*** SPAM ***quote:
Voedsel voor de armenquote:Op maandag 6 september 2010 12:36 schreef Schmucky het volgende:
Weet iemand hoe het komt waarom een fastfood bedrijf als McDonalds de crisis zo goed doorstaat? Waarde van het aandeel lijkt zich nergens iets van aan te trekken en gaat, zo lijkt het, alleen maar omhoog. Hoe valt zoiets nog realistisch te waarderen?
Wat is het verschil tussen de Mac en de voedselbank ??quote:Op maandag 6 september 2010 12:36 schreef Schmucky het volgende:
Weet iemand hoe het komt waarom een fastfood bedrijf als McDonalds de crisis zo goed doorstaat? Waarde van het aandeel lijkt zich nergens iets van aan te trekken en gaat, zo lijkt het, alleen maar omhoog. Hoe valt zoiets nog realistisch te waarderen?
Is idd duurquote:Op maandag 6 september 2010 14:45 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik vind McDonalds eigenlijk vrij duur hier. Misschien moet ik dat Big Mac Index plaatje nog eens deftig bekijken, maar de laatste keer dat ik er geweest ben, (is ondertussen jaren geleden), was ik zeker 10 euro kwijt eer ik geen honger meer had.
Als je darentegen bij de lokale take-away-Thai binnenstapt heb je voor 3,95 euro een grote portie rijst met superlekkere currysaus, kip en nog wat groenten, voel je je achteraf niet vuil vanbinnen en 't is sowieso veel gezonder...
Punt is dat 't duidelijk 3x goedkoper kan dan McDonalds naar mijn mening...
McDonalds is inderdaad verschrikkelijk duur en niet te vreten. Of je nu ergens in Shanghai iets naar binnen werkt of in Amerika. Het is niet lekker en absoluut niet voedzaam. Maar de aandeelhouders heb je niet horen klagen de afgelopen 40 jaar. Het aandeel rendeert bijzonder goed. Ik vraag me echt af waarom?quote:Op maandag 6 september 2010 14:45 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik vind McDonalds eigenlijk vrij duur hier. Misschien moet ik dat Big Mac Index plaatje nog eens deftig bekijken, maar de laatste keer dat ik er geweest ben, (is ondertussen jaren geleden), was ik zeker 10 euro kwijt eer ik geen honger meer had.
Als je darentegen bij de lokale take-away-Thai binnenstapt heb je voor 3,95 euro een grote portie rijst met superlekkere currysaus, kip en nog wat groenten, voel je je achteraf niet vuil vanbinnen en 't is sowieso veel gezonder...
Het aandeel is niet goedkoop op basis van wat? Die accounting ratio's moet je toch vergelijken met concurrenten? Op basis van 4 cijfers kun je niet zeggen of een bedrijf duur of goedkoop is zonder te kijken naar gegevens er om heen. En daarom vind ik het ook zo lastig om McDonalds te waarderen. Concurrenten zoals KFC en Burgerking zijn echt peanuts in vergelijking met de omvang van McDonalds.quote:Op maandag 6 september 2010 14:55 schreef JimmyJames het volgende:
Het aandeel is niet goedkoop
P/E 17.10
P/S 3.39
P/FCF 48.26
P/B 6.09
bron: http://www.finviz.com/quote.ashx?t=mcd
Bedoel je met lokale take-away-Thai, in Thailand of Nederland? Toen ik in Rotterdam werkte kon ik ergens in de buurt van de lijnbaan voor iets meer dan 4 euro een complete maaltijd eten! En het Thaise eten was nog goed ook! Dat vonden zowel ik als een Indonesische vriendin van mij. Maar hetzelfde geldt nu ook voor mijn locale toko, niet meer 3,50 euro voor een enorme bak mie met varkensvlees, wat zo belachelijk veel is dat ik daar 2 á 3 dagen van kan etenquote:Op maandag 6 september 2010 14:45 schreef tony_clifton- het volgende:
Punt is dat 't duidelijk 3x goedkoper kan dan McDonalds naar mijn mening...
De lokale Thai zal z'n prijs meestal bepalen door de kosten voor z'n product ruwweg op te tellen en daar een winstmarge bovenop te gooien. McDonalds heeft een bekend assortiment en een merknaam met een zekere aantrekkingskracht op de doelgroep. De prijzen worden daar heel anders bepaald: in feite kunnen die net zo lang worden verhoogd totdat er klanten wegblijven en de totale omzet achteruit gaat.quote:
Dé reden dat ik vooral bij fastfood restaurants at toen ik in Noorwegen op vakantie was. Overigens liever bij Burger King dan bij McDonalds, want die had een nog betere prijs/calorie verhouding (De plaatselijke Thai trouwens ook!)quote:Op maandag 6 september 2010 18:46 schreef jaco het volgende:
[..]
Overigens is de rol van McDonalds in de VS anders. De meeste nederlanders bezoeken de McDonalds als bijzonderheid, maar veel Amerikanen zitten er wekelijks of zelfs dagelijks. De prijzen van de menu's zijn daar lager, zeker als je het vergelijkt met de prijs om een gezonde maaltijd samen te stellen. Hierbij speelt ook mee dat amerikanen grotere porties eten. De prijs per calorie pakt dus bij McDonalds het meest gunstige uit en je spaart ook nog eens de kooktijd uit. Vandaar dat McDonalds en andere fastfood ketens veel worden gebruikt door mensen met lagere inkomens (helaas).
What goes up must come downquote:Op zondag 5 september 2010 01:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je dat een paar jaar geleden had gedaan dan was je het grootste deel van je geld kwijt nu geweest en had je het zelfs aanzienlijk slechter gedaan dan de markt. Je had dan aandelen gekocht als:
- ING
- Fortis
- Wessanen
- Bam
Die stonden bovenaan in de dividend lijstjes. Dividend alleen blijkt vaak een slechte raadgever te zijn. True: de beste fondsen hebben vaak een redelijk hoge dividendyield, maar de slechtste ook!
Maar hoe verklaar je dan dat het aandeel McDonalds het zo goed doet? Gaan mensen steeds meer bij de McDonalds eten? Of gaan er juist steeds meer mensen naar de McDonalds? Als je naar de groei van het aandeel kijkt zou je daar niet een bedrijf als McDonalds bij verwachten. En hoeveel potentie heeft zo'n bedrijf nog?quote:Op maandag 6 september 2010 19:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dé reden dat ik vooral bij fastfood restaurants at toen ik in Noorwegen op vakantie was. Overigens liever bij Burger King dan bij McDonalds, want die had een nog betere prijs/calorie verhouding (De plaatselijke Thai trouwens ook!)
Lonen zijn de laatste paar jaar nauwelijks verhoogt in veel landen, de afzetmarkt in bijvoorbeeld de VS is gegroeid door de recessie, in Azië is juist door de economische groei terrein gewonnen door nieuwe filialen + het feit dat het daar in sommige landen een statussymbool is om bij de grote M te etenquote:Op maandag 6 september 2010 21:59 schreef Schmucky het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je dan dat het aandeel McDonalds het zo goed doet? Gaan mensen steeds meer bij de McDonalds eten? Of gaan er juist steeds meer mensen naar de McDonalds? Als je naar de groei van het aandeel kijkt zou je daar niet een bedrijf als McDonalds bij verwachten. En hoeveel potentie heeft zo'n bedrijf nog?
En ja, ik vind het aandeel interessant maar ik probeer uit te zoeken waarom het aandeel zo groeit. Mede omdat het relatief duur overkomt.
De koers van het aandeel is niet altijd rechtstreeks gerelateerd aan de resultaten van het bedrijf. Iig niet op korte termijn. Misschien deed het aandeel het wel goed omdat het gezien werd als veilige belegging, net als hier AH.quote:Op maandag 6 september 2010 21:59 schreef Schmucky het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je dan dat het aandeel McDonalds het zo goed doet? Gaan mensen steeds meer bij de McDonalds eten? Of gaan er juist steeds meer mensen naar de McDonalds? Als je naar de groei van het aandeel kijkt zou je daar niet een bedrijf als McDonalds bij verwachten. En hoeveel potentie heeft zo'n bedrijf nog?
En ja, ik vind het aandeel interessant maar ik probeer uit te zoeken waarom het aandeel zo groeit. Mede omdat het relatief duur overkomt.
In de eerste anderhalf jaar van de crisis gingen idd veel meer mensen naar McDonalds, als alternatief voor gewone (duurdere) restaurants. Dat zal de koers opgedreven hebben. Daarnaast geldt de hele foodsector als redelijk veilig en crisisbestendig (alhoewel voor horeca juist het tegendeel geldt).quote:Op maandag 6 september 2010 21:59 schreef Schmucky het volgende:
Maar hoe verklaar je dan dat het aandeel McDonalds het zo goed doet?
Het groeit nog steeds als een dolle in de opkomende landen.quote:Op maandag 6 september 2010 21:59 schreef Schmucky het volgende:
[..]
precies, net als in Mexico, Peru, Brazilië, etc.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:48 schreef Rejected het volgende:
In Azië wordt fast food gezien als luxe eten, dus het zal de komende jaren nog wel meer winst maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |