Even een breakie. Tot nu toe ben ik nog vooral met voorbereiden en inkopen bezig geweest. Ik heb ondertussen ook al behoorlijk wat die verrekte trap op gesleept.

Even wat drama met jullie delen
- Keuken eerst grote schrobbeurt van boven tot onder gegeven. De elektrische snoeren daar bleken .... aan vervanging toe. Verlengkabel richting vaatwasser lag OPEN! en de stroomkabel van het oventje bestond uit twee delen met een kroonstukje er tussen o.O
- Ik zou maandag een telefoontje krijgen van de elektricien met het tijdstip waarop hij die dag langs zou komen met mijn nieuwe stoppenkast. Geen telefoon of electricien gezien. Uiteindelijk de volgende dag na een mailtje en twee keer tevergeefs bellen kreeg ik antwoord. Duizend maal excuses, maar hij was he-le-maal vergeten te bellen. Hij wachtte nog op een onderdeeltje. Afspraak verzet naar vrijdag na 15 uur.
- Drie klusjesmannen over de vloer gehad voor offertes voor de keukendeur/raampartij. Meneer A zou alles vervangen voor 3400 euro, meneer B vond het niet nodig om de kozijnen te vervangen en vroeg 1400 euri voor twee ramen en een nieuwe deur, meneer C toonde aan dat alles er toch echt uit moest en vroeg 2300 voor de hele klus. Drie keer raden wie de klus heeft gekregen....
- De installateur van Canal Digitaal ook nog op bezoek gehad. En die kon onverrichterzake weer naar huis. Schotel kan niet op de woonverdieping vanwege een boom die precies in de weg staat. En op de slaapverdieping bleek er geen stuk muur of kozijn te zitten dat stevig genoeg was om de schotel met stang veilig vast te houden. Hij was wel zo vriendelijk om alle opties met me na te lopen, en uiteindelijk was de beste keus om een tegelvoet met mast van 1,5 meter te kopen, die dan op de dakkapel van de slaapkamer komt te staan zodat de schotel precies over de punt van het dak zijn signaal kan krijgen. (En nee, schoorsteen was ook geen optie, daar mag ie niet komen van de ARBO)
- Vrijdagmiddag. Om 15 uur nog niets gehoord. Om 16.30 uur het bericht dat hij NU uit Hilvarenbeek (!) vertrok en om 19.30 uur een SMS dat hij het vandaag niet meer ging redden ivm files en dat hij maandag belt voor een nieuwe afspraak. 1000 maal excuses en 10% korting op de klus (van 200 euro...)
- Dan maar de Karwei flink leeggekocht (20% korting op ALLES deze week), nieuwe bank gevonden en besteld (die moet te zijner tijd wel door het raam en met een verhuislift naar binnen).
- Qua klussen ben ik maar eens in de slaapkamer begonnen, deuren en kozijnen schoongemaakt en ontvet met water/ammonia en daarna opgeschuurd. Lang leve mondkapjes, en de volgende kamer toch maar eens de stofzuiger op de schuurmachine aansluiten. Uche.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017