De huidige dieselblokken halen allemaal in potentie de 4 of 5 ton wel. Het is alleen vaak zo dat de rest van de auto het niet helemaal volhoud.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar de vorige eigenaar is er zo zuinig op geweest dat je nauwelijks ziet dat'ie niet nieuw is. En een beetje diesel haalt gemakkelijk een paar honderdduizend kilometers, dus ik ga er nog best lang plezier van hebben denk ik.
Of omdat hij z'n onderhoud niet goed en/of op tijd heeft gehad.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:10 schreef JJH het volgende:
[..]
De huidige dieselblokken halen allemaal in potentie de 4 of 5 ton wel. Het is alleen vaak zo dat de rest van de auto het niet helemaal volhoud.
Das mooiquote:Op maandag 30 augustus 2010 14:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar de vorige eigenaar is er zo zuinig op geweest dat je nauwelijks ziet dat'ie niet nieuw is. En een beetje diesel haalt gemakkelijk een paar honderdduizend kilometers, dus ik ga er nog best lang plezier van hebben denk ik.
Mits hij goed onderhouden wordt natuurlijk. Mijn blok heeft nu 230.000 kilometer gelopen, maar verwacht niet dat hij nog 20.000 kilometer daarbij haalt. er ligt al een reserveblok klaar, dus dat is op zich ook niet echt een probleemquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:10 schreef JJH het volgende:
[..]
De huidige dieselblokken halen allemaal in potentie de 4 of 5 ton wel. Het is alleen vaak zo dat de rest van de auto het niet helemaal volhoud.
Onderhoud is echt belangrijk voor de houdbaarheid van een blok jaquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Of omdat hij z'n onderhoud niet goed en/of op tijd heeft gehad.
Met goed onderhoud kom je een eind. Maar op een gegeven moment gaat de rest van de auto zoveel problemen geven die ook met goed onderhoud niet van te voren te verhelpen zijn. Het is gewoon pure slijtage. Bijvoorbeeld de stoelen en andere interieurdelen. Maar ook bijvoorbeeld het electrische systeem.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Of omdat hij z'n onderhoud niet goed en/of op tijd heeft gehad.
Tsja, nieuwe auto's zijn ook niet altijd probleemloos.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:32 schreef JJH het volgende:
[..]
Met goed onderhoud kom je een eind. Maar op een gegeven moment gaat de rest van de auto zoveel problemen geven die ook met goed onderhoud niet van te voren te verhelpen zijn. Het is gewoon pure slijtage. Bijvoorbeeld de stoelen en andere interieurdelen. Maar ook bijvoorbeeld het electrische systeem.
Precies, maakt niet uit hoe goed er onderhoud aan gepleegd is of hoe oud de auto is. Er kan altijd iets het begeven.. Alleen verkleint goed onderhoud de kans er opquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Tsja, nieuwe auto's zijn ook niet altijd probleemloos.
Je moet het sowieso treffen, zowel met een nieuwe als met een 2e-hands auto.
En hoe meer kilometers op de klok, hoe meer risico.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Precies, maakt niet uit hoe goed er onderhoud aan gepleegd is of hoe oud de auto is. Er kan altijd iets het begeven.. Alleen verkleint goed onderhoud de kans er op
De mijne mag overmorgen voor een grote beurt.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Precies, maakt niet uit hoe goed er onderhoud aan gepleegd is of hoe oud de auto is. Er kan altijd iets het begeven.. Alleen verkleint goed onderhoud de kans er op
Ohja moest de vloeistoffen nog checken. Ben zo terugquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De mijne mag overmorgen voor een grote beurt.
Heeft er weer 30.000 op zitten, dus het is hard nodig. Hij staat op 99.500 km
En?quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ohja moest de vloeistoffen nog checken. Ben zo terug
Grote beurt ga ik binnenkort ook doen jaquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De mijne mag overmorgen voor een grote beurt.
Heeft er weer 30.000 op zitten, dus het is hard nodig. Hij staat op 99.500 km
Die is vorig jaar vervangen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Grote beurt ga ik binnenkort ook doen ja. Even verse sapjes en filters.
Bijna distributieriemtijd, of ben je gezegend met een ketting?.
Niks aan t handjequote:
Voor dat setje velgen waar ik het over had zou ik op de sloop 80 euro moeten betalen.. Moeten alleen de banden nog omgelegd worden danquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:17 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zit te kijken naar een setje nieuwe koplampen, maar een setje is al snel >100 euro.
Zou het goedkoper om een paar sloperijen te bellen om te vragen naar een set koplampen dan ze 2e hands te kopen op Marktplaats?quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Voor dat setje velgen waar ik het over had zou ik op de sloop 80 euro moeten betalen.. Moeten alleen de banden nog omgelegd worden dan
Wil je gewoon standaard koplampen?quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zou het goedkoper om een paar sloperijen te bellen om te vragen naar een set koplampen dan ze 2e hands te kopen op Marktplaats?
Ik heb een 206 met de 'matte' koplampen en ben op zoek naar de heldere.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:22 schreef JJH het volgende:
[..]
Wil je gewoon standaard koplampen?
Dan zou je het allicht kunnen proberen.
Marktplaats is allemaal +- 60 euro voor één lamp.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:27 schreef JJH het volgende:
Die zullen ze wel gewoon op de sloop hebben.
Als ik naar de Melkweg ga, vind ik Q-Park Europarking altijd ideaalquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Morgen ritje naar Amsterdam, moet er draaien in de Code 21 dus hoop dat er ergens parkeerplek in de buurt is.
Ik heb geen idee eigenlijkquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Als ik naar de Melkweg ga, vind ik Q-Park Europarking altijd ideaal. Is het daar een beetje in de buurt?
Maar er was amper ruimte om naar die parkeerplek te komen, doordat ze allemaal zo belachelijk stonden geparkeerd.quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:49 schreef JDude het volgende:
Daarom parkeer ik 'm liever andersom. Of vooruit door het ene parkeervak naar het andere rijden, zodat de neus alsnog naar voren staat, maar dat gaat vaak niet op drukke parkeerplaatsen.
Succes met de reparatie en zo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |