abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85643441
Hoi iedereen, heb tijdje terug een fotoshoot gehad waar ik wel blij mee ben. Nu wil ik graag andere meningen horen, wat je ervan vind en evt. verbetering :)

1.

2.

3.

4.

5.
My life is passing me by
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:14:43 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85643481
Is het een showcase of een testcase?
Beide kan niet. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_85643644
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:14 schreef Netsplitter het volgende:
Is het een showcase of een testcase?
Beide kan niet. ;)
Sorry, ik zal het wel veranderen naar showcase.
Hoe doe ik dat? Ik kan nergens de titel wijzigen...
My life is passing me by
pi_85643689
Ze heeft een mooi gezicht, maar vind de poses wat onnatuurlijk en geforceerd..

4 en 5 vind ik 't meest geslaagd :)
Ja doei.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:20:19 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85643724
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:18 schreef Kaledrina het volgende:

[..]

Sorry, ik zal het wel veranderen naar showcase.
Hoe doe ik dat? Ik kan nergens de titel wijzigen...
Ik heb het veranderd voor je. ^O^
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:21:21 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_85643780
Leuke vakantiekiekjes, meer kan ik er niet over zeggen.
Weinig diepte en een té aanwezige achtergrond.

Edit: ik vind de kleuren wel mooi, past wel bij de koele uitstraling. (pluspunt)
Je moeder is een hamster
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:22:51 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85643834
Ik snap de link met de locaties niet. Daarnaast staat het model op alle foto's zo netjes helemaal op de foto.

Foto 1 is nog wel leuk, met dat gezicht op het shirt, zou een modefoto kunnen zijn. Het is alleen jammer dat de omgeving er helemaal niets mee te maken heeft. Doordat ze er helemaal op staat en een beetje passief, is het meer een statieportet dan een spetterende foto.

Ik denk wel dat je met dit model en stuk "spannender" foto's kunt maken, zit zeker wel wat in.(niet dubbelzinnig bedoeld)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:24:29 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_85643900
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:22 schreef error_404 het volgende:
Ik denk wel dat je met dit model en stuk "spannender" foto's kunt maken, zit zeker wel wat in.(niet dubbelzinnig bedoeld)
Iets stoerders idd, gewaagd, niet per se sexy.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:25:19 #9
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_85643939
mooie dame, alleen jammer dat ze steeds recht in de camera kijkt.. Maakt de foto's een stuk minder spannend vind ik.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:33:24 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85644261
:o
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:24 schreef Crutch het volgende:

[..]

Iets stoerders idd, gewaagd, niet per se sexy.
Precies.
Als ze bijvoorbeeld op die foto nou eenzelfde blik als het gezich op het shirt had en je zou het in een wat rauwere omgeving zetten en meer uitgekaderd, dan heb je een veel spannender foto, met hetzelfde model en dezelfde outfit.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_85644344
:@ ze kijkt ook een beetje 'casual verveeld', of was dat de bedoeling TS? :)
Ja doei.
pi_85644539
Heb je alleen natuurlijk licht gebruikt? Bij foto 1 en 5 is haar lichaam meer belicht dan haar gezicht, waardoor haar gezicht er een beetje donker uitkomt. Een reflectiescherm had waarschijnlijk wonderen gedaan ;).

En verder wat hierboven al gezegd is: de poses komen wat onnatuurlijk over. Maar als je werkt met een model zonder veel ervaring kan dat lastig zijn.

Of zoals een van mijn meestgehoorde quotes bij een bepaalde shoot: "Minder tong en meer tanden graag" :P
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:54:56 #13
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_85645186
de 1ste en de laatste foto spreken me het meeste aan! Ik ben niet heel erg enthousiast het zijn wel leuke foto's maar niet echt WOW. De kleuren vind ik een beetje saai!
Joyce
19jaar.
pi_85652049
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:54 schreef xjoyce het volgende:
de 1ste en de laatste foto spreken me het meeste aan! Ik ben niet heel erg enthousiast het zijn wel leuke foto's maar niet echt WOW. De kleuren vind ik een beetje saai!
Ik ga mee met Joyce. Daarnaast vind ik de blik van het model niet super. Ik denk dat je de foto's iets lichter moet maken, de kleuren iets meer moet laten knallen EN het model goed aansturen. Eventueel kun je nog gebruik maken van reflectieschermen om de boel wat bij te lichten.

#1: hier had je, door simpel een ander standpunt, een ingang in je foto kunnen creeeren door ook op die stenen rand te gaan staan zodat je eigenlijk die rand gebruikt om mensen je foto in te trekken. De houding is ietwat te geposeerd, maar niet onoverkomelijk als je naar fashion-fotografie kijkt.
#2: De houding is waaaaaaaaaaaaay te onnatuurlijk en het standpunt van bovenaf vind ik niet charmant.
#3: de blik doet hier een beetje afbreuk aan de foto. Je zou eigenlijk een beetje zwoel kijkende dame verwachten.
#4: werk een beetje met scherptediepte. Het lijkt alsof alles scherp is hier. Beetje onscherpe achtergrond werkt vaak erg rustgevend in een foto.
#5: ook weer een beetje te geposeerd. Het is allemaal vrij recht-toe-recht-aan gefotografeerd. PRobeer eens te spelen met de compo. Misschien een beetje schuin houden of zo. Krijg je een diagonaal in de foto. OF misschien juist op je knieeen aan haar zijkant.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_85680649
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
Ze heeft een mooi gezicht, maar vind de poses wat onnatuurlijk en geforceerd..

4 en 5 vind ik 't meest geslaagd :)
Ja de poses...ik wou iets editorial-achtigs proberen vandaar die poses.. maar is niet helemaal goed uitgekomen hoor ik al:P
My life is passing me by
pi_85680732
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:21 schreef Crutch het volgende:

Edit: ik vind de kleuren wel mooi, past wel bij de koele uitstraling. (pluspunt)
Mijn lens heeft niet zo'n grote diafragma jammer genoeg vandaar dat de achtergrond ook scherp is.
My life is passing me by
pi_85680794
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:25 schreef Rutger1983 het volgende:
mooie dame, alleen jammer dat ze steeds recht in de camera kijkt.. Maakt de foto's een stuk minder spannend vind ik.
Je hebt wel gelijk, Ik heb ook foto's dat ze niet recht in de camera kijkt maar dat zijn niet zulke gelukte foto's geworden :@
My life is passing me by
pi_85680814
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:33 schreef error_404 het volgende:
:o
[..]

Precies.
Als ze bijvoorbeeld op die foto nou eenzelfde blik als het gezich op het shirt had en je zou het in een wat rauwere omgeving zetten en meer uitgekaderd, dan heb je een veel spannender foto, met hetzelfde model en dezelfde outfit.
Dat was wel een leuk idee geweest! (dezelfde blik) had ik dat maar bedacht toen der tijd ;(
My life is passing me by
pi_85680896
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
:@ ze kijkt ook een beetje 'casual verveeld', of was dat de bedoeling TS? :)
Tjah ik vond het zelf wel wat hebben, neutrale gezichtsuitdrukking.
My life is passing me by
pi_85680977
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:39 schreef Azreal het volgende:
Heb je alleen natuurlijk licht gebruikt? Bij foto 1 en 5 is haar lichaam meer belicht dan haar gezicht, waardoor haar gezicht er een beetje donker uitkomt. Een reflectiescherm had waarschijnlijk wonderen gedaan ;).

En verder wat hierboven al gezegd is: de poses komen wat onnatuurlijk over. Maar als je werkt met een model zonder veel ervaring kan dat lastig zijn.

Of zoals een van mijn meestgehoorde quotes bij een bepaalde shoot: "Minder tong en meer tanden graag" :P
Ja alles is belicht met onze vriend de zon :) Een reflectiescherm heb ik nog niet om te gebruiken dus dat was em niet geworden.
En de bedoeling was ook dat ik meer leer om modellen te sturen omdat ik dat nog wel moeilijk vind..nog tips daarvoor btw? O-)
My life is passing me by
pi_85681223
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:11 schreef Kaledrina het volgende:

En de bedoeling was ook dat ik meer leer om modellen te sturen omdat ik dat nog wel moeilijk vind..nog tips daarvoor btw? O-)
het model kijkt vrijwel continu een beetje gespannen direkt 'in' de lens... alsof ze iets verwacht van de fotograaf ... een beetje het 'pasfoto-idee'
zo'n model kun je soms ook wat 'afleidden', ze hoeven niet altijd recht in de lens te kijken, maar soms kan het ook interessant worden juist als ze afgeleid zijn of een 'binnenpretje' lijken te hebben, en niet zo gefixeerd op de foto staan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_85681337
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik ga mee met Joyce. Daarnaast vind ik de blik van het model niet super. Ik denk dat je de foto's iets lichter moet maken, de kleuren iets meer moet laten knallen EN het model goed aansturen. Eventueel kun je nog gebruik maken van reflectieschermen om de boel wat bij te lichten.

#1: hier had je, door simpel een ander standpunt, een ingang in je foto kunnen creeeren door ook op die stenen rand te gaan staan zodat je eigenlijk die rand gebruikt om mensen je foto in te trekken. De houding is ietwat te geposeerd, maar niet onoverkomelijk als je naar fashion-fotografie kijkt.
#2: De houding is waaaaaaaaaaaaay te onnatuurlijk en het standpunt van bovenaf vind ik niet charmant.
#3: de blik doet hier een beetje afbreuk aan de foto. Je zou eigenlijk een beetje zwoel kijkende dame verwachten.
#4: werk een beetje met scherptediepte. Het lijkt alsof alles scherp is hier. Beetje onscherpe achtergrond werkt vaak erg rustgevend in een foto.
#5: ook weer een beetje te geposeerd. Het is allemaal vrij recht-toe-recht-aan gefotografeerd. PRobeer eens te spelen met de compo. Misschien een beetje schuin houden of zo. Krijg je een diagonaal in de foto. OF misschien juist op je knieeen aan haar zijkant.
Heel erg bedankt voor al die tips!! Ik ga ze allemaal opslaan voor een volgende keer!
Een reflectiescherm heb k ondertussen wel aangeschaft ja, moet alleen nog even uitproberen hoe dat ongeveer werkt enzo :@
Qua scherptediepte kon ik niet veel doen behalve met photoshop blurren, mijn lens heeft een diafragma van F4-5.6
My life is passing me by
pi_85682090
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:11 schreef Kaledrina het volgende:
Ja alles is belicht met onze vriend de zon :) Een reflectiescherm heb ik nog niet om te gebruiken dus dat was em niet geworden.
Modellen sturen is een van m'n eigen zwakke punten. Volgens mij is het zorgen dat je goed in je hoofd op een rijtje hebt wat je wilt en dan zorgen dat je model datzelfde beeld heeft. En ik begin steeds meer het idee te krijgen dat je je model beter een beetje kan laten wisselen van houdingen/uitdrukkingen en dan kijken wanneer een goed moment is om een foto te maken (is bij m'n laatste shoot erg goed uitgepakt).

Maar tips hierover zijn bij mij ook welkom.

Voor een mooie mulit-exposure daarentegen weet ik weer wel hoe ik met m'n model om moet gaan. Model heeft wel eens opgemerkt dat het voelde alsof er draadjes aan al haar ledematen zaten :P
pi_85722212
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:21 schreef Crutch het volgende:

Dat van die vakantiekiekjes is nogal overdreven. Zeg dan niks.

Minder scherpe achtegrond, model iets beter aansturen en iets beter met het licht/compositie spelen. Potentie heb je zeker! ^O^
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:51:27 #25
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_85819354
Je moet het model iets beter uitleggen wat je van d'r verwacht, ze ziet er nogal verloren en gespannen uit. Laat d'r wat beelden zien vantevoren qua sfeerimpressie, gezichtsuitdrukkingen en poses. Een moodboard dus. Zo werk je überhaupt voor jezelf uit wat je nou wilt van zo'n dag, en hoe je dat aan wilt pakken.
"Frei sein, high sein, ein bisschen Terror must dabei sein..."
pi_85950211
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:09 schreef Kaledrina het volgende:

[..]

Tjah ik vond het zelf wel wat hebben, neutrale gezichtsuitdrukking.
Dat is het nu net een beetje naar mijn mening.
- Het model is mooi, maar heeft wat weinig expressie, dit maakt haar een neutraal element in de foto
- De omgeving is erg neutraal (dus goed voor modelfotografie) en de stenen van foto 5 vind ik zelf heel erg leuk gekozen. dus de achtergrond maakt niet de foto
- De kleding is ook vrij standaard en neutraal van kleur.

Er is niet echt iets wat eruit springt. Terwijl er toch een aantal goede dingen bij elkaar komen. Als je een neutrallkijkend model mooi vind, zal ik haar de volgende keer toch wat opvallender aankleden. Dan spreekt de foto meer.
Wanneer ik mijn rechter pols beweeg, gaat het landschap sneller
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')