abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:52:18 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85642679
Er komen steeds meer leuke kattenspeeltjes op de markt maar een beetje rondkijkend kun je zelf ook een helehoop leuke dingen maken.

Neem dit speeltje:

Daar zag ik op youtube de volgende zelfgemaakte versie op:

Kattenkruid vinden een hoop katten geweldig, maar ze gaan hier pas echt uit hun dak van een speeltje dat gevuld is met valeriaanwortel (baldrian). Je kunt de speeltjes natuurlijk kant en klaar kopen maar je kunt ook de valeriaan los kopen en zelf een kussentje maken of een speeltje (opnieuw) vullen, succes gegarandeerd!

Ik heb geen filmpje van mijn katten met een speeltje met Valeriaan, maar dat gaat ongeveer als dit :D:

Een waterbak voor duiven is ook erg leuk, kosten rond de 3 euro en als je daar wat brokjes in doet zullen de katten moeten hengelen door de gaten om bij het lekkers te komen, hier vinden ze dat erg leuk. Van de zomer had ik er ook wat water en lekkers in gedaan met twee Maine Coons is dat een feestje natuurlijk.

Verder zijn dozen natuurlijk altijd een goed idee :D

Ik ben benieuwd of jullie verder nog leuke ideeen hebben om katten bezig te houden met simpele, goedkope huis, tuin en keuken materialen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_85642852
goedkoopste kattenspeeltje:

leg een pagina van een krant op de vloer, touwtje er onderdoor en ritselen maar (krant dient gemiddeld na 2 minuten vervangen te worden/niet voor mensen die niet van schoonmaken houden) :P
Gewoon, omdat het kan.
pi_85642853
Favorieten hier in huis:

Beesies:

Tampons:

Keukenrol:

Bungelende snoertjes en koptelefoons:

En laatst was Flip uren zoet met een:

Ui

Moderator dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:02:39 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85643067
Met een ui? :D

Beestjes waren hier ook enorm in trek inderdaad, de laatste tijd laten ze ze weer liggen. Wat ook grappig is is om een beestje vast te maken aan een lang elastiek en te bevestigen bovenin de deurpost. En dan zo hoog dat ze wel een beetje omhoog moeten komen om erbij te kunnen. Hier krijgt hij toch wel elke keer als ze er langs lopen een mep en heel vaak blijven ze toch spelen met dat heen en weer schietende beestje :D
pi_85643145
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:02 schreef senesta het volgende:
Met een ui? :D

:Y Je kunt er tegenaan tikken, het rolt en maakt daarbij ook nog eens geluid. Drie heel belangrijke voorwaarden voor kattenspeelgoed :D
pi_85645512
Vloeipapier (mok kopen bij Xenos en 20 dubbel inpakken, dan kun je weer een dag vooruit :P )
Propjes alufolie of papier
Levende muizen, kikkers en wat ze zelf maar verzinnen. :')
Knikkers, nootjes of alles wat maar rond is en voortgemept kan worden.

Verder heb ik bij Zooplus speeltjes gekocht die je in je krabpaal kunt schroeven. Omdat er elastiek aanzit kunnen ze zich er prima mee vermaken. En uiteraard hangt hij nét zo dat ze er vanaf de grond of een plateau niet gemakkelijk bij kunnen. >:)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:04:22 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85645574
Blote tenen. :')

Een oude kat/poes van m'n ma had de neiging om zijn/haar nagels echt in je tenen te implanteren als je met blote voeten liep. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:39:44 #8
163650 Greys
pi_85647221
Wat een internasjonaaaaaaale TT Senes! :D

Mijn tip:
Walnoten :) Dat mept zo heerlijk en door de niet mooi ronde vorm en de ribbels schieten ze alle kanten op, heel verrassend dus en ze maken ook nog lekker herrie op een houten vloer/laminaat. Succes verzekerd!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85648544
Rietjes en er dan ook zacht door blazen. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  Moderator dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:14:54 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85651283
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:39 schreef Greys het volgende:
Wat een internasjonaaaaaaale TT Senes! :D

Mijn tip:
Walnoten :) Dat mept zo heerlijk en door de niet mooi ronde vorm en de ribbels schieten ze alle kanten op, heel verrassend dus en ze maken ook nog lekker herrie op een houten vloer/laminaat. Succes verzekerd!
Oh dat is ook een goede inderdaad!
  Moderator dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:15:59 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85651343
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:12 schreef Soempie het volgende:
Rietjes en er dan ook zacht door blazen. ^O^
Rietjes! Vinden ze hier ook erg leuk inderdaad.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:17:42 #12
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_85651405
Van een euro bol wol van de Zeeman kleine bolletjes maken en die dan vastbinden aan meubels of gewoon in de rondte gooien :D Doet het ook erg goed. Al zijn tampons, schoenveters, schoenen (daar duikt ze in met d'r hele kop :') ) en tassen denk ik het meest favoriet.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_85655028
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:57 schreef PiperMaru het volgende:

En laatst was Flip uren zoet met een:

Ui

[ afbeelding ]
De mijne is ook verzot op uien :D
like spinning plates
pi_85658101
heb een zeer luie kater, slaapt op een pashmina van mij met allemaal franjes aan de rand, zo kan hij slapen en spelen zonder op te staan, werkt al jaren.

ook bij het snoeien van planten gewoon een takje met blaadjes houd hem rustig een half uur zoet.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_85662951
pi_85664041
Haarelastiekjes en tie-rips zijn hier favoriet maar propjes aluminiumfolie en "stokjes met touwtjes eraan" worden ook gewaardeerd.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:52:49 #17
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_85668192
:D met walnoten kan ik Chico uren zoet houden, die speelt verder alleen met tennisballen , maar walnoten zijn tha bomb. En de beessies gaan hier ook vervelen maar dan leg ik ze een poos weg en smijt ik ze na een tijdje weer es de kamer in en vinden ze ze wel weer hip.
Tampons waren niet zo een succes hier :')
Maar ik heb dan ook honden :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_85689753
Een lage wasmand met gaten erin werkt ook goed. Vooral als je er een speelgoedmuis of balletje in gooit. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_85697188
De onze vinden de kraan altijd wel interesant(eentje volgens mij ook het fonteintje in de vijver bij de achterburen, aangezien ze drijfnat thuiskwam laatst)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:31:58 #20
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85705390
Ik maak gehaakte muisjes met kattenkruid, dat is echt een hit bij onze drie katten (en ook diverse katten van collega's zweren er nu bij).

De ene kat wordt er heel speels van de andere wordt er... euhm ja... heel verliefd van (kopjes geven tot kwijlens aan toe, muis overal mee naar toenemen, ermee slapen).

bolletjes wol zijn overigens ook leuk (om mee te spelen én om in te liggen):
klerkje
pi_85705827
hier erg favoriet, ik hoef het maar te pakken en ze staan al helemaal in de starthouding

ook populair (zit kattenkruid in):

Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:00:00 #22
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85706836
Ow ja Roos die 'muis' met zo'n rood lichtstipje! Dat is hier ook een succes. Zodra ze horen dat je het knopje indrukt gaan ze al zoeken naar de stip!
klerkje
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:43:30 #23
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_85709391
Inderdaad, een lampje. Of het gele binnenste van een verrassing-ei. Die vliegen ook lekker van de ene kant naar de andere kant van de kamer. Verder hebben we buiten grind en dat is ook heel leuk om mee te spelen, heel veel steentjes! *O*
De staart van een van de andere katten is ook errug interessant.
pi_85709830

Mijn katten hebben een kattententje die met grote regelmaat door de kamer heen vliegt. ook is het erg leuk om al de knuffels eerst hardhandig te laten weten wie de baas is en dan er vervolgens hard uit te gooien :)
pi_85714800
mij ouders hebben katten en wij hebben vanaf het begin af aan van kleine papiertjes (bonnetjes die je niet meer nodig hebt ofzo) propjes gemaakt en dan weggooien. Uren spelen ze hier mee.

Vandaag heb ik echt gelachen. Ik was bij mijn ouders op bezoek en mijn moeder had van die nepmuisjes gekocht, maar daar speelde de katten niet mee. Toen had mijn moeder vandaag nepmuisjes gekocht met een zuignap eraan en die in bad geplakt. De katten de badkamer in, en wij ook!

Ze werden gewoon echt kwaad op die muis. Uiteindelijk hebben we hem losgemaakt en nu spelen ze zelfs met de 'gewone' nepmuizen! :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')