abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85702514
Twijfelde tussen dit forum en PTA, uiteindelijk toch maar hier neer gezet.

Ik ben opzoek naar degelijk gereedschap, heb prive lang genoeg met gamma huismerk spul gewerkt en ik ben er wel klaar mee eigenlijk Voor mn werk wel weer bekende merken tot mn beschikking gehad zoals facom, gedore en stahlwille dus wat dat betreft ben ik gewoon een beetje verwend. Dat is allemaal érg duur, te duur voor de hobbist in ieder geval. Ze geven levenslang garantie op die spullen voor mensen die ze voor hun werk gebruiken.. als ze dat aandurven moet het wel heel raar lopen wil je dat met normaal gebruik als hobbist kapot krijgen.

Het eerst waar ik naar opzoek ben is een ratelset (1/4 en 1/2, liefst 2 losse sets eigenlijk). Ik wil gewoon goede spullen, niet 'goed voor zn geld' maar gewoon spul waar ik 20 jaar geen omkijken meer naar heb als ik er normaal mee omga, laten we zeggen een middag per week. Hoe zijn jullie ervaringen met mannesmann greenline/premium gereedschap? en welke merken zijn nog meer aan te bevelen?

gr
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:31:44 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_85702796
Wat vind je een redelijke prijs?
Je zou bijv. bij Kingtools kunnen kijken. Wordt ook gebruikt in de professionele markt maar is geloof ik wat goedkoper dan Facom e.d.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:35:09 #3
155694 Paulus-de-Boskabouter
Vandaag zonder rode puntmuts
pi_85702942
Gedore, snap-on, belzer of facom.
Dit zijn wel de merken waar ik liever mee werk dan dat hobby spul.
Tja het is wat duurder maar je heb wel gereedschap voor het leven,

Voorbeeld:
Ik heb dus een klein doppendooosje van gedore dat al meer dan 20 jaar oud is. Deze ziet er dus gewoon nog als nieuw uit, en ik gebruik het echt heel vaak.

En zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven..

Dus als je het kan betalen kan je beter niet bezuinigen op goed gereedschap dat je vaak gebruikt.
Paulus mist zijn vriendjes uit het bos....
pi_85717789
Gedore hele goede ervaringen mee. Hazet ook, weet alleen niet hoe die merken prijstechnisch vandaag de dag zijn.
pi_85719610
Top of the line is Snap-On. Vrijwel onbetaalbaar. Daarna komt Gedore, Hazet, Facom, Stahlwille, Belzer, Metrinch. Wera voor schroevendraaiers, Knipex/Channellock voor tangen. Topspul, nog steeds erg duur, maar je koopt zoiets voor het leven.

Goede middenmotors zijn bijv. Proxxon, Beta, Rahsol (laatste kan soms wat duurder zijn).

Mannesmann is troep, vergelijkbaar met Kinzo.

Hou er rekening mee dat ongemak over een hoge aanschafprijs snel vergeten is. Matige kwaliteit van de spullen niet.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_85720232
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:52 schreef mister_white het volgende:
Top of the line is Snap-On. Vrijwel onbetaalbaar. Daarna komt Gedore, Hazet, Facom, Stahlwille, Belzer, Metrinch. Wera voor schroevendraaiers, Knipex/Channellock voor tangen. Topspul, nog steeds erg duur, maar je koopt zoiets voor het leven.

Goede middenmotors zijn bijv. Proxxon, Beta, Rahsol (laatste kan soms wat duurder zijn).

Hou er rekening mee dat ongemak over een hoge aanschafprijs snel vergeten is. Matige kwaliteit van de spullen niet.
Precies wat hij zei... haha
pi_85721344
mannesman heb ik een doppenset van, gebruik hem af en toe, en gaat al jaren mee:)

verder kun je eens kijken in de bouwmarkt voor bahco, stanley of sandvik.
pi_85721479
Ik heb wel gemerkt dat als je online je gereedschap koopt, je echt stukken goedkoper uit bent dan als je bij jou in de buurt naar de speciaalzaak gaat, online heb je vaak n setje van facom, waar je bij de praxis een setje van stanley hebt...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:58:00 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_85721846
Snap-On is inderdaad werelds. Kennis van me heeft eigen garage en voor meer dan 50k aan Snap-On spul liggen :9~

Ik heb zelf een bonte verzameling van Snap-On, Beta en wat Stanley :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_85723055
Je hebt het overigens over 1/4" en een 1/2" ratelset. Ik heb beide, maar ook een 3/8" set en een 1"set. En laat ik nou net die 3/8" het meeste gebruiken...

1/4" is meestal geschikt voor het wat fijnere werk maar ik gebruik deze het minst. 1/2" voor het zwaardere werk (onderstellen van auto's) en 1" voor aan tractoren/bulldozers ;). De 3/8" set vind ik een fijne universele middenmotor.

Overigens is mijn 3/8" van gedore.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_85728274
http://extranet.bahco.com(...)t=true&cmbLanguage=3

Is een goed gerenommeerd merk en ook nog eens redelijk betaalbaar vergeleken bij Belzer, gedore, dowidat, knipex, etc.. Vroeger alleen maar bekand met hun verstelbare moersleutel, maar inmiddels heeft bahco het assortiment uitgebreid en hebben ook regelmatig nog hele goede (promotie) aanbiedingen. ^O^

En complete ratelsets kopen is vaak ook onnodig, de helft van de (tussen)maten gebruik je zelden of nooit. :{w Kan je misschien beter nog een losse ratelsleutel kopen en de meest gangbare doppen daarbij. :Y
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:08:42 #12
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_85732188
ik heb behoorlijk wat dingen van Facom ... nu dingen die ik minder vaak gebruik durf ik ook wel eens van een b merk of huismerk kopen. Rakkenjack dopsleutels en zo heb ik wel fatsoenlijk gekocht ... gewoon omdat je echt niet wil dat die breken of doorschieten.

http://www.facom-gereedschap.nl/

[ Bericht 17% gewijzigd door HaerdenC op 26-08-2010 15:09:10 (url er bij) ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:50:22 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85738022
Hiero Hazet ratels en doppen. ^O^
Ook niet goedkoop :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_85739104
Ik heb ook bij deze zaak wat spullen gekocht:

http://www.fabory.com/medias/sys_master/8452033109197632.pdf

Hebben, zoals je ziet, soms leuke aanbiedingen.

Ook hebben ze een 1 2 5 en 10 euro bak staan, waar soms mooi spul in ligt.

http://www.fabory.com/nl/(...)-cm/S6330001770.html

had ik voor 10 euro...
pi_85739410
Facom geen twijfel!
Als je alleen de ratel al bekijkt van Facom die is veel fijner getand dan andere merken, waardoor het veel makkelijker werkt.
Facom heeft ook een 'B' merk (kan alleen niet meer op de naam komen) Hoewel dat 'B' merk nog vele malen beter is als ander gereedschap.
Dat merk koop ik voor bv. vijlen en gereedschap wat snel slijt of ik bijna niet gebruik. Voor de rerst Facom :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_85741192
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:52 schreef mister_white het volgende:

Ja de grote namen ken ik ook, probleem is alleen dat ik wel divers gereedschap nodig heb en geen 400 euro over heb voor 2 basic ratelsetjes. Beta en Rahsol zal ik ook even naar kijken, is rahsol niet toevallig een dochtermerk van Hazet?

Het liefst zou ik inderdaad alles aanschaffen van 1 van de eerder genoemde merken want je hebt wel gelijk, je koopt het voor het leven. Ik heb een paar sleutels, een wringijzer en wat doppen van hazet en gedore liggen, minimaal 30 jaar oud :P Even wat anders dan, als ik voor een top merk zou gaan, zou vooral de garantie voormij de doorslag geven. De meeste zullen wel levenslang garantie geven.. maar niet op onjuist gebruik. Regel je zulke claims met het verkooppunt of met de fabrikant? En welke merken doen wel/niet moeilijk?

Kinzo is voor mij synoniem voor crap, hoewel ik het zelf nooit in mn handen gehad hebt. Mannessmann komt met 10 jaar garantie, kun je dat iets beter beargumenteren?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:44:20 #17
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_85742070
Kingtools klinkt trouwens cheap maar wordt door airbus en john deere gebruikt. Wordt in nl oa via de john deere importeur verkocht. Meen dat he daar iets meer dan 100 euro voor een mooie set doppen betaald.
pi_85742769
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:23 schreef Robin__ het volgende:
Ja de grote namen ken ik ook, probleem is alleen dat ik wel divers gereedschap nodig heb en geen 400 euro over heb voor 2 basic ratelsetjes. Beta en Rahsol zal ik ook even naar kijken, is rahsol niet toevallig een dochtermerk van Hazet?
Beta-fan hier :) De ring-steeksleutels zijn zo mooi, glanzend chroom (net als snap-on). Niet van dat lelijke ruwe boerenspul van Hazet.
quote:
Het liefst zou ik inderdaad alles aanschaffen van 1 van de eerder genoemde merken want je hebt wel gelijk, je koopt het voor het leven. Ik heb een paar sleutels, een wringijzer en wat doppen van hazet en gedore liggen, minimaal 30 jaar oud :P Even wat anders dan, als ik voor een top merk zou gaan, zou vooral de garantie voormij de doorslag geven. De meeste zullen wel levenslang garantie geven.. maar niet op onjuist gebruik. Regel je zulke claims met het verkooppunt of met de fabrikant? En welke merken doen wel/niet moeilijk?
Verkooppunt meestal. Van Snap-on weet ik dat ze niet moeilijk doen, maar daar is de prijs ook naar.
quote:
Kinzo is voor mij synoniem voor crap, hoewel ik het zelf nooit in mn handen gehad hebt. Mannessmann komt met 10 jaar garantie, kun je dat iets beter beargumenteren?
Ik heb een 1/4" doppensetje, en eigenlijk valt het helemaal niet tegen. Voor de kleinere maten voldoet het prima, voor al het zwaardere werk zou ik wat echt goeds kopen als ik jou was. Aan de andere kant, als je toch alles graag van 1 merk wil hebben kan dit er ook nog wel bij.
pi_85742904
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:50 schreef Hyperdude het volgende:
Hiero Hazet ratels en doppen. ^O^
Ook niet goedkoop :(
Maar wel supergoed. Ik heb in 1997 een gereedschapwagen vol gekocht. Winkelprijs 5500 gulden. Na 13 jaar een dop kapot gemaakt en een steek sleutel krom. ^O^

Owja het kleinste ratteltje is aan een revisie setje toe. oO<
pi_85742949
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Beta-fan hier :) De ring-steeksleutels zijn zo mooi, glanzend chroom (net als snap-on). Niet van dat lelijke ruwe boerenspul van Hazet.

Moet het ook nog mooi zijn? :D
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:09:37 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85743171
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

...
Dat boerenspul redde het wel tot Stalingrad, terwijl die glanzende Italo zooi al in vastliep bij de grens met Griekenland. ;)

Rahsol is vlgns. mij overgenomen door Gedore, maar was oorspronkelijk een "beter merk" .
Rahsol Dremometer zijn ook nog steeds erg goede momentsleutels
B-merk van Snap-On, Blue Point, is ook wel aardig.

Snap-on heeft van die vrachtwagens die garages afrijden(vertegenwoordigers dus); heb ik wel eens wat gekocht toen ze een keer bij mijn garage stonden (via rekening garage). Goede prijzen.

[ Bericht 40% gewijzigd door Hyperdude op 26-08-2010 20:19:50 ]
pi_85743865
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:04 schreef ColtZ40 het volgende:
Moet het ook nog mooi zijn? :D
Tuurlijk, het oog wil ook wat! Zeker als je veel geld hebt uitgegeven mag het ook wel een beetje mooi zijn. ;) En weet je hoe populair je ineens bij de meisjes bent als je aan komt zetten met zo'n mooie glanzende steeksleutel? okee dat laatste niet :')

quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:09 schreef Hyperdude het volgende:
Dat boerenspul redde het wel tot Stalingrad, terwijl die glanzende Italo zooi al in vastliep bij de grens met Griekenland. ;)
Okee, als jij Hazet en Beta per sé wil vergelijken met respectievelijk Lada en Ferrari, be my guest :7 ;)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:35:35 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85744236
Berner heeft ook mooi spul.
Vooral als je van groot houdt. :P

(bij de cylinderkop; die ratel van een dikke meter)
pi_85745494
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:35 schreef Hyperdude het volgende:
Berner heeft ook mooi spul.
Vooral als je van groot houdt. :P
[ afbeelding ]
(bij de cylinderkop; die ratel van een dikke meter)
Heb je daar ook een verloopstukje en een dopje 8 bij? :P En leuk spul, zo'n ouwe 911!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:30:38 #25
63722 z80
I fink you freaky
pi_85746968
zelf heb ik 2 ratel setjes van tengtools. (1/4 en 1/2)
zit levenslang garantie op.
ligt lekker in de hand (vind ik).
en is nog goed betaalbaar.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')