Er komen steeds meer leuke kattenspeeltjes op de markt maar een beetje rondkijkend kun je zelf ook een helehoop leuke dingen maken.
Neem dit speeltje:
Daar zag ik op youtube de volgende zelfgemaakte versie op:
Kattenkruid vinden een hoop katten geweldig, maar ze gaan hier pas echt uit hun dak van een speeltje dat gevuld is met valeriaanwortel (baldrian). Je kunt de speeltjes natuurlijk kant en klaar kopen maar je kunt ook de valeriaan los kopen en zelf een kussentje maken of een speeltje (opnieuw) vullen, succes gegarandeerd!
Ik heb geen filmpje van mijn katten met een speeltje met Valeriaan, maar dat gaat ongeveer als dit

:
Een waterbak voor duiven is ook erg leuk, kosten rond de 3 euro en als je daar wat brokjes in doet zullen de katten moeten hengelen door de gaten om bij het lekkers te komen, hier vinden ze dat erg leuk. Van de zomer had ik er ook wat water en lekkers in gedaan met twee Maine Coons is dat een feestje natuurlijk.
Verder zijn dozen natuurlijk altijd een goed idee

Ik ben benieuwd of jullie verder nog leuke ideeen hebben om katten bezig te houden met simpele, goedkope huis, tuin en keuken materialen.