Sammy al een aantal dagen op natvoer. Dat smaakt hem wel goed. Af en toe eet ie wel wat brokken van de anderen, maar dat kan geen kwaad denk ik. Geen zin om telkens politieagent te spelen. Hij eet nu elke dag een groot blik of pak, dus. En zijn urine is veel minder geel geworden. Over een paar weken maar weer eens kijken.
Vanavond wat meegemaakt met Billy. Ik was de zolder aan het opruimen en deed het kleine dakraampje open. Daar is ie tussenuit geglipt, de daken op. Ik zag hem op het dak en dacht die vind zijn weg wel terug. Niet dus. 1 uur later ben ik gaan roepen, geen billy. 2 uur later weer roepen, geen billy. 3 uur later roepen, uit het raam, achterthuis, op straat geen billy. Vier uur later ben ik toch nog maar een keer gaan kijken. Want zo lang blijft ie nooit weg. Zaklantaarn gepakt en snoepjes en roepen door de straat. Zit ie in de dakgoot een paar huizen verderop. Te miauwen en wil er duidelijk af. Alles geprobeerd, hem lokken door ons zolderraam, 50 meter verderop, maar hij kan niet meer omhoog komen denk ik. Dus ladder gepakt. Ladder te kort. Fuck. Buren hebben ook geen ladder. Maar ik mocht hem wel proberen te pakken via hun raam. Ik in het raam. Loopt ie weer weg. Ik weer terug, loopt ie weer terug. Ik sprint naar boven, " Kom maar Billy". Toen gaf die een kopje tegen mijn hand, en greep ik hem in zijn nekvel. Hebbes!
Ik ken die mensen helemaal niet, en die hadden ook zoiets van " een kat"
Ik dacht ik pak hem zelf maar i.p.v de brandweer te bellen. Voor degenen die de rekenkamer hebben gezien