dat bij schroevendraaisetten van facom,gedore en alle groten merken alleen maar Philips koppen zitten en niet (in de bouw) gebruikte pozidrive's
  donderdag 9 september 2010 @ 15:36:38 #58
63722 z80
I fink you freaky
pi_86244143
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:43 schreef Thomashorst het volgende:
Heb zelf nu zo'n twee jaar een set van Kraftwerk erg mooi spul en (mis)(ge)bruik het zeer regelmatig. Het houd zich erg mooi maar ben ook wel zuinig op mijn gereedschap (merk of geen merk)

Op mijn werk gebruiken ze allemaal Stahlwille, erg mooi, goede garantie en ligt prettig in de hand maar niet te betalen voor particulieren (vind ik dan ;) )

Jammer is dat bij schroevendraaisetten van facom,gedore en alle groten merken alleen maar Philips koppen zitten en niet (in de bouw) gebruikte pozidrive's
Facom heeft zeker wel pozidrive schroevendraaiers.
werk er regelmatig mee.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_86246935
Moet ik nog eens kijken dan! bij mijn leverancier hebben ze die iig niet in de schappen (is dan ook automotivezaak)
pi_86251101
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:51 schreef Thomashorst het volgende:
Moet ik nog eens kijken dan! bij mijn leverancier hebben ze die iig niet in de schappen (is dan ook automotivezaak)
Ga je ook een beitel kopen in een automotive winkel? :P :D
pi_86256090
Nee ;) maar daar hebben ze gewoon weg het mooiste assortiment gereedschap
  donderdag 9 september 2010 @ 21:36:54 #62
36431 bleiblei
pi_86257550
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:06 schreef Thomashorst het volgende:
Nee ;) maar daar hebben ze gewoon weg het mooiste assortiment gereedschap
Neuh, bij een goede ijzerwarenzaak/ gereedschapspeciaalzaak hebben ze mooier gereedschap met een breder assortiment :Y .
Al kan je er inderdaad geen poelietrekkers oid. vinden :P .
pi_86260396
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:51 schreef Thomashorst het volgende:
vraag dan naar het grote blik van facom zitten 12 schroevendraaiers in voor 45 euro ongeveer
pz 1
pz 2
ph1
ph2
torx 4 x
plat 4 x

*O*
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_86271308
Ik heb zelf een setje van Wiha. Ook prima schroevendraaiers, sets van 6 zijn ongeveer 40 a 45 euro. Bitjes van Wiha zijn ook ok. Tangenset heb ik van Hazet, erg degelijk spul.

[ Bericht 42% gewijzigd door Patjakker op 10-09-2010 11:16:53 ]
pi_86284204
http://www.toolprof.nl/pr(...)=&lijst=&s1=&s2=&s3=

heb deze van me baas werkt prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')