TS: hoe oud ben je? Zo ben ik toen ik jonger was (tot een jaar of vijftien-zestien in mijn geval) ook heel lang wat aan de lichte kant geweest (ook ongeveer deze lengte + gewicht), en na een bezoekje aan de arts bleek ik toch echt wel meer voedingstoffen nodig te hebben omdat ik gewoon al dat voedsel dat ik naar binnen stouwde zowat direct al opbrandde. En ik at echt wel veel. Ik kreeg toen een wat uitgebalanceerder dieet aangeraden (meer eiwitten en koolhydraten enzo, lekker pasta stouwen tussen de middag!), met ook wat meer lichaamsbeweging, zodat ik wat meer spieren zou kweken. Ik kwam uiteindelijk wel aan, maar niet op een 'enge manier': ik werd wat stabieler, stond wat steviger in mn schoenen, zonder vetjes te kweken hoor (zie dat je daar bang voor bent), en ik voelde me ook veel krachtiger en gezonder, werd ook minder snel ziek. Kreeg er erg positieve reacties op: ik was nog steeds een heel slank meisje, maar ik leek niet meer alsof je me zomaar om kon blazen. Plus ik ging een cupmaat omhoog, yay!

Ik had, kortom, gewoon een wat minder kinderlijk lijf gekregen. Ik ben nog steeds wat aan de lichte kant, al met al, en dat zal ik heus ook wel blijven, maar 't scheelt echt wel stukken met vroeger.
Een keertje langs de huisarts kan dus geen kwaad, vooral als je vindt dat je normaal eet. Misschien doe je onderbewust iets fout, of heeft je lijf gewoon wat meer nodig. En dan bedoel ik niet uiterlijk-technisch (ik vind je zo op de foto een mooi lijf hebben hoor, niks mis mee), maar fysiek. Ik merkte dat ik echt wel lekkerder in mn vel ging zitten met een paar gezonde kilo's meer (die heel anders oogden dan 'gewone' patat-en-friet-overdose kilo's, let wel!). Gewoon even laten onderzoeken.
Maar trek je niet teveel aan van alle internethelden hier die direct durven te roepen dat je wel of geen anorexia hebt, of hoeveel je wel of niet zou moeten wegen bij jouw lengte. Alleen je arts die jouw persoonlijk heeft gezien, gesproken en onderzocht kan daar iets over zeggen, niet een of andere gochem zonder enige kennis van zaken die toevallig online zit...!