Sorry, ik zal het wel veranderen naar showcase.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:14 schreef Netsplitter het volgende:
Is het een showcase of een testcase?
Beide kan niet.
Ik heb het veranderd voor je.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:18 schreef Kaledrina het volgende:
[..]
Sorry, ik zal het wel veranderen naar showcase.
Hoe doe ik dat? Ik kan nergens de titel wijzigen...
Iets stoerders idd, gewaagd, niet per se sexy.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:22 schreef error_404 het volgende:
Ik denk wel dat je met dit model en stuk "spannender" foto's kunt maken, zit zeker wel wat in.(niet dubbelzinnig bedoeld)
Precies.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:24 schreef Crutch het volgende:
[..]
Iets stoerders idd, gewaagd, niet per se sexy.
Ik ga mee met Joyce. Daarnaast vind ik de blik van het model niet super. Ik denk dat je de foto's iets lichter moet maken, de kleuren iets meer moet laten knallen EN het model goed aansturen. Eventueel kun je nog gebruik maken van reflectieschermen om de boel wat bij te lichten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:54 schreef xjoyce het volgende:
de 1ste en de laatste foto spreken me het meeste aan! Ik ben niet heel erg enthousiast het zijn wel leuke foto's maar niet echt WOW. De kleuren vind ik een beetje saai!
Ja de poses...ik wou iets editorial-achtigs proberen vandaar die poses.. maar is niet helemaal goed uitgekomen hoor ik al:Pquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
Ze heeft een mooi gezicht, maar vind de poses wat onnatuurlijk en geforceerd..
4 en 5 vind ik 't meest geslaagd
Mijn lens heeft niet zo'n grote diafragma jammer genoeg vandaar dat de achtergrond ook scherp is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:21 schreef Crutch het volgende:
Leuke vakantiekiekjes, meer kan ik er niet over zeggen.
Weinig diepte en een té aanwezige achtergrond.
Edit: ik vind de kleuren wel mooi, past wel bij de koele uitstraling. (pluspunt)
Je hebt wel gelijk, Ik heb ook foto's dat ze niet recht in de camera kijkt maar dat zijn niet zulke gelukte foto's gewordenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:25 schreef Rutger1983 het volgende:
mooie dame, alleen jammer dat ze steeds recht in de camera kijkt.. Maakt de foto's een stuk minder spannend vind ik.
Dat was wel een leuk idee geweest! (dezelfde blik) had ik dat maar bedacht toen der tijdquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:33 schreef error_404 het volgende:![]()
[..]
Precies.
Als ze bijvoorbeeld op die foto nou eenzelfde blik als het gezich op het shirt had en je zou het in een wat rauwere omgeving zetten en meer uitgekaderd, dan heb je een veel spannender foto, met hetzelfde model en dezelfde outfit.
Tjah ik vond het zelf wel wat hebben, neutrale gezichtsuitdrukking.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:35 schreef motorbloempje het volgende:ze kijkt ook een beetje 'casual verveeld', of was dat de bedoeling TS?
Ja alles is belicht met onze vriend de zonquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:39 schreef Azreal het volgende:
Heb je alleen natuurlijk licht gebruikt? Bij foto 1 en 5 is haar lichaam meer belicht dan haar gezicht, waardoor haar gezicht er een beetje donker uitkomt. Een reflectiescherm had waarschijnlijk wonderen gedaan.
En verder wat hierboven al gezegd is: de poses komen wat onnatuurlijk over. Maar als je werkt met een model zonder veel ervaring kan dat lastig zijn.
Of zoals een van mijn meestgehoorde quotes bij een bepaalde shoot: "Minder tong en meer tanden graag"
het model kijkt vrijwel continu een beetje gespannen direkt 'in' de lens... alsof ze iets verwacht van de fotograaf ... een beetje het 'pasfoto-idee'quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:11 schreef Kaledrina het volgende:
En de bedoeling was ook dat ik meer leer om modellen te sturen omdat ik dat nog wel moeilijk vind..nog tips daarvoor btw?![]()
Heel erg bedankt voor al die tips!! Ik ga ze allemaal opslaan voor een volgende keer!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ga mee met Joyce. Daarnaast vind ik de blik van het model niet super. Ik denk dat je de foto's iets lichter moet maken, de kleuren iets meer moet laten knallen EN het model goed aansturen. Eventueel kun je nog gebruik maken van reflectieschermen om de boel wat bij te lichten.
#1: hier had je, door simpel een ander standpunt, een ingang in je foto kunnen creeeren door ook op die stenen rand te gaan staan zodat je eigenlijk die rand gebruikt om mensen je foto in te trekken. De houding is ietwat te geposeerd, maar niet onoverkomelijk als je naar fashion-fotografie kijkt.
#2: De houding is waaaaaaaaaaaaay te onnatuurlijk en het standpunt van bovenaf vind ik niet charmant.
#3: de blik doet hier een beetje afbreuk aan de foto. Je zou eigenlijk een beetje zwoel kijkende dame verwachten.
#4: werk een beetje met scherptediepte. Het lijkt alsof alles scherp is hier. Beetje onscherpe achtergrond werkt vaak erg rustgevend in een foto.
#5: ook weer een beetje te geposeerd. Het is allemaal vrij recht-toe-recht-aan gefotografeerd. PRobeer eens te spelen met de compo. Misschien een beetje schuin houden of zo. Krijg je een diagonaal in de foto. OF misschien juist op je knieeen aan haar zijkant.
Modellen sturen is een van m'n eigen zwakke punten. Volgens mij is het zorgen dat je goed in je hoofd op een rijtje hebt wat je wilt en dan zorgen dat je model datzelfde beeld heeft. En ik begin steeds meer het idee te krijgen dat je je model beter een beetje kan laten wisselen van houdingen/uitdrukkingen en dan kijken wanneer een goed moment is om een foto te maken (is bij m'n laatste shoot erg goed uitgepakt).quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:11 schreef Kaledrina het volgende:
Ja alles is belicht met onze vriend de zonEen reflectiescherm heb ik nog niet om te gebruiken dus dat was em niet geworden.
En de bedoeling was ook dat ik meer leer om modellen te sturen omdat ik dat nog wel moeilijk vind..nog tips daarvoor btw?![]()
Dat van die vakantiekiekjes is nogal overdreven. Zeg dan niks.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:21 schreef Crutch het volgende:
Leuke vakantiekiekjes, meer kan ik er niet over zeggen.
Weinig diepte en een té aanwezige achtergrond.
Edit: ik vind de kleuren wel mooi, past wel bij de koele uitstraling. (pluspunt)
Dat is het nu net een beetje naar mijn mening.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:09 schreef Kaledrina het volgende:
[..]
Tjah ik vond het zelf wel wat hebben, neutrale gezichtsuitdrukking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |