Precies wat hij zei... hahaquote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:52 schreef mister_white het volgende:
Top of the line is Snap-On. Vrijwel onbetaalbaar. Daarna komt Gedore, Hazet, Facom, Stahlwille, Belzer, Metrinch. Wera voor schroevendraaiers, Knipex/Channellock voor tangen. Topspul, nog steeds erg duur, maar je koopt zoiets voor het leven.
Goede middenmotors zijn bijv. Proxxon, Beta, Rahsol (laatste kan soms wat duurder zijn).
Mannesmann is troep, vergelijkbaar met Kinzo.
Hou er rekening mee dat ongemak over een hoge aanschafprijs snel vergeten is. Matige kwaliteit van de spullen niet.
Ja de grote namen ken ik ook, probleem is alleen dat ik wel divers gereedschap nodig heb en geen 400 euro over heb voor 2 basic ratelsetjes. Beta en Rahsol zal ik ook even naar kijken, is rahsol niet toevallig een dochtermerk van Hazet?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:52 schreef mister_white het volgende:
Top of the line is Snap-On. Vrijwel onbetaalbaar. Daarna komt Gedore, Hazet, Facom, Stahlwille, Belzer, Metrinch. Wera voor schroevendraaiers, Knipex/Channellock voor tangen. Topspul, nog steeds erg duur, maar je koopt zoiets voor het leven.
Goede middenmotors zijn bijv. Proxxon, Beta, Rahsol (laatste kan soms wat duurder zijn).
Mannesmann is troep, vergelijkbaar met Kinzo.
Hou er rekening mee dat ongemak over een hoge aanschafprijs snel vergeten is. Matige kwaliteit van de spullen niet.
Beta-fan hierquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:23 schreef Robin__ het volgende:
Ja de grote namen ken ik ook, probleem is alleen dat ik wel divers gereedschap nodig heb en geen 400 euro over heb voor 2 basic ratelsetjes. Beta en Rahsol zal ik ook even naar kijken, is rahsol niet toevallig een dochtermerk van Hazet?
Verkooppunt meestal. Van Snap-on weet ik dat ze niet moeilijk doen, maar daar is de prijs ook naar.quote:Het liefst zou ik inderdaad alles aanschaffen van 1 van de eerder genoemde merken want je hebt wel gelijk, je koopt het voor het leven. Ik heb een paar sleutels, een wringijzer en wat doppen van hazet en gedore liggen, minimaal 30 jaar oudEven wat anders dan, als ik voor een top merk zou gaan, zou vooral de garantie voormij de doorslag geven. De meeste zullen wel levenslang garantie geven.. maar niet op onjuist gebruik. Regel je zulke claims met het verkooppunt of met de fabrikant? En welke merken doen wel/niet moeilijk?
Ik heb een 1/4" doppensetje, en eigenlijk valt het helemaal niet tegen. Voor de kleinere maten voldoet het prima, voor al het zwaardere werk zou ik wat echt goeds kopen als ik jou was. Aan de andere kant, als je toch alles graag van 1 merk wil hebben kan dit er ook nog wel bij.quote:Kinzo is voor mij synoniem voor crap, hoewel ik het zelf nooit in mn handen gehad hebt. Mannessmann komt met 10 jaar garantie, kun je dat iets beter beargumenteren?
Maar wel supergoed. Ik heb in 1997 een gereedschapwagen vol gekocht. Winkelprijs 5500 gulden. Na 13 jaar een dop kapot gemaakt en een steek sleutel krom.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:50 schreef Hyperdude het volgende:
Hiero Hazet ratels en doppen.![]()
Ook niet goedkoop
Moet het ook nog mooi zijn?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Beta-fan hierDe ring-steeksleutels zijn zo mooi, glanzend chroom (net als snap-on). Niet van dat lelijke ruwe boerenspul van Hazet.
Dat boerenspul redde het wel tot Stalingrad, terwijl die glanzende Italo zooi al in vastliep bij de grens met Griekenland.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Beta-fan hierDe ring-steeksleutels zijn zo mooi, glanzend chroom (net als snap-on). Niet van dat lelijke ruwe boerenspul van Hazet.
...
Tuurlijk, het oog wil ook wat! Zeker als je veel geld hebt uitgegeven mag het ook wel een beetje mooi zijn.quote:
Okee, als jij Hazet en Beta per sé wil vergelijken met respectievelijk Lada en Ferrari, be my guestquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:09 schreef Hyperdude het volgende:
Dat boerenspul redde het wel tot Stalingrad, terwijl die glanzende Italo zooi al in vastliep bij de grens met Griekenland.
Heb je daar ook een verloopstukje en een dopje 8 bij?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:35 schreef Hyperdude het volgende:
Berner heeft ook mooi spul.
Vooral als je van groot houdt.
[ afbeelding ]
(bij de cylinderkop; die ratel van een dikke meter)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |