Ohw come on.quote:De serie Gooische Vrouwen zet aan tot overmatig drankmisbruik onder vrouwen. Dat stelt het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid (STAP) dinsdag in een open brief aan RTL Entertainment.
De organisatie wil daarom dat de hoofdpersonages in de Gooische Vrouwen-film die nu gemaakt wordt, aanzienlijk minder drinken dan zij in de serie deden. „De vrouwen in Gooische Vrouwen laten het publiek zeer expliciet zien hoe het niet moet”, vindt directeur Wim van Dalen. Hij zegt onder meer klachten te hebben ontvangen over het drinken van zwangere vrouwen en kinderen in de serie.
„Alcoholproducenten hebben in vrouwen een relatief nieuwe doelgroep gevonden”, aldus Van Dalen. „Dit soort programma's haakt daar op een heel merkwaardige manier op in en onderschat de impact die dat kan hebben.”
Het stuit STAP ook tegen de borst dat de hoofdsponsor van Gooische Vrouwen slijterijketen Gall & Gall is.
Een woordvoerder van RTL veegt de kritiek echter van tafel. "Gooische Vrouwen was een dramaserie die het leven in het Gooi sterk uitvergroot, dus ook het drankgebruik", zo laat Jaap Paulsen weten. "Er is echter absoluut geen sprake van de promotie van drankgebruik en dat blijkt bijvoorbeeld uit de situatie van Claire van Kampen die een alcoholprobleem ontwikkelt. Haar leven na haar verblijf in de kliniek is dusdanig beter dan haar situatie als alcoholverslaafde, er wordt dus zeker niet aangezet tot overmatig drankmisbruik. "
Praat geen poep Juicyhil. Gooische Vrouwen is een stuk beter dan de gemiddelde Nederlandse serie. (Lees: gtst, hollands next top model, topstars, x-factor, idols, etc, etc)quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:37 schreef Juicyhil het volgende:
Die serie zet me aan tot zelfmoord. Ik schaam me kapot dat zulke bagger op de Nederlandse televisie wordt uitgezonden.
Serieus, een real life soap met Gerard Joling zou het nog beter doen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:38 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Praat geen poep Juicyhil. Gooische Vrouwen is een stuk beter dan de gemiddelde Nederlandse serie. (Lees: gtst, hollands next top model, topstars, x-factor, idols, etc, etc)
Ehm. nee.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:39 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Serieus, een real life soap met Gerard Joling zou het nog beter doen.
Duidelijk homofiel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:39 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Serieus, een real life soap met Gerard Joling zou het nog beter doen.
Mensen die die serie Gooische Vrouwen leuk vindenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:38 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Praat geen poep Juicyhil. Gooische Vrouwen is een stuk beter dan de gemiddelde Nederlandse serie. (Lees: gtst, hollands next top model, topstars, x-factor, idols, etc, etc)
En die Televizierring kwam ook niet zomaar uit de lucht vallenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Duidelijk homofiel.
Gooische Vrouwen was nou juist één van de weinige NL comedyseries waar, wonder oh wonder, enige humor in te bespeuren viel.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Kan zo'n figuur niet gewoon dominee worden? Dat is de gebruikelijke carriere voor mensen die hun bemoeizucht maar niet onder controle krijgen. Of neem kinderen of zo, kun je die de hele dag betuttelen. Oprotten met die gezondheidsnazi's.
Wat bekijk jij dan zoal?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:11 schreef deedeetee het volgende:
Wat een onzin, alsof je meer alcohol zou gaan drinken door 't tv kijken. Nou heb ik zelf niet zo'n hoge dunk van mensen die dergelijke series bekijken maar om dan te beweren dat ze daardoor ook nog 's naar de fles gaan grijpen....
Zo is het hier doorgaans ookquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:48 schreef deedeetee het volgende:
Ik kijk weinig tv en zet 'm zelf alleen aan als ik het journaal wil zien.
Ik heb geen tv en voor het journaal kijk ik http://www.telesurtv.net/noticias/canal/senalenvivo.phpquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:48 schreef deedeetee het volgende:
Ik kijk weinig tv en zet 'm zelf alleen aan als ik het journaal wil zien.
Eens.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:37 schreef Juicyhil het volgende:
Die serie zet me aan tot zelfmoord. Ik schaam me kapot dat zulke bagger op de Nederlandse televisie wordt uitgezonden.
Het drinken van kinderen en zwangere vrouwen, toch maar eens kijkenquote:Hij zegt onder meer klachten te hebben ontvangen over het drinken van zwangere vrouwen en kinderen in de serie.
Voormalig (iig tijdelijk) alcoholisten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:31 schreef stef040 het volgende:
Vraag me af wat voor 'mensen' dat dan zijn die bij die stichting gaan klagen....
Natuurlijk niet, ik gooi het op huisvrouwen, met vlotte kapsels en een "engeltje" van 3 jaar..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voormalig (iig tijdelijk) alcoholisten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |