quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:43 schreef Lambiekje het volgende:[..]
je vergeet alleen dat een dergelijk chip te herprogrammeren is. Dus uniek is het niet. Frauderen, schuldafschuiving kan floreren.

ehm.... leuk dat je denkt dat 'herprogrammeren' zomaar alles anders kan maken, maar de technische beperkingen van en chip maak je met 'herprogrammeren' niet anders.....
zou bv leuk zijn als ik mn oude AMD Duron door te herprogrammeren opeens hetzelfde kan laten doen als een Intel CoreDuo Processor

alles leuk en aardig, maar ik hoop dat je ook inziet dat de mogelijkheid chips te 'herprogrammeren' erg beperkt zal zijn (zeker bij low-cost toepaasingen als RFID, wat eigenlijk vooral Barcodes zijn, en die vrijwel niks mogen kosten... aangezien het eigenlijk een 'weggooi-product' is ), tenzij je 'werkelijkheids-beeld enkel op Hollywood films of amerikaanse televisieseries gebaserd is ...
idd, in bv The Matrix zou het vast kunnen en ik denk ook dat McGuyver dat zou kunnen doen, maar dat is slechts Fantasy, ik hoop dat ik je dat niet hoef te vertellen...
Hooguit kan het zijn dat je dezelfde fout maakt als veel politici die iets tevel 'vertrouwen' in de mogelijkheden van zulke chips hebben en ze eerder als 'te hoog' en 'te veel mogelijkheden' die chips toedenken...
zulke idioten die ze gaan gebruiken in zeer fraude-gevolige toepassingen, om vervolgens in de praktijk snel op te lopen tegen de enorme 'fraude-gevoeligheid' van RFID in toepassingen met hoge veiligheidsnormen...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25