abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85654842
Ik wil graag naar FC Twente - Ajax en heb geen ervaring met het kopen van voetbalkaartjes. Het wordt me op de website van FC Twente duidelijk dat ik een seizoensclubkaart moet hebben. Tot dusver is het me duidelijk.

Wat me niet duidelijk is, is per wanneer ik een kaartje kan kopen. Het verkopen gaat online via de website. Hoe weet ik nu wanneer de wedstrijd die ik wil bezoeken beschikbaar is? Moet je er snel bij zijn of worden ook dit soort wedstrijden niet zo snel uitverkocht?

Alvast bedankt :).
pi_85655206
Laten we beginnen met de eerste vraag, voor welke club ben je?
pi_85655349
Ik woon in Enschede en ga naar de wedstrijd om Twente te supporteren. Ik heb verder weinig met voetbal :).
pi_85655387
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:56 schreef prinsrob het volgende:
Ik woon in Enschede en ga naar de wedstrijd om Twente te supporteren. Ik heb verder weinig met voetbal :).
:) Ok dan is het goed, Ken je toevallig iemand die een Seizoenkaart heeft of een Clubkaart?
  Redactie Games dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:59:02 #5
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_85655451
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:57 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:) Ok dan is het goed, Ken je toevallig iemand die een Seizoenkaart heeft of een Clubkaart?
Ok dan is het goed? :D
Met een Ajaxclubkaart kun je ook gewoon een kaartje halen verder.. nofi
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_85655464
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:59 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ok dan is het goed? :D
Met een Ajaxclubkaart kun je ook gewoon een kaartje halen verder.. nofi
Niet voor het Twente vak eikel.
En als hij voor Ajax was dan nam ik niet eens de moeite om hem te helpen.
pi_85655583
edit: wow ik zit de site te bekijken en bij twente zijn ze helemaal niet zo streng
Hell To The Liars
  Redactie Games dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:09:25 #8
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_85655775
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:59 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Niet voor het Twente vak eikel.
En als hij voor Ajax was dan nam ik niet eens de moeite om hem te helpen.
Hij wil weten hoe hij een kaartje kan kopen, dat staat los van het feit voor welke club is. Wat is er mis met gewoon eens een keer een wedstrijdje te bekijken, als je niet eens een fanatiek voetbalfan bent. En reageer eens niet zo geagiteerd... :')
  Redactie Games dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:10:14 #9
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_85655800
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:03 schreef Droopie het volgende:
edit: wow ik zit de site te bekijken en bij twente zijn ze helemaal niet zo streng
Volgens mij kan een clubkaarthouder 2 extra kaartjes voor andere personen kopen.
pi_85655804
Ik ken niemand met een seizoensclubkaart of clubkaart (ik ken wel iemand die af en toe Ajaxwedstrijden bezoekt, ik weet niet of ik daar eventueel iets aan heb?).

Ik wil de wedstrijd bezoeken met m'n vriendin en haar vader, dat zijn dus 3 kaartjes. Als ik maar 1 kaartje kan kopen gaat het feest sowieso niet door. Het hoeft verder ook niet per se Ajax te zijn, als het maar een wedstrijd is waar het stadion een beetje vol zit en een leuke sfeer is :).

Met een clubkaart kan ik maximaal 1 kaartje hebben? En ik moet zelf een clubkaart hebben en verder nog 2 seizoensclubkaarten regelen voor vriendin en de vader?

Alvast bedankt voor de hulp!
  Redactie Games dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:11:33 #11
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_85655838
Zoals ik al aangaf kun je per club/seizoenskaart 2 extra kaarten kopen. Dus eigenlijk 3 in totaal per club/seizoenskaart.
pi_85655885
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zoals ik al aangaf kun je per club/seizoenskaart 2 extra kaarten kopen. Dus eigenlijk 3 in totaal per club/seizoenskaart.
Ah dat komt dan mooi uit!
pi_85655899
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:10 schreef prinsrob het volgende:
Ik ken niemand met een seizoensclubkaart of clubkaart (ik ken wel iemand die af en toe Ajaxwedstrijden bezoekt, ik weet niet of ik daar eventueel iets aan heb?).

Ik wil de wedstrijd bezoeken met m'n vriendin en haar vader, dat zijn dus 3 kaartjes. Als ik maar 1 kaartje kan kopen gaat het feest sowieso niet door. Het hoeft verder ook niet per se Ajax te zijn, als het maar een wedstrijd is waar het stadion een beetje vol zit en een leuke sfeer is :).

Met een clubkaart kan ik maximaal 1 kaartje hebben? En ik moet zelf een clubkaart hebben en verder nog 2 seizoensclubkaarten regelen voor vriendin en de vader?

Alvast bedankt voor de hulp!
Het stadion van Twente zit elke wedstrijd vol, dus dat is niet zo'n probleem.
Wat je kan doen is een clubkaart kopen voor Twente, dit geeft je dan de recht om kaartjes te kopen. Maar voor wedstrijden zoals Ajax,Feyenoord,PSV is dat vaak maar 1 kaartje per clubkaart.

Als je niemand kent die toevallig een seizoenkaart heeft dan wordt het heel lastig.
pi_85655930
Dan koop je een clubcard voor jezelf en voor je vader. Kost 6 euro en 16 euro incl. sjaal.
Mocht het bevallen kan je altijd nog een keer. Je zal het wel leuk vinden.
Hell To The Liars
pi_85656003
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
En weer heb je het fout:

quote:
De kaartverkoop voor de wedstrijd FC Twente-Ajax start vrijdag 23 oktober bij Online Ticketing en de SSU van De Grolsch Veste. Op vertoon van een (S)CC kan er een toegangskaart worden gekocht. FC Twente-Ajax wordt gespeeld op zondag 8 november en begint om 16.30 uur.

FC Twente-Ajax
Zondag 8 november, 16.30 uur
De Grolsch Veste

Prijzen: van ¤ 33,50. tot ¤ 44,-
Start verkoop: vrijdag 23 oktober (Online Ticketing en SSU)

Op vertoon van een (S)CC kan er een toegangskaart worden gekocht.
Dit is van vorig jaar, maar dit is tegen Ajax,PSV,Feyenoord bijna altijd zo.
pi_85656064
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:09 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Hij wil weten hoe hij een kaartje kan kopen, dat staat los van het feit voor welke club is. Wat is er mis met gewoon eens een keer een wedstrijdje te bekijken, als je niet eens een fanatiek voetbalfan bent. En reageer eens niet zo geagiteerd... :')
Lees eens wat hij typt, hij wil naar een wedstrijd van FC Twente, en daarvoor heb je een clubkaart of seizoenkaart nodig van, jawel, FC Twente.
pi_85656105
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:13 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Het stadion van Twente zit elke wedstrijd vol, dus dat is niet zo'n probleem.
Wat je kan doen is een clubkaart kopen voor Twente, dit geeft je dan de recht om kaartjes te kopen. Maar voor wedstrijden zoals Ajax,Feyenoord,PSV is dat vaak maar 1 kaartje per clubkaart.

Als je niemand kent die toevallig een seizoenkaart heeft dan wordt het heel lastig.
Ik zal even rondvragen of iemand een seizoenkaart heeft. Ik koop sowieso even een clubkaart. Kan ik beter online de kaartjes kopen of bij een primera? Vroeg opstaan om als eerste bij een primera te zijn is niet zo'n probleem.

quote:
Dan koop je een clubcard voor jezelf en voor je vader. Kost 6 euro en 16 euro incl. sjaal.
Mocht het bevallen kan je altijd nog een keer. Je zal het wel leuk vinden.
Zoals ik het begrepen had koop je een seizoensclubkaart (6 euro) om een wedstrijd te bezoeken en een clubkaart (16 euro) om kaartjes te kopen. Dus twee seizoensclubkaarten en een gewone clubkaart (waarmee je neem ik aan ook wedstrijden kunt bezoeken).
pi_85656142
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:17 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

En weer heb je het fout:
[..]

Dit is van vorig jaar, maar dit is tegen Ajax,PSV,Feyenoord bijna altijd zo.
Ik had hetzelfde getypt en las toen de site.
Het stond er niet bij dus ik dacht echt zo van wow..
Maar bijna iedere 'risico' wedstrijd of special zoals twente het noemt in NL is dat zo.

Vind wel de kaarten aan de prijzige kant.. Vergeleken met mijn cluppie
Hell To The Liars
pi_85656183
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:20 schreef prinsrob het volgende:

Zoals ik het begrepen had koop je een seizoensclubkaart (6 euro) om een wedstrijd te bezoeken en een clubkaart (16 euro) om kaartjes te kopen. Dus twee seizoensclubkaarten en een gewone clubkaart (waarmee je neem ik aan ook wedstrijden kunt bezoeken).
nee.. ik kopieer effe een stukkie van de site.

Om een kaartje voor een voetbalwedstrijd te kunnen kopen,moet men in het bezit zijn van een geldige clubcard. Een FC Twente clubcard kan men bestellen bij Service & Ticketing in De Grolsch Veste.
Indien je nu een clubcard aanschaft, kun je niet direct een kaartje kopen voor de volgende wedstrijd. Je kunt alleen kaarten kopen op het moment dat je de aangevraagde clubcard al in je bezit hebt. Het is niet mogelijk op wedstrijddagen een clubcard aan te vragen.

De kosten voor de Club Card bedragen:

A. ¤ 6,-- (excl. abonnement FC Twente Inside)
B. ¤ 16,-- (incl. abonnement FC Twente Inside)
C. ¤ 16,-- (incl. FC Twente Sjaal)

De verstrekking van een clubcard is gebonden aan de Voorwaarden verstrekking (seizoen) clubcard.

dus 3x 6 euro + 3x 35 123 euro voor twente ajax

een volgende keer zou het dan 3x 35 euro zijn
Hell To The Liars
pi_85656219
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:20 schreef prinsrob het volgende:

Een Seizoenkaart is voor alle wedstrijden van het seizoen, en dit kost rond de 200-300 euro per jaar.

Een clubkaart geeft je recht om kaarten te kopen voor individuele wedstrijden, en dit kost inderdaad maar een paar euro. Maar dan moet je alsnog elke wedstrijd die je wilt bezoeken een losse kaart kopen.

En daarbij, tijdens grote wedstrijden is het aantal kaarten dat je per (S)CC kan kopen vaak 1.
Als je dan 3 kaartjes wil hebben, dan heb je dus ook 3 (S)CC nodig.

Maar als je in Enschede woont dan zal het niet zo'n probleem zijn om (S)CC houders te vinden.
pi_85656259
Oke dus een wedstrijd kijken tegen Ajax, PSV, Feyenoord of in de Champions League wordt lastig zonder connecties met iemand met een seizoenskaart. (3 clubkaarten kopen en dan maar hopen...)

Wat heb ik aan iemand met een seizoenskaart? Die hebben voorrang bij het kopen van meerdere kaartjes?

Anders wordt het gewoon een andere wedstrijd, als het vol zit is dat ook wel prima.

Thnx!
pi_85656326
SCC houders hebben voor jou geen voordelen..
Zij hebben het voordeel dat ze altijd gegarandeerd zijn van een plekkie in het stadion en als eerste kaarten voor europese wedstrijden mogen kopen.

TwenteFC lees ik nu goed dat jij niet eens gegarandeerd bent voor CL wedstrijden (mits je een SCC heb)
Hell To The Liars
pi_85656358
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:26 schreef prinsrob het volgende:
Oke dus een wedstrijd kijken tegen Ajax, PSV, Feyenoord of in de Champions League wordt lastig zonder connecties met iemand met een seizoenskaart. (3 clubkaarten kopen en dan maar hopen...)

Wat heb ik aan iemand met een seizoenskaart? Die hebben voorrang bij het kopen van meerdere kaartjes?

Anders wordt het gewoon een andere wedstrijd, als het vol zit is dat ook wel prima.

Thnx!
CL is helemaal een drama geworden voor de Twente supporters, lees het laatste nieuwsbericht maar eens op FCTwente.nl.

Een topwedstrijd tegen een Nederlandse club is ook moeilijk om te regelen maar wel te doen.
Maar als ik jou was zou ik gewoon naar Twente-Utrecht Twente-Groningen gaan o.i.d. dat zijn vaak mooie en spannende wedstrijden waar vaak wel vrij simpel kaarten voor te regelen zijn mits je er vroeg bij bent.
pi_85656373
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:28 schreef Droopie het volgende:
TwenteFC lees ik nu goed dat jij niet eens gegarandeerd bent voor CL wedstrijden (mits je een SCC heb)
Dat lees je goed ja. En je moet je inschrijven een loterij poule .. en geluk hebben dat je een 2e smsje krijgt waarna je kaarten kan kopen.
pi_85656502
en laat me raden, de vakken 101-107 zijn de duurdere vakken en de echte die-hard supporters mogen hopen??

edit: he wat zijn de vakken 101-107?? de goedkoopste hebben voorrang??
Hell To The Liars
pi_85656580
Alles even op een rij omdat Mr.Noodle zoveel onzin heeft lopen typen:

1. Om kaarten te kopen bij FC Twente dien je zelf over een (S)CC te beschikken of mensen te kennen die bereid zijn om voor jou die kaartjes te kopen.
2. Het is per wedstrijd verschillend hoeveel kaarten je kan kopen per (S)CC. Zo kan het zijn dat je tegen Excelsior 6 kaarten kunt kopen met 1 (S)CC en tegen Feyenoord maar 1 kaart kan kopen per (S)CC.
3. Wanneer je dus voldoende (S)CC's tot je beschikking hebt kan je via de website van Twente t.z.t. de kaarten kopen via de online module.
4. De kaarten worden dan thuis gestuurd naar de eigenaar van de desbetreffende (S)CC, let dus op dat je betrouwbare mensen kiest voordat je dit kaartje bij hen laat thuisbezorgen.
pi_85656589
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:35 schreef Droopie het volgende:
en laat me raden, de vakken 101-107 zijn de duurdere vakken en de echte die-hard supporters mogen hopen??

edit: he wat zijn de vakken 101-107?? de goedkoopste hebben voorrang??
101-107 is Vak-P.
pi_85656914
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:38 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

101-107 is Vak-P.
Dus de harde kern is verzekerd van plaatsen tijdens CL..netjes.
Hell To The Liars
pi_85657284
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dus de harde kern is verzekerd van plaatsen tijdens CL..netjes.
Ja, en de enige reden waarom Twente dat doet is omdat ze anders een hoop gezeik krijgen.
Er passen 24.000 mensen in het stadion, voor de uit supporters zal daar rond de 1200 vanaf gaan.

En de UEFA wil 2000 plaatsen hebben + Vak P zal ook rond de 3500 kaarten hebben.
Voor de rest is er dus zo rond de 17.000 kaarten over zijn.

Maarja, je wil CL spelen of je wil het niet. :P
pi_85659041
ok bedankt, helemaal duidelijk!
pi_94798758
De clubkaart is al een tijdje aangeschaft, nu willen we graag de wedstrijd van 1 mei bekijken, tegen Willem II. Die kaartjes zijn op het moment nog niet te koop. Per wanneer moet ik ongeveer dagelijks refreshen om die kaarten te kopen? Ik wil schoonvader natuurlijk niet teleurstellen door achter het net te vissen :P.

Bedankt!
pi_94894060
kickje :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')