SO YOU THINK YOU CAN DANCE CANADA SEASON 4 – TOP 22 PERFORMNa vanochtend eerst de Top 12 van USA te hebben zien ploeteren met een zooitje nogal matige choreos, zat ik soms met mijn onderkaak op mijn knieën te kijken naar wat die gekke Canadezen op het podium gooiden. Zo’n Sean Cheesman, die man moeten ze een standbeeld geven. Kom op USA, jullie kunnen beter!
Zomaar wat dingetjes:
* vijf judges? Vijf

Mijn God, drie is meer dan genoeg. Voordeel was wel dat er per persoon minder gezever uitkwam. La Murphy was de enige die vrolijk haar tijd nam
* Ow. O jee. Ik ga Blake een beetje lekker vinden geloof ik

. Sinds ‘ie die vieze ketting-tattoo verborgen houdt, zijn neus niet meer vanbinnen poedert, zijn haar heeft laten groeien, door Mia op het rechte pad is gebracht en de Heer in zijn leven heeft toegelaten, is ‘ie opeens 200% leuker geworden
* La Murphy vult haar jurken tegenwoordig goed op zeg. Keeeeeeeep dancing!
* Leah… laat maar
Lindsay & Christian – salsa – Tony & MelanieZe kennen we ze weer! Droogneuken, kruispompen, barely legal-meisjes als een prosloerie over het podium laten rollebollen… ja ja, bienvenoo a Canada

! ’t Begon wel goed, maar halverwege werd het een liftorgie, en dat hoeft nooit zo voor mij. Christian is op een beetje foute manier lekker en een bijzonder goede partner – hij trok haar echt door de dans heen. Zij is een schatje dat zich niet in een stoeipoezenhoekje moet laten drukken, want daarvoor heeft ze te veel class. Beetje stijf af en toe, maar verder weinig op haar aan te merken.
Jordan & Joey– contemporary – Stacey TookeyPower couple #1! Zoooooo, hallllooooooo. Over even een visitekaartje afgeven zeg

! Ik ben verliefd… op haar! What a woman. OMG. Het bewijs is geleverd, gingers hebben wel een ziel! Ik ga nu al zeggen dat ik hoop dat zij dit seizoen wint (iets waar ik natuurlijk over twee weken compleet anders over kan denken, maar zolang het duurt…) Joey is ook een prachtige danser, wat een techniek en uitstraling. Fantastisch. Jullie weten dat ik al twee jaar Tookey-moe ben, maar dit vond ik toch wel een van haar betere choreos.
Denitsa & JP – hip hop - Tucker BarkleyIk weet dat JP Saeramir door dit seizoen Canada gaat heentrekken

. Zijn accent, so cute! Justin Bieber vampire! Ja ja, ook hier weer een random True Blood reference: it’s Godric! Maar, let’s get real… dit was meer Twilight dan True Blood. Een beetje Junior Eurovisie Songfestival-achtig. Was dit nou zo’n zachte stijl hip hop of waren ze allebei – vooral zij – gewoon een beetje slappe hap? Veel lopen, paar pasjes, om elkaar heen draaien, nog wat lopen, weer een pasje... Mwa, ik denk dat ik gewoon niet kapot was van de choreo.
Shelaina & Matt – contemporary – Sabrina MatthewsWow wow wow, wat een superchoreo

! Shelaina aan het begin en einde als die houterige ballerina, briljant! Ik heb die Shelaina toch ernstig onderschat, wat een superdanseres. En hij was de perfecte kapstok om haar gekkigheid aan op te hangen, en bovendien een cutiepetutie: goede danser, leuke kop. Power couple #2, ik ben in één klap een fan!
Yuliya & Adam L. – theatre – Melissa WilliamsWilde ik net zeggen dat LoPapa me een beetje aan Elvis doet denken, krijgen ze een rock ’n roll routine

. O my, LoPapa is toch wel errug sexy in a Sopranos kind of way (vergeet niet dat hij piepjong is Mallie, had je zoon kunnen zijn en zo). He’s a man! Met een blauwe babymaker

. Aangezien dit gewoon een soort jive was, kwam zij natuurlijk erg goed weg. Maar wat een transformatie ondergaat zij van trainingszaal naar podium, ongelooflijk. Ze is nogal oostblok-ordi, maar tijdens de dans zag ik dat helemaal niet. Hij is gedoodverfd Top 10-materiaal, over de it-factor gesproken. Verrassende match, deze twee, maar wel eentje die nog veel leuks kan gaan opleveren!
Cassandra & François – rumba – Eric Katy & Kelly Lannan Tegenvaller. Zij was écht niet goed, stijf in de heupen, slap voetenwerk. De dans was stotterend, miste een fijne flow. Haar solo was ook niet denderend, dus ik ben niet verbaasd dat ze er al uit ligt. Dan François… in deze rumba liet hij me totaal koud. Maar in de groepsdans van Luther vond ik hem opeens supergoed

! Ook zijn jive-solo was klasse, al moet ‘ie stoppen met knipogen, want dan haak ik af… Ik denk dus dat hij heel wat in huis heeft. Choreo: niet kapot van. Het enige waar ik wel kapot van was waren haar tieten recht in zijn bakkes op het einde.
Carlena & Boneless – hip hop – Steve BoltonTwee hip hoppers als koppel, is dat ooit eerder gebeurd? Hallo USA, zó doe je een fatsoenlijke hip hop! Eat your heart out Nigel

. Ik ben een fan van Boneless, ik denk dat hij alles in zich heeft om de Canadese Twitch te worden. Mooie kerel. Carlena danst me iets te veel met haar gezicht, maar verder wel een leuk en talentvol grietje, ben benieuwd wat zij meer kan.
Teya & Kevin – contemporary – Stacey TookeyAaaah, wat een lief koppel is dit. Voormalig dikkerdje Kevin eindelijk in de Top 22, ik gun het hem van harte en hoop dat hij heel ver komt. Toch twijfel ik of hij bij de sterkste contemporary/jazz-jongens hoort. Hij sleepte haar wel door dit nummer heen, al vond ik haar helemaal niet tegenvallen voor een hip hopster. Ben benieuwd hoe zij zich gaan ontwikkelen. Ik zie de Top 10 nog niet gloren, maar ik laat me graag verrassen.
Lauren & Rodrigo – cha cha cha – Gustavo VargasHullo. Hou je niet in Canada

. My o my, hier gingen mijn seksueel bevrijde Nederlandse oortjes toch wel even van gloeien hoor. Rodrigo is een ster en een seksgod

. Fluck al die contemporaryhertjes, geef mij deze testosteronbom maar! Ik vond zijn hip hop flavour aan de cha cha erg lekker. Toch twijfel ik of hij ver gaat komen. Nu al Bottom Three en een hele matige solo. Lauren was een van mijn favorietjes. Leuk meisje, sexy little mama. Maar ook haar solo was niet goed. Conclusie: voorzichtige vrees voor dit koppel.
Geisha & Adam A. – new disco – Melissa WilliamsNew Disco, och toch, ze blijven maar roepen dat ze een nieuw genre hebben uitgevonden hè

? Kom op, dit is gewoon disco met wat jazz-gekronkel tussendoor. Anyhoo… het was niet echt smooth, er vielen gaten en zij leek niet helemaal in haar element te zijn. In wat voor een gedrocht van een outfit hadden ze haar trouwens gehezen

. Haar solo was met voorsprong de beste van de meisjes, dus terecht dat ze door mag. Adam is toch wel een interessante danser. Hoewel ik de afhandeling van zijn eliminatie (“ja, je was geblesseerd, we hadden je eigenlijk niet moeten laten dansen, dus kom volgend jaar maar terug”) niet helemaal netjes vond, ben ik wel blij dat hij nog een kans krijgt. Deed hij nu een combinatie van contemporary en b-boying in zijn solo?
Melissa & Shane – afrojazz – Sean Cheesman
Gorgeous. De muziek, de kleding, het licht, de dans, zoals zo vaak klopte álles bij Cheesman. Toch wel een van de briljantere choreografen van de SYTYCD-familie van dit moment. Schitterende afsluiter, ontroerend op een inspirerende manier. Shane is prachtig, ik ga waarschijnlijk een grote fan van hem worden. Haar ken ik nog niet zo goed, maar als ze zo door blijft gaan… wow

.
De eliminatie was wat raar maar ik kan er wel mee leven. Tot slot werd ik erg blij van de groepsdans van Luther, die een pietsie rommelig was maar vooral een fijn feestje. En props voor Rodrigo: sexy zijn in een zuurstokroze pak met dito schoenen, daar is maar één smiley voor

.
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 14-07-2011 22:59:58 ]